Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kiwi Fjellhamar. Alle andre kiwiforretninger besøker jeg mer enn gjerne, men aldri denne. Rotete og skitten butikk. Matvarer som har gått ut på dato, feilprosent matvarer og uhyggelig betjening.

Anonymkode: 0b905...049

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange år gammel tråd ser jeg, men butikken jeg aldri besøker igjen er en lampebutikk. Skulle kjøpe et lysstoffrør til et eldre bad, og selger var så nedlatende og uforskammet, og mente at det var helt umulig å få tak i et slikt rør nå lenger. Hun kunne alltids bestille et da, men det kunne ta en evighet å få tak i, og hun ante ikke hva det ville koste.

Det gikk helt fint å få tak i et slikt på Jernia, faktisk samme dag, og det kosta nesten ingenting.

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kiwi Fjellhamar. Alle andre kiwiforretninger besøker jeg mer enn gjerne, men aldri denne. Rotete og skitten butikk. Matvarer som har gått ut på dato, feilprosent matvarer og uhyggelig betjening.

Anonymkode: 0b905...049

Uhyggelig betjening?  Ser de sååå skumle ut? 

Anonymkode: af1e6...1b1

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg må inn på Bolia puster jeg kun med munnen :P

De bruker en grusom parfyme som sprayes ut i butikken.

Det var ekstremt ved åpningen (Grunerløkka), nå er det dempet litt.

Men det er faktisk så ille at jeg bestilte sofa på nett for å slippe å være lenge i butikken, blir så sjukt kvalm 🙈

Anonymkode: 7e65f...6ca

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/10/2014 at 12:38 AM, The Kitten said:

Skal du kjøpe en dyr bil kler du deg IkKE slaskete.

"Æsj nå er det fattigfolk inne i butikken!"

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 0.44):

Parfymeri avdelingen på Sundt har vært slik siden tidenes morgen, har hørt historier ifra damer i 80-90 årene med dårlige ovenfra og nedholdninger der

Anonymkode: 304cf...880

Det er helt riktig. Parfymeri avdelingen på CUBUS Sundt har alltid vært en historie for seg selv.
Opprinnelig var det parfymeriavdelingen på Sundt, som var en dyrere klesbutikk(?) som ble overtatt av Cubus når de begynte å leie lokalene der. De ansatte fulgte med på kjøpet. Ansatte på parfymeriet nektet å svare telefonen med Cubus blant annet. De menget seg heller ikke med de andre ansatte på Cubus, da de tilhørte Sundt parfymeri og følte ikke at de var med i Cubuskonsernet. Jeg hadde trodd at dette hadde endret seg, jobbet selv på Cubus for rundt 15 år siden og da var det ikke mange av de på parfymeriet som i det hele tatt sa hei til oss som jobbet på andre avdelinger enn parfymeriet, utenom lederene i de andre avdelingene. Enkelte av de forventet også å bli tiltalt som Fru (etternavn) og vi kunne slett ikke bruke deres fornavn. 
Nå var der noen yngre og hyggelige folk som jobbet der også, som vi konsekvent handlet hos om vi trengte hjelp. 

Jeg handler aldri der, går heller andre steder enn der. De er ett morsomt kapittel for seg selv der.

Anonymkode: 34698...424

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om jeg må inn på Bolia puster jeg kun med munnen :P

De bruker en grusom parfyme som sprayes ut i butikken.

Det var ekstremt ved åpningen (Grunerløkka), nå er det dempet litt.

Men det er faktisk så ille at jeg bestilte sofa på nett for å slippe å være lenge i butikken, blir så sjukt kvalm 🙈

Anonymkode: 7e65f...6ca

Synes synd på de som jobber der 😳 er mange som reagerer på lukt og ikke tåler parfyme så synes det er rart de vil at butikken skal lukte sånn.. gikk ikke inn i den butikken av samme grunn 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2021 den 11.04):

Jysk! Iallefall her i Kristiansand!

Anonymkode: 8254a...37a

Enig! Har prøvd å handle på jysk i Sørlandsparken 2 ganger, aldri mer! 
første gang skulle jeg kjøpe noen stoler, men de hadde ikke på lager, skulle komme innom en uke. Siden de var på tilbud betalte jeg å tenkte at en uke kunne jeg vente. Jeg ringte ukentlig i 2mnd, men hver uke så fikk jeg beskjed om at de kommer om et par dager.  Ble så lei av å vente at jeg ba om å få tilbake pengene, noe jeg etter mye om og men fikk. 
andre gang skulle jeg ha noen laken, sengetøy og et par puter, plukker det jeg skal ha og stiller meg i kø. De to bak kassa prater med hverandre i 10 minutter om at de har rotet bort en bestilling før jeg spør pent om jeg kan betale. Men da må jeg jo forstå at han ene er jo ferdig på jobb nå. Men han kunne jo kanskje ta betalt da siden han er så grei, men jeg måtte forstå at han er ferdig på jobb. Endte med at jeg dumpet varene på kassa, sa at jeg ikke skulle være til bry for de å gikk. Sengetøy finnes det nokk av andre steder

Anonymkode: 1dbdb...7fc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt riktig. Parfymeri avdelingen på CUBUS Sundt har alltid vært en historie for seg selv.
Opprinnelig var det parfymeriavdelingen på Sundt, som var en dyrere klesbutikk(?) som ble overtatt av Cubus når de begynte å leie lokalene der. De ansatte fulgte med på kjøpet. Ansatte på parfymeriet nektet å svare telefonen med Cubus blant annet. De menget seg heller ikke med de andre ansatte på Cubus, da de tilhørte Sundt parfymeri og følte ikke at de var med i Cubuskonsernet. Jeg hadde trodd at dette hadde endret seg, jobbet selv på Cubus for rundt 15 år siden og da var det ikke mange av de på parfymeriet som i det hele tatt sa hei til oss som jobbet på andre avdelinger enn parfymeriet, utenom lederene i de andre avdelingene. Enkelte av de forventet også å bli tiltalt som Fru (etternavn) og vi kunne slett ikke bruke deres fornavn. 
Nå var der noen yngre og hyggelige folk som jobbet der også, som vi konsekvent handlet hos om vi trengte hjelp. 

Jeg handler aldri der, går heller andre steder enn der. De er ett morsomt kapittel for seg selv der.

Anonymkode: 34698...424

Sikkert eldre bergensfruer :)

lol :)

Anonymkode: a7f64...ca3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.6.2015 den 13.28):

Nærbutikken... Du finner ALDRI noe som er ferskt der. Alltid så er det mye som er utgått på dato, råvarene er rotten og fæl. Kassadama er sur som fy og smiler ALDRI, hun er et kapittel for seg selv. De 20 årene jeg bodde der, så har jeg aldri sett hun smile. Hun er "kjent" for å være sur og gretten, vi (hele nabolaget) bruker å si at hun er kronisk premenstruell :fnise: Om du spør etter en vare så får du et surt "du kan da gå å sjekke selv".

Hun har jobbet der i 25 år, så ikke noe håp om at hun skal forsvinne. Overlevd 6-7 sjefer har hun også, mens hun blir aldri "oppgradert", hun har alltid vært kassadame, sikkert derfor hun er så sur og gretten.

 

Da jeg gikk på barneskolen så brukte vi å ha en liten konkurranse. "Hvem kan få *** til å rope og kjefte mest". Ved å spørre om mye hjelp, for da ble hun alltid dritt sur :skratte:

Vi brukte også å pante flaskene en om gangen, for da ble hun dritt sur for det var et styr å "pip inn" alle lappene :fnise:

Husker en gang så var det en annen kassadame i kassen, jeg kjøpte en sjokolade, tok i mot kvittering.

Så kom hun sure i kassen, og jeg latet som at jeg stjal den sjokoladen. Hun løp etter meg bortover veien og etter en lang jakt, så snudde jeg meg og spurte "Hvorfor følger du etter meg?" også viste jeg hun kvitteringen, det sure trynet hennes kommer jeg aldri til å glemme :skratte:

Trenger vell ikke å nevne at jeg vant den dagen? :fnise:

 

Begynte å plage hun, fordi hun sladret til skolen at jeg og noen andre stakk av fra barneskolen for å kjøpe godteri i friminuttet, ofte. Var ikke lov å dra på butikken, selv om at den var 5 minutt unna.

 

 

 


Anonymous poster hash: 32aea...268

 

Jeg ble helt uvel av å lese dette! Er det mulig å være så slem?!!!!! Jeg gremmes!

Anonymkode: f8537...484

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp bygget nytt bad og gikk på Designa for å kjøpe noe småtteri som stod i stil.

Joda, om de hadde dette, men "vi har ikke Europris priser her".

Dog skal det sies at det ikke hindrer meg i å handle der, for jeg syntes det var så absurd morsomt. Forteller historien til alle jeg treffer. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 1.42):

Elkjøp. Leverte et par nye airpods pro på reparasjon. Det tok 10 uker før jeg hadde fått et nytt sett, da jeg måtte sende de inn 3 ganger. De nektet å gi meg ny i butikken, enda de hadde hatt to forsøk på å rette problemet. 

MacBooken min er også kjøpt på Elkjøp. Nå er den på reparasjon og står som "uventet opphold" fordi jeg ikke hadde slått av find my mac. Det informerte ingen meg om. Så nå har reparasjonen stått på vent en uke. 

Anonymkode: 56bc0...8b0

Glemte å nevne det: men også macen er helt ny. 5 uker gammel var den da den sluttet å fungere. Dritt lei Elkjøp nå. Går aldri tilbake 

Anonymkode: 56bc0...8b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eplehuset i Midtbyen, Trondheim. Var innom for å kjøpe en mac men de to i kassa var mest opptatt av å prate med hverandre. Macen kjøpte jeg på elkjøp.

Anonymkode: 7a004...9f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten skrev (På 10.5.2014 den 0.38):

Joda, greit nok det, men hva med å kle seg etter hva man skal?

Skal du i bryllup går du i kjole/dress.

Skal du trene går du i treningstøy.

Skal du på jobbintervju kler du deg i noe pent og anstendig.

Skal du kjøpe en dyr bil kler du deg IkKE slaskete.

Hvorfor skal klærne spille en rolle når en skal kjøpe bil?

Jeg har aldri kledd meg opp for å kjøpe ny bil og de 2 nyeste kostet begge over millen. Det er en vare. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Life Knarvik.

Prisen i kassen var 13% høyere enn merkingen. Betjeningen mente det var pris i kassen som gjaldt. Tok ned lappen og ga beskjed om at de fikk fikse det. Min sønn gikk inn 15 min senere og de hadde bare hengt opp feil pris igjen.

Synd i grunn for jeg har bare så langt i år lagt igjen over 4000 der.

Anonymkode: 304cf...880

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 25.10.2020 den 11.08):

Skulle kjøpe noe på elkjøp med meg å pappa da jeg flyttet inn i en omsorgsbolig.

Vi hadde fått en sånn rekvisita greier fra nav som vi hadde fått som vi skulle bruke på og skaffe et par møbler.

Når vi kom til kassa så ble hun irritert for at vi hadde en sånn rekvisita, fordi hun mente det kom til og ta et par minutter lengre.

Så sa hun til slutt "Dette hadde vært mye enklere om du ikke var naver".

Jeg holdte på og fullstendig klikke så eg måtte gå ut før jeg virkelig gjorde noe jeg ikke skulle gjøre. 

Jeg hørte pappa kjeftet hun huden full og han sa at han skulle ringe sjefen så fort han kom i bilen. Han ringte sjefen og forklarte situasjonen, og 1 uke etterpå da vi kom tilbake, så hadde hun blitt nedgradert fra kassa til noe annet. 

Jeg går enda tilbake, men følelsen at hun fikk så mye svi for det var godt gjort.

Sjefen beklagde på det sterkeste.

Anonymkode: 8d513...de7

Bra dere sa ifra. Er overhode ikke greit å si sånt til folk. 

Anonymkode: c1a2b...fec

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er et par i molde/Malmefjorden 🤮

Anonymkode: 86226...416

Hvilke og hvorfor? Så mange butikker er det da heller ikke i Malmefjorden...

Anonymkode: f75db...98c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2021 den 10.57):

XXL!! Samme hvor gode tilbud de har, setter jeg ikke mine bein der igjen etter å ha fått vite hvordan de jobber...

Link

Anonymkode: 39e8e...820

Enig her!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2020 den 11.00):

Det sier sitt om hvordan butikken drives. Man skal ikke fylle på med varer når kunder er tilstede, og siden de gjorde det betyr nok det at de ikke får overtidsbetalt for slike ting. 

Anonymkode: 20552...a17

Alle butikker fyller på varer med kunder tilstede. Er helt normalt og en del av jobben. Ingen får betalt utenom arbeidstiden for å fylle på varer. Ei heller overtid.

Men ikke greit å overse kunder pga varepåfylling.

Anonymkode: 7af07...8e0

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...