Gå til innhold

Kvinner er mer voldelige mot sin partner enn menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og slik blir gutter menn! Ikke i de overbeskyttende barnehagene vi har i dag... Det er virkelig for få brudd og hjernerystelser hos unger i dag.

Har utallige av slike historier, ting og tang jeg aldri hadde funnet på å gjøre nå idag. Jeg får skylde på at det er fordi beina ikke lengre er like myke og gode som de var som barn. ;)

En annen en var å ake på rein is nedover en fjellskrent, som endte med et digert hopp inn i bartrær, hvor vi igjen trynte nedover greinene på vei mot is,snø og bakken. Ungdommene gav oss en tier for hver gang vi gjorde dette, slik at vi kunne stikke på butikken og kjøpe noe godteri i etterkant. ^^

Endret av Timza
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomsterert

Du har jo allerede mishandlet noen. Hva er det med alle dere kvinner som unnskylder dere med dårlig samvittighet og mener at det dere har gjort før er en indikasjon på at dere aldri kan gjøre det igjen?

Ikke at jeg er overrasket. Har aldri vært i et forhold på lengre enn tre-fire måneder der jeg ikke har opplevd og enten bli fika til, kløpet eller sparket i leggen.

Nå var dette etter et knyttneveslag på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold mot menn er fortsatt tabubelagt, da de fleste menn vil føle skam ved å innrømme at dama slår dem. Det de ikke tar med til sitt forsvar, er at de aller fleste menn i denne situasjonen ikke slår tilbake, da det er noe de har lært og tatt til seg at menn ikke skal gjøre. Husker jeg hørte et radiointervju med en mishandlet mann en gang, og han var fortsatt sammen med kona si. Han forklarte veldig godt hvordan han opplevde å bli mishandlet, og at han hadde søkt hjelp. Dessverre ble hans historie bagatellisert, og han mistet motet til å gå videre med det.

Jeg tror det er en del mørketall her, da det som sagt er tabu å innrømme at kona slår. Det samme med psykisk mishandling (som jeg tror er mer vanlig fra kvinners side). En mann blir betraktet som svak, tøffel, uten ryggrad og stakkarslig hvis han lar seg behandle sånn av en kvinne. De menn som lar dette pågå, vil heller ikke ta igjen eller bryte ut, da de er både knekt og kuet.

Psykologiske ringvirkninger hos mishandlede kvinner og menn er nok ikke så forskjellige som vi kan tro.

Tabu fordi menn er for redde for å innrømme at de blir mishandlet. Hva med at det er tabu fordi alle disse kvinnene som innrømmer å ha brukt vold mot partneren har en eller annen idiotisk unnskyldning for det og bagatelliserer det med at de tross alt bare gjorde det én gang, uten at noen andre nevneverdig reagerer på det? Dette tabuet skapes nok definitivt av kvinnenes egne bortforklaringer og bagatelliseringer av den volden de driver med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tilleggsspørsmål:

kan det tenkes at dette er grunnen til at så mange menn "forsvinner" eller tar selvmord? Noen som har tanker eller gode rapporter på det?

Anonymous poster hash: a34c5...841

Ja, hvis de mennene opplevde det jeg opplevde, så absolutt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var dette etter et knyttneveslag på meg.

Han satt på huk skriver du, så noe impulsiv forsvarsmekanisme var det nok neppe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold mot menn er fortsatt tabubelagt, da de fleste menn vil føle skam ved å innrømme at dama slår dem. Det de ikke tar med til sitt forsvar, er at de aller fleste menn i denne situasjonen ikke slår tilbake, da det er noe de har lært og tatt til seg at menn ikke skal gjøre. Husker jeg hørte et radiointervju med en mishandlet mann en gang, og han var fortsatt sammen med kona si. Han forklarte veldig godt hvordan han opplevde å bli mishandlet, og at han hadde søkt hjelp. Dessverre ble hans historie bagatellisert, og han mistet motet til å gå videre med det.

Jeg tror det er en del mørketall her, da det som sagt er tabu å innrømme at kona slår. Det samme med psykisk mishandling (som jeg tror er mer vanlig fra kvinners side). En mann blir betraktet som svak, tøffel, uten ryggrad og stakkarslig hvis han lar seg behandle sånn av en kvinne. De menn som lar dette pågå, vil heller ikke ta igjen eller bryte ut, da de er både knekt og kuet.

Psykologiske ringvirkninger hos mishandlede kvinner og menn er nok ikke så forskjellige som vi kan tro.

Har også lest flere historier, og noe jeg trur er vanlig hos familiemenn som opplever terror fra kona. Det er rett og slett trusler om falske voldtekter og vold, samt trusler om å ta fra dem barna hvis de forlater kona. Er ikke det sykt, så vet ikke jeg. Når mannen da sier at det ikke går an, så kan jo dama kun skalle hodet i veggen for så å levere en politianmeldelse på fyren, og dermed har han mistet ungene sine for godt - for hvem trur man på i dette tilfellet? Kvinnen.

Endret av Timza
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Han satt på huk skriver du, så noe impulsiv forsvarsmekanisme var det nok neppe.

Jo,det var faktisk det. Folk kom til og han satt seg ned rett etter slaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Tabu fordi menn er for redde for å innrømme at de blir mishandlet. Hva med at det er tabu fordi alle disse kvinnene som innrømmer å ha brukt vold mot partneren har en eller annen idiotisk unnskyldning for det og bagatelliserer det med at de tross alt bare gjorde det én gang, uten at noen andre nevneverdig reagerer på det? Dette tabuet skapes nok definitivt av kvinnenes egne bortforklaringer og bagatelliseringer av den volden de driver med.

Oi, oi, oi. Du er...ja, jeg vet ikke....helt utrolig til å vri og vrenge på ting. Jeg er egentlig målløs, men vil bare si at mitt innlegg er i sympati med alle mishandlede menn (og kvinner), og du klarer å vri det til at jeg mener dette som et forsvar for mishandleren. Utrolig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.sinnetshelse.no/artikler/kvinner_mish.htm

Artikkelen er 10 år gammel, men det har sikkert ikke skjedd stort med problemet siden da.

Jeg som TS er kvinne, og spør:

har du mishandlet din mann, eller har du som mann blitt mishandlet? (les artikkelen først, for å se hva som ligger i begrepet).

Anonymous poster hash: a34c5...841

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Har også lest flere historier, og noe jeg trur er vanlig hos familiemenn som opplever terror fra kona. Det er rett og slett trusler om falske voldtekter og vold, samt trusler om å ta fra dem barna hvis de forlater kona. Er ikke det sykt, så vet ikke jeg. Når mannen da sier at det ikke går an, så kan jo dama kun skalle hodet i veggen for så å levere en politianmeldelse på fyren, og dermed har han mistet ungene sine for godt - for hvem trur man på i dette tilfellet? Kvinnen.

Ja, der trekker du fram noe vesentlig. Kvinner som bruker barn som maktmiddel er bare lavmåls.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Kvinner slår oftere. Kvinner slår barn og mennene sine oftere enn menn slår barn og kvinner. At det ikke nødvendigvis ikke resulterer i grov vold skyldes ikke at handlingene er noe milder, kun kvinner er betydelig svakere og ute av stand til å virkelig påføre andre skader uten å virkelig ville det.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,det var faktisk det. Folk kom til og han satt seg ned rett etter slaget.

Ehh, det der hjalp ikke akkurat saken din, når han har satt seg ned etter slaget er handlingen over og trusselen per definisjon borte, da er sparket ditt like straffbart som slaget hans (ikke lenger nødverge) og er sansynligvis pga. sinne og ikke redsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Ehh, det der hjalp ikke akkurat saken din, når han har satt seg ned etter slaget er handlingen over og trusselen per definisjon borte, da er sparket ditt like straffbart som slaget hans (ikke lenger nødverge) og er sansynligvis pga. sinne og ikke redsel :)

Ok.Jeg har da mishandlet en mann.Aldri mer da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.Jeg har da mishandlet en mann.Aldri mer da!

Hehe, jeg skjønner likevel godt reaksjonen din :P

Endret av Fraggzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slik blir gutter menn! Ikke i de overbeskyttende barnehagene vi har i dag... Det er virkelig for få brudd og hjernerystelser hos unger i dag.

man kan klare å gjøre slike ting uten brudd og hjernerystelser.

Jeg jobber forresten i barnehage og er pedleder, så jeg har full mulighet til å tøye sikkerhetstyrraniets grenser ganske langt - blant annet fordi jeg er spesialisert innen ting som dette. Utrolig mange barnehageansatte er livende redd alt mulig. Den største trusselen mot barns utfoldelse som jeg har møtt er likevel foreldre som blir sinte og går til lederen om deres barn har fått en blåflekk på kneet i barnehagen, har ramlet fra en stol, eller blitt skitne på klærne. - eller de som feks mener at barnet ikke kan være ute når de er litt snørrete, det er litt vind ute, mm.

Det som da skjer er at de gjerne blir overforsiktige for ikke å få foreldre på nakken, selv om man egentlig vet bedre.

Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Corto Maltese

Vold mot kvinner blir ikke tatt alvorlig. Spesielt psykisk vold.

Vold mot kvinner blit tatt mer alvorlig en vold mot menn. Slik er det bare

Endret av Eugene Onegin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les heller denne rapporten: http://www.nkvts.no/biblioteket/Publikasjoner/Vold_og_voldtekt_i_Norge.pdf

Jeg tror riktignok at det kan være sant at kvinner driver mer med furting, taushet og lignende for å kontrollere partner og en del områder er menn og kvinner like ille på, men den grove volden er det menn som står for

"En norsk undersøkelse fra NTNU i Trondheim, stadfester bildet av kvinner som mer aggressive og voldelige enn menn. Her kom det også frem at når bare en part i forholdet er voldelig, er det dobbelt så ofte kvinner som slår."

Alle vet at menn er sterkere enn kvinner, men det står vitterlig her at kvinner slår dobbelt så mye som menn. Slag er noe annet enn furting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold mot kvinner blit tatt mer alvorlig en vold mot menn. Slik er det bare

Det har ikke jeg opplevd, men om det er sant så er det trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er det at samfunnet har vanskeligheter med å akseptere at kvinner er voldelige, et mye større problem er at kvinner har problemer med å ta enhver skyld eller ansvar for sin egen vold innover seg. Dere slår, dytter, sparker og kaster ting 10 ganger mer/oftere enn menn. Men menn gjør mer skade, ingen problemer med å være enig i det.

Jeg bodde med en kvinne som slo, sparket og kastet ting jevnlig. Med jevnlig mener jeg minst to ganger pr. uke. Jeg var ikke redd, men det var både flaut, vondt og fryktelig irriterende i lengden. Flere ganger truet jeg med å slå tilbake, men de fleste menn har det så sterkt iboende å ikke slå kvinner at jeg fikk meg heldigvis ikke til å gjøre det. Etter 3 år fikk jeg nok og kastet henne ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...