Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Feminin jente
Skrevet

Når det blir ubehagelig for Anton, og han ikke har noen gode svar på tiltale, sier han bare at "det er på tide å gå tilbake til hovedtemaet".

Dette imponerer ikke, Anton. Jeg ville aldri ha ansatt en som deg i mitt firma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du et problem? :evil:

Det er ikke jeg som har problemet her, anton. Det er du. Og det er et meget stort problem! Du sliter med å forholde deg på en anstendig måte til halvparten av verdens befolkning, nemlig kvinner!

Og du sliter med å svare på et enkelt, men meget høflig, spørsmål. Du vil, på vegne av verdens mannlige befolkning, ha æren for alt flott og positivt og alle oppfinnelsene i verden. Men kan ikke svare på om dere menn samtidig påtar dere ansvaret for alt som har gått galt i denne verden.

Du bør ta dette problemet seriøst, anton!

Gjest anton.25
Skrevet
Når det blir ubehagelig for Anton, og han ikke har noen gode svar på tiltale, sier han bare at "det er på tide å gå tilbake til hovedtemaet".

.

fordi jeg ikke fikk et svar av bla Væren. Hun svarte bare med et nytt spørsmål

Skrevet

Hvorfor gå tilbake til poenget, når det tydeligvis er utdebattert? Debatten har fått en helt naturlig utvikling, siden man egentlig bare stampet på de samme tingene hele tiden.

Feminin jente, du har veldig gode poenger.

Og kjære anton.25... Det er ferdig nå. Vi har skjønt hva du synes om kvinner i militæret. Og du har all rett til å ha dine meninger om det. Så lenge du ikke forventer at alle andre skal ha de samme meningene.

Skrevet

Ehm.. anton..?

Det fins gode behandlingsmuligheter for ereksjonssvikt i dag altså...

Bare nevner det :roll:

Gjest anton.25
Skrevet
Grunnen til at kvinner ikke kan skryte av fortiden slik du sier Anton, er fordi menn holdt de tilbake. Menn er fysisk sterkere vet du..

du vil med det påstå at å utvikle ideologier, filosofi, kontruksjoner, systemer, osv har å gjøre med rå muskelkraft

nei kvinne, der er du nok ute på jordet

selv om du legger de siste 2-3 tiår til grunn vil du nok finne ut at kvinner har skapt svært liten innen nytenkning og oppfinnelse.

Dere er stort sett noen bakstrevere som kun kan klare å kave dere frem ved hjelp av en pervers likestillingslov

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva skulle vel dere menn gjort uten oss anyway?

Gjest anton.25
Skrevet
Hva skulle vel dere menn gjort uten oss anyway?

forklar??

Gjest Anonymous
Skrevet

forklar??

Har du vanskeligheter for å lese?

Gjest anton.25
Skrevet

Har du vanskeligheter for å lese?

gi meg noe konkret

Gjest Anonymous
Skrevet

Må da ikke gi deg noe konkret hvis du så hva jeg skrev.

Gjest anton.25
Skrevet
Må da ikke gi deg noe konkret hvis du så hva jeg skrev.

du har ingenting å fare med

vekk med kvinnelig befal

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har da mye å fare med, lille venn. :wink:

Gjest anton.25
Skrevet
Jeg har da mye å fare med' date=' lille venn. :wink:[/quote']

du sa at menne er avhengig av kvinner

gi meg noe konkret ?

Gjest Feminin jente
Skrevet

Dette er interessant, Anton.

Du viser her nå at du velger å overse 1) historien/fortiden og 2) hvordan ting henger sammen, og at ikke enkeltfaktorer isolert kan forklare store sammenhenger.

Menn har vært (og er) i overveldenede flertall i å utvikle konstruksjoner, utvikle ideologier osv. og de er til og med fysisk sterkere. Menn får verden til å gå fremover.

Men det utelukker ikke at kvinner ikke gjør det samme- om enn på en annen måte. Den gang DA- var det verken tradisjon eller lov for kvinner å utvikle noe som helst. Eksempel journalist/fotograf-yrket på 1800-begynnelsen av 1900-tallet: kvinner hadde ikke lov til å skrive eller ta bilder for avisene. Men det betød jo ikke at kvinner ikke KUNNE. Akkurat som svarte mennesker ("black people" som de foretrekker å bli kalt) måtte kvinnene kjempe seg til rettigheter. Og slikt går langsomt, akkurat som apartheid før-og etter.

Det finnes kjente kvinner innen filosofi, forskning, lederskap, gründervirksomhet, utvikling, konstruksjoner (kvinner blir ingeniører i dag- slik var det ikke før..) osv. Før 1950 var det gjerne slik at kvinners initiativ ble dysset ned og hysjet på. Menn tok gjerne æren for kvinners ideér.

Derfor Anton, vil du, som én av flere mannlige dinosaurer, om ca. 10-30 år se en utrolig vekst av "utvikling" fra kvinner.

Det handler om å være i stand til å se linjer og konturer: før- nå- og fremtid.

Det kan du godt huske på om noen år- alt hva du lærte her på KG av oss flinke kvinner som kanskje finner opp hjulet på nytt? Eller dampmaskinen til James Watt? Eller hva med en helt ny type mobiltelefon som ingen har sett maken til? Vi får se...kanskje kvinner vil utvikle helt andre produkt-typer enn menn- fordi vi ser litt andre nytteverdier enn dere- av og til.

Anton: hva sier du til motsatsen: menn har ikke bidratt til noe særlig utvikling innen kommunikasjon, omsorg og å ta vare på barna sine! Tenk å ikke kunne det engang? Først nå de senere år har menn blirrkvotert inn i barnehager for å liksom lære seg det.

Kvinner blir aldri som menn- de kan vi glemme: men hvem vil vel det? Jeg håper du er istand til å se at Yin og Yang utfyller hverandre? Jeg forstår ikke hvorfor du rakker ned på kvinner. Du burde heller starte et senter A/S for kvinner, hvor du oppmuntrer dem til innovasjon og oppfinnsomhet. Så kunne du få bevis for dine påstander: er kvinner giddeløse og kan ingenting, eller kan de hvis noen oppmuntrer dem?

Du vil vel helst at kvinner ikke skal kunen for mye, eller mer enn deg. Du er da mann?

Gjest Feminin jente
Skrevet

Jo Anton, menn er avhengig av kvinner. Til sex.

Menn lever og ånder for sex har jeg hørt. Hva skulle de ha gjort uten kvinnene?

Vært rompiser hele gjengen uten evne til reproduksjon?

Skrevet
Jo Anton, menn er avhengig av kvinner. Til sex.  

Menn lever og ånder for sex har jeg hørt. Hva skulle de ha gjort uten kvinnene?  

Vært rompiser hele gjengen uten evne til reproduksjon?

Jepp, selv om dere duger til sex betyr ikke det at dere passer som befal.... Kanskje i senga, men ikke i fronten.. Det er demoraliserende for verdensfreden at kvinner ønsker seg til forsvaret for å leke krig...

Forresten (opp)fant Watt dampmaskinen pga morens tekoker som begynte å hyle da te'en kokte over.... her har kvinner i tusenvis av år stått over grytefatene med masse varm damp i trynet, og ikke en eneste av dem forsto at det var en sammenheng mellom varm damp og energi.... Dette sier litt om hvor korttenkte kvinner er,.....menn hadde ikke adgang til kjelekokene, så en tolv år gammel gutt måtte fortelle dere dette....

Men at kvinneintelligens er under barns nivå er visst nærmest bevist....

Det er ingens feil at kjønnene er utstyrt så forskjellige og har så ulike oppgaver her i livet...

Waco

Skrevet

Muuaah, du glimter fortsatt til innimellom Waco, den skal du ha! :wink:

Ha en god helg!

Hilsen Sheba

Gjest anton.25
Skrevet
Dette er interessant, Anton.

Du viser her nå at du velger å overse 1) historien/fortiden og 2) hvordan ting henger sammen, og at ikke enkeltfaktorer isolert kan forklare store sammenhenger.

Menn har vært (og er) i overveldenede flertall i å utvikle konstruksjoner, utvikle ideologier osv. og de er til og med fysisk sterkere. Menn får verden til å gå fremover.

Men det utelukker ikke at kvinner ikke gjør det samme- om enn på en annen måte. Den gang DA- var det verken tradisjon eller lov for kvinner å utvikle noe som helst. Eksempel journalist/fotograf-yrket på 1800-begynnelsen av 1900-tallet: kvinner hadde ikke lov til å skrive eller ta bilder for avisene. Men det betød jo ikke at kvinner ikke KUNNE. Akkurat som svarte mennesker ("black people" som de foretrekker å bli kalt) måtte kvinnene kjempe seg til rettigheter. Og slikt går langsomt, akkurat som apartheid før-og etter.

Det finnes kjente kvinner innen filosofi, forskning, lederskap, gründervirksomhet, utvikling, konstruksjoner (kvinner blir ingeniører i dag- slik var det ikke før..) osv. Før 1950 var det gjerne slik at kvinners initiativ ble dysset ned og hysjet på. Menn tok gjerne æren for kvinners ideér.

Derfor Anton, vil du, som én av flere mannlige dinosaurer, om ca. 10-30 år se en utrolig vekst av "utvikling" fra kvinner.

Det kan du godt huske på om noen år- alt hva du lærte her på KG av oss flinke kvinner som kanskje finner opp hjulet på nytt? Eller dampmaskinen til James Watt? Eller hva med en helt ny type mobiltelefon som ingen har sett maken til? Vi får se...kanskje kvinner vil utvikle helt andre produkt-typer enn menn- fordi vi ser litt andre nytteverdier enn dere- av og til.

Anton: hva sier du til motsatsen: menn har ikke bidratt til noe særlig utvikling innen kommunikasjon, omsorg og å ta vare på barna sine! Tenk å ikke kunne det engang? Først nå de senere år har menn blirrkvotert inn i barnehager for å liksom lære seg det.

Kvinner blir aldri som menn- de kan vi glemme: men hvem vil vel det? Jeg håper du er istand til å se at Yin og Yang utfyller hverandre? Jeg forstår ikke hvorfor du rakker ned på kvinner. Du burde heller starte et senter A/S for kvinner, hvor du oppmuntrer dem til innovasjon og oppfinnsomhet. Så kunne du få bevis for dine påstander: er kvinner giddeløse og kan ingenting, eller kan de hvis noen oppmuntrer dem?

Du vil vel helst at kvinner ikke skal kunen for mye, eller mer enn deg. Du er da mann?

du sa at: "..om ca. 10-30 år se en utrolig vekst av "utvikling" fra kvinner"

problemet er at dette sa dere for en 20-30 år siden også.

når det gjelder barneoppdragelse så er vel Rossou den moderne barneoppdragelsens far

jeg reistrerer at dere kvinner, til tross for iherdig innsats, ikke er i stand til å utvikle nye ideer, oppfinnelser, systemer osv. Dere kopierer kun lærdom skapt av menn.

Det er å frembringe ny viten som i hovedsak skiller menn og kvinner, og å fremskaffe ny viten er dere meget dårlig til i sammenligning med menn. Svært få kvinner har fått nobelprisen, bare de siste 25 år.

kvinnene burde satse mere på å være kvinne og ikke strebe så mye for å bli som mannen eller ha fånyttes ambisjoner om å bli bedre enn ham.

i kvinners øyne er nom mannen fremdeles "O store høvding" og det tror jeg dere er klar over. :)

Gjest Feminin jente
Skrevet

Waco:

jeg synes du rakker ned på kvinner når du sier at barn er mer intelligente. I og med at du drar debatten så langt ned, tillat meg å gå ned på ditt nivå: etter å ha lest endel av innleggene dine her, slo det meg ikke at du selv er den skarpeste kniven i skuffen. Har du selv funnet opp noe eller mottatt en nobels-pris i det siste? Jeg tar ikke deg seriøst med de dårlige argumentene du gulper opp her.

Anton:

sa kvinner det for 25 år siden også, "bare vent å se"? Jeg synes isåfall at noe har skjedd. De store samfunnstrekkene viser jo at mange flere kvinner tar høyere utdanning nå enn for 25 års iden. Og flere kvinner jobber fulltid og tjener like mye penger som sine menn. Jeg vil jo påstå at det er fremskritt som de "lovet" den gang. Derfor faller ikke argumentet ditt helt på plass her. Jeg står derfor ved min påstand og vil hevde at om ennå flere år fremover vil kvinnene generelt sett verden over ytterligere øke sine bidrag til samfunnet.

Du har jo selfølgelig rett i at Nobelsprisene går til menn. Og du har rett i at kvinner ikke aktivt står frem som innovatører og fisker inn priser. Men det betyr ikke at du kan trekke en konklusjon om at kvinner ikke er like smarte som menn. Det kan jo godt være at vi snakker ulike typer av intelligenser her- som muligens utfyller hverandre. Hvem har bestemt at Nobelspriser er gjevest? Kanskje i menns verden er de det. Ikke i min. Kanskje kvinner ikke er så opptatt av å motta priser som dette?

Jeg diskuterer her på generelt grunnlag, og ikke hvorvidt kvinner bør være befal i Forsvaret. Jeg har sagt tidligere at jeg er enig i at jeg synes ikke det sømmer seg med kvinnelig befal. Jeg synes heller ikke kvinner har så mye å gjøre i Forsvaret..Det er derimot en helt annen diskusjon å ut fra det grunnlag hevde at "kvinner er mindre smarte enn menn", når de fleste oppegående mennesker vet at det finnes flere og ulike typer av intelligenser.

Selv om kvinner ikke oppfant dampmaskinen og hjulet, kan det godt hende at de vil finne opp nye ting fremover. For først nå i dag kan vi si at flere jenter enn før tar høyere utdanning og er yrkesaktive i noe annet enn standard-kvinneyrker som omsorg og servicenæring. Jeg synes uansett ikke noe om å rakke ned på A for å få frem B.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...