Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.

Gjest Winza

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Brimi skrev:

Merkelig. Jeg kan være innlogget på både mobil, pc og nettbrett samtidig:klo:

Ja, det er merkelig, men takk for fornuftig svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Lousina-Mallett skrev:

Norske priser 

Synes mat har blitt sjokkerende dyrt de siste par åra.  For noen dager siden fant jeg puffet havre på Coop.  De har det ikke på Kiwi så glad for å finne det andre steder.  Den kostet 30 kr!!   Fikk nesten hakeslipp!  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, DreamOn skrev:

Synes mat har blitt sjokkerende dyrt de siste par åra.  For noen dager siden fant jeg puffet havre på Coop.  De har det ikke på Kiwi så glad for å finne det andre steder.  Den kostet 30 kr!!   Fikk nesten hakeslipp!  

Jeg synes det meste i Norge er overpriset :(  

Anonymkode: ecc0e...a56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det meste i Norge er overpriset :(  

Anonymkode: ecc0e...a56

Ja alt utenom klær egentlig.  Pris på klær fra billigkjedene har stagnert de siste 15 årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilprisene i Norge. Jeg skjønner at vi skal være forkjempere for å redde verden og miljøet altså, men det er vel bedre at man kjører en ny el/hybridbil enn en gammel dieselsluker? Og hvorfor skal Norge redde verden mye mer enn Sverige? Må vi alltid være helt. Bil som koster 350.000 i Sverige koster over 1,1 mill i Norge. Det er så ekstremt latterlig.

Anonymkode: 007af...2a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treige folk som ofte går ekstra omveier (og generelt er veldig treige av seg) når de skal gjøre noe. Så de tingene de skal gjøre, tar lengre tid enn det egentlig burde.

For eksempel hvis de skal besøke kvinneguiden, så trenger de egentlig bare å skrive inn forum.kvinneguiden.no i adresse-feltet (og trykke på enter) og så havner de direkte inne på nettsidene til kvinneguiden. Men treigingene vil heller gå til en eller annen søkemotor (som google, kvasir.no eller whatever) for å skrive inn forum.kvinneguiden.no i søkefeltet, og så søke etter forumet! Først etter at de har fått opp søke-alternativene, så klikker de på forumet... :ohmy:

Eller hvis de skal sjekke en pakke-sporing på nettsidene til posten.no. Så gidder de aldri å bare skrive inn posten.no i selve adresse-feltet, for å komme direkte til det nettstedet. De skriver inn f.eks. google.com eller kvasir.no (eller en annen søkemotor) i adresse-feltet, og så skriver de inn posten.no i det søkefeltet hos den søkemotoren de bruker! Først når søkemotoren har funnet nettsiden dem leter etter, så klikker de på det nettstedet som de ønsker å besøke! :sur:

Det er jo selvfølgelig forbanna bortkastet tid å gå via en eller annen søkemotor på denne måten. Men det er tydeligvis noen som faktisk foretrekker å gjøre det på denne måten!

Anonymkode: 625e4...0c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, DreamOn skrev:

Ja, matprisene må da ha eksplodert de siste par årene? Man får jo nesten ingenting for pengene lenger. Det er omtrent bare junk som er billig. De som virkelig har dårlig råd må slite med å få til et sunt og næringsrikt kosthold nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, DreamOn skrev:

Ja alt utenom klær egentlig.  Pris på klær fra billigkjedene har stagnert de siste 15 årene. 

Her på butikken så koster en 200g melkeplate 50kr, det er helt sykt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Å være gjest til mennesker som bruker såpestykker på badet. Synes der er så ekkelt å vaske hendene med, og så lukter de så sært. 🙄 Hvorfor bruker folk dette? Finnes ikke praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, C'est la vie:) skrev:

Å være gjest til mennesker som bruker såpestykker på badet. Synes der er så ekkelt å vaske hendene med, og så lukter de så sært. 🙄 Hvorfor bruker folk dette? Finnes ikke praktisk.

Gjester som syter å klager.

Anonymkode: 57a72...507

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Jacklost skrev:

Her på butikken så koster en 200g melkeplate 50kr, det er helt sykt..

Sjokolade har blitt dyrt, ja. Men europris har ofte tilbud på 4 stk for 100 kr, så har du en europris i nærheten lønner det seg å gå dit. Om du klarer å la være å spise alt på en gang da, hehe. Jeg kan ha sjokolade liggende i ukevis, potetgull derimot, da spiser jeg til det er tomt. :P Så det lønner seg ikke å kjøpe på tilbud for meg, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.9.2016 at 23.18, AnonymBruker skrev:

En spesifikk selger på finn.no. 
Personen avler ihjel hundene sine for et par tusenlapper. blanding så klart. Ikke er de populære eller "vanlige" blandingshunder. Skikkelig kjøkkenoppdrett. Personen har ikke nok tisper til å produsere så mange valper på lovlig og etisk vis. Kjenner jeg blir forbannet for hver gang hun legger ut et nytt kull. Det er seriøst snakk om flere enn 10 kull per år!! Det er mye det når du kun har et par tisper. Er så ille at jeg vurderer å sende en anonym melding til mattilsynet. Slik at de får sjekket hundeholdet til dama. 

Anonymkode: 54d98...82d

Det mattestykket ditt går ikke opp. To tisper kan ikke få mer enn 10 kull på et år. En tispe har løpetid to ganger i året, og om du parer en tispe på hver løpetid, får hun maks to kull i året. På de to tispene du nevner oppdretteren har, ville det (om de driver rovdrift på dem mht avl) blitt maks 4 kull på de to tispene på et år.

Ellers er jeg enig i at en melding til Mattilsynet kunne vært noe. Vet at det er noen prøvedistrikter som har fått dyrepoliti, men det husker jeg ikke hvor er. Var kanskje Trondheim? Vet ikke om det er noe der du bor, så Mattilsynet er vel riktig instans foreløbig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Salka skrev:

Sjokolade har blitt dyrt, ja. Men europris har ofte tilbud på 4 stk for 100 kr, så har du en europris i nærheten lønner det seg å gå dit. Om du klarer å la være å spise alt på en gang da, hehe. Jeg kan ha sjokolade liggende i ukevis, potetgull derimot, da spiser jeg til det er tomt. :P Så det lønner seg ikke å kjøpe på tilbud for meg, hehe. 

Jeg husker når jeg var 11-12 i 2003/2004 så kosta en 200g sjokoladeplate 200kr. Hva i huleste har skjedd? Bare for 5 år siden var 30 vanlig pris for 200g og 20 for 100g o.O 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som ikke skjønner at sjokolade er dyrt fordi det er global mangel på kakaobønner, og mest sannsynlig er det slutt på sjokolade innen slutten av 2020.

Anonymkode: 09151...867

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare sjokolade forresten, men at de ikke skjønner at matprisene stiger på grunn av det internasjonale markedet. Mye av prisøkningen vi ser i dag skyldes spenninger som USA har forårsaket.

Anonymkode: 09151...867

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...