Gå til innhold

politihund som bet jente

småsei

Anbefalte innlegg

Nå må du roe ned her. Du er ganske så usaklig og baserer kun dine uttalelser på egne føleser, ikke kunnskap om hund.

Politihunder er trent til å angripe mennesker. Hva er så "nedlatende vemmelig, usmakelig, upassende og frekt" med det? Det ligger tusenvis av trening bak hver eneste hund. Og ja, de kan gjøre feil, akkurat som mennesker. Hunden tolket situasjonen som et angrep, og gjorde det den var trent til. Så enkelt.

Anonymous poster hash: d390f...98b

Jeg responderer på en brukers usmakelige måte å debattere på.

Sakens kjerne her er så enkel.

Hundeloven er klar på at dersom en hund skader et barn, skal den avlives.

Det er unntak i loven som gjorde at Pelle ikke ble avlivet. Han er en ressurs da han er Norges beste narkohund.

Men dette sender ut et meget dårlig inntrykk til befolkningen.

Hadde Pelle vært en vanlig hund, ville eier også ha blitt holdt ansvarlig.

At de fikk medhold i retten, samt 200.000 kr er ikke noe annet enn latterlig,

Jeg er personlig ikke for at friske hunder skal bli avlivet. Men jeg ville ikke hatt en slik hund i mitt nabolag.

Hva skjer med hunder når de har fått smaken på blod?

De er tross alt rovdyr.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er unntak i loven som gjorde at Pelle ikke ble avlivet. Han er en ressurs da han er Norges beste narkohund.

Jeg er personlig ikke for at friske hunder skal bli avlivet. Men jeg ville ikke hatt en slik hund i mitt nabolag.

De er tross alt rovdyr.

Ja, det er nettopp unntaket som er relevant her, enten du liker det eller ikke. Det er rettens avgjørelse, og den får man respektere. Dine følelser er ikke relevante.

Det med "smaken av blod" og rovdyr avslører at du mangler grunnleggende kunnskap om hund. Eller du forsøker en hersketeknikk ved å fremstille hunder som blodtørstige villdyr. De gjør det de er trent til, det de har blitt belønnet for hele livet, det har ikke noe med "smak av blod" å gjøre. De får mat, skjønner du.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I henhold til hundeloven står det at hunden skal ledsages av en som kan håndtere hunden.

Hundefører er kompetent, men datteren hans er tydeligvis ikke det.

Det er da direkte uansvarlig å la et barn få frakte hunden fra a til b.

Hundeeier er faktisk ansvarlig.

Fikk du med deg veterinærens utsagn om hunden da den var på kennel?

Holder du en sovende person ansvarlig for andres handlinger? Hadde hundefører vært tilstede, hadde det hatt et annet utfall. Nå er det slik at han ikke var det. Nok en grunn til at alle lover har rom for skjønn. Det skal brukes i slike situasjoner. Retten som har tilgang til alle beviser i saken har kommet frem til at hundefører ikke kan lastes, at hunden reagerte i henhold til instruks og ikke utgjør en fare.

Vetrinærens uttalelse var at hunden utviste symptomer på stress under kenneloppholdet, sannsynlig fordi den ikke fikk tilstrekkelig kjent stimuli. Vetrinæren har aldri uttalt at hunden var i dårlig hold eller at det ville vært fatalt om ikke naboen grep inn. Det er din synsing basert på en hevngjerrig fars utsagn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser meg dritt lei av denne nedlatende og arrogante måten du velger å debattere på.

Du bedriver samme teknikk i alle innleggene dine som handler om dette tema.

Er du ansvarlig for å trent denne hunden som kunne ha drept et barn??

Det ser slik ut da du er så inni granskauen hissig og kvass, samt har en slik nedlatende og vemmelig tone!

Du har på ingen måte forstått teksten i mitt innlegg.

Om du er er noen som er kunnskapsløse her, bør du seg deg selv i speilet.

Du er meget frekk og arrogant.

At et barn kunne blitt drept driter du i - Hater du barn?????

Det var rette kjeften som smalt...

Jeg har nettopp dokumentert at du ikke er i stand til å lese lovtekster, og at du gjentar deg selv i det uendelige, selv når folk har påpekt vrangforestillingene du gir uttrykk for.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de skal ikke angripe mennesker slik som denne hunden har gjort!

Hvor mange ganger har folk fortalt deg at politihunder faktisk er trent til å angripe mennesker, f.eks. for å forsvare eieren?

Du er rett og slett immun mot faktainformasjon.

Du påstår også at du vet bedre enn tingretten, eksperter, fagpersoner, osv. Latterlig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det som er latterlig er din konstante spamming med påstander som allerede er tilbakevist for lengst. I hundeloven § 18 står det at slike hunder normalt bør avlives, ikke skal alltid avlives.

Dette påpekte jeg tidligere. Du valgte å ignorere det, og i stedet spre bevisst feilinformasjon. Det er direkte latterlig.

"Hadde Pelle vært en vanlig hund..." Du har virkelig tungt for det. Han er ingen vanlig hund. Han er en topptrent politihund.

Det er heller ikke bare det at hunden er en stor ressurs som er relevant her, men også det at granskninger av hundens psyke har vist en stabil hund uten problemer.

Men du velger konsekvent å benekte eller ignorere fakta.

Skjerp deg.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det som er latterlig er din konstante spamming med påstander som allerede er tilbakevist for lengst. I hundeloven § 18 står det at slike hunder normalt bør avlives, ikke skal alltid avlives.

Dette påpekte jeg tidligere. Du valgte å ignorere det, og i stedet spre bevisst feilinformasjon. Det er direkte latterlig.

"Hadde Pelle vært en vanlig hund..." Du har virkelig tungt for det. Han er ingen vanlig hund. Han er en topptrent politihund.

Det er heller ikke bare det at hunden er en stor ressurs som er relevant her, men også det at granskninger av hundens psyke har vist en stabil hund uten problemer.

Men du velger konsekvent å benekte eller ignorere fakta.

Skjerp deg.

KG lar meg bare gi en pluss, men du skal vite at mentalt har du fått minst ti.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er tross alt rovdyr.

Haha. Hva tror du skjer?

Det skjer ingenting.

Dagens sitat :-)

Anonymous poster hash: 1e2de...3d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Hva tror du skjer?

Det skjer ingenting.

Dagens sitat :-)

Helt riktig! I så tilfelle ville min vært en drapsmaskin nå, hun blir tross alt råfôret :-p

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan en mann ha hjertet til å gjøre noe sånt mot ei lita forsvarløs unge?? :( får helt vondt i hjertet jeg.

Anonymous poster hash: 1a6a1...3af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er tross alt rovdyr.

Er så lei enkelte hundehatere som tror avliving av hunder som biter er en straff, eller hevn fra den som ble bitt. Det ligger så mye bak. Det er ikke straff, men en hund som går uprovosert til angrep er ikke frisk. Her var det provokasjon som førte til at hunden angrep, utrolig mange politihunder (om ikke alle) ville reagert dersom fører eller flokk ble angrepet i dens øyne. Det var et uhell, og utrolig uheldig. Les hundeloven igjen, ser også andre har forsøkt å fortelle deg det flere ganger, men selektiv hørsel er nok en flott ting...

"Smaken av blod"? Det må være det dummeste jeg har hørt Tror du hunder automatisk blir drapshunder fordi den får smaken av blod?? At det svartner og at den endelig har skjønt at barn smaker himmelsk?

Godt at fornuftigheten seiret. Familien var ute etter hevn. De ville ikke at hunden skulle bli omplassert, de ville heller se den død, selv etter omfattende tester der hunden ble erklært stabil og ikke til fare i andre situasjoner, kun det den var trent opp til. Det var maks uflaks at jenta falt over familiemedlemmet skrikende idet hunden var løs og på vei til luftegården. Det er en politihund som har blitt trent opp til akkurat dette, og jeg tror nok de nye eierne vil passe på at ikke slike situasjoner oppstår igjen.

Det er ikke snakk om hevn, men vi føler ikke at rettferdigheten har seiret, sier Funkner. Selvsagt er det et ønske om hevn...

Anonymous poster hash: 02937...951

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan en mann ha hjertet til å gjøre noe sånt mot ei lita forsvarløs unge?? :( får helt vondt i hjertet jeg.

Anonymous poster hash: 1a6a1...3af

Hva har mannen gjort? Var det med vilje altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sammenligningen er ugyldig. Det er helt ulike situasjoner.

På hvilken måte er situasjonen ulik? En skatptrent hund er et våpen, politimannen har ansvar for at våpenet er sikret og utilgjengelig for alle andre enn ham selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er situasjonen ulik? En skatptrent hund er et våpen, politimannen har ansvar for at våpenet er sikret og utilgjengelig for alle andre enn ham selv.

En skarptrent hund er ikke et våpen, men et hjelpemiddel og i tjeneste på lik linje som med politimannen og fører.

Anonymous poster hash: 02937...951

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at Pelle får leve!

Helt ok dersom han vurderes kapable til å være i tjeneste. Men eieren burde blitt straffet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En skarptrent hund er ikke et våpen, men et hjelpemiddel og i tjeneste på lik linje som med politimannen og fører. Anonymous poster hash: 02937...951

Når dette hjelpemiddelet kan gjøre fysisk skade og til og med ta livet av et menneske dersom det går av under gitte betingelser kaller man det et -våpen-. Du kan selvfølgelig velge å stikke hodet i sanda, men det endrer ikke realiteten. Endret av la Flaca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok dersom han vurderes kapable til å være i tjeneste. Men eieren burde blitt straffet.

Fordi han sov da andre gikk inn på hans tomt? Hørt om begrepet forsett?

Nå vurderte retten det annerledes enn deg da, forståelig nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han sov da andre gikk inn på hans tomt? Hørt om begrepet forsett?

Nå vurderte retten det annerledes enn deg da, forståelig nok. Anonymous poster hash: 1e2de...3d5

Altså, har man en hagedam som er dypere enn 30 cm så er man pliktig å sikre den, selv om den befinner seg på privat eiendom. Det er heller ikke tillatt å spre miner på tomta for å unngå innbrudstyver. Eller å ha skarptrente tjenestehunder løs på eiendommen. Særlig ikke mens man sover.

Det er jo tydelig at politiet må endre regelverket på hvordan tjenestehunder skal oppbevares og håndteres i private hjem. Hvis politimannen hadde låst hundeburet og ikke overlatt ansvaret til datteren sin hadde ikke denne situasjonen oppstått. Veldig enkelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan en mann ha hjertet til å gjøre noe sånt mot ei lita forsvarløs unge?? :( får helt vondt i hjertet jeg. Anonymous poster hash: 1a6a1...3af

Jeg tror du har et kognitivt problem, når du tror at det var hundeeier som bet. Jenta hadde såvidt jeg har skjønt ikke lært å omgås hunder, noe som foreldrene kan lastes for. Dessuten var det en annen person som løftet opp jenta, før de begge falt, og det var dette som gjorde at hunden tolket situasjonen som fare. Hunden gjorde det den var trent til.

Det forrige innlegget ditt er forøvrig rapportert. Du kan ikke navngi folk på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...