Gå til innhold

Hvor tett inntil bilen ved siden av parkerer du?


Gjest Blomst83

Anbefalte innlegg

Gjest Blomst83

Jeg har nå fått lapp på frontruta mi av en nabo(som ikke våger å si hvem h*n er) om at jeg må parkere nærmere bilen ved siden av sånn at flere får plass. Men i mitt hodet må man jo ha en litt avstand sånn at vedkommende som eier bilen ved siden får åpnet døra såpass at de slipper å krype inn, eller at man nesten ikke tør å åpne døra i frykt for å smelle den inn i bilen ved siden av. Er det jeg som tenker feil i denne situasjoen, og skal til neste gang "klistre" meg inn på bilen ved siden av, eller er det denne naboen som er på ville veier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man parkerer så langt unna at det er plass til en halv bil til blir jeg irritert. Man trenger ikke få døra helt opp. Noen ganger "bommer" man litt også og må snike seg ut døra. Men det bruker jo å gå bra. Døra lukkes forsiktig opp så man ikke riper bilen ved siden av.
Men heller plass til en bil til en å ha en hel meter til sin egen bli, jeg har alltid lurt på om noen tror de har så fin bil at de må ha to plasser for seg selv....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lindiana

Om det ikke er oppmerkede plasser er 60 cm en passe avstand mellom biler. Du skal ha plass til å svinge døren ca halvveis opp (selfvølgelig noe mer om kroppsfasongen tilsier det). Finnes ikke noe mer irriterede enn folk som parkerer en meter fra bilen ved siden av.

Endret av Lindiana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Hvis man parkerer så langt unna at det er plass til en halv bil til blir jeg irritert. Man trenger ikke få døra helt opp. Noen ganger "bommer" man litt også og må snike seg ut døra. Men det bruker jo å gå bra. Døra lukkes forsiktig opp så man ikke riper bilen ved siden av.

Men heller plass til en bil til en å ha en hel meter til sin egen bli, jeg har alltid lurt på om noen tror de har så fin bil at de må ha to plasser for seg selv....

Nå er det langt i fra plass til en halv bil ved siden av,og selvfølgelig trenger man ikke å åpne døra helt,men det finnes en mellomting mellom det og så vidt komme seg inn i bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Om det ikke er oppmerkede plasser er 60 cm en passe avstand mellom biler. Du skal ha plass til å svinge døren ca halvveis opp (selfvølgelig noe mer om kroppsfasongen tilsier det). Finnes ikke noe mer irriterede enn folk som parkerer en meter fra bilen ved siden av.

Det er vel ca den avstanden jeg har.Jeg vet at det er dårlig med parkeringsplasser her,så jeg prøver å parkere så det er plass til flest mulig. Er enig at det er irriterende med de som parkerer en meter fra bilen ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Jeg har opplevd å ha blitt låst inne slik at jeg har måttet åle meg inn på setet gjennom en 20 cm vid glippe. Innmari tungvint. >_< Spesielt hvis man har på seg en tykk vinterfrakk som jeg hadde en gang. >_<

Derfor sørger jeg for at jeg har såpass avstand fra bilene på hver side slik at det er mulig å åpne opp døren såpass uten å måtte åle seg inn. Parkerer vanligvis på oppmerkede plasser så slipper å tenke for mye over det. :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Lindiana

Fra i fjor sommer. Kliner mopeden oppi døra mi for å unngå å parkere på handicappen, men samtidig være så nær inngangen som mulig??

post-82720-0-54771700-1400188354_thumb.j

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Jeg har opplevd å ha blitt låst inne slik at jeg har måttet åle meg inn på setet gjennom en 20 cm vid glippe. Innmari tungvint. >_< Spesielt hvis man har på seg en tykk vinterfrakk som jeg hadde en gang. >_<

Derfor sørger jeg for at jeg har såpass avstand fra bilene på hver side slik at det er mulig å åpne opp døren såpass uten å måtte åle seg inn. Parkerer vanligvis på oppmerkede plasser så slipper å tenke for mye over det. :3

Det er det jeg tenker på også når jeg parkerer,men dette vedkommende mener tydeligvis at 20 cm er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lindiana

Frekk som f**n. Den står støttet mot vinduet og sidespeilet. Jeg trillet den helt til andre enden av parkeringplassen og støttet den mot noen betongklosser som skiller parkeringplassene.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Det er det jeg tenker på også når jeg parkerer,men dette vedkommende mener tydeligvis at 20 cm er nok.

O_o Jeg har én eneste gang måtte ha åpnet bagasjerommet og kravlet gjennom derfra for å komme til førersetet fordi en kronidiot hadde klint bilen slik at det var en 10 cm glipe mellom. På andre siden var det enda mer kronglete å komme til. >_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

O_o Jeg har én eneste gang måtte ha åpnet bagasjerommet og kravlet gjennom derfra for å komme til førersetet fordi en kronidiot hadde klint bilen slik at det var en 10 cm glipe mellom. På andre siden var det enda mer kronglete å komme til. >_<

Hadde jeg bare visst hvem som skrev lappen så kunne jeg nok av pur f parkert såpass tett inn på at vedkommende kanskje forstår at jeg ikke tar så plass som h*n skal ha det til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Åh, parkeringsplasser der lommene ikke er oppmerket er det verste jeg vet! Det fører som regel til at noen begynner å parkere i en ende, noen andre i den andre enden, og en fjott på midten, og så feilberegner de helt sånn at det blir fire halve parkeringsplasser ledig :sinnatagg: Alt hadde virkelig vært mye enklere om hvem-det-enn-er som eier parkeringsplassene kunne spandert på seg noen meter maling.

Men sånn generelt: Plass nok til at man ikke må legge døra helt inntil nabobilen for å komme seg ut og inn, men absolutt ikke så stort mellomrom at man kan slenge døra på vidt gap uten problem.



Anonymous poster hash: 0fd76...1e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Blir litt vanskelig med oppmerking da plassen ikke er på asfalt,men på gress/jord underlag.

Ut i fra svarene deres føler jeg at jeg har rett,og at denne naboen bare for irriterer seg så mye h*n vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er trangt parkerer jeg såpass tett at jeg kan åpne døren ca halvveis uten å være borti den andre bilen. Jeg er tynn, så har ikke problemer med å komme ut og naboene er også tynne. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blomst83

Er det bare du som har fått denne lappen?

Det vet jeg ikke,men det er biler der som som tar såpass stor plass at de kan åpna døra på vidt gap og vel så det så jeg synes det er litt rart hvis det bare er meg når jeg ikke tar store plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Hvis det er trangt parkerer jeg såpass tett at jeg kan åpne døren ca halvveis uten å være borti den andre bilen. Jeg er tynn, så har ikke problemer med å komme ut og naboene er også tynne. :P

Jeg har heller ikke problemer med å komme ut,men her parkerer man der det er ledig så jeg vet ikke hvem som eier bilen som står ved siden av meg fra dag til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Umulig å svare på uten å se parkeringen og parkeringsplassen. Det finnes tre fire steder jeg parkerer jevnlig der jeg vurderer retningen de andre bilene er plassert i før jeg bestemmr meg for om jeg rygger inn eller ei. (Det handler om å ha fri venstredør for alle). Så velger jeg den løsningen som er optimal og kliner bilen så tett som mulig opp mot passasjersiden på den bilen som er mot passasjersiden på min bil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke problemer med å komme ut,men her parkerer man der det er ledig så jeg vet ikke hvem som eier bilen som står ved siden av meg fra dag til.

Om noen er sutrete hadde jeg blitt så irritert at jeg hadde parkert HEEEELT inntil så eieren av bilen måtte krype ut bagasjeluken eller passasjerdøren... Ellers kan du prøve en mindre blærete versjon og parkere nærmere, men ha nok avstand til at en litt større enn normalt person KAN komme ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...