Gå til innhold

Hva tror dere skjer med folk som er tatt til fange/gisler om når de for eksempel får mensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Såg nettopp en episode av en serie hvor noen jenter hadde vært kidnappet over lengre tid.

Kom plutselig til å tenke på dette da. Folk blir jo tatt som gisler eller kidnappet ganske ofte, hva tror dere kidnapperen/gisseltakeren eller den som blir kidnappet gjør da om man hadde fått for eksempel mensen under den tiden? Hva hadde du gjort om du satt innestengt på et rom og så kom mensen?

Jeg husker jeg leste om noen som hadde satt fast i en heis i flere dager, de hadde bæsjet og tisset i skoene sine.



Anonymous poster hash: 36937...2fd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs vel helt på hvem du blir fanget av. I beste fall får du leve noenlunde greit, dog i fangenskap, i verste fall blir du sultet, voldtatt og mishandlet konstant.



Anonymous poster hash: d8937...50b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel helt på hvem du blir fanget av. I beste fall får du leve noenlunde greit, dog i fangenskap, i verste fall blir du sultet, voldtatt og mishandlet konstant.

Anonymous poster hash: d8937...50b

Jo men det var jo egentlig ikke svar på spørsmålet mitt..

La oss si du blir tatt til fange i Afganistan og de krever løsepenger fra familie i Norge for å blir sluppet fri. I mellomtiden sitter du i tre måneder i en hule. Du har mensen tre ganger i løpet av den tiden. Hva gjør man? Tviler på de reiser avgårde for å kjøpe bind liksom. Tror dere man bare blir sittende i en krok og blø igjennom klærne og utover gulvet i en uke?

Anonymous poster hash: 36937...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men det var jo egentlig ikke svar på spørsmålet mitt..

La oss si du blir tatt til fange i Afganistan og de krever løsepenger fra familie i Norge for å blir sluppet fri. I mellomtiden sitter du i tre måneder i en hule. Du har mensen tre ganger i løpet av den tiden. Hva gjør man? Tviler på de reiser avgårde for å kjøpe bind liksom. Tror dere man bare blir sittende i en krok og blø igjennom klærne og utover gulvet i en uke?

Anonymous poster hash: 36937...2fd

Ja, tviler ikke på at det har skjedd. For en bisarr ting å lure på,

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tviler ikke på at det har skjedd. For en bisarr ting å lure på,

Lurer på hvordan man kan finne ut av det.

Eller tenk om man har mensen og så er man i en bank og så blir banken ranet, men det går gale og så ender man opp i en gisselsituasjon. Tampongen burde vært byttet for lengst, kanskje går meglingen over flere dager. Ingen har bind eller noe. Man får kanskje ikke tilgang på toalett en gang. Hva gjør man da?

Anonymous poster hash: 36937...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan man kan finne ut av det.

Eller tenk om man har mensen og så er man i en bank og så blir banken ranet, men det går gale og så ender man opp i en gisselsituasjon. Tampongen burde vært byttet for lengst, kanskje går meglingen over flere dager. Ingen har bind eller noe. Man får kanskje ikke tilgang på toalett en gang. Hva gjør man da?

Anonymous poster hash: 36937...2fd

Da sitter man der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: har lurt på det samme. F.eks når jeg så Lost, de må ha gått tom for bind og tamponger :P Jeg hdde sikkert mensen selv der og da når tanken kom. Syns ikke det er så rart å spørre om, folk spørr om mye sykere ting her inne og de fleste kvinner har mensen.

Anonymous poster hash: 77e62...33e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må bruke tøystykker.

Hallo, hva kommer det av at jeg som mann skjønner noe kvinner ikke selv forstår angående sin egen kropp? Eller så må dere ta alternativ to, - det vil si å kose med fangevokteren i bytte mot tamponger, tannkrem og tannbørste. Men dere hadde jo egentlig tøysa med fangevokteren for toalettpapir for lenge siden, så dette her vet dere jo egentlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan man kan finne ut av det. Eller tenk om man har mensen og så er man i en bank og så blir banken ranet, men det går gale og så ender man opp i en gisselsituasjon. Tampongen burde vært byttet for lengst, kanskje går meglingen over flere dager. Ingen har bind eller noe. Man får kanskje ikke tilgang på toalett en gang. Hva gjør man da? Anonymous poster hash: 36937...2fd

Trur de får låne do selv om vi ikke ser det på film når det skjer i en film. Lar de gisselene tisse og bæsje på seg så blir det fæl lukt og grisete. Så de med mensen kan gå på do og ha dopapir i trusa.

Jeg så litt av en dokumentar på History Channel (tror jeg det var) i Vietnam hvor de besøkte et gammelt fengsel med grusome forhold. En som hadde overlevd fortalte at han delte celle med flere andre og de måtte tisse og bæsje i en bøtte som lekket, så det rant ut over gulvet. Det var bare mannelige fanger (tror jeg), men æsj! Tenk å ha mensen i tillegg der. De ble torturert og sturet mange sammen på en celle uten tak så sola stekte de, så tvilsom at eventuelle kvinner der fikk bind.

Anonymous poster hash: 77e62...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: har lurt på det samme. F.eks når jeg så Lost, de må ha gått tom for bind og tamponger :P Jeg hdde sikkert mensen selv der og da når tanken kom. Syns ikke det er så rart å spørre om, folk spørr om mye sykere ting her inne og de fleste kvinner har mensen.

Anonymous poster hash: 77e62...33e

Haha ja for eksempel. Man kan jo så klart bruke tøystykker og sånt, men man vil jo gjerne gå tom for det (eller på Lost øyen kunne de jo vaske det i sjøen), men hva om man er en plass man ikke kan vaske? Man sitter der i en hule og har kun det man står og går i. Ikke mye man kan bruke da.

Anonymous poster hash: 36937...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur de får låne do selv om vi ikke ser det på film når det skjer i en film. Lar de gisselene tisse og bæsje på seg så blir det fæl lukt og grisete. Så de med mensen kan gå på do og ha dopapir i trusa.

Jeg så litt av en dokumentar på History Channel (tror jeg det var) i Vietnam hvor de besøkte et gammelt fengsel med grusome forhold. En som hadde overlevd fortalte at han delte celle med flere andre og de måtte tisse og bæsje i en bøtte som lekket, så det rant ut over gulvet. Det var bare mannelige fanger (tror jeg), men æsj! Tenk å ha mensen i tillegg der. De ble torturert og sturet mange sammen på en celle uten tak så sola stekte de, så tvilsom at eventuelle kvinner der fikk bind.

Anonymous poster hash: 77e62...33e

Ja de hadde jo sikkert fått lov til å gå på do om det var mulighet, men hva om de for eksempel hadde barikadert seg i et hvelv og det ikke var anledning til å ta seg til et toalett for eksempel?

Eller sånn som du beskriver nederst. Hmm.. Jeg lurer.

Anonymous poster hash: 36937...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil vel ikke akkurat renne utover gulvet. Hvor mye blod tror du kommer?



Anonymous poster hash: 89050...d3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo men det var jo egentlig ikke svar på spørsmålet mitt..

La oss si du blir tatt til fange i Afganistan og de krever løsepenger fra familie i Norge for å blir sluppet fri. I mellomtiden sitter du i tre måneder i en hule. Du har mensen tre ganger i løpet av den tiden. Hva gjør man? Tviler på de reiser avgårde for å kjøpe bind liksom. Tror dere man bare blir sittende i en krok og blø igjennom klærne og utover gulvet i en uke?

Anonymous poster hash: 36937...2fd

Ja, jeg tror at man bare blir sittende i kroken og blør gjennom klærne. Kanskje de blir spylt en gang i blant. Nei, helt ærlig.. jeg vet ikke.. men mensen får man jo uansett så den lar seg ikke hindre av at det ikke er bind og tamponger der. Tror ikke det hadde vært mensen jeg hadde bekymret meg mest for hvis jeg var tatt til fange av f.eks Taliban.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en kvinne er bortført og blir holdt fanget, torturert og voldtatt, vil muligens mensen bli viet mindre oppmerksomhet.

Uansett, er man i en kjip situasjon, så gjør man gjerne det beste ut av det (for eksempel de som har blitt fanget under bygninger som har kollapset, og som har måttet drikke sin egen urin for å overleve).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men burde ikke de som tar gisler tenke på dette med tamponger og bind da, og ha det klart?



Anonymous poster hash: bd55c...c38
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men burde ikke de som tar gisler tenke på dette med tamponger og bind da, og ha det klart?

Jeg tviler på at den gruppen i Nigeria som har stått for bortføringen av de jentene har tenkt på dette altså. :P Menn tenker jo svært lite (på sånt).

Anonymous poster hash: 3683b...116

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle kidnappe noen kvinner over lengre tid, så hadde jeg nok kjøpt inn bind og tamponger så det ikke ble så mye gris. Hvis det hadde vært et bankran, hadde jeg nok bare latt gislene blødd i trusen. Der hadde det uansett ikke vært meg som skulle vasket det opp etterpå. Og hadde jeg selv vært et gissel i et bankran, så tror jeg at jeg ville tilkalt meg minst mulig oppmerksomhet, og hadde nok ikke rukket opp hånden hverken for å få tildelt tamponger eller fått gå på do.

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det er det du kommer til å tenke på.. vil tro man som gissel er litt mer opptatt av å.. vet ikke, OVERLEVE?! :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til mens-styret, hva hvis gislene får skikkelig pms og lyst på sjokolade? Tror dere det kan fikses?



Anonymous poster hash: bd55c...c38
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...