Gå til innhold

Min kropp 2 år etter fødsel.


maid

Anbefalte innlegg

Det virker som om du har ekstremt lite peiling på det biologiske bak dette. Spesielt når du hevder at ALLE kan få det til. Alle kan ikke få til en slik mage, med mindre det er kirurgiske inngrep involvert. Er du klar over at mange får mange tydelige strekkmerker? Er du klar over at mange får mye overflødig hud? Dette er ikke borte ved bare litt trening. I tillegg så er SVÆRT mye genetisk betinget. Dette burde alle vite. Kroppsformen en har (samme om det er før eller etter svangerskap) er i høyest grad bestemt av gener. Idiotisk at du trekker en så bastant konklusjon på grunn av din egen erfaring. Du virker ekstremt lite reflektert.

Før noen tror at jeg føler meg truffet av dette, så gjør jeg ikke det. Jeg er slank.



Anonymous poster hash: 60ffc...c6e
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten så holder du inne magen mens du står og har armene opp (tviler på den mtp lettheten av å ta bildet) eller så ligger du nede.

Hvorfor?

Fordi anatomisk sett vil ikke ribbeina dine ha en slik fasong dersom du sitter eller har en naturlig stilling. Alle som ikke tror meg; plasser dere foran speilet og trekk inn magen og se på hvordan possisjonen til ribbeinene forandrer seg.

Anonymous poster hash: bb9f5...6d8

UANSETT om en strammer magen eller trekker den inn, så kan vel jeg få være stolt over det jeg har oppnådd? Er så mange i dette forumet som drar frem alle sine beste argumenter for å trekke andre ned. Enten er det sjalusi, eller så handler det om å ikke kunne unne andre noe. Blir så oppgitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpes..Du får føde et barn og oppleve selv om underlivet går tilbake til samme gamle. Du skal vite at kvinners underliv er proppet med muskler som naturlig trekker seg sammen/strammes opp naturlig og ved hjelp av knipeøvelser. Alle mine venninner som har født barn sier det samme som meg, at underlivet blir slapt/hengende etter fødsel er MYTE. Ta i betraktning at det kan skje, men at det man hører mest er skrekkhistoriene og worst case scenario.

Det er trist å se hvor lite reflektert du er. At du kan trekke en slik konklusjon kun basert på dine egne og dine venners erfaringer er skammelig. Dette er ikke en myte. Dette skjer med en haug av kvinner.

Anonymous poster hash: 60ffc...c6e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp!

Jeg var slank før og er slank nå. Men magen har likevel slapp hud, hengebuk, strekkmerker og keisersnittarr. Og ingen trening i verden kan fikse det.

Anonymous poster hash: c8bf6...466

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UANSETT om en strammer magen eller trekker den inn, så kan vel jeg få være stolt over det jeg har oppnådd? Er så mange i dette forumet som drar frem alle sine beste argumenter for å trekke andre ned. Enten er det sjalusi, eller så handler det om å ikke kunne unne andre noe. Blir så oppgitt.

Neida bare ikke si at du sitter :P Det handler ikke å ikke unne deg kroppen du har jobbet for skjønner ikke hvor du får det fra.

Anonymous poster hash: bb9f5...6d8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde er tatt sittende! Jeg bruker meg som et eksempel på å vise at en sunn og aktiv livsstil bringer med seg helsemessige fordeler både når det kommer til svangerskap og tiden etterpå. Og nei, jeg suger ikke inn magen min, jeg har alltid hatt en trent kropp og mageruter på grunn av at jeg har levd en aktiv livsstil. Men det er jo ikke lov å vise frem kroppen sin når man er slank eller stolt. HALLO DAMER, jeg prøver bare å motivere dere!!

Ja, jeg kan godt se at du sitter.

Men jeg synes det er litt merkverdig at du starter denne tråden i henhold til fødsel og tiden etterpå. Det er fint at du vil berolige de som er eller vil bli gravide, om at kroppen deres vil se pen ut etterpå, men jeg synes det er litt skremmende at du mener det tar 2 år før den blir ok igjen.

Det var det jeg ville si med mine innlegg; det tar kortere tid for de fleste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som om du har ekstremt lite peiling på det biologiske bak dette. Spesielt når du hevder at ALLE kan få det til. Alle kan ikke få til en slik mage, med mindre det er kirurgiske inngrep involvert. Er du klar over at mange får mange tydelige strekkmerker? Er du klar over at mange får mye overflødig hud? Dette er ikke borte ved bare litt trening. I tillegg så er SVÆRT mye genetisk betinget. Dette burde alle vite. Kroppsformen en har (samme om det er før eller etter svangerskap) er i høyest grad bestemt av gener. Idiotisk at du trekker en så bastant konklusjon på grunn av din egen erfaring. Du virker ekstremt lite reflektert.

Før noen tror at jeg føler meg truffet av dette, så gjør jeg ikke det. Jeg er slank.

Anonymous poster hash: 60ffc...c6e

Du har jo virkelig oppfattet meg helt feil. Jeg prøver bare å si at min aktive livsstil har gjort at kroppen min er godt rustet for et svangerskap og at den har et grunnlag for å gå tilbake til samme gamle. Merkelig hvordan noen vrir og vrenger på alt. Og hvis du leser kommentaren litt lengere opp i innlegget skrev jeg "det er ingen selvfølge at alle kan oppleve dette. At du og dine døtre har fått flate mager etter fødsel kan være arvede gener". Jeg prøver jo nettopp å si det samme som deg, så før du går til angrep på meg, så før du kanskje få med det alt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UANSETT om en strammer magen eller trekker den inn, så kan vel jeg få være stolt over det jeg har oppnådd? Er så mange i dette forumet som drar frem alle sine beste argumenter for å trekke andre ned. Enten er det sjalusi, eller så handler det om å ikke kunne unne andre noe. Blir så oppgitt.

Hva er det du har oppnådd? Har jeg gått glipp av noe her?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan godt se at du sitter.

Men jeg synes det er litt merkverdig at du starter denne tråden i henhold til fødsel og tiden etterpå. Det er fint at du vil berolige de som er eller vil bli gravide, om at kroppen deres vil se pen ut etterpå, men jeg synes det er litt skremmende at du mener det tar 2 år før den blir ok igjen.

Det var det jeg ville si med mine innlegg; det tar kortere tid for de fleste.

Jeg mener ikke at det tar to år? Har ikke så mange bilder av meg etter fødsel, og det var det eneste bildet jeg fant. Det er tatt to år etter fødsel, og derfor var det mitt eksempel- ikke nødvendigvis fordi det tar to år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo virkelig oppfattet meg helt feil. Jeg prøver bare å si at min aktive livsstil har gjort at kroppen min er godt rustet for et svangerskap og at den har et grunnlag for å gå tilbake til samme gamle. Merkelig hvordan noen vrir og vrenger på alt. Og hvis du leser kommentaren litt lengere opp i innlegget skrev jeg "det er ingen selvfølge at alle kan oppleve dette. At du og dine døtre har fått flate mager etter fødsel kan være arvede gener". Jeg prøver jo nettopp å si det samme som deg, så før du går til angrep på meg, så før du kanskje få med det alt

Jeg er vel den eneste som har omtalt meg og mine døtre, men det er ikke meg du svarer her. Likevel blander du meg inn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo virkelig oppfattet meg helt feil. Jeg prøver bare å si at min aktive livsstil har gjort at kroppen min er godt rustet for et svangerskap og at den har et grunnlag for å gå tilbake til samme gamle. Merkelig hvordan noen vrir og vrenger på alt. Og hvis du leser kommentaren litt lengere opp i innlegget skrev jeg "det er ingen selvfølge at alle kan oppleve dette. At du og dine døtre har fått flate mager etter fødsel kan være arvede gener". Jeg prøver jo nettopp å si det samme som deg, så før du går til angrep på meg, så før du kanskje få med det alt

Ta det med ro TS, trenger du bekreftelse av oss at du ser bra ut?

Anonymous poster hash: bb9f5...6d8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget fin kropp, er ikke ofte man ser slike mammakropper<3 bra jobbet!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fint når ribbeina stikker ut. Men bra at du er fornøyd med deg selv, det burde alle være uansett hvordan man ser ut. Man må ikke ha synlige ribbein for å være fornøyd med seg selv.

Anonymous poster hash: a71ce...144

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal selvsagt få lov å være stolt av kroppen din:) Men ikke alle kan se slik ut etter en fødsel siden mange får strekkmerker, løs hud osv.

Noen av oss har ikke hatt mulighet til å holde oss i fysisk aktivitet gjennom svangerskapet pga ekstrem kvalme, kraftig bekkenløsning eller andre komplikasjoner. Jeg har vært omtrent sengeliggende i mange uker i flere svangerskap pga ekstrem kvalme og fare for prematur fødsel i det ene svangerskapet, og en blir ikke akkurat stram i kroppen av det.. dessuten får noen store barn av genetisk årsak til tross for normal vektoppgang, og da blir selvsagt magen preget av det med løshud og strekkmerker hos mange.

Det er selvsagt viktig å holde seg i god fysisk form før svangerskapet, men en vet aldri hvordan selve svangerskapet blir og hvordan ting trekker seg sammen igjen etter fødselen. Det er individuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Supert for deg, TS! Personlig må jeg si at bildet av en godt trent dame og mage ikke fungerer som motivasjon for meg...snarere tvert i mot.

For min del kunne jeg ikke starte med trening igjen før jeg var klar og klar var jeg først 15 måneder etter at barnet hadde ankommet verden. Startet veldig pent...og det tok 1 års pen trening 3 ganger i uken før jeg var tilbake i samme form og vekt som da jeg var godt trent før jeg fikk barn.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du har oppnådd? Har jeg gått glipp av noe her?

Jeg har oppnådd å være stolt over kroppen min etter å bært frem et barn, og jeg prøver å fortelle andre her inne at de skal være det også. Kvinner som skilles fra mannen sin, kvinner som ikke tør å kle av seg foran andre, kvinner som sjemmes over seg selv. Jeg sier ikke at min kropp er en selvfølge, jeg ville bare motivere dere til å være aktive uansett hvordan kroppen blir i ettertid, og ikke minst å beundre seg selv for det en har gått igjennom. Alt jeg skriver blir jo bare vridd på. Jeg mener bare å motivere, ikke provosere eller ønske at andre skal sammenlikne seg selv med meg eller andre.

Moren min gjennomgikk ganske nylig en operasjon, 27 år etter fødsel da hun ikke lenger orket å se seg i speilet. Hun fikk mye overflødig hud etter fødsel og har slitt med selvbildet sitt på grunn av det. Jeg som er datteren hennes synes dette er forferdelig vondt, nettopp fordi hun er uendelig vakker i mine øyne. Så kjære,kjære dere som leser dette. Vær så snill å ikke vri på alt jeg sier bare fordi jeg kanskje har ordlagt meg feil, noe jeg burde skrevet annerledes eller noe jeg ikke burde skrevet- jeg ville bare motivere og heie på alle dere som har bært frem et barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er vel den eneste som har omtalt meg og mine døtre, men det er ikke meg du svarer her. Likevel blander du meg inn???

Jeg "dro deg inn" fordi personen som kommenterne snakker om at flat mage kan være genetisk, det er nettopp det jeg mener også, og det svarte jeg i en kommentar til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo virkelig oppfattet meg helt feil. Jeg prøver bare å si at min aktive livsstil har gjort at kroppen min er godt rustet for et svangerskap og at den har et grunnlag for å gå tilbake til samme gamle. Merkelig hvordan noen vrir og vrenger på alt. Og hvis du leser kommentaren litt lengere opp i innlegget skrev jeg "det er ingen selvfølge at alle kan oppleve dette. At du og dine døtre har fått flate mager etter fødsel kan være arvede gener". Jeg prøver jo nettopp å si det samme som deg, så før du går til angrep på meg, så før du kanskje få med det alt

Jeg synes bare det er så merkelig at du hevder at du har fått "den gamle kroppen tilbake" kun med et fokus på en aktiv livsstil. Svært mye dreier seg om gener. Det samme gjelder med fotballfrue, selv om hun trener som en gal. Jeg synes det er litt provoserende at du legger all vekt på den fysiske aktiviteten. Det virker som om du har null innsikt om at dette er i stor grad genetisk betinget. Selv om det ikke gjelder meg, så er det SVÆRT mange kvinner jeg kjenner som trener svært mye, som ikke får en slik kropp som du har. Du mister også troverdighet når du skriver at en aktiv hverdag hjelper på overflødig hud og strekkmerker.

Poenget mitt er at enhver kvinne ikke får en slik kropp etter en fødsel. Det er nettopp det inntrykket en får når du legger ut et bilde av magen din for så å "motivere" andre. En får inntrykk av at magen din tydeligvis er idealet, og det er det jo ikke. Alle er forskjellige. I stedet for å legge så mye vekt på din trente mage og å se bra ut etter en fødsel, så kan du heller legge vekt på den faktiske treningshverdagen med barn i hus. Jeg regner vel at det er mer motiverende?

Anonymous poster hash: 60ffc...c6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke ment som et skrytebilde, men for å motivere alle som har gjennomgått en eller flere fødsler. Jeg har vært aktiv hele min ungdom og var jenta i gjengen som alltid hadde mageruter (dette er selvsagt "umulig" etter fødsel, om man ikke er Fotballfrue og har en fettprosent på 0%.) Hadde ikke trodd kroppen min skulle bli den samme, dette bildet er tatt 2 år etter fødsel, og ser vel ganske lik ut idag (enda 2 år senere). Jeg ønsker å motivere dere til å være aktive året rundt, dette gjør at kroppen din vil ha bedre utgangspukt for å ga tilbake til den gamle formen.

Vi planlegger barn igjen, og jeg håper jeg vil se like bra ut etter neste fødsel. Neon vil kanskje mene at jeg har for lav fettprosent, eller er stygg-tynn, men min BMI er normalvektig. Uansett ønsker jeg at alle skal være stolte, både det å bære frem et barn og kvinnekroppen i seg selv er fantastisk. Lykke til damer, jeg heier på dere! Hilsen meg :-)

Etter første svangerskap-kan mange gå bra tilbake,og se omtrent ut som før svangerskapet.

Men etter svangerskap nr 2-kan kroppen se ut som et helvete resten av livet.Selv med trening.Mange må da ty til operasjon,for å sy sammen delte magemuskler og skjære vekk overflødig hud.Dette kan ikke trenes vekk..

Men bra du er optimistisk med tanke på svangerskap nr 2....

Anonymous poster hash: c1664...a4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppnådd å være stolt over kroppen min etter å bært frem et barn, og jeg prøver å fortelle andre her inne at de skal være det også. Kvinner som skilles fra mannen sin, kvinner som ikke tør å kle av seg foran andre, kvinner som sjemmes over seg selv. Jeg sier ikke at min kropp er en selvfølge, jeg ville bare motivere dere til å være aktive uansett hvordan kroppen blir i ettertid, og ikke minst å beundre seg selv for det en har gått igjennom. Alt jeg skriver blir jo bare vridd på. Jeg mener bare å motivere, ikke provosere eller ønske at andre skal sammenlikne seg selv med meg eller andre.

Moren min gjennomgikk ganske nylig en operasjon, 27 år etter fødsel da hun ikke lenger orket å se seg i speilet. Hun fikk mye overflødig hud etter fødsel og har slitt med selvbildet sitt på grunn av det. Jeg som er datteren hennes synes dette er forferdelig vondt, nettopp fordi hun er uendelig vakker i mine øyne. Så kjære,kjære dere som leser dette. Vær så snill å ikke vri på alt jeg sier bare fordi jeg kanskje har ordlagt meg feil, noe jeg burde skrevet annerledes eller noe jeg ikke burde skrevet- jeg ville bare motivere og heie på alle dere som har bært frem et barn.

Good for you.

Anonymous poster hash: bb9f5...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...