AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #81 Skrevet 20. mai 2014 Jeg lurer ærlig talt på hvor dere har fått dette fra. Politiet oppfordrer folk til å løse dørene, til å passe på lommebøkene, til å unngå enkelte utsatte områder, ikke omgås kriminelle miljøer, ikke omgås rusmisbrukere, til å ikke ta det for gitt at andre trafikanter følger vikeplikten, osv - men du kan da for f ikke si at politiet gir skylda til andre enn den kriminelle. Folk oppfordres til å begrense risikoen når det gjelder all kriminalitet, det er direkte latterlig at undertrykkelsesbrigaden tilter hvis noen så mye som skulle antyde at antallet utsatte for voldtekt reduseres når folk tar forholdsregler. Kvinner burde da virkelig kunne bevege seg utenfor husets fire vegger uten å ha trusselen om voldtekt hengende over hodet. Dette er 2014, ikke 1420. Kvinner har lik rett som menn til å kle seg som de vil, feste om man vil, gå ut når det er mørkt OG bli full uten at de skal få skylda for at noen feilkoblede unnskyldninger av menn voldtar dem. Den som voldtar har ALL skyld, uansett om det er en kvinne eller en mann som gjør det. Det er de som voldtar som burde få konsekvenser, ikke offeret! Anonymous poster hash: ce764...888 1
The Kitten Skrevet 20. mai 2014 #82 Skrevet 20. mai 2014 Kvinner burde da virkelig kunne bevege seg utenfor husets fire vegger uten å ha trusselen om voldtekt hengende over hodet. Dette er 2014, ikke 1420. Kvinner har lik rett som menn til å kle seg som de vil, feste om man vil, gå ut når det er mørkt OG bli full uten at de skal få skylda for at noen feilkoblede unnskyldninger av menn voldtar dem. Den som voldtar har ALL skyld, uansett om det er en kvinne eller en mann som gjør det. Det er de som voldtar som burde få konsekvenser, ikke offeret!Anonymous poster hash: ce764...888 Selvfølgelig, men nå er det nå engang slik at kvinner risikerer å bli voldtatt. Da kan det være lurt å ta sine forholdsregler. Selv er jeg veldig dårlig på dette. Kan finne på å gå fra drinken ubevoktet, ta piratdrosje (i utlandet) gå ute alene i mørket med musikk på øret etc. Grunnen til at jeg gjør disse tingene er at jeg i prinsippet er 100 % enig med deg. Problemet er at det i praksis ikke nødvendigvis er så lurt av meg. 2
Gjest meh Skrevet 20. mai 2014 #83 Skrevet 20. mai 2014 Overdrevet er vel ikke akkurat det man kan kalle voldtektsstatistikker. Undersøkelser viser at bare 10% av voldtektene blir anmeldt. Før du argumenterer noe så heftig burde du først lese deg opp om emnet. Du aner virkelig ikke hva du prater om. Problemet med disse "undersøkelsene" er at de bare er basert på synsing, i tillegg til at de ofte frontes av subjektive organisasjoner som skremmende ofte benytter seg av ledende spørsmål.
Teeden Skrevet 20. mai 2014 #84 Skrevet 20. mai 2014 Overdrevet er vel ikke akkurat det man kan kalle voldtektsstatistikker. Undersøkelser viser at bare 10% av voldtektene blir anmeldt. Før du argumenterer noe så heftig burde du først lese deg opp om emnet. Du aner virkelig ikke hva du prater om. Anonymous poster hash: ce764...888 Igjen, dette går på hvordan man definerer voldtekt, og hva kvinner innbiller seg. Mange kvinner mener det å gi etter for mas fra en kjæreste også er voldtekt. BAre 10 prosent av alle voldtekter blir anmeld my ass. Tipper at minst 70 prosent av alle PÅSTÅTTE voldtekter blir anmeldt og at mørketallene sannsynligvis skyldes at en del av ofrene er MENN.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #85 Skrevet 20. mai 2014 Igjen, dette går på hvordan man definerer voldtekt, og hva kvinner innbiller seg. Mange kvinner mener det å gi etter for mas fra en kjæreste også er voldtekt. BAre 10 prosent av alle voldtekter blir anmeld my ass. Tipper at minst 70 prosent av alle PÅSTÅTTE voldtekter blir anmeldt og at mørketallene sannsynligvis skyldes at en del av ofrene er MENN. Igjen, les deg opp på emnet før du uttaler deg. Dette blir for dumt. Anonymous poster hash: ce764...888 4
Teeden Skrevet 20. mai 2014 #86 Skrevet 20. mai 2014 Kvinner burde da virkelig kunne bevege seg utenfor husets fire vegger uten å ha trusselen om voldtekt hengende over hodet. Dette er 2014, ikke 1420. Kvinner har lik rett som menn til å kle seg som de vil, feste om man vil, gå ut når det er mørkt OG bli full uten at de skal få skylda for at noen feilkoblede unnskyldninger av menn voldtar dem. Den som voldtar har ALL skyld, uansett om det er en kvinne eller en mann som gjør det. Det er de som voldtar som burde få konsekvenser, ikke offeret! Anonymous poster hash: ce764...888 Jeg ble slått ned en gang og jult opp på byen av en gjeng russ i det jeg spurte på en litt bråkjekk måte ba om russekort da jeg selv var i tenårene. Menn går ikke uforstyrret rundt på byen de heller. Vi er mer utsatt for vold enn det dere er for voldtekt. Nei, kvinner har allerede mer rett til å kle seg som de vil enn det menn har. Ser du menn gå rundt i minikjørt og bokseren/trusa på en var sommerdag? Ser du menn kaste seg i fanget på kvinner å smile bredt for å få påspandert drikke når de er tørste? Kvinner har ekstremt mye mer frihet enn menn, så ikke kom her å klag. Men dere er ikke fredet fra en del sosiopater der ute dere heller. Likevel stiller de fleste menn opp for å beskytte og forsvare kvinner som er utsett for vold og overgrep, mens menn ikke kan forvente den tjenesten tilbake fra kvinner. Dere har absolutt ingenting å klage over. Absolutt ingenting.
Teeden Skrevet 20. mai 2014 #87 Skrevet 20. mai 2014 Igjen, les deg opp på emnet før du uttaler deg. Dette blir for dumt. Anonymous poster hash: ce764...888 Lese meg opp på hva da? Subjektive historier fra kvinner og latterlige statistikker tolket uten skjønn?
Gjest Dalma Skrevet 20. mai 2014 #89 Skrevet 20. mai 2014 Utstyr henne med kyskhetsbelte. Nei, vet du, med dagens teknologi er det neppe nok. For å være helt på den sikre siden bør du hyre inn minst tre livvakter som fotfølger henne til enhver tid, bevæpnet med hagle og sabel. Disse bør være spesialimportert fra kung fu-universitetet i Beijing. Du bør også sette ut et rykte om at hun er av mafiaætt, og at dersom noen så mye som legger en hånd på henne (jenter er tross alt ikke i stand til å samtykke, hjernevasket av et hyperseksualisert samfunn som de er) vil de få en hærskare av russiske snikmordere etter seg. For å forsikre deg fullstendig mot klåfingrede guttevalper bør du også utstyre henne med en Hell's Angels-jakke. Fotlenke kan også vurderes. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #90 Skrevet 20. mai 2014 --- Voldtekt er sjeldnere enn statisikker ønsker å få oss til å tro. --- Hvorfor er det da slik at alle seriøse undersøkelser argumenterer godt for hvorfor mørketallene med all sannsynlighet er store? Jeg tror ikke du forstår hvordan statistiske undersøkelser designes, gjennomføres og brukes. Har du noensinne faktisk lest noen seriøse undersøkelser om dette? Det må være utrolig slitsomt å ha et slikt fordreid verdensbilde som det du har.Anonymous poster hash: d3867...b52
Teeden Skrevet 20. mai 2014 #91 Skrevet 20. mai 2014 Hvorfor er det da slik at alle seriøse undersøkelser argumenterer godt for hvorfor mørketallene med all sannsynlighet er store? Jeg tror ikke du forstår hvordan statistiske undersøkelser designes, gjennomføres og brukes. Har du noensinne faktisk lest noen seriøse undersøkelser om dette? Det må være utrolig slitsomt å ha et slikt fordreid verdensbilde som det du har.Anonymous poster hash: d3867...b52 Igjen, hvem tror du lar vær å anmelde voldtekter? Hvilken gruppe tror du er utsatt for hån og harselering ved å innrømme voldtekt? Det er menn. Hvor tror du da mørketallene kommer fra? Og igjen, det er sensasjonsavhengige kvinengrupperinger og kvinnepedagoger som tolker disse statistikkene for oss. Som sitter med en sånn bemerkelsesverdig innsikt de merkelig nok kan estimere, men aldri stadfeste eller begrunne med konkrete bevis eller mer rasjonelle og åpenbare forklaringer. Dette er det samme fenomenet når kvinner unnskylder massemordere og forklarer vekk motivene deres med et eller annet uskyldig som man får meg sympati for. Det ligger ikke skikkelig objektiv forskning bak, kun subjektiv sensasjonsrettet forskning der de mest åpenbare forklaringene blir ignorert.Akkurat som man har bygd en myte om at voldtekt handler om makt og ikke sex, fordi den mest åpenbare løsningen ikke ville krevd midler til synseforskning og avhandlinger som disse sensasjonssøkende sosiologene lever av.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #92 Skrevet 20. mai 2014 Jeg ble slått ned en gang og jult opp på byen av en gjeng russ i det jeg spurte på en litt bråkjekk måte ba om russekort da jeg selv var i tenårene. Menn går ikke uforstyrret rundt på byen de heller. Vi er mer utsatt for vold enn det dere er for voldtekt. Nei, kvinner har allerede mer rett til å kle seg som de vil enn det menn har. Ser du menn gå rundt i minikjørt og bokseren/trusa på en var sommerdag? Ser du menn kaste seg i fanget på kvinner å smile bredt for å få påspandert drikke når de er tørste? Kvinner har ekstremt mye mer frihet enn menn, så ikke kom her å klag. Men dere er ikke fredet fra en del sosiopater der ute dere heller. Likevel stiller de fleste menn opp for å beskytte og forsvare kvinner som er utsett for vold og overgrep, mens menn ikke kan forvente den tjenesten tilbake fra kvinner. Dere har absolutt ingenting å klage over. Absolutt ingenting. Argumenteringen din er egentlig bare latterlig og kommer fra kvinnehat. Er du på motsatt side av statistikken? Er det derfor du prøver så hardt å legitimere voldtekt? Anonymous poster hash: ce764...888 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #93 Skrevet 20. mai 2014 Er nok ikke så vanskelig å forhindre festvoldtekt. Jeg skal feire neste år, og løser problemet ved å ikke drikke mye. Jeg har selv blitt voldtatt da, men i edru tilstand av en jeg datet da jeg var 16, så sannsynligheten er større at hun blir voldtatt av en som står henne nær Anonymous poster hash: b0c04...8ec
Teeden Skrevet 20. mai 2014 #94 Skrevet 20. mai 2014 Argumenteringen din er egentlig bare latterlig og kommer fra kvinnehat. Er du på motsatt side av statistikken? Er det derfor du prøver så hardt å legitimere voldtekt?Anonymous poster hash: ce764...888 Nei, det kommer ikke av kvinnehat. Jeg hater ikke kvinner. Jeg prøver ikke legitimere voldtekt. Problemet er at begrepet er utvannet, overbrukt og ikke minst opphavet til en masse oppdiktet tøv som har sørget for seksuell forfølgelse av vanlige menn og gutter helt ned i barnehagealder. Man prøver faktisk å lære unge gutter i barnehagen å ikke voldta akkurat som at vanlige menn instinktivt ikke skjønner at det er galt. Det er fordi man har innbilt hele samfunnet at det stadig skjer voldtekter, noe som er løgn. Det som oftere skjer er at kvinner mener at å la seg mase til sex, vagt samtykke til sex eller vokne opp naken med noen i senga uten at hun kan redgjøre for hvorfor hun ligger der også betyr voldtekt.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #95 Skrevet 20. mai 2014 Igjen, hvem tror du lar vær å anmelde voldtekter? Hvilken gruppe tror du er utsatt for hån og harselering ved å innrømme voldtekt? Det er menn. Hvor tror du da mørketallene kommer fra? Og igjen, det er sensasjonsavhengige kvinengrupperinger og kvinnepedagoger som tolker disse statistikkene for oss. Som sitter med en sånn bemerkelsesverdig innsikt de merkelig nok kan estimere, men aldri stadfeste eller begrunne med konkrete bevis eller mer rasjonelle og åpenbare forklaringer. Dette er det samme fenomenet når kvinner unnskylder massemordere og forklarer vekk motivene deres med et eller annet uskyldig som man får meg sympati for. Det ligger ikke skikkelig objektiv forskning bak, kun subjektiv sensasjonsrettet forskning der de mest åpenbare forklaringene blir ignorert.Akkurat som man har bygd en myte om at voldtekt handler om makt og ikke sex, fordi den mest åpenbare løsningen ikke ville krevd midler til synseforskning og avhandlinger som disse sensasjonssøkende sosiologene lever av. Jeg som da er jente anmeldte ikke voldtektene. Anonymous poster hash: b0c04...8ec
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #96 Skrevet 20. mai 2014 Igjen, hvem tror du lar vær å anmelde voldtekter? Hvilken gruppe tror du er utsatt for hån og harselering ved å innrømme voldtekt? Det er menn. Hvor tror du da mørketallene kommer fra? Og igjen, det er sensasjonsavhengige kvinengrupperinger og kvinnepedagoger som tolker disse statistikkene for oss. Som sitter med en sånn bemerkelsesverdig innsikt de merkelig nok kan estimere, men aldri stadfeste eller begrunne med konkrete bevis eller mer rasjonelle og åpenbare forklaringer. Dette er det samme fenomenet når kvinner unnskylder massemordere og forklarer vekk motivene deres med et eller annet uskyldig som man får meg sympati for. Det ligger ikke skikkelig objektiv forskning bak, kun subjektiv sensasjonsrettet forskning der de mest åpenbare forklaringene blir ignorert.Akkurat som man har bygd en myte om at voldtekt handler om makt og ikke sex, fordi den mest åpenbare løsningen ikke ville krevd midler til synseforskning og avhandlinger som disse sensasjonssøkende sosiologene lever av. Du har vel egentlig bare bevist at du ikke aner hva du snakker om. Det er du som driver "synseforskning" her, og det er du som ikke forholder deg til virkeligheten. Jeg jobber med en pasientgruppe hvor voldtekt og overgrep ofte er en del av problematikken. Det jeg ser og erfarer med disse bekrefter langt på vei at du lyver eller taler mot bedre vitende. Det er ganske sjeldent at noen av disse faktisk har anmeldt voldtekten(e), og majoriteten av dem er kvinner. Det jeg ser av forskning og statistikker gjenspeiler den virkeligheten jeg erfarer med mine pasienter. Hvordan forklarer du det?Anonymous poster hash: d3867...b52 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #97 Skrevet 21. mai 2014 Tiltaket TS kom med her var mildt sagt merkelig. Hva med å lære ungdommene deres(både jenter og gutter) til ikke å drikke så mye? Drikker man seg sørpe full er man utrolig sårbar i mange situasjoner. Det er selvsagt ikke voldtektsofrenes feil, men man bør jo ta forhåndsregler..? Jeg går f.eks ikke alene hjem etter 11-tiden om kvelden. Selv om det er min rett å gjøre det, så vil jeg ikke ta sjansen. Anonymous poster hash: 51a70...83d
Gjest Malanthor Skrevet 21. mai 2014 #98 Skrevet 21. mai 2014 (endret) Smell på dem en slik en og behold nøkkelen selv! Edit: Mente ikke og ha en for humorisktisk tone i en såpass alvorlig tråd. Min personlige mening er at folk som voldtar burde bli hengt fra nærmeste lyktestolpe. Endret 21. mai 2014 av Malanthor
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #99 Skrevet 21. mai 2014 Det går da an å ha to tanker i hodet samtidig..? (Jeg er kvinne). Altså at overgriper har alt ansvar, men at vi kvinner også kan være smarte(ta forhåndsregler). Jeg gjør ting for å unngå å bli ranet f.eks, unngå å bli utsatt for vold osv. På samme måte går det an å gjøre tiltak for å begrense faren for å bli voldtatt. Verden kan være brutal, og man må rett og slett tenke to skritt frem.. Kvinner burde da virkelig kunne bevege seg utenfor husets fire vegger uten å ha trusselen om voldtekt hengende over hodet. Dette er 2014, ikke 1420. Kvinner har lik rett som menn til å kle seg som de vil, feste om man vil, gå ut når det er mørkt OG bli full uten at de skal få skylda for at noen feilkoblede unnskyldninger av menn voldtar dem. Den som voldtar har ALL skyld, uansett om det er en kvinne eller en mann som gjør det. Det er de som voldtar som burde få konsekvenser, ikke offeret!Anonymous poster hash: ce764...888 Anonymous poster hash: 51a70...83d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #100 Skrevet 31. august 2015 Jeg tror ikke dette er riktig måte å gå frem på. Tror det viktigste er å lære datteren din gode holdninger og måtehold mtp alkohol og rusmidler spesielt. Det viser seg jo ofte at disse voldtektsoverskriftene ikke er reelle voldtekter men ofte fylla sex der begge parter er beruset og tråkker over egne grenser. I mange tilfeller ender det med anmeldelse mot den ene parten. Det kan være pga anger, sjalusi, skam over å ha trådt over egne grenser og redd for et dårlig rykte, utroskap osv. En politimann jeg har snakka med har fortalt at slike falske anklager og mistolkninger av hverandres signaler forekommer hyppig og spesielt i forbindelse med rus. Mange anmeldelser skal derfor henlegges for anmeldelsen medfører uriktighet. Det er svært sjeldent at det er snakk om en overfallsvoldtekt der jenter blir direkte overfalt. Det forekommer selvsagt, men ikke så hyppig. Anonymous poster hash: 45205...b28
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå