Gå til innhold

politihund som bet jente

småsei

Anbefalte innlegg

Så familien hunden tilhører skal ikke ha tilgang på den?

Hahahaha...

Hvis politihunder skal bo hjemme hos eier så må eiers familie også kunne ta seg av den.

Ikke hvis det betyr at barn kan bli drept nei. I følge denne tråden så må man visst godta den faren for at barn kan bli drept av politihunder fordi hunden er trent opp for å angripe i situasjoner den tolker som truende, så hvis denne faren blir større av at politimennenes barn skal håndtere hunden så sier det seg selv at de ikke bør det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen mener at dette kun har et hevnmotiv fra foreldrene. Mange som blir utsatt for et overgrep fra et menneske eller et dyr føler at det er viktig å sikre at vedkommende ikke kan gjøre det samme igjen mot andre. Det er dermed lett å forstå at man ikke ville være fornøyd hvis oveergriperen ble flyttet til et annet sted selv om det sikret en selv.

Det er ikke snakk om en overgriper, men om en hund som reagerte som den er trent opp til å reagere.

Man får også som, som tidligere nevnt, en sterk mistanke om at her er det det offentlige som vurderer og dømmer seg selv og at en sivil vakthund ville fått en helt annen skjebne.

Selvsagt ville en sivil hun fått en annen skjebne. Det er bare politihunder som kan trenes opp til å fungere som politihunder.

Dessuten, politiledelsen ville avlive hunden. Det var eieren som anket.

Hvor stor tulling ser du ut som nå tror du? Ikke skjønner du at politiet har myndighet og muligheter ut over det andre har (noe som er nødvendig for å kunne gjøre politiets oppgaver), men du begynner å gulpe opp syke konspirasjonsteorier basert på din egen uvitenhet.

Latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått deg hus forbi at familiemedlemmet ikke har kontroll på hunden.

Hva får deg til å tro det? Familiemedlemmet lå og hylte på bakken, og fikk sannsynligvis aldri mulighet til å gi hunden noen form for ordre.

Er det ok at en nabo må forhindre at en tjenestehund ikke skal drepe et barn??

Du stiller latterlige, uærlige og ledende spørsmål som viser hvor irrasjonell du er og hvor lite saklig og faktabasert du klarer å tenke.

Skal en ha en slik hund hjemme, må en være kompetent til å i det minste få hunden til å stoppe angrepet.

Her måtte det inn en gravid nabo for å forhindre angrepet som ville ha ført til dødsfall!

Du har ingen forutsetning for å uttale deg om noens kompetanse her, spesielt siden du selv har null kompetanse.

Hva tenker du om dyrelegens uttalelse som hundens psykiske helse da den måtte bli sendt hjem fra kennelen?

Fagfolk har åpenbart konkludert med at dette ikke betyr at hunden er generelt ustabil. Da er synsingen til inkompetente folk som deg irrelevant.

Hva om denne hunden tar feil igjen om et barn hyler i lek??

Det var ikke hyl under lek. Det var redselshyl fordi de falt. Du er så desperat at du må dikte opp historier for å sverte denne hunden.

Hvor mye løgn skal du spy ut før det blir tomt?

Hva tenker du om at politiet ønsket å avlive hunden, men eier anket saken?

Da tenker jeg at politiledelsen har blitt lurt av media til å fatte et vedtak uten å ha satt seg inn i saken. Media med god hjelp fra uærlige folk som deg lurer andre til å tro at situasjonen var en annen enn den egentlig var.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis det betyr at barn kan bli drept nei. I følge denne tråden så må man visst godta den faren for at barn kan bli drept av politihunder fordi hunden er trent opp for å angripe i situasjoner den tolker som truende, så hvis denne faren blir større av at politimennenes barn skal håndtere hunden så sier det seg selv at de ikke bør det.

Da må du gå inn for at det ikke skal være lov å ha politihunder hjemme, og da er du inne på en diskusjon som ikke har noe med saken å gjøre.

Det jeg skriver om er at hvis hunder skal kunne bo hjemme hos eier så må familien nødvendigvis være involvert. Benekter du dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg har fått ut av denne tråden er at det må være veldig kjipt å være barn av politifolk.

"Du kan ikke være med meg hjem fra skolen fordi da kommer du inn på vår eiendom, og da kan det hende at hunden vi har kommer til å kveste deg hvis du ved et uhell gjør noe som den synes er truende."

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du gå inn for at det ikke skal være lov å ha politihunder hjemme, og da er du inne på en diskusjon som ikke har noe med saken å gjøre.

Det jeg skriver om er at hvis hunder skal kunne bo hjemme hos eier så må familien nødvendigvis være involvert. Benekter du dette?

De kan være involvert, men jeg synes ikke at de skal få lov til å håndtere dyret alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting jeg har fått ut av denne tråden er at det må være veldig kjipt å være barn av politifolk.

"Du kan ikke være med meg hjem fra skolen fordi da kommer du inn på vår eiendom, og da kan det hende at hunden vi har kommer til å kveste deg hvis du ved et uhell gjør noe som den synes er truende."

Flott! Alle barn bør lære seg at man ikke oppfører seg truende i hunders nærvær hunder kan reagere slik om de oppfatter at eieren/føreren blir angrepet. Det er stor forskjell på lek og redsel-hyling. Og slapp helt av, de sørger nok for å ha kontroll på hunden som de sikkert har gjort tusen ganger før. Oppfører man seg som vanlig folk så lar også hunden deg få være i fred. Politimannen har nok større kontroll på hunden også og kan gi ordre, men det var nok veldig vanskelig når han lå og sov...

Gud, jeg er lei av hysteriske: "Hunden er mannevond og kommer til å kveste alle barn i nærheten helt uprovosert."

Anonymous poster hash: 02937...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Alle barn bør lære seg at man ikke oppfører seg truende i hunders nærvær hunder kan reagere slik om de oppfatter at eieren/føreren blir angrepet. Det er stor forskjell på lek og redsel-hyling. Og slapp helt av, de sørger nok for å ha kontroll på hunden som de sikkert har gjort tusen ganger før. Oppfører man seg som vanlig folk så lar også hunden deg få være i fred. Politimannen har nok større kontroll på hunden også og kan gi ordre, men det var nok veldig vanskelig når han lå og sov...

Gud, jeg er lei av hysteriske: "Hunden er mannevond og kommer til å kveste alle barn i nærheten helt uprovosert."

Du snakker som om hun opptrådte truende med vilje. Hva er det med deg? De falt over hverandre med et hyl, og det er noe som kunne ha skjedd hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker som om hun opptrådte truende med vilje. Hva er det med deg? De falt over hverandre med et hyl, og det er noe som kunne ha skjedd hvem som helst.

Nei, ingen av dem gjorde det ikke med vilje, men det var årsaken til utfallet. Når en politihund ser et familiemedlem som blir "angrepet" så vil den også handle deretter. Nei, de færreste kommer opp i slike situasjoner der man detter skrikende ned fra en vegg og på føreren eller et annen medlem av flokken, så dersom det ikke oppstår slike situasjoner så kommer nok ikke hunden til å "kveste" alle barna som kommer på besøk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis det skulle skjedd så flyr nok ikke hunden løs på området (dette var et tilfelle av at familiemedlemmet tok ut hunden for å plassere den et annet forsvarlig sted så den ikke skulle sitte innelåst i et bur) eller så har politimannen kontroll på den. Så tror nok barna er trygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken opptar og provoserer meg voldsomt!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nekter-aa-avlive-politihund-som-skambet-naomi-7/a/10131190/

Her har du en hund som aldri har vist tegn til å være aggressiv. Som reagerer som den er opptrent til. Dette dyret er trent opp av politiet til å bidra til og beskytte oss alle. Samfunnet har betalt 100 tusenvis av kroner for opptrening av denne hunden.

På grunn av denne ulykken så forlanger foreldrene hunden avlivet. De påstår det er for sikkerhetens skyld men politimannen har sagt seg villig til å flytte bort fra dette nabolaget noe som er mer enn ett generøst tilbud da det var ungen som tok seg inn på politimannen eiendom. Dette er ingenting annet enn ett HEVNønske fra familien. Jeg håper politimannen går rettens vei og vinner. Å skulle han tape så håper jeg denne familien får ett erstatningskrav på en sum som dekker innkjøp og opptrening av ny hund til samfunnet.

Synes faktisk det stiller seg litt annerledes når barnet tok seg inn på andres eiendom der det er hund. Godt mulig barnet plaget hunden. Jeg synes ikke det er rett at denne hunden skal avlives, nettopp fordi den var på egen eiendom.

Anonymous poster hash: 2d620...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det være kjipt fordi du dikter opp løgner og fantasihistorier?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det være kjipt fordi du dikter opp løgner og fantasihistorier?

Hva er det som er løgn ved det jeg skrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ingen av dem gjorde det ikke med vilje, men det var årsaken til utfallet. Når en politihund ser et familiemedlem som blir "angrepet" så vil den også handle deretter. Nei, de færreste kommer opp i slike situasjoner der man detter skrikende ned fra en vegg og på føreren eller et annen medlem av flokken, så dersom det ikke oppstår slike situasjoner så kommer nok ikke hunden til å "kveste" alle barna som kommer på besøk.

Men det er fort gjort at lignende episoder kan skje. Det er fort gjort at barn i lek kan skade hverandre, og hvis hunden da tolker det som en trussel så kan denne episoden gjenta seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er fort gjort at lignende episoder kan skje. Det er fort gjort at barn i lek kan skade hverandre, og hvis hunden da tolker det som en trussel så kan denne episoden gjenta seg.

Hva mener du egentlig nå? At tjenestehunder ikke skal læres opp til å forsvare eier?

Det at hunden kan tolke hardhendt lek som trussel er ikke isolert til tjenestehunder forresten, det er instinkt som ligger i alle raser med varierende styrke.. Vil du avlive alle hunder som potensielt kan følge instinktet sitt?

Anonymous poster hash: 1e2de...3d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Oslo tingrett har vurdert det slik at Pelle ikke skal avlives dersom han omplasseres til en ny eier.

Sitat fra dommen:

«Sjølv om Pelle som alle andre skarptrena politihundar dermed representerer ein fare, er ikkje faren ei følgje av eit uønska instinkt. Når samfunnet har kome til at politiet også skal ha skarptrena hundar, og det ikkje er haldepunkt for at Pelle er aggressiv eller nervøs, kan ikkje retten sjå at det vil vere mindre forsvarleg at han enn at andre skarptrena hundar, lever.»

Anonymous poster hash: 1e2de...3d5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor det?

Hendelsen skjedde i september i fjor da Naomi var seks år og gikk til naboen for å leke.

Politihunden er en topptrent malenois, som var ute av buret sitt.

Da nabogutten tok tak i Naomi tolket trolig den godt trente politihunden dette som en konflikt, og gjorde det den har blitt trent til - den gikk til angrep.

Naomi reddet trolig livet takket være naboen Lise Ljungreen.

Til tross for at hun var gravid i åttende måned, grep hun resolutt inn og kastet seg over hunden og rev den vekk og fikk den lille jenta i sikkerhet.

– Jeg tror ikke hun ville ha overlevd. Hun så ut som en filledukke som ble ristet rundt, forteller Lise Kristin Aaberg Ljungreen, til TV 2.

Skadene på Naomi var omfattende.

Hundeloven er klar. Om en hund angriper et barn og påfører det skader som de som ble påført Naomi, skal den avlives.

Det ønsker Politidirektoratet og familien Funkner.

– Vi tenker også på andres sikkerhet, ikke bare vår. Det er ikke snakk om hevn eller noe slikt, sier Ernst Funkner, Naomis far, til TV 2.

Likestilling for loven sier bare jeg.

Det viser bare at polititjenestemenn er over loven.

Politimannen som er hunderfører til denne hunden, burde så absolutt blitt stilt til ansvar.

At de har fått 200.000 kr i erstatning er rett og slett latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En politihund er et våpen på lik linje med skytevåpen og må holdes under kontroll med politiets ansvar.

Det er ikke så mye forskjell på mennesker og dyr når de blir lært opp fra de er små.

Desto større ansvar har eier av hunden, og da er det ikke forskjell på en politi og menigmann.
Det er politiet som viser stor tjenesteforsømmelse her.

På lik linje som snille familiehunder har båndtvang så bør politihunder ha munnkurv dersom de ikke er i tjeneste på offentlig sted.

På privat eiendom må de gå i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...