Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.

Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Pringle skrev (1 minutt siden):

Ja, disse to problemene kjenner jeg til. Det første er jo et luksusproblem, men det er likefullt et problem.

Det er mange ingredienser som har forsvunnet, bare de siste årene. Det bekymrer meg virkelig. Men noe av grunnen er faktisk at de er blitt fortrengt av en hel masse blandinger, og trivielt forskjellige versjoner av det samme produktet - skivet, revet, hakket, i 100 grams, 140 grams poser, 130 grams kartonger, osv. Når ingredienser holdes enkle og stort sett ubearbeidet, trenger man ikke så mange produkter. Men det er stort inntjeningspotensiale i at folk opplever trivielle forskjeller som essensielle. 

Av nysgjerrighet hvilke ingredienser har forsvunnet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Titania skrev (1 time siden):

Ja, jeg vet det er en filleting, men:

At mamma nekter å lære seg at programmet heter Excel, ikke XL.

Når hun snakker eller skriver om det forklarer hun så dårlig i tillegg at det er vanskelig å forstå hva hun egentlig mener, men forventer at jeg skal forstå 😶

Jeg digger din Mors lille opprør mot den digitale verden.. ❤️

Control Alt Delight - som min Mor pleier å si.. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (2 minutter siden):

Jeg digger din Mors lille opprør mot den digitale verden.. ❤️

Control Alt Delight - som min Mor pleier å si.. 

hehe 😅 Det er litt slitsomt å måtte forklare henne ting eller å skulle forstå hva hun mener innimellom, men funker nå på et vis 😅

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (1 minutt siden):

hehe 😅 Det er litt slitsomt å måtte forklare henne ting eller å skulle forstå hva hun mener innimellom, men funker nå på et vis 😅

Din mor vet forferdelig godt hva den rette terminologien er, men hun nekter å bøye kne... Rebell som hun er. 😁

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 minutter siden):

Av nysgjerrighet hvilke ingredienser har forsvunnet? 

Det fantes rømme i 4x150g beger en stund. Og enkle porsjonsbeger med diverse fruktyoghurt. Helmelk har ikke lenger 4% fett, nå er den på 3,5%. Vanlige Kiwi'er har ikke Kesam Original, du må i "store" butikker. Kremgo Naturell finnes nå bare i 200g beger, akkurat som Philadelphia - isteden popper det opp flere og flere smaker i 125g. Wasa Rågi forsvant for noen år siden. 

Mange varer har blitt så dyre at de er uaktuelle og/eller finnes bare i spesialforretninger: Fleskepølse, lungemos, sagogryn, polenta, bøkling, bambusskudd/vannkastanjer. Eldorado rugbrød (men det har fått meg til å begynne å lage selv, og det er jo et pluss).

LIDL introduserte meg for en rekke varer som jeg har savnet etter at de forsvant.

Det verste problemet er foreløpig at jeg må "vade" gjennom så mye før jeg finner det jeg skal ha.

Meny sier så flott "si ja til stort utvalg", men jeg sier "nei, det holder nå".

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (10 minutter siden):

Det fantes rømme i 4x150g beger en stund. Og enkle porsjonsbeger med diverse fruktyoghurt. Helmelk har ikke lenger 4% fett, nå er den på 3,5%. Vanlige Kiwi'er har ikke Kesam Original, du må i "store" butikker. Kremgo Naturell finnes nå bare i 200g beger, akkurat som Philadelphia - isteden popper det opp flere og flere smaker i 125g. Wasa Rågi forsvant for noen år siden. 

Mange varer har blitt så dyre at de er uaktuelle og/eller finnes bare i spesialforretninger: Fleskepølse, lungemos, sagogryn, polenta, bøkling, bambusskudd/vannkastanjer. Eldorado rugbrød (men det har fått meg til å begynne å lage selv, og det er jo et pluss).

LIDL introduserte meg for en rekke varer som jeg har savnet etter at de forsvant.

Det verste problemet er foreløpig at jeg må "vade" gjennom så mye før jeg finner det jeg skal ha.

Meny sier så flott "si ja til stort utvalg", men jeg sier "nei, det holder nå".

Er du klar over hvor fett innlegget ditt er å lese med 1.5 i dagspromille?? 

HELL YEAH!! 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MiaMe skrev (54 minutter siden):

Lars-Kristian Eriksen. Bare fordi jeg syns han er så heslig.

Ser den!!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (På 17.2.2024 den 19.28):

Bad gateway for annenhver FØKKING tråd jeg åpner her inne 🤬

Kg er jo mye bad gateways da😂😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sofie777 skrev (2 minutter siden):

Det er over en måned til påske og i dag fant jeg dette på butikken... 😠

Kan være et bilde av aviskiosk og tekst

Hva er irriterende med det?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
sofie777 skrev (Akkurat nå):

Altfor tidlig (samme som med julevarene)

Jeg synes bare det er kjekt, uansett når det kommer 😄 😋

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som krangler når de har feil.. «Nei, vi har ikke lånt det av dere!»

Vel… Hvorfor har dere låneutstyret vårt som dere «ikke låner» da?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervjuere som ikke stiller oppfølgingsspørsmål når intervjuobjektet sier noe som enten er usant eller om det er sant krever en god forklaring på hvordan det kan være sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...