Gå til innhold

Hvor sykt er dette? Bør jeg søke hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så det er med andre ord 2% sjanse for at du tar ditt eget liv eller knivstikker tilfeldig forbipasserende, parterer dem og spiser lårene.

Ønsker du ikke hjelp for din egen del, så søk hjelp for andres del. Jeg vil helst ikke bli overfalt og gnagd på av deg når du er i drapsmodus, fordi du er for stolt til å oppsøke hjelp.

Anonymous poster hash: 67bf0...761

Det er absolutt ikke det at jeg er for stolt til å søke hjelp, men jeg er usikker på "alvorlighetsgraden". Jeg har vært innlagt på akuttpsyk/lukka før, og jeg ser jo hvor syke de er, og jeg vet hvor strengt det er på slike avdelinger. Jeg er helt normal ellers, oppfører meg helt normalt osv. Så det som hindrer meg er at jeg vet ikke om det er "ille" nok for å ta en plass der, eller om jeg TRENGER en plass, i og med at jeg er veldig snill og god ellers, og normal oppførsel, og folk ser på meg som frisk osv. Hater det der med at jeg alltid tenker at jeg ikke burde være innlagt de gangene jeg er det. Føler at jeg kommer på kirurgisk avdeling med en flis i fingeren. Siden jeg er så normal ellers, jeg tenker at de syns at jeg burde klare meg selv og takle problemene mine uten hjelp. For ellers går det egentlig helt "greit" for tida

Anonymous poster hash: 89dd6...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan virke så normalt du bare vil! De vet hvordan det fungerer!

Jeg ble selv lagt inn, frivillig, snakket litt med de, fortalte de ting, ingenting virkelig alvorlig (noe smålig selvmordstanker), men jeg ville ikke være alene, og legen på legevakta mente det mest trolig ikke var ille nok, men dro fordet dit.

Dagen etterpå sa jeg at jeg ville ut, og tenkte at det ble vel å skrive under på noe papirer og så dra hjem, men nei da, jeg måtte faktisk oppgi nummeret til nærmeste pårørende og slapp ikke ut før de hadde godtatt å passe på meg framover! Og jeg va helt normalt kledd, ingen skader, ingenting annet som tilsa at jeg burde være der bortsett fra det jeg på den tiden ville si var uskyldige tanker!



Anonymous poster hash: ef16e...9dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke det at jeg er for stolt til å søke hjelp, men jeg er usikker på "alvorlighetsgraden". Jeg har vært innlagt på akuttpsyk/lukka før, og jeg ser jo hvor syke de er, og jeg vet hvor strengt det er på slike avdelinger. Jeg er helt normal ellers, oppfører meg helt normalt osv. Så det som hindrer meg er at jeg vet ikke om det er "ille" nok for å ta en plass der, eller om jeg TRENGER en plass, i og med at jeg er veldig snill og god ellers, og normal oppførsel, og folk ser på meg som frisk osv. Hater det der med at jeg alltid tenker at jeg ikke burde være innlagt de gangene jeg er det. Føler at jeg kommer på kirurgisk avdeling med en flis i fingeren. Siden jeg er så normal ellers, jeg tenker at de syns at jeg burde klare meg selv og takle problemene mine uten hjelp. For ellers går det egentlig helt "greit" for tida Anonymous poster hash: 89dd6...922

Å fantasere om å drepe, partere og spise andre er IKKE normalt, og det er på ingen måte noen flis i fingeren. Det høres ut som du virkelig burde oppsøke hjelp, også for andres skyld. Det der er alvorlig.

Anonymous poster hash: 14417...fb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan virke så normalt du bare vil! De vet hvordan det fungerer!

Jeg ble selv lagt inn, frivillig, snakket litt med de, fortalte de ting, ingenting virkelig alvorlig (noe smålig selvmordstanker), men jeg ville ikke være alene, og legen på legevakta mente det mest trolig ikke var ille nok, men dro fordet dit.

Dagen etterpå sa jeg at jeg ville ut, og tenkte at det ble vel å skrive under på noe papirer og så dra hjem, men nei da, jeg måtte faktisk oppgi nummeret til nærmeste pårørende og slapp ikke ut før de hadde godtatt å passe på meg framover! Og jeg va helt normalt kledd, ingen skader, ingenting annet som tilsa at jeg burde være der bortsett fra det jeg på den tiden ville si var uskyldige tanker!

Anonymous poster hash: ef16e...9dd

Hmm... Men om du ville ta livet av deg, at det var sannsynlig så er det vel verre.. eller jeg vet ikke jeg, jeg har faktisk erfaringer med at å tro jeg skal ta livet mitt ikke er ille nok. Da må jeg heller hjem og erfare at jeg ikke gjør det. Sikkert sånn fordi at det ikke skal bli for trygt å være der om du skjønner. At jeg må lære meg å klare meg hjemme. Men det var jo på en måte greit å høre at man kan oppføre seg normalt og at man fordetom kan trenge hjelp. Jeg blir så usikker av det systemet der altså, det er jo til å bli sprø av i seg selv! Jeg klarer liksom ikke å ta disse avgjørelsene selv! Blir helt oppgitt på de folka! De er så forskjellige også. Noen sier ditt, og noen sier datt.

Men da er det kanskje "sykt" nok for innleggelse da? Men uansett går det som sagt bedre nå, men når det blir intenst så kan jeg jo heller kanskje søke hjelp... takk for alle svar folkens

Anonymous poster hash: 89dd6...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fantasere om å drepe, partere og spise andre er IKKE normalt, og det er på ingen måte noen flis i fingeren. Det høres ut som du virkelig burde oppsøke hjelp, også for andres skyld. Det der er alvorlig.

Anonymous poster hash: 14417...fb7

OK, takk for svar, skal prøve å få det inn i hjernen at det kanskje ER sykt. Det er bare litt vanskelig å forstå at jeg er SYK i hodet liksom. Folk rundt meg tror at jeg er frisk. Utenom helsepersonell da, men det er fortsatt vanskelig å innse. Ikke at jeg har fordommer overhodet mot psyksisk syke mennesker, men det er bare vanskelig å se at JEG er det liksom... men jeg skal prøve å legge meg inn når det blir for intenst igjen da, takk for svar

Anonymous poster hash: 89dd6...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takk for svar, skal prøve å få det inn i hjernen at det kanskje ER sykt. Det er bare litt vanskelig å forstå at jeg er SYK i hodet liksom. Folk rundt meg tror at jeg er frisk. Utenom helsepersonell da, men det er fortsatt vanskelig å innse. Ikke at jeg har fordommer overhodet mot psyksisk syke mennesker, men det er bare vanskelig å se at JEG er det liksom... men jeg skal prøve å legge meg inn når det blir for intenst igjen da, takk for svar Anonymous poster hash: 89dd6...922

Man kan jo se normal ut utenpå, men ha tanker som er syke. Man ser ikke alltid det på folk at de er psykisk syke. Jeg skjønner det er vanskelig for deg, men håper du får hjelp, sånn at du slipper å ha sånne tanker.

Anonymous poster hash: 14417...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan jo se normal ut utenpå, men ha tanker som er syke. Man ser ikke alltid det på folk at de er psykisk syke. Jeg skjønner det er vanskelig for deg, men håper du får hjelp, sånn at du slipper å ha sånne tanker.

Anonymous poster hash: 14417...fb7

Tusen takk! Blir det intenst, så legger jeg meg inn på akuttpsyk. Takk for oppklarende svar

Anonymous poster hash: 89dd6...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ting du tenker, som du bevisst går rundt å tenker på/fantaserer om, eller er det tanker som bare kommer til deg, "trenger seg på", og som du gjerne skulle blitt kvitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ting du tenker, som du bevisst går rundt å tenker på/fantaserer om, eller er det tanker som bare kommer til deg, "trenger seg på", og som du gjerne skulle blitt kvitt?

Jeg har som sagt OCD/tvangstanker, men det er andre tanker enn dette, og vet hva jeg skal tenke for at de skal plage meg minst mulig.

Dette som kommer innimellom med å partere, drepe, spise andre, og ta livet mitt, det er sånn som i perioder kan fascinere meg mer enn å skremme meg på en måte. Men jeg er egentlig ikke noen ond person. Men dette kommer da i perioder, og det skremmer meg i de periodene jeg IKKE har de periodene om du skjønner.. Fordi at da tenker jeg at det er litt scary at jeg kommer i perioder der slik fascinerer meg og føltes naturlig. Men så er det igjen det med at jeg er så normal ellers, jeg er ikke deprimert eller noe nå, det er bare det vanlige som er med diagnosene mine. Er ikke i noen spesielt tung periode. Sist jeg ble innlagt hadde jeg mye slike tanker, men ting var mye tyngre sånn utenom også, og nå er det ikke det. Så da er jeg usikker på om det er noe vits i innleggelse, eller om de i det hele tatt vil ta meg imot. Jeg hadde det mye verre sist jeg var der, men selv DA så var jeg helt normal, hadde fine samtaler med de andre osv.

Anonymous poster hash: 89dd6...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...