Gå til innhold

Frisør kontra sykepleier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg sykepleier så jeg vil jo derfor igjen ha valgt sykepleierutdannelse. Jeg stortrives som sykepleier. Det er negative og positive sider, selvsagt, men sånn er det jo i de fleste yrker.

I løpet av en arbeidsdag så er det liten del av mine arbeidsoppgaver som er "drittoppgaver" ;) VI gjør så utrolig mye mer enn det. Jeg jobber på sykehjem og der er det vi sykepleiere som har ansvaret og det er vi som styrer avdelingen og har ansvaret for pasientene. Så for min del er det like mye administrativt arbeid som pasientrettet arbeid. I tillegg kommer jo pårørendesamtaler og legevisitter. Mye forskjellig med andre ord.

Lykke til med valget!



Anonymous poster hash: 7f9bb...03b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det kommer fra en som frivillig har valgt et yrke der du må grave inni kjeften på ekle munner

Hvis du hadde visst hvor mye en gjennomsnittelig tannlege tjener hadde du nok skjønt litt mer. De tjener mer enn leger, har ikke turnus og skift - arbeid, og har mindre ansvar (sjelden livsviktige beslutninger må tas i forhold til tenner). Jeg vil påstå at tannlege er det yrket i Norge med aller best lønn i forhold til arbeidsbelastning og kvalifikasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne sommer frisør tjente nesten 700.000 i fjor.

Wow! Jobbet hun som nattfrisør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er selvstendig, kreativ, har kremmerånd og en brennende interesse for hår velger du frisør. Har du ikke det velger du sykepleier.



Anonymous poster hash: 36553...87a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Jobbet hun som nattfrisør?

Jeg kjenner også en som tjener meget godt på å være frisør. Men da driver han også salongen og har en kremmerånd som er helt fantastisk.

Anonymous poster hash: 36553...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! Jobbet hun som nattfrisør?

Nei. Men mange av de såkalte toppbloggerne reklamerte for henne hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men mange av de såkalte toppbloggerne reklamerte for henne hele tiden.

Da forstår jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...