Gå til innhold

Jeg er så redd, hva skal jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt noen problemer nedentil i noen uker nå, men det har vært borte, også kommet tilbake osv.

Det bare er irritert og virker sårt. Er ingenting å se og det ser helt normalt ut. Normal mensen osv. Men småblør litt ved samleie, men det er så lite at jeg ikke trenger å nevne det egentlig, kanskje man ser en liiiten rosa flekk på dopapiret etterpå, and that's it.

Kan det være klamydia? Eller sopp? Jeg håper det er sopp.

Jeg har litt smerter i høyre eggstokk, fortalte det til lege, og det kommer alltid ved eggeløsning. Gjort nå i 6 måneder. Men jeg tenker, hva om det er klamydia som ødelegger meg innvendig?

Jeg har lyst til å dra til legen, men har mensen neste uke og vil ikke at hun skal undersøke meg mens jeg har det. Pluss at jeg er ikke så glad i å dra til legen, er der altfor ofte fordi jeg har sykdomsangst, så går rundt å tror jeg har noe hele tiden. Var der bare allerede forrige uke, men da bekymret jeg meg for noe annet.

Jeg tør ikke fortelle min faste partner at jeg går å tester meg for det, for da tror han sikkert at jeg tror han er utro. Men jeg er så urolig det er noe feil med meg.

hva skal jeg gjøre? Hadde satt pris på gode råd.



Anonymous poster hash: 16c77...b07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke dra til legen i morgen tidlig? Kanskje de har en ledig time. Det høres ut som du har sopp, men det kan bare legen bekrefte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke dra til legen i morgen tidlig? Kanskje de har en ledig time. Det høres ut som du har sopp, men det kan bare legen bekrefte.

Jo, det vil jeg gjerne. Det passer egentlig perfekt er alene hele dagen. Men hva er sjansen for at de har noe ledig? må jeg ha med urinprøve? da må jeg dit sikkert neste uke, og da finner han sikkert ut at jeg skal dit.

Anonymous poster hash: 16c77...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det vil jeg gjerne. Det passer egentlig perfekt er alene hele dagen. Men hva er sjansen for at de har noe ledig? må jeg ha med urinprøve? da må jeg dit sikkert neste uke, og da finner han sikkert ut at jeg skal dit.

Anonymous poster hash: 16c77...b07

Neida, ingen urinprøve. Si at du venter mensen så kanskje de lar deg slippe til fordi du er så stresset allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amywinter

Høres veldig ut som en soppinfeksjon. Det kan komme å gå litt.

Dro ikke til lege kjøpte bare Canesten 1% krem på apoteket å ble bra igjen veldig fort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ingen urinprøve. Si at du venter mensen så kanskje de lar deg slippe til fordi du er så stresset allerede?

På klamydia test? Ja, jeg kan si det. :) tusen takk, utrolig godt å få snakket med noen om det :)

Høres veldig ut som en soppinfeksjon. Det kan komme å gå litt.

Dro ikke til lege kjøpte bare Canesten 1% krem på apoteket å ble bra igjen veldig fort :P

Ja, jeg leste nettopp dette: "Noen har helt tyntflytende utflod. Sårhet, sprekkdannelse i underlivet og smerter ved samleie er andre symptomer som kan oppstå."

Og jeg har hatt masse tyntflytende utflod som har klødd veldig da det har kommet, men jeg trodde sopp måtte være cotton cheese aktig :P Og de andre symptomene har jeg også.

Jeg tror jeg skal dra til legen å høre, men jeg ble så glad, for håper innderlig det er sopp.

Anonymous poster hash: 16c77...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres veldig ut som en soppinfeksjon. Det kan komme å gå litt.

Dro ikke til lege kjøpte bare Canesten 1% krem på apoteket å ble bra igjen veldig fort :P

Det er ofte ikke nok. Soppen kan sitte helt inn i skjeden og rundt endetarmen. Du må enten til lege eller gynekolog for å bli skikkelig kvitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På klamydia test? Ja, jeg kan si det. :) tusen takk, utrolig godt å få snakket med noen om det :)

Ja, jeg leste nettopp dette: "Noen har helt tyntflytende utflod. Sårhet, sprekkdannelse i underlivet og smerter ved samleie er andre symptomer som kan oppstå."

Og jeg har hatt masse tyntflytende utflod som har klødd veldig da det har kommet, men jeg trodde sopp måtte være cotton cheese aktig :P Og de andre symptomene har jeg også.

Jeg tror jeg skal dra til legen å høre, men jeg ble så glad, for håper innderlig det er sopp.

Anonymous poster hash: 16c77...b07

Klamydia test tas med en celleprøve, soppen vil legen se, og kunne gi deg direkte behandling når du ligger på benken. Det er en væske som blir smurt inni skjeden og utvendig for å ta knekken på soppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte ikke nok. Soppen kan sitte helt inn i skjeden og rundt endetarmen. Du må enten til lege eller gynekolog for å bli skikkelig kvitt det.

jeg har hatt sopp en gang før, og da var jeg hos gynokolog. Han sa at han kunne ikke se noe sopp, men symptomene virket som det. Så han ba meg bruke de reseptfrie legemiddlene på apoteket, men at jeg måtte ta en sånn vaginal-tablett for å bli helt kvitt det. Så ble bra etter 2 dager etterpå :) Men dette er mange år siden.

Anonymous poster hash: 16c77...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klamydia test tas med en celleprøve, soppen vil legen se, og kunne gi deg direkte behandling når du ligger på benken. Det er en væske som blir smurt inni skjeden og utvendig for å ta knekken på soppen.

Ah! En celleprøve, bra. Får ringe i morgen å høre.

Anonymous poster hash: 16c77...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amywinter

Var nok for meg ihvertfall

Det er ofte ikke nok. Soppen kan sitte helt inn i skjeden og rundt endetarmen. Du må enten til lege eller gynekolog for å bli skikkelig kvitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt sopp en gang før, og da var jeg hos gynokolog. Han sa at han kunne ikke se noe sopp, men symptomene virket som det. Så han ba meg bruke de reseptfrie legemiddlene på apoteket, men at jeg måtte ta en sånn vaginal-tablett for å bli helt kvitt det. Så ble bra etter 2 dager etterpå :) Men dette er mange år siden.

Anonymous poster hash: 16c77...b07

Ok, min lege sa de tablettene på apoteket var bare skvip. :vetikke: Jeg hadde tatt en slik pakke før jeg måtte dra til lege med problemet. Tablettene var til null nytte. Men etter den behandlingen legen min ga har jeg vært kvitt problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, min lege sa de tablettene på apoteket var bare skvip. :vetikke: Jeg hadde tatt en slik pakke før jeg måtte dra til lege med problemet. Tablettene var til null nytte. Men etter den behandlingen legen min ga har jeg vært kvitt problemet.

Ah. Ja, de har nok noe sterkere. Jeg har jo hatt dette en stund.

Anonymous poster hash: 16c77...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved hissigere betennelse oppstår sviende/brennende hudsprekker, og tørrhet i skjeden. Dette kan gi sårhet og smerter ved samleie. Når det kommer urin på de betente områdene, kan det medføre ubehag ved/etter vannlatning.

Der fant jeg noe interessant, det er AKKURAT sånn jeg har det. Da jeg tisser etter samleie, og det kommer tiss der det er sårt DA svir det noe inni granskauen.



Anonymous poster hash: 16c77...b07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok for meg ihvertfall

Man må kombinere kremen med en vaginaltablett for å bli kvitt det skikkelig.

Anonymous poster hash: 3b02e...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man må kombinere kremen med en vaginaltablett for å bli kvitt det skikkelig.

Anonymous poster hash: 3b02e...aff

Det gjorde jeg, men det var dette legen sa ikke var nok. Fordi skummet som tabletten dannet ikke alltid kom inn i alle plasser i underlivet. Bare litt sopp igjen, og du ville få et nytt problem senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, min lege sa de tablettene på apoteket var bare skvip. :vetikke: Jeg hadde tatt en slik pakke før jeg måtte dra til lege med problemet. Tablettene var til null nytte. Men etter den behandlingen legen min ga har jeg vært kvitt problemet.

Var det metylenblått? Sånn blå væske?

Trodde legene skrev ut resept på Duflucan, dersom reseptfri behandling ikke skulle virke (men det gjør den som oftest).

Anonymous poster hash: 3b02e...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diflucan skulle det stått :)

Anonymous poster hash: 3b02e...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det metylenblått? Sånn blå væske?

Trodde legene skrev ut resept på Duflucan, dersom reseptfri behandling ikke skulle virke (men det gjør den som oftest).

Anonymous poster hash: 3b02e...aff

Jeg fulgte ikke med på hvilken farge den væsken hadde :fnise: Men det var ihvertfall væske og bruk av bomullsdott og vasking hele veien innvendig og utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...