Teeden Skrevet 19. mai 2014 #61 Skrevet 19. mai 2014 statistikk ønsker ikke få folk til å tro noe som helst. Statistikk er en metode - den kan anvendes på gode og mindre gode måter (Mark Twain; tre typer løgn, hvit løgn, blank løgn og statistikk). Derfor blir disse studiene gjennomgått grundig av andre forskere før de publiseres i en journal. Nei, her igjen bruker du et eksempel som gir oss ekstremt feilaktig inntrykk av hvor vanlig voldtekt er. Det er akkurat det samme som når sensasjonsavhengige aktivister skal lage en statistikk som gir dem økonomisk støtte. Man still for eksempel spørsmålet "Er det under noen omstendigheter tillat å bruke vold mot dama si"? 65-70 prosent tenker umiddelbart på selvforsvar , og svarer derfor ja. Overskriften blir noe som "70 prosent av menn syns det er lov å banke dama si". Det samme gjelder for disse voldtetksstatistikkene. Man ser på antall anmelde overgrep og man antar at de er av reell verdi. I tillegg definerer man voldtekt fra et uønsket seksuelt initiativ som en finger i rumpe/vagina, en kjæreste som vekker dama si med oral sex uten å forhøre seg først, alle som forsøker å dekke over et utroskap osv. Det er så mange grunner til at disse statistikken er feil og overdrevet.
Teeden Skrevet 19. mai 2014 #62 Skrevet 19. mai 2014 Hva med rettferdighet for alle? JA, rettferdighet for menn innebærer rettferdighet for alle.
Gjest doktor Skrevet 19. mai 2014 #63 Skrevet 19. mai 2014 nei. ta en titt på artikkelen. Man har helt klart definert ulike typer overgrep og skjærer ikke alt over en kam. Du fyrer løs uten å sette deg inn i noe som helst. Nei, her igjen bruker du et eksempel som gir oss ekstremt feilaktig inntrykk av hvor vanlig voldtekt er. Det er akkurat det samme som når sensasjonsavhengige aktivister skal lage en statistikk som gir dem økonomisk støtte. Man still for eksempel spørsmålet "Er det under noen omstendigheter tillat å bruke vold mot dama si"? 65-70 prosent tenker umiddelbart på selvforsvar , og svarer derfor ja. Overskriften blir noe som "70 prosent av menn syns det er lov å banke dama si". Det samme gjelder for disse voldtetksstatistikkene. Man ser på antall anmelde overgrep og man antar at de er av reell verdi. I tillegg definerer man voldtekt fra et uønsket seksuelt initiativ som en finger i rumpe/vagina, en kjæreste som vekker dama si med oral sex uten å forhøre seg først, alle som forsøker å dekke over et utroskap osv. Det er så mange grunner til at disse statistikken er feil og overdrevet. 2
Gjest doktor Skrevet 19. mai 2014 #64 Skrevet 19. mai 2014 Jeg trodde det var omvendt. Rettferdighet for alle innebærer rettferdighet for menn og kvinner. Men her holder det altså å ta hensyn til oss menn. JA, rettferdighet for menn innebærer rettferdighet for alle. 3
Gjest meh Skrevet 19. mai 2014 #65 Skrevet 19. mai 2014 (endret) Fordi når man sier at man skal drikke mindre så sier man samtidig at man selv er skyld i det som skjer.Selvom det er et faktum at det skjer oftere i beruset tilstand så rettferdigjør det ikke handlingen noe mer.Og det er nok mange fler enn meg som har opplevd akkurat det samme. Jeg lurer ærlig talt på hvor dere har fått dette fra. Politiet oppfordrer folk til å løse dørene, til å passe på lommebøkene, til å unngå enkelte utsatte områder, ikke omgås kriminelle miljøer, ikke omgås rusmisbrukere, til å ikke ta det for gitt at andre trafikanter følger vikeplikten, osv - men du kan da for f ikke si at politiet gir skylda til andre enn den kriminelle. Folk oppfordres til å begrense risikoen når det gjelder all kriminalitet, det er direkte latterlig at undertrykkelsesbrigaden tilter hvis noen så mye som skulle antyde at antallet utsatte for voldtekt reduseres når folk tar forholdsregler. Endret 19. mai 2014 av meh 1
Teeden Skrevet 19. mai 2014 #66 Skrevet 19. mai 2014 Jeg trodde det var omvendt. Rettferdighet for alle innebærer rettferdighet for menn og kvinner. Men her holder det altså å ta hensyn til oss menn. På hvilken går noen av menns rettigheter på bekostning av kvinners? Hvor blir kvinner urettferdig behandlet i samfunnet? Så da er det klart at våre rettigheter er de som mangler og at et rettferdighetsløft for menn betyr rettferdighet for alle.
Gjest doktor Skrevet 19. mai 2014 #67 Skrevet 19. mai 2014 noen har krenket deg ihvertfall. men du bommer helt med sinnet ditt. hvis du lever i en så trasig verden så bør du snakke med andre folk å høre om de har det på samme vis. På hvilken går noen av menns rettigheter på bekostning av kvinners? Hvor blir kvinner urettferdig behandlet i samfunnet? Så da er det klart at våre rettigheter er de som mangler og at et rettferdighetsløft for menn betyr rettferdighet for alle. 4
Teeden Skrevet 19. mai 2014 #68 Skrevet 19. mai 2014 noen har krenket deg ihvertfall. men du bommer helt med sinnet ditt. hvis du lever i en så trasig verden så bør du snakke med andre folk å høre om de har det på samme vis. Hvis du ikke klarer å overholde et minimum av saklighetesnivå så vennligst la vær å kommentere innleggene mine.
Gjest Blomst83 Skrevet 19. mai 2014 #69 Skrevet 19. mai 2014 Jeg lurer ærlig talt på hvor dere har fått dette fra. Politiet oppfordrer folk til å løse dørene, til å passe på lommebøkene, til å unngå enkelte utsatte områder, ikke omgås kriminelle miljøer, ikke omgås rusmisbrukere, til å ikke ta det for gitt at andre trafikanter følger vikeplikten, osv - men du kan da for f ikke si at politiet gir skylda til andre enn den kriminelle. Folk oppfordres til å begrense risikoen når det gjelder all kriminalitet, det er direkte latterlig at undertrykkelsesbrigaden tilter hvis noen så mye som skulle antyde at antallet utsatte for voldtekt reduseres når folk tar forholdsregler. Jeg har ikke sagt et eneste ord om det,så ikke legg ord i munnen på meg.
Gjest meh Skrevet 19. mai 2014 #70 Skrevet 19. mai 2014 Jeg har ikke sagt et eneste ord om det,så ikke legg ord i munnen på meg. Det er jo nettopp det du gjør. Vedkommende sier at hvis en drikker mindre, reduseres sjansen for voldtekt. Du responderer med å dra inn victim-blaming piss som har ingen rot i virkeligheten.
Gjest doktor Skrevet 19. mai 2014 #71 Skrevet 19. mai 2014 Vel. Har du kommentert det jeg faktisk skrev eller forskningen jeg faktisk refererte og lenket til? Nei. har du bombardert en tråd som handler om noe helt annet enn din agenda her med offerjamring om menns forferdelige vilkår og manglende rettssikkerhet? Ja. Hvis du ikke klarer å overholde et minimum av saklighetesnivå så vennligst la vær å kommentere innleggene mine. 2
Gjest Blomst83 Skrevet 19. mai 2014 #72 Skrevet 19. mai 2014 Det er jo nettopp det du gjør. Vedkommende sier at hvis en drikker mindre, reduseres sjansen for voldtekt. Du responderer med å dra inn victim-blaming piss som har ingen rot i virkeligheten. Deg om det.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #73 Skrevet 20. mai 2014 Det er jo nettopp det du gjør. Vedkommende sier at hvis en drikker mindre, reduseres sjansen for voldtekt. Du responderer med å dra inn victim-blaming piss som har ingen rot i virkeligheten. Jeg tenkte det samme som henne.Anonymous poster hash: ccc89...56f
Gjest brutal_mann Skrevet 20. mai 2014 #74 Skrevet 20. mai 2014 Nei, her igjen bruker du et eksempel som gir oss ekstremt feilaktig inntrykk av hvor vanlig voldtekt er. Det er akkurat det samme som når sensasjonsavhengige aktivister skal lage en statistikk som gir dem økonomisk støtte. Man still for eksempel spørsmålet "Er det under noen omstendigheter tillat å bruke vold mot dama si"? 65-70 prosent tenker umiddelbart på selvforsvar , og svarer derfor ja. Overskriften blir noe som "70 prosent av menn syns det er lov å banke dama si". Det samme gjelder for disse voldtetksstatistikkene. Man ser på antall anmelde overgrep og man antar at de er av reell verdi. I tillegg definerer man voldtekt fra et uønsket seksuelt initiativ som en finger i rumpe/vagina, en kjæreste som vekker dama si med oral sex uten å forhøre seg først, alle som forsøker å dekke over et utroskap osv. Det er så mange grunner til at disse statistikken er feil og overdrevet. Du glemmer helt å ta høyde for alle overgrep som ikke anmeldes. 2
Gjest Blomst83 Skrevet 20. mai 2014 #75 Skrevet 20. mai 2014 Jeg tenkte det samme som henne.Anonymous poster hash: ccc89...56f
cocoon Skrevet 20. mai 2014 #76 Skrevet 20. mai 2014 Råd til dattera di: - Be henne aldri sette fra seg drinken et sted. - Ta aldri i mot åpne ølflasker/bokser/drinker fra fremmede. - Kjøp forsvars-spray. - Kjøp sånn greie hun kan ha i lomma. Om noen prøver seg, så kan hun dra ut en splint sånn at det uler noe sykt. Da kommer nok han seg fort vekk. Anonymous poster hash: 69e89...b58 Dette er gode råd! I tillegg til å be henne om å passe på venninnene sine og ikke gå alene.
Gjest BettyBoop Skrevet 20. mai 2014 #77 Skrevet 20. mai 2014 Nei, her igjen bruker du et eksempel som gir oss ekstremt feilaktig inntrykk av hvor vanlig voldtekt er. Det er akkurat det samme som når sensasjonsavhengige aktivister skal lage en statistikk som gir dem økonomisk støtte. Man still for eksempel spørsmålet "Er det under noen omstendigheter tillat å bruke vold mot dama si"? 65-70 prosent tenker umiddelbart på selvforsvar , og svarer derfor ja. Overskriften blir noe som "70 prosent av menn syns det er lov å banke dama si". Det samme gjelder for disse voldtetksstatistikkene. Man ser på antall anmelde overgrep og man antar at de er av reell verdi. I tillegg definerer man voldtekt fra et uønsket seksuelt initiativ som en finger i rumpe/vagina, en kjæreste som vekker dama si med oral sex uten å forhøre seg først, alle som forsøker å dekke over et utroskap osv. Det er så mange grunner til at disse statistikken er feil og overdrevet.du er helt på jordet. Det er faktisk slik at i de fleste tilfeller så blir ikke voldtekter anmeldt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #78 Skrevet 20. mai 2014 har du noe tallmateriale på det? Og er det mindre klandreverdig av en mann og ta for seg av en kvinne som er full? I love U Anonymous poster hash: ce764...888
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #79 Skrevet 20. mai 2014 Nei, her igjen bruker du et eksempel som gir oss ekstremt feilaktig inntrykk av hvor vanlig voldtekt er. Det er akkurat det samme som når sensasjonsavhengige aktivister skal lage en statistikk som gir dem økonomisk støtte. Man still for eksempel spørsmålet "Er det under noen omstendigheter tillat å bruke vold mot dama si"? 65-70 prosent tenker umiddelbart på selvforsvar , og svarer derfor ja. Overskriften blir noe som "70 prosent av menn syns det er lov å banke dama si". Det samme gjelder for disse voldtetksstatistikkene. Man ser på antall anmelde overgrep og man antar at de er av reell verdi. I tillegg definerer man voldtekt fra et uønsket seksuelt initiativ som en finger i rumpe/vagina, en kjæreste som vekker dama si med oral sex uten å forhøre seg først, alle som forsøker å dekke over et utroskap osv. Det er så mange grunner til at disse statistikken er feil og overdrevet. Overdrevet er vel ikke akkurat det man kan kalle voldtektsstatistikker. Undersøkelser viser at bare 10% av voldtektene blir anmeldt. Før du argumenterer noe så heftig burde du først lese deg opp om emnet. Du aner virkelig ikke hva du prater om. Anonymous poster hash: ce764...888 2
Gjest smooch Skrevet 20. mai 2014 #80 Skrevet 20. mai 2014 (endret) Vet du hva, jeg er akkurat ferdig med russetiden selv, så nå skal jeg dele litt erfaringer. Hadde moren min kommet med noe slikt til meg tror jeg at jeg bare hadde ledd av henne. For ja, voldtekter skjer, men de skjer ikke bare blant russ. Det som er viktig er at datteren din ikke oppholder seg alene, da spesielt på landstreffene. Alkohol vil hun nok drikke uansett, men det betyr ikke nødvendigvis at hun automatisk blir et offer. Så er det jo heller ikke slik at alle fulle russegutter kaster seg over enhver jente de finner, så sjansen er faktisk ganske liten! Men sjansen er der, ja. Men å gå til innkjøp av en livsfarlig kondom er vel å tråkke litt over grensen. Forholdsregler holder i massevis. Så har vi jo de kjente voldtektsdopene da. Men de er ganske lett å unngå egentlig. Passer man på sin egen drikke, lar være å ta i mot av andre og ikke drikker noe man har satt fra seg eller latt øynene gå fra over lengre tid, så er man rimelig trygg. Så ro deg ned og ta heller en prat med datteren din om ting som KAN skje. Endret 20. mai 2014 av smooch
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå