Gå til innhold

Selvskading, må gå i bikini. Vil alle skjønne at det er selvskading ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på utdrikningdlag om kort tid hvor vi blant annet vil være i bikini i en del av dagen. Problemet er at jeg har skadet meg selv ved og kutte meg med barberhøvel på låret. Kjempe dumt gjort og jeg angrer. Men vil alle skjønne at det er selvskading eller er det noe annet jeg kan si at det er, som de vil tro på?

Anonymous poster hash: d58a1...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomst83

Regner med at det er rette kutt,så svaret er at de vil vel forstå det.Drev med selvskading i mange år,og i starten kom jeg med dårlige unnskyldninger om at det var katten sin skyld osv,men jeg ble ikke trodd.Men må du si noen med mindre de komenterer noe. De færreste gjør det.Det er i hvert fall min erfaring.Noen blikk kan det hende du får,og jeg sier ikke at det er lett,men du må bare prøve å tenke at da er det deres problem og ikke ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det som det er. Jeg vet det gjør vondt, og at du angrer. Har vært der selv :(
Men stå på ditt hvis de spør, si at du hadde det fælt, og du skadet deg selv. Hvis de ikke forstår det, så synd for dem. Gjort er gjort, spist er spist.

Men jeg tror faktisk de fleste holder det for seg selv. Det er jo ganske personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vil skjønne det og kikke diskret. Men de aller fleste har dannelse nok til å la vær å kommentere det. Gå i bikini og tenk på arrene som "krigsarr" fra en krig du gikk seirende ut av. Det sa iallefall jeg til en venninne av meg :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vil skjønne det og kikke diskret. Men de aller fleste har dannelse nok til å la vær å kommentere det. Gå i bikini og tenk på arrene som "krigsarr" fra en krig du gikk seirende ut av. Det sa iallefall jeg til en venninne av meg :)

Genial venninne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde en kollegas arr på armen var kattekloring en gang. Huff, så flaut. Vi sto sammen og snakket, og belysning var litt dunkel der vi sto. Hun hadde skjorte med oppbrettede ermer. Dum som jeg var så jeg arrene og spurte om hun hadde katt. Det var mens hun nikket og sa ja, at jeg forsto hva arrene kom fra. Tror hun syntes det var bra at jeg trodde det eller noe, for hun begynte å snakke om at mange trodde hun hadde skadet seg selv, men selvsagt var det bare katten. Når jeg har sett armene hennes senere i bedre lys, er det tydelig at arrene kommer fra kniv/barberhøvel og ikke katteklør.



Anonymous poster hash: 7f58b...782
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om noen spør eller kommenterer ville jeg nok bare sagt hva det var, og spøkt det bort med at det er "krigsarr," så det ikke blir så kleint:P Vet ikke om det får deg til å føle deg noe bedre, men jeg har arr på innsiden av lårene jeg også, etter noen prøvde å stappe kniv og skrugjern oppi dåsa mi. Sier heller det er fra selvskading for å si det sånn. Vet ikke om folk tror på det siden de ikke er "fine" og rette.



Anonymous poster hash: 3fb1e...bd5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som spør om jeg har brannsår (fordi det er så mange arr tett sammen), men jeg sier det er selvskading, og at det ble gjort i tenårene når jeg ble utsatt for mobbing. Arrene ser gamle ut... Det er 6 år siden jeg skadet på armen, og halvannet år på resten av kroppen, men det dekker jeg til...

Anonymous poster hash: 44393...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her :

Problemet er at disse arrene desverre ikke er krigsarr fra en krig jeg har kommet seirene ut fra :( disse arrene er fra i går og er på begge låra :(

Utrolig lite smart når jeg vet jeg må gå i bikini om ca 1 uke. Men nå er vel aldri selvskading særlig lurt :( gjør aldri dette igjen. Burde vel si at jeg ikke kan være med på den delen hvor vi må gå i bikini, men bare middagen . Noen gode unnskyldninger ?

Anonymous poster hash: d58a1...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du å komme med unnskyldninger? Folk har vel nok vett til å ikke nevne ting med andres kropp? Eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg kan gjøre at det gror fortest mulig bort ? Tips ? Jeg sprayer med pyrisept noen ganger om dagen. Og når jeg er hjemme , noe jeg stort sett er hele tiden går jeg i bare trusa for at det skal få mest mulig luft. Det er ikke særlig dype kutt.

Anonymous poster hash: d58a1...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så MÅ du ikke gå i bikini - du velger det. Og når det er snakk om sår, og ikke arr, så burde du faktisk heller dekke dem til. Vet ikke hvorfor du skal gå i bikini, om dere skal bade eller bare gå rundt med det? Men skal dere i badehall så burde du hvertfall stå over. Det uhygienisk og det er infeksjonsfare.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalma

Ja, man skjønner hva det er.

De fleste bryr seg imidlertid ikke så veldig. Kanskje du får noen spørsmål etterpå om det går bra, men de fleste har folkeskikk nok til å ikke reagere på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg ser selvskadearr, så har jeg såpass vett i skallen til å ikke begynne å grave etter hvorfor og hvor lenge siden det skjedde. Har ikke folk flest også såpass sosiale antenner?



Anonymous poster hash: a08df...1f7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, om jeg ser noen med kutt noensteder tenker jeg selvskading med en gang.

Det tror jeg mange andre gjør også.



Anonymous poster hash: 5322c...a14
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man skjønner hva det er. Men folk flest vil ikke kommentere det. Det hadde i hvertfall ikke falt meg inn å si noe.

Hvis du ikke ønsker at de andre skal se det, så kan du si til arrangøren at du feks har mensen og at du derfor står over bikini-delen, da du synes det er litt ubehagelig.

Hvis du vil være med på bikinidelen, så synes jeg du skal gjøre det:) vær forberedt på at du kan få litt blikk/kommentarer, men husk at folk flest mener det vel, ønsker å vite om du har det bra.

Håper for øvrig at det går bra med deg :klem:

Kos deg i utdrikningslag:)

Anonymous poster hash: 235e0...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blomst83

Selvbruningskrem dekker ganske godt over.

Kanskje ikke så smart å gjøre på ferske sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg kan gjøre at det gror fortest mulig bort ? Tips ? Jeg sprayer med pyrisept noen ganger om dagen. Og når jeg er hjemme , noe jeg stort sett er hele tiden går jeg i bare trusa for at det skal få mest mulig luft. Det er ikke særlig dype kutt.

Anonymous poster hash: d58a1...559

Ikke spray med pyricept flere ganger om dagen!! Det er veldig fristende, men ikke gjør det. Pyricept hjelper ikke såret med å gro i det hele tatt, det bare renser og desinfiserer. Problem is, dette er faktisk sterke saker. Om du tar det på gjentatte ganger hindrer det såret i å gro, pga det ødelegger celler og sånt. Om du får møkk i såret, skyll det med kaldt (varmt vann har som oftest mer bakterier) eller sterilisert saltvann, som er superrent og er lett å få tak i, for eksempel på apotek/optiker. Om du tror du har fått en infeksjon, dra til legen umiddelbart.

Bare ikke skyll for mye med pyrciept! Det skader ikke såret, men det gjør at det tar lengre tid å gro. Og om det er gul gugge rundt såret er det som oftest bare bra, for det er sårvæske som blant annet renser og holder såret fritt for infeksjon.

Puhhh.. da fikk jeg sagt det. Håper TS fortsatt følger tråden :blomst:

Anonymous poster hash: 0b11f...6a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun to arr? I så fall er det ikke sikkert det er tydelig hva det kommer av.

Når det gjelder å få de til å gro raskere - Basimicyn-salve

Og må du ha bikini? Kan du ikka ha badeshorts og bikini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...