Gå til innhold

Min kropp 2 år etter fødsel.


maid

Anbefalte innlegg

Synes budskapet var rimelig enkelt å forstå jeg. Tren godt FØR svangerskap, tren så mye som forsvarlig under svangerskap, så stiller du godt forberedt til å få fin mage etter svangerskap.

MEN; skulle du være genetisk disponert for strekkmerker, løs hud osv, vær stolt av deg selv UANSETT!!

Selv om jeg synes kroppspresset er langt over enhver fornuft for tiden, så skulle jeg ønske det var mer fokus på trening før/under svangerskap på den tiden jeg fikk barn(20-25 år siden) Da hadde sikker mange av oss hatt en finere mage nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har en eim av komplett misforstått idealisme ved seg.

Jeg kan ikke forstå hvordan dette bildet og denne «inspirasjonen» kan sies å være beundringsverdig, ikke fordi det er noe galt i å være slank, men fordi det er noe galt i å mene at det å være slank og stram etter fødsel er noe man skal heies frem til som kvinne - kom igjen damer, nå trimmer vi babykiloene av så vi kan være stolte av oss selv!! :duskedame:

Du vil gi motivasjon. Men vi har jo fått denne typen «motivasjon» trukket nedover hodene på oss i flere årtier nå, samfunnet flyter formelig over av denne typen inspirerende beskjeder. Det er knapt noe annet tema som har kunnet utkonkurrere slanking og helse (eller snarere forfengelighet og kroppsgalskap forkledd som helse) i antall spaltemeter i våre dager. Mengden press kan få selv sindige mennesker til å føle seg håpløse og deprimerte. Hvis folk er feite i dette landet er det ikke fordi de mangler tilgang til inspirasjon.

Hvis du vil gjøre noe godt for andre kvinner, gjør du noe annet enn å bidra til flommen av utseenderelaterte, fordummende beskjeder kvinner er mottagere av.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har en eim av komplett misforstått idealisme ved seg.

Jeg kan ikke forstå hvordan dette bildet og denne «inspirasjonen» kan sies å være beundringsverdig, ikke fordi det er noe galt i å være slank, men fordi det er noe galt i å mene at det å være slank og stram etter fødsel er noe man skal heies frem til som kvinne - kom igjen damer, nå trimmer vi babykiloene av så vi kan være stolte av oss selv!! :duskedame:

Du vil gi motivasjon. Men vi har jo fått denne typen «motivasjon» trukket nedover hodene på oss i flere årtier nå, samfunnet flyter formelig over av denne typen inspirerende beskjeder. Det er knapt noe annet tema som har kunnet utkonkurrere slanking og helse (eller snarere forfengelighet og kroppsgalskap forkledd som helse) i antall spaltemeter i våre dager. Mengden press kan få selv sindige mennesker til å føle seg håpløse og deprimerte. Hvis folk er feite i dette landet er det ikke fordi de mangler tilgang til inspirasjon.

Hvis du vil gjøre noe godt for andre kvinner, gjør du noe annet enn å bidra til flommen av utseenderelaterte, fordummende beskjeder kvinner er mottagere av.

Hvis jeg kunne gitt deg 100 likes, hadde jeg gjort det!

Håper babyen til TS har det bra, ikke bare magen.

Anonymous poster hash: d735b...634

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir mindre urolig for å bli gravid en gang når jeg ser det er mulig å komme tilbake i normalform etterpå. :) Takk for at du delte!



Anonymous poster hash: 8c59a...5e8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At enkelte lar kroppen forfalle totalt etter fødsel og bruker det som en unnskyldning for overvekt i åresvis i ettertid er vel ingen hemmelighet. Det dummeste jeg hører er dem som drikker brus 4 ganger i uken, sjokolade og alt mulig annet usunt som daglig inntak, og fem år etter fødselen bruker det som unnskyldning til at de ikke har klart å gå ned i vekt.

Alle kan gå ned i vekt og stramme opp kroppen, og da mener jeg ALLE! Det er kun disiplin det går på. Trene, aktivitet og hva en spiser som gjelder! Selvsagt vil enkelte ha strekkmerker eller løs hud som ikke kan løses på denne måten, men de kan fortsatt forbedre mye selv.

All respekt til dem som holder seg i aktivitet og spiser sunt for å få tilbake kroppen de ønsker, stå på :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo at du ikke sitter som at du sitter rett opp og ned. Strekker jo overkroppen og sitter ikke rett, selvfølgelig er magen flat.



Anonymous poster hash: d8992...12a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At enkelte lar kroppen forfalle totalt etter fødsel og bruker det som en unnskyldning for overvekt i åresvis i ettertid er vel ingen hemmelighet. Det dummeste jeg hører er dem som drikker brus 4 ganger i uken, sjokolade og alt mulig annet usunt som daglig inntak, og fem år etter fødselen bruker det som unnskyldning til at de ikke har klart å gå ned i vekt.

Alle kan gå ned i vekt og stramme opp kroppen, og da mener jeg ALLE! Det er kun disiplin det går på. Trene, aktivitet og hva en spiser som gjelder! Selvsagt vil enkelte ha strekkmerker eller løs hud som ikke kan løses på denne måten, men de kan fortsatt forbedre mye selv.

All respekt til dem som holder seg i aktivitet og spiser sunt for å få tilbake kroppen de ønsker, stå på :)

Tror ikke folk her mener at man ikke kan gå ned i vekt, men en har ofte et annet fokus etter en har født: nemlig babyen!! Jeg har hatt en unge som ikke sov natten gjennom før han var 9 mnd, og mye av dagene og kveldene gikk til å forsøke å få han til å sove og gi han mat. Ikke mye overskudd til trening når du selv kun har sovet 4-5 timer usammenhengende. Ja, man får mer energi av å trene, men når man er så på felgen, så hjelper ikke trening. Så ikke alle er i en situasjon rett etter fødsel og tiden etterpå som gjør at man bare kan sprette opp og trene!

Anonymous poster hash: 3a76e...812

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror flere her hadde hatt bra av en sunnere livstil, om man er så usikker på sin egen kropp at man går total i forsvarsposisjon bare et bilde dukker opp. Er man fornøyd med seg selv, så kan man også unne andre glede. Det er tabu å være slank og stolt, særlig etter fødsel og særlig her på Kvinneguiden...



Anonymous poster hash: 374cf...c0e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Det er litt misforstått motivasjon å legge ut et bilde av sin egen trente mage og tro at alle andre begynner å trene av den grunn. Bare se på reaksjonen etter Fotballfruen, Svømmefruen og sikkert noen andre fruer. Erfaringsmessig reagerer flertallet med å få piggene ut. Det burde man ha lært til nå.

Fin fin mage, godt jobbet og alt det der, men man må motivere på helt andre måter om man vil ha massene med seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS var nok klar over at denne reaksjonen kom, men fristelsen ble for stor til å vise seg frem. Mindretallet av de som har født ser slik ut, og dermed skal dette motivere? De jeg kjenner som ser ut som før etter fødsel har gener som gjør at de ikke legger på seg, selv om de ønsker det. De fleste får en kropp som bærer preg av en fødsel og det er naturlig. Konse heller på babyen du :)



Anonymous poster hash: 95bb2...d53
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS var nok klar over at denne reaksjonen kom, men fristelsen ble for stor til å vise seg frem. Mindretallet av de som har født ser slik ut, og dermed skal dette motivere? De jeg kjenner som ser ut som før etter fødsel har gener som gjør at de ikke legger på seg, selv om de ønsker det. De fleste får en kropp som bærer preg av en fødsel og det er naturlig. Konse heller på babyen du :)

Anonymous poster hash: 95bb2...d53

Det er temmelig symptomatisk for vår tid. Man skal helst være så uberørt av livets realiteter som overhodet mulig. Kroppen skal ikke bære preg av å ha født barn, eller å ha blitt eldre, eller å ha gått igjennom noe vanskelig. Alt skal være glatt, stramt, innenfor trange grenser. Jeg tror dette er uheldig og skadelig for menneskers psyke.

Det er i grunnen absurd at man skal føle skam over en slappere mage etter svangerskap, eller at det skal være mindre beundringsverdig. For kvinner som er travelt opptatt med å utrette noe i verden, bruke hjernen, tilegne seg kunnskap, ha varierte hobbyer, ta vare på familie og venner, strekker ofte verken tid eller interesse til for å være perfekt fit som en modell.

For en voksen kvinne på 30+ som gjerne har født barn krever det kontinuerlig, dedikert arbeid å være stram og trent overalt. Det er verken gunstig eller meningsfullt at alle skal bruke mye tid på dette. Det er helt naturlig at det er områder som disser litt, henger litt, flyter litt ut. Vi er mennesker, ikke dukker. Dere som messer om alle helsemessige fordeler med å være så utrolig stramme, hva med den psykiske helsen? Hva med presset mange føler etter å prestere 100% på alle områder i livet?

Samfunnet trenger kvinner som bruker tid på å utvikle seg som tenkende personer, som gjør en forskjell innenfor ulike fagfelt, og som etterlater seg noe verdifullt. Vi har fremdeles litt å gå på der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er temmelig symptomatisk for vår tid. Man skal helst være så uberørt av livets realiteter som overhodet mulig. Kroppen skal ikke bære preg av å ha født barn, eller å ha blitt eldre, eller å ha gått igjennom noe vanskelig. Alt skal være glatt, stramt, innenfor trange grenser. Jeg tror dette er uheldig og skadelig for menneskers psyke.

Det er i grunnen absurd at man skal føle skam over en slappere mage etter svangerskap, eller at det skal være mindre beundringsverdig. For kvinner som er travelt opptatt med å utrette noe i verden, bruke hjernen, tilegne seg kunnskap, ha varierte hobbyer, ta vare på familie og venner, strekker ofte verken tid eller interesse til for å være perfekt fit som en modell.

For en voksen kvinne på 30+ som gjerne har født barn krever det kontinuerlig, dedikert arbeid å være stram og trent overalt. Det er verken gunstig eller meningsfullt at alle skal bruke mye tid på dette. Det er helt naturlig at det er områder som disser litt, henger litt, flyter litt ut. Vi er mennesker, ikke dukker. Dere som messer om alle helsemessige fordeler med å være så utrolig stramme, hva med den psykiske helsen? Hva med presset mange føler etter å prestere 100% på alle områder i livet?

Samfunnet trenger kvinner som bruker tid på å utvikle seg som tenkende personer, som gjør en forskjell innenfor ulike fagfelt, og som etterlater seg noe verdifullt. Vi har fremdeles litt å gå på der.

Jeg er enig i mye av det du skriver. Inkl. det at psykisk press for å hele tiden ha full kontroll på alle områder, bl.a. at kroppen ikke skal bære preg av å ha født barn. Men, samtidig vet man at trening eller i det minste en del hverdagsaktivitet også er positivt for den psykiske helsen. Trening gir også overskudd til det du nevner. For mange er vel alternativet å se på tv, og da kan man tenke på om man heller skulle brukt tiden på andre ting. Småbarnsforeldre er kanskje noen av dem som har mest igjen for å være i aktivitet, fordi man trenger mer energi (så lenge man ikke har alvorlig søvntap, da burde man nok bare sove når man kan). Så den helsemessige gevinsten av å være "stram" i seg selv er vel heller tvilsom, men at flere kan ha godt av å tenke gjennom prioriteringene sine av andre grunner, det tror jeg på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maman

Jeg har heller fokusert på å bli sunn og på å være et godt forbilde, fremfor å bli tynn så fort som mulig. Etter fødselen med min første datter tok jeg det med ro, til jeg hadde overskudd til noe annet...to år etterpå. Da endret jeg kostholdet og begynte å løpe, og jeg ble sunnere og slankere enn jeg var da jeg ble gravid. Magen er litt mykere og puppene litt slappere, men det gjør meg ingen verdens ting.

Nå, etter andre fødsel, har jeg igjen endel jobb foran meg for å få en rask og sunn kropp igjen, men jeg har et toårsperspektiv på det. Bryr meg svært lite om når folk mener jeg burde blitt tynn igjen.

Har forøvrig flere småbarnsmødre i vennekretsen og nabolaget, som alle så ganske sjuskete og småkvapsete ut ett år etter fødsel. To år etter derimot, ser mange av de sunnere og sterkere ut enn noen gang før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er temmelig symptomatisk for vår tid. Man skal helst være så uberørt av livets realiteter som overhodet mulig. Kroppen skal ikke bære preg av å ha født barn, eller å ha blitt eldre, eller å ha gått igjennom noe vanskelig. Alt skal være glatt, stramt, innenfor trange grenser. Jeg tror dette er uheldig og skadelig for menneskers psyke.

Det er i grunnen absurd at man skal føle skam over en slappere mage etter svangerskap, eller at det skal være mindre beundringsverdig. For kvinner som er travelt opptatt med å utrette noe i verden, bruke hjernen, tilegne seg kunnskap, ha varierte hobbyer, ta vare på familie og venner, strekker ofte verken tid eller interesse til for å være perfekt fit som en modell.

For en voksen kvinne på 30+ som gjerne har født barn krever det kontinuerlig, dedikert arbeid å være stram og trent overalt. Det er verken gunstig eller meningsfullt at alle skal bruke mye tid på dette. Det er helt naturlig at det er områder som disser litt, henger litt, flyter litt ut. Vi er mennesker, ikke dukker. Dere som messer om alle helsemessige fordeler med å være så utrolig stramme, hva med den psykiske helsen? Hva med presset mange føler etter å prestere 100% på alle områder i livet?

Samfunnet trenger kvinner som bruker tid på å utvikle seg som tenkende personer, som gjør en forskjell innenfor ulike fagfelt, og som etterlater seg noe verdifullt. Vi har fremdeles litt å gå på der.

Veldig enig.

Anonymous poster hash: 6f5d0...87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS var nok klar over at denne reaksjonen kom, men fristelsen ble for stor til å vise seg frem. Mindretallet av de som har født ser slik ut, og dermed skal dette motivere? De jeg kjenner som ser ut som før etter fødsel har gener som gjør at de ikke legger på seg, selv om de ønsker det. De fleste får en kropp som bærer preg av en fødsel og det er naturlig. Konse heller på babyen du :)

Anonymous poster hash: 95bb2...d53

JA, mindretallet er født slik- INKLUDERT MEG. Det er nettopp derfor jeg oppfordrer dere til å leve et aktivt liv både utenom eller i et svangerskap. Du snakker som om denne kroppen har kommet som lyn fra klar himmel. Det er ingen selvfølge å se slik ut, og de fleste tror at det er umulig, men jeg ønsker å bevise dere feil. Ved hjelp av trening har kroppet et bedre grunnlag for å "trekke seg sammen" igjen, dette grunnlaget hadde jeg etter år med trening. Og med fare for å gjenta meg selv: jeg sier ikke at ALLE kan få en like slank kropp etter fødsel, men man er i allefall bedre rustet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan ribbeina være så tydelige, samtidig som det tydelig er fett (ikke for mye) på magen? Er det sånn magen blir etter fødsel, liksom litt innsunket?

Det er da ikke unormalt at ribbeina vises?

mine stikker også litt ut, og jeg har mer fett på magen enn det ts har. Ikke har jeg født heller.

Anonymous poster hash: a753c...d23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

JA, mindretallet er født slik- INKLUDERT MEG. Det er nettopp derfor jeg oppfordrer dere til å leve et aktivt liv både utenom eller i et svangerskap. Du snakker som om denne kroppen har kommet som lyn fra klar himmel. Det er ingen selvfølge å se slik ut, og de fleste tror at det er umulig, men jeg ønsker å bevise dere feil. Ved hjelp av trening har kroppet et bedre grunnlag for å "trekke seg sammen" igjen, dette grunnlaget hadde jeg etter år med trening. Og med fare for å gjenta meg selv: jeg sier ikke at ALLE kan få en like slank kropp etter fødsel, men man er i allefall bedre rustet. :)

Bevise at det går an å få flat mage hvis man trener og står på? Det har jo fotballfrue gjort for lengst.

Anonymous poster hash: 6f5d0...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke unormalt at ribbeina vises?

mine stikker også litt ut, og jeg har mer fett på magen enn det ts har. Ikke har jeg født heller.

Anonymous poster hash: a753c...d23

Sier ikke at det er unormalt at ribbein vises, men synes det er litt rart at det er fett på magen, samtidig som det er et sånt "søkk" inn. Normalt vises jo ribbeina på folk som er tynne, men likevel sånn at magen fortsetter nedenfor, og med mindre fett på enn på det bildet. Men er vel bare naturlige variasjoner sikkert. Tanken var først at det hadde noe med graviditeten å gjøre bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke folk her mener at man ikke kan gå ned i vekt, men en har ofte et annet fokus etter en har født: nemlig babyen!! Jeg har hatt en unge som ikke sov natten gjennom før han var 9 mnd, og mye av dagene og kveldene gikk til å forsøke å få han til å sove og gi han mat. Ikke mye overskudd til trening når du selv kun har sovet 4-5 timer usammenhengende. Ja, man får mer energi av å trene, men når man er så på felgen, så hjelper ikke trening. Så ikke alle er i en situasjon rett etter fødsel og tiden etterpå som gjør at man bare kan sprette opp og trene!

Anonymous poster hash: 3a76e...812

Ja, det har du helt rett i. Men vet du at dette er grunnen til uttallige skilsmisser? Man skal liksom være en så fantastisk mor for babyen, og driter i seg selv. Bryr seg ikke om genseren er full av melkeflekker, at du lukter gulp, urin og avføring, har ikke dusjet på en uke. Det er så mange mødre som gjør dette- og hva skjer? Jo, man glemmer at man har et sekusalliv, at man glemmer kjærligheten og den man har skapt barnet med fordi alt annet er så mye viktigere. Og det er kanskje ikke sånn i ditt tilfelle, men i mange andres. Så ditt argument kan man nok se fra et litt annet perspektiv enn ditt. Og i itllegg har vi nok en person som har unnskyldinger for å ikke få av seg baby-kiloene ;) "Har ikke tid eller ork, jeg har barn"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du helt rett i. Men vet du at dette er grunnen til uttallige skilsmisser? Man skal liksom være en så fantastisk mor for babyen, og driter i seg selv. Bryr seg ikke om genseren er full av melkeflekker, at du lukter gulp, urin og avføring, har ikke dusjet på en uke. Det er så mange mødre som gjør dette- og hva skjer? Jo, man glemmer at man har et sekusalliv, at man glemmer kjærligheten og den man har skapt barnet med fordi alt annet er så mye viktigere. Og det er kanskje ikke sånn i ditt tilfelle, men i mange andres. Så ditt argument kan man nok se fra et litt annet perspektiv enn ditt. Og i itllegg har vi nok en person som har unnskyldinger for å ikke få av seg baby-kiloene ;) "Har ikke tid eller ork, jeg har barn"

Nå er du bare teit. Hvor har jeg skrevet at jeg ikke dusjet på en uke? Jeg skrev kun at babyen ikke sov på natten eller dagtid særlig sammenhengende, da er førsteprioritet søvn for hele familien, ikke trening. Du skal være heldig som ikke har opplevd en baby som ikke sover, for det unner jeg ingen. Forholdet vårt ble bare styrket i babytiden selv om det var utrolig slitsomt, han ble utrolig stolt av at jeg klarte meg på 4 timer søvn og sto på for sønnen vår på dagtid. Vi sov ofte på skift i helgene så jeg og baby skulle få et minimum av søvn. Hvis du mener at jeg bare var lat fordi jeg ikke trente i denne perioden, så er du ikke verdt å diskutere med. Jeg sier det ikke som en unnskyldning, men en forklaring.

Heldigvis har jeg en mann som ikke har gått fra meg selv om jeg ikke hadde sixpack etter fødsel (heller ikke et ryddig hjem eller blid og fornøyd baby).

Anonymous poster hash: 3a76e...812

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...