Gå til innhold

Årets bikinier i Dagbladet


Catzy

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot
Synker ikke ned på derses nivå jeg.

)

Om man ikke sier fra om det som plager enn kan ikke andre nødvendigvis gjette seg til at du tar det ille opp (selv om de kanskej burde forstå det).

Har ikke med å synke ned på noens nivå å gjøre. Du kan jo si ifra ordentlig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malama

En ting er å si fra om at det ikke er helt pent sagt.

Men for meg blir "ja, da burde du slutte å spise da" å synke ned på deres nivå.

Jeg har gitt hint om at det ikke alltid er så kjekt å få spø om man spiser, om man kanskje er anorektisk... men man møter for denne "oi, tynne folk er så sinte, og det finnes der ingen grunn til, de er jo tynne"-holdninga i verden utenfor KG også, og jeg gidder ikke krangle med mine kolleger over ting som dette. Jeg overhører, eller ignorerer stort sett. Siden de altså ikke har fatta poenget jeg prøvde formidle en periode. Av og til prøver jeg enda da...

Jeg har blitt gammel nok til at dette ikke helt går inn på meg, jeg har lært emg å overhøre, og å leve med. Men når jeg hører at ei ung jente ikke går på stranda med venner fordi hun må kle av seg, og ikke vil vise frem kroppen sin fordi de sier hun er for tynn... ja da innser jeg at vi må kjempe litt for de som kommer etter oss... for slikt skal ikke unge jenter trenge å høre. Like lite som de skal trenge å høre at de er for tykke, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Solstråle

Var det bare jeg som reagerte på resten av den msn-siden, ikke bare bildene...?

"*If you aren't thin you aren't attractive.

*Being thin is more important than being healthy.

*You must buy your clothes, cut your hair, take laxatives, starve yourself, do anything to make yourself look thinner.

*Thou shall not eat without feeling guilty.

*Thou shall not eat fattening foods without punishing one self afterwards.

*Thou shall count calories and restrict intake accordingly.

*What the scale says is the most important thing.

*Losing weight is good/gaining weight is bad.

*You can never be too thin.

*Being thin and not eating are signs of true will power and success."

FOR en side!! :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke at det er stygt og ekkelt at noen er veldig tynne. Vi er jo alle så forskjellige og det burde vi klare å akseptere etterhvert.

Men bilder som dette syns jeg det er trist å se: http://groups.msn.com/underskin/thinsperat...hoto&PhotoID=24

Syns det er trist at unge, vakre kvinner ødelegger kroppen sin..

Og jeg fatter ikke at de som er rundt, fotografer, stylister osv. ikke ser det?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studentene

problemet er at det er 99% av de modellene, som viser blant annet bikinier, er over 1,70 høye og som oftest under 60kg! vi ser jo bare tynne modeller!!! overalt!

og når du bli bombandert av disse tynne kroppene, er det ikke rart reagerer med misunnelse på de som har tynne/slanke kropper! jeg vet da selv hvordan jeg reagerer når noen klager over hvor tynne de er! : jeg blir kjempe sint inni meg, og selvtilliten synker endel.

men jeg ville aldri si: du er sååååå tynn, du må spise mer!!, det er ikke mitt problem om folk er tynne...

men jeg må si jeg misunner de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

har opplevd både d å vær ganske rundt å god, å vær supertynn...

må si at d va like ille bægge dela næsten.

da man gikk U.skola å va litt lubben, så va d ingen som ville ha nå me mæ å gjøre, førdi "æ passa ikke inn."

d dæm meinte egentli(dette har ei av dæm som sa d sagt t mæ i ettertid) va at æ va førr feit.

dette e ei heilt SYK holdning blandt unge!!

pga komentaran æ fikk dær va æ farli nær me å utvikle anoreksia...

på d værste va man nede i nån å 40 kg.. da va d mange "huff kor tynn du e"-komentara. har fått høre av fagfolk at den vekta som ville vær mi idealvekt va 60-65 kg. nu etter at man har fått unge e man litt smålubben igjen.

føle fortsatt at æ gjærne vil ned i vekt, men har lagt mæ stabil på 83 kg.(e ca 167 cm høy)

ut fra d æ veit om vekt å følelsan om d, så vil æ sei at æ skjønne alle innnlæggan ganske godt.

æ blir ikke sint eller kvalm av å se sånne bilda som den modellen som va skjelett me hud på. æ blir heller lei mæ enn å førdømme dæm.

dæm har jo faktisk et utruli præs på sæ..

Men trur æ dele meining me mange når æ sei at dærsom dæm heller brukte modælla me litt kjøtt å fett på, så hadde mange av holdningan endra sæ.............førhåpentlivis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Skjønte ikke mye av forrige innlegg, men;

Greit nok at jeg protesterer når folk sier "den eneste veien er å være lubben eller tykk, tynt er stygt, sykt og hjulbeint og ikke sexy", mne disse damene på bildene er ikke tynne, de er radmagre og umenneskelig ekle. Da mener jeg ikke dagbladets damer, men denne andre siden. Og det er en vesentlig forskjell på å være slank og å ha anoreksia. Så har jeg sagt mitt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har opplevd både d å vær ganske rundt å god, å vær supertynn...

må si at d va like ille ....

Kan du ikke skrive dette på nytt på bokmål?? Skjønner ingeting av hva du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig kan det være da? Hun har vært både tynn og lubben og begge deler var like ille! OK?

Ok.. ja det skjønner jeg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. ja det skjønner jeg godt.

:ler: Rart du ikke skjønte det som ble skrevet egentlig, du som er trønder. Ser hun med dialekta er fra Høylandet, altså også trønder. Menmen, nok om den saken... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Rart du ikke skjønte det som ble skrevet egentlig, du som er trønder. Ser hun med dialekta er fra Høylandet, altså også trønder. Menmen, nok om den saken... :wink:

Ja ganske rart. Hadde sikkert skjønt det hvis jeg hadde satt meg ned og studert det da... men sånt har jeg vitterlig ikke tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

nu bynne æ å bi dritlei den klaginga dåkkers!!!!!

vest dåkker GIDD å se nedert på innleggan mine så står d nåkka om DYSLEKSI... ser dåkker d?????

læs d å vær førnøyde............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nu bynne æ å bi dritlei den klaginga dåkkers!!!!!

vest dåkker GIDD å se nedert på innleggan mine så står d nåkka om DYSLEKSI... ser dåkker d?????

læs d å vær førnøyde............

Rolig nå Litle... det er greit nok at du har dysleksi, men det er nå engang sånn at din skriveform er vanskelig å lese og forstå - og det er ikke fordi du har noen skrivefeil. Det er fordi du konsekvent skriver på bred dialekt...

Det er helt sikkert ikke ille ment, men det kan gjøre at enkelte ikke orker å lese dine lengre innlegg fordi de gjerne må leses fler enn en gang for å forstås.

Hva med å moderere dialekta litt så det blir enklere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å lese Litles innlegg. :tunge1:

Det er bedre å skrive på sin egen dialekt enn å skrive på bokmål, og ha masse skrivefeil! Kjør på du, Litle, så kan vi som har vett nok i skallen til å forstå hva du mener svare deg!

*Roooolig tilbake til tema*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

coctail, ai låv you...

dæm som ikke gidd å førstå innlæggan mine, koffør læse dæm førr så å klage på at dæm ikke førstår??

får dåkk ikke t, SÅ IKKE LÆS!

tåpli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

får dåkk ikke t, SÅ IKKE LÆS!

tåpli...

...Hvilket jeg heller ikke gjør.

Leser gjerne dysleksiinnlegg, men sms-språk + tung dialekt blir for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tung dialekt er i utgangspunktet en uting, men når det skyldes dysleksi, synes jeg vi kan være litt mer tilgivende. Når Litle i tillegg har bedt om forståelse for sitt problem i signaturen, ser jeg ingen grunn til å være vanskelig.

Jeg vil nødig gå glipp av interessante meninger eller erfaringer bare fordi jeg ikke gidder å lese.

SMS språk er derimot j****g irriterende. Det skyldes ikke dysleksi, kun latskap (eller et forsøk på å være kul)

Tilbake til tema:

I mange år har vi jenter klaget over alt for tynne modeller, og nå har endelig DetNye tatt et hint og brukt normale jenter til både undertøys-, badetøys-, og andre motereportasjer. Selv håper jeg flere tar etter.

Hurra for DetNye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nødig gå glipp av interessante meninger eller erfaringer bare fordi jeg ikke gidder å lese.

SMS språk er derimot j****g irriterende. Det skyldes ikke dysleksi, kun latskap (eller et forsøk på å være kul)

Vel det var blanding av sms-språk og dialekt i hennes post. "det" var skrevet som bare "d" for eksempel.

Grunnen til at jeg maser om dette, er jo at jeg vil høre hennes meninger også. Men jeg klarer ikke lese sånt, synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...