Gå til innhold

Ang. det å få et barn...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

For dem som tror på en Gud er det kanskje sånn... For resten er det mange flere muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For dem som tror på en Gud er det kanskje sånn... For resten er det mange flere muligheter.

Gud eksisterer selvom du ikke tror på ham ;)

Men det er typisk ateistisk å tenke som deg, da.

Anonymous poster hash: 66600...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Nettopp! Det er jo heller ikke for å få et svar at denne tråden finnes, men for at folk som har tanker om dette skal få lufte dem. Her er ingen tanker for små, store eller dumme. Hmm...merker jeg en småirritert tone enkelte steder? Mener noen at "dette må du da forstå, slutt å spørre om så dumme ting". Jeg syns det er en fin ting å kunne undre seg. Akkurat som med døden; vi vet fysisk hva som skjer, men ingenting om hvordan det er for et menneskes bevissthet...å dø.

Kan den lille nye babyen som vi holder i armene våre, se opp på oss med klokhet fra et gammelt menneskes levd liv og visdom?

Det har ikke noe språk og kan ikke få formidlet. Hva hvis det er sånn? Tenk litt på det. :)

Nei. Det er egenskaper voksne tillegger ham/henne, akkurat som folk som mener hunden/katten etc har menneskelige følelser.

Det blir ikke det samme barnet, og det får heller ikke den samme "sjelen" (hvis du med "sjel" mener personlighet, bevissthet etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vet, AB#22. Jeg holder alle muligheter åpne. ;)

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud eksisterer selvom du ikke tror på ham ;)

Men det er typisk ateistisk å tenke som deg, da.

Anonymous poster hash: 66600...482

Det vet du ikke. Det er en grunn til at det kalles å tro på Gud ;) (har aldri hørt om noen som "vet på Gud": p)

Anonymous poster hash: 37c01...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Altså er det muligens like mye tilbakemeldiger å få fra en naturånd i en skog/stein, som i kirkens Gud. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...