Gjest Gjesta Skrevet 10. mai 2005 #381 Del Skrevet 10. mai 2005 Wow - det gikk plutselig opp for meg at jeg skal gifte meg i neste måned!! :o Og i går kveld gikk det opp for meg at jeg skal gifte meg i neste UKE! Hvordan gikk kjoletilpassingen? K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #382 Del Skrevet 10. mai 2005 Og i går kveld gikk det opp for meg at jeg skal gifte meg i neste UKE! Oh my god - som tiden flyr!!! :o Da er jeg tilbake fra besøk hos forlover og kjoletilpasning! Var som kjent litt spent og nervøs på forhånd, for hvordan det ville gå. Kjolen er jo for stor både her og der, var redd for at sydamen ville si at hun ikke kunne fikse alt skikkelig... Det er rart med disse brudekjolene, avhengig av snittet på hver kjole, så kan det være vanskelig å ta opp sømmer slik at innsyingen kan gjøres pent. På min kjole var det visst ikke så enkelt pga glidelåsen i ryggen. Ifølge sydamen så er den maskinsydd og hun hadde ikke en symaskin som kunne takle en slik glidelås. Men, hun fant da ut at i ryggen var det rette stedet å ta inn kjolen uansett, for å få den penest mulig i livet etc. Hun skal visst sette inn noen hemper. Jeg hadde med bh-innleggene som jeg har kjøpt - "kyllingfiletene" og de gjorde virkelig susen altså!! Fikk fylt ut utringningen så den blir pen og i tillegg virket livvidden min smalere med litt fyldigere pupper! Følte likevel ikke at puppene mine ble unormalt mye større, mest fyldigere liksom. Forloveren min var enig i det. Generelt var det utrolig nyttig å ha henne med på tilpasningen (søte, flinke venninnen min!), for hun kunne påpeke ting som jeg kanskje ikke la så godt merke til selv når jeg hadde kjolen på. F.eks at det var en liten skjevhet i utringningen. Sydamen var litt vanskelig å ha med å gjøre, virket som hun ikke ville ta på seg mer arbeid enn nødvendig! Denne holdningen merket jeg sist jeg var i salongen også, det var mest derfor jeg var så nervøs før jeg skulle inn dit denne gangen... :evil: Jeg foreslo også at ermene skulle legges opp, og det er jo heldigvis en enkel sak å fikse. Nede skal kjolen bare legges opp litt foran, slik at den blir litegranne lengre bak. Den har jo ikke slep i utgangspunkt, men nå får den altså en antydning til det. Jeg tror kjolen alt i alt blir flott etter alle justeringene er gjort. Blir deilig å få prøve den for første gang slik den skal være, når jeg henter kjolen i slutten av mai. Da bør alt være perfekt!! Siden salongen ligger i Bergen, har jeg ikke anledning til å fly frem og tilbake for mange ganger. Fikk litt noia da vi var ferdig med tilpasningen... Det store spørsmålet som meldte seg var: Har jeg valgt rett kjole??? Er jo litt nervepirrende når jeg aldri har sett den helt passelig til meg hittil... Men føler at jeg har roet meg litt igjen nå. Ellers så må sløret mitt syes pent på kammen som fulgte med, det har min fingernemme forlover fått i oppgave å fikse. Nå gleder jeg meg til konsultasjonstime hos frisøren på fredag! Kjøpte strass til å ha i håret mens jeg var i brudekjolesalongen, så det er i boks. I dag fikk vi også ordnet ny fotograf som skal ta bilder av meg når jeg pyntes + bildene i kirken. Håper at han i tillegg kan ta et familiebilde mens brudgommen og jeg blir foreviget av den andre fotografen. For øvrig møtte jeg i går helt tilfeldig på en venninne som jeg bodde i kollektiv med for ca syv år siden. Vi mistet kontakten den gangen da vi flyttet til hver til vårt. Men det var kjempekoselig å ses igjen og vi utvekslet tlfnumre for å kunne holde kontakten. Siden vi hadde masse moro sammen tidligere, har jeg tipset forloveren min om at hun kan invitere denne venninnen i utdrikningslaget. Håper hun kan komme, for hun er en skikkelig partyjente som jeg vet vil lage liv i en sånn forsamling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. mai 2005 #383 Del Skrevet 10. mai 2005 Tror det er helt naturlig at man skal igjennom en sånn "har jeg gjort de rette valgene"-runde, jeg - har også hatt det, men jeg har slått meg til ro med at de valgene man først tar ofte er de rette. Man må stole på sin egen dømmekraft! Synd at sydama ikke er mer imøtekommende, men jeg er sikker på at kjolen kommer til å sitte veldig bra når den blir ferdig! Det blir gøy å prøve den når den er heelt ferdig! Gled deg til frisørtime på fredag - det kommer til å bli gøy! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #384 Del Skrevet 11. mai 2005 jeg har slått meg til ro med at de valgene man først tar ofte er de rette. Man må stole på sin egen dømmekraft! Det tror jeg egentlig du har helt rett i ja! Tidligere erfaringer har vist at det som regel går veldig bra hvis jeg bare følger magefølelsen. Man skal heller ikke sammenlikne så mye med hva andre velger, da er det lett å bli usikker, har jeg funnet ut... Gleder meg til å være ferdig pyntet på den store dagen! Med riktig frisyre, sminke, slør og smykker tror jeg kjolen vil komme til sin rett. Føler meg heldigvis alt i alt ganske rolig ift bryllupet - men det er jo fremdeles en stund igjen da. Artig å følge med på Bryllupsfeber på TVNorge og se at de fleste blir ihvertfall litt stresset like før. Før jeg skal til frisøren fredag, skal jeg finne frem bilder av slik jeg kan tenke meg frisyren. Ellers er jeg kjempeglad fordi svigers nå har tilbudt seg å ha en lunsj hjemme hos seg dagen etter bryllupet. Da kan vi bl.a. spise resten av de gode kakene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 12. mai 2005 Forfatter #385 Del Skrevet 12. mai 2005 Mine omtenksomme svigerforeldre har lurt på hva vi skal gjøre med alle presangene, blir upraktisk å ta de med til restauranten. I stedet skal de kjøre de hjem til oss etter vielsen, der vi skal lage til et gavebord. Snille svigers! :-) På tide med en ny oversikt over hva som er på plass av detaljer ift bryllupet og hva som gjenstår (merket med rosa): Vielse - Kirke bestilt. Vielse kl. 16.15 den 25.06.2005 - Samtale med prest 7. juni. NB: Avtale befaring i kirken. - Salmer: Guds godhet sang i sinnet, Deg å få skode - Inngangs-/utgangsmusikk: Jesu, joy of man's desiring (inngang) og Canon in D (utgang) - Har bestilt solist. 2 solostykker (fiolin/orgel): Vaaren av Grieg + må velge ett solostykke til. - Må velge ut bibeltekster som brudens søster skal lese i kirken. - Kirkeprogram: Utkast er klart, må lages ferdig. - Blomster til kirken: Skal spleise med annet brudepar, blir trolig noen vaser med Märtha-liljer eller Calla-liljer. Må avtale detaljene og kjøpe blomstene. - Vielsesattest kom i posten i dag! :-) - 2 fotografer bestilt. En skal ta bilder når jeg pyntes + i kirken. Den andre tar de "offisielle" bildene. Må diskutere detaljer. - Videofotograf bestilt. Må diskutere detaljer. - Avtale transport med brudgommens bror eller far. Få parkeringstillatelse. - Kjøpe såpebobler til etter vielsen?? (I stedet for ris). Utstyr og brudepynt - Ringer kjøpt ifm forlovelsen. Muligens skal jeg ha en ring til? - Brudgommens smoking er kjøpt, merke Boss. - Kjole er kjøpt, merke Venus, tilpasning gjort, hentes 27. mai. - Sko, veske og 2 meter langt slør er kjøpt på Lilly. Forlover skal sy sløret fast på kammen. - Smykker: Strass/zirkoner, har kjøpt halskjede og øredobber, strasspynt til håret, bestilt armbånd som skal komme i god tid før bryllupet. - BH og stay up-strømper til å ha under kjolen er kjøpt. Må kjøpe truse. Vurdere å kjøpe et ekstra undertøysett til bryllupsnatten... - Har bestilt sminkør/frisør. Konsultasjonstime hos frisør i morgen, prøvetime hos sminkør et par uker før bryllupet. - Hudpleie, napping av bryn, manikyr og pedikyr: Er bestilt, skal gjøres uken før bryllupet. - Farge håret. - Har bestilt florist og avtalt blomster i buketten: Rund, med hvite Casablanca-liljer. Må følge opp dette og avtale henting/levering. - Brystbuketter: Må avtale detaljene med florist. Middag og kaffe - Reservert eget lokale til maks 20 personer på restaurant. 6-retters meny er klar. Må ta kontakt for å forsikre meg om at lokalet vårt blir pyntet med kun hvite blomster. - Må lage bordkort, menykort og bordkart. - Kaker: Bryllupskake med sukkersvaner bestilles ca 4 uker før fra Pascal. I tillegg bestille bringebærmoussekake fra Pascal og marsipankake + kransekakestenger. Kakene må hentes dagen før. - Må låne ekstra hvite duker, hvitt kaffeservise, kakebestikk og champagneglass av svigermor, til bryllupskaffen som skal være hjemme hos oss. - Kjøpe inn hvite blomster dagen før og lage dekorasjoner sammen med forlover. Har bestilt små sølvkrus til blomsterdekorasjonene. - Ordne ellers til kaffe: Brus, konfekt, servietter, lys, hvite blomster til å pynte med. Overnatting - Bryllupssuite: Bestilt på Grand Hotel. Må ta kontakt når det nærmer seg for å dobbeltsjekke at vi får riktig suite. - Overnatting brudens forlover: Bestilt på Grand. - Overnatting øvrige tilreisende gjester: Bestiller selv hotell, noen hos brudgommens foreldre. For øvrig - Forlovere er spurt - og har sagt ja! - Brud og brudgom har sendt navneliste for utdrikningslag til forlovere. - Brud og brudgom må delta på eventuelle utdrikningslag! - Toastmaster er valgt. Må avtale detaljer med han. - Gjestelisten er klar, invitasjoner er sendt/mottatt. - Ønskelisten er påbegynt, med serviset Wedgwood Sterling som hovedønske. Liste legges ut hos Glasmagasinet og muligens Tilbords. Må oppdatere listene. - Tale: Bruden er så å si ferdig med sin tale, finpussing gjenstår. Brudgommen har fått prestasjonangst for sin tale, som ikke er påbegynt ennå... - Kjøpe inn snacks og drikke som forlover og jeg skal kose oss med mens vi pynter oss på hotellet før vielsen. - Planlegge og evt kjøpe inn til lunsj som skal være hos svigers dagen derpå. - Hente forlover, mor og søster på flyplass/togstasjon når de ankommer før bryllupet. Bryllupsreise Paris + Rivieraen/Provence. Bestilt fly og leiebil. Må bestille hoteller, reservere bord på restaurant og planlegge øvrige reisedetaljer. - Pakke kofferter og evt kjøpe ny bikini etc. Etter bryllupsreisen - Lage, skrive og sende takkekort. - Sende bryllupsbilde til aviser. Mye er i boks nå! Er det noe jeg har glemt? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 13. mai 2005 Forfatter #386 Del Skrevet 13. mai 2005 Har oppdatert ønskelisten vår på Glasmagasinets nettsider nå. Apropos liste, så må vi huske å lage en spilleliste til iPod'en med musikk til kaffeslaberaset. Jeg har faktisk lest om brudepar som legger inn all musikken til bryllupsfesten på iPod, i stedet for CD'er og DJ. En lur måte å gjøre det på, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 13. mai 2005 Forfatter #387 Del Skrevet 13. mai 2005 I dag var jeg på konsultasjonstime hos frisøren som skal sette opp håret mitt på den store dagen. Vi snakket om hvordan jeg vil ha det og jeg viste henne bilder. Har kjøpt kjempefin strasspynt som skal "skrus" fast i håret, men den vil hun ikke bruke - sa at den typen lett faller av... Så da får jeg finne hårnåler med strass i stedet. Ellers så sa hun også at siden jeg vil ha sløret festet høyt oppå hodet, så blir det vanskelig å fjerne det uten å ødelegge frisyren - hvis jeg vil ta det av midtveis i bryllupet. Hadde egentlig tenkt å ta av sløret etter fotograferingen, men da får jeg evt vurdere å bare beholde det på hele kvelden. Skal vurdere saken sammen med forloveren min, når vi ser hvor fast frisøren har festet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 15. mai 2005 Forfatter #388 Del Skrevet 15. mai 2005 I går var vi i bryllup, i samme kirke som vi skal gifte oss i om kun kort tid! Veldig rørende å oppleve alt sammen med brudeparet, spesielt vielsen og talene! Faktisk ble jeg så inspirert av det hele, at jeg i dag måtte ta frem igjen talen som jeg har skrevet til min kjære og flette inn noen nye formuleringer! Ble faktisk så rørt, her jeg satt og skrev, at jeg måtte gråte noen tårer helt for meg selv...! *sukk* * 6 uker igjen! * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 16. mai 2005 #389 Del Skrevet 16. mai 2005 Bare innom med en liten Takk for tips vedr. slør forresten. Der fikk jeg også noe å tenke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 17. mai 2005 #390 Del Skrevet 17. mai 2005 HIPP HIPP HURRA!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 17. mai 2005 #391 Del Skrevet 17. mai 2005 Gratulerer med dagen!!! Hipp Hipp Hurra for 17. mai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 18. mai 2005 #392 Del Skrevet 18. mai 2005 Håper ostekaken i Norges farger smakte ...og håper dere hadde en flott dag i går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #393 Del Skrevet 20. mai 2005 Takk for koselige hilsner, alle sammen! :rosasmil: Nå har jeg nettopp ringt hotellet og dobbeltsjekket rommene vi har bestilt til bryllupsnatten. Vi bestilte før nyttår, så avtalen var at vi skulle ringe tilbake når det nærmet seg. Alt er ok. Forloveren min skal av praktiske grunner også ha et rom der, som en gave fra oss - siden hun kommer utenbys fra. Gleder meg til hun og jeg sjekker inn tidlig på dagen for å bruke hotellrommet til å pynte oss og slappe av litt før vi drar sammen til kirken. Skal kjøpe inn snacks og drikke sånn at vi virkelig kan kose oss!! Håper jeg klarer å ikke stresse for mye da... Snakket tidligere i dag med fotografen som skal ta "før"-bildene av meg når jeg blir sminket etc. Ser for meg noe á la disse bildene, disse og disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olifant Skrevet 20. mai 2005 #394 Del Skrevet 20. mai 2005 Veeeldig vakre bilder! (link spart) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brud2005 Skrevet 20. mai 2005 #395 Del Skrevet 20. mai 2005 Veldig fine bilder. Du og venninnen din får det sikker kjempekos, da. Godt å kunne kose seg litt før man skal i kirken. Hjelper sikkert på nervene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brud2005 Skrevet 20. mai 2005 #396 Del Skrevet 20. mai 2005 Hei igjen Skal dere ha creme brulee-kaken fra Pascal dere også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 20. mai 2005 #397 Del Skrevet 20. mai 2005 Utrolig flotte bilder!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #398 Del Skrevet 20. mai 2005 Hei dere! :-) Ja de bildene fant jeg tilfeldigvis, ellers er det ikke sikkert jeg hadde tenkt på å få tatt proffe fotografbilder før kirken! Tror det blir verdifulle minner å ha. Man bruker jo så mye tid på å forberede dagen og alt stæsjet man skal ha på seg, greit å bli grundig avbildet da... Vi skal ha creme bruleé fra Pascal ja. Som den kakemonsen jeg er, vil jeg unne meg det ypperste av bryllupskaker når jeg gifter meg! (Vanligvis liker jeg veldig godt å lage kaker selv - men orker ikke å stresse for mye ifm den anledningen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 21. mai 2005 #399 Del Skrevet 21. mai 2005 så flotte bilder! Blir sikkert kjempe fint! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 21. mai 2005 #400 Del Skrevet 21. mai 2005 Ååå. Når jeg så de bildene fikk jeg også lyst til å ha sånne proffe før-bilder! Men det går ikke Fotografen får skal ta bilder av et annet brudepar før oss, så de kommer hesblesende etter vielsen for å knipse bilder. De ble kjempeglade da vi skulle ha en båttur for da får de litt bedre tid enn de hadde trodd mellom fotograferingene. Det er jo vanvittig koselig at du og din forlover har hotellrom og kos på formiddagen Nå er det jo ikke så lenge igjen heller (heldiggrisen...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå