Gjest førstedamen Skrevet 22. november 2019 #1401 Del Skrevet 22. november 2019 På 17.7.2019 den 18.56, Minya skrev: Jah, jeg tenkte mye det samma når jeg leste dem første gangen. Jada, kunden du svarer kan faktisk ha vært et skikkelig hespetre på telefon eller epost, men du skriver bare ikke sånn på et tilsvar! Du kommer gjerne med noe politisk korrekt svada, som kunden sikkert blir enda surere for, men du skriver det med korrekt norsk og særs pent. Liker aller best den kommentaren der en kunde har ringt inn og de har tatt telefonen "Ja hei, jeg ringte i sted" "Sorry, wrong number" og så la de på, hvorpå NorSyd svarer på anmeldelsen at det sitter bare en på kundeservice og han svarer ikke på engelsk XD For en useriøs bedrift. Tenk å ikke besvare mail fra kunder, men ta seg tid til å komme med elendige unnskyldninger og frekkheter på anmeldelser på prisjakt 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #1402 Del Skrevet 22. november 2019 Mon ami frisørsalong på Sartor senter utenfor Bergen. Hun ene i butikken kom mot meg og så sjokkert ut, tok tak i endene av håret mitt og utbrøt:oj håret ditt er helt ødelagt, for så å ville selge meg et hårprodukt som skulle fikse dette. Jeg hadde ikke time der, og hun gjorde dette slik at mange folk så det. Og håret mitt er helt vanlig. Anonymkode: 0b022...ec9 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #1403 Del Skrevet 22. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mon ami frisørsalong på Sartor senter utenfor Bergen. Hun ene i butikken kom mot meg og så sjokkert ut, tok tak i endene av håret mitt og utbrøt:oj håret ditt er helt ødelagt, for så å ville selge meg et hårprodukt som skulle fikse dette. Jeg hadde ikke time der, og hun gjorde dette slik at mange folk så det. Og håret mitt er helt vanlig. Anonymkode: 0b022...ec9 Jeg kjenner til to som jobber der. Og for å si det sånn. Jeg tror deg😂 Anonymkode: 65aaf...025 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 007_008_007 Skrevet 22. november 2019 #1404 Del Skrevet 22. november 2019 På 20.11.2019 den 23.50, AnonymBruker skrev: En lokal klesbutikk. Har en hårsykdom som gjør at jeg ikke har hår, men er helt frisk ellers. Sjelden jeg går uten noe på hodet, men gjorde det den dagen. Spurte om hjelp etter å ta ned en genser, da jeg ikke så en slik stang man bruker for å få tak. Den unge jenta svarte så pent: «den genseren er veldig dyr, men HM ligger i etasjen under». Spurte hva hun mente med det, og hun lo litt før hun forklarte at HM er mer ment for sånne uføretrygdede som meg. Blir stadig vekk tatt for å være kreftsyk, og det forstår jeg jo, men fy flate så sint jeg ble. Er i full jobb, og hadde råd til den genseren, men å legge igjen penger i den butikken er det siste jeg skal! Anonymkode: 9d085...403 En ting som er veldig morsomt å oppleve er når helt vanlige mennesker uten blått blod plutselig får jobb i en eksklusiv butikk at de begynner å tro at de er en del av kremen i samfunnet. Akkurat som slavene i USA hadde sine hierarkier. Felles for dem var at de var slaver, men de som jobbet på åkrene hadde visstnok lavere status enn de som jobbet i husene til eierne sine. En god del ble arrogante bare på grunn av dette. Eller hva Rwanda? Belgierne favoriserte den ene stammen mer enn andre hvorpå den stammen fikk det for seg at de var bedre enn den andre stammen med litt mørkere personer (hutsiene og tutsiene). Du ble rett og slett diskriminert basert på antakelser den butikkansatte gjorde ved kun å se på deg og dermed tilskrive deg merkelapper som i virkeligheten ikke stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #1405 Del Skrevet 24. november 2019 Clas Ohlson på galleriet i Bergen. Skulle ha noen småting og skulle betale. Han i kassen slengte posen med varene mine på disken. Hadde det vært noe knuselig i, så hadde det blitt ødelagt. Går an å gi kunden posen på normalt vis. Anonymkode: de9e8...2af 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #1406 Del Skrevet 24. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Clas Ohlson på galleriet i Bergen. Skulle ha noen småting og skulle betale. Han i kassen slengte posen med varene mine på disken. Hadde det vært noe knuselig i, så hadde det blitt ødelagt. Går an å gi kunden posen på normalt vis. Anonymkode: de9e8...2af Clas Ohlson på Hamar også. Han ene mannen som jobber der er utrolig frekk og nedlatende mot kundene sine. Han sa til min mor at hun måtte bruke øya sine da hun gikk bort å spurte han om hvor de hadde batterier hen. Jeg forstår at enkelte har en merkelig form for humor som de tydeligvis mener alle skal skjønne, men legg nå vekk den humoren når du er på jobb i et serviceyrke da! Dere mister kunder! Skulle på Clas for å kjøpe nye adventstjerner til gangen nå rett før helga. Jeg så denne mannen stå i kassa i det jeg gikk inn, da snudde jeg og handlet stjerner på Lampehuset istedet. Jeg bare orket ikke han........ Anonymkode: c7c2d...65b 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #1407 Del Skrevet 26. november 2019 De ansatte på tøybutikken i Tromsø sentrum er så sure og grinete at det nesten er morsomt å dra innom der. Tror i alle fall hun ene er kjent for å være ekstremt sur og lite villig til å hjelpe kunder. Anonymkode: b81ef...0fd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmd Skrevet 27. november 2019 #1408 Del Skrevet 27. november 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: De ansatte på tøybutikken i Tromsø sentrum er så sure og grinete at det nesten er morsomt å dra innom der. Tror i alle fall hun ene er kjent for å være ekstremt sur og lite villig til å hjelpe kunder. Anonymkode: b81ef...0fd Vet hvem du mener og er helt enig. Butikken er uansett stengt nå, det var ikke lengre tillatt å bare ha kontantbetaling (dvs ikke kortterminal). 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #1409 Del Skrevet 27. november 2019 På 20.11.2019 den 23.50, AnonymBruker skrev: En lokal klesbutikk. Har en hårsykdom som gjør at jeg ikke har hår, men er helt frisk ellers. Sjelden jeg går uten noe på hodet, men gjorde det den dagen. Spurte om hjelp etter å ta ned en genser, da jeg ikke så en slik stang man bruker for å få tak. Den unge jenta svarte så pent: «den genseren er veldig dyr, men HM ligger i etasjen under». Spurte hva hun mente med det, og hun lo litt før hun forklarte at HM er mer ment for sånne uføretrygdede som meg. Blir stadig vekk tatt for å være kreftsyk, og det forstår jeg jo, men fy flate så sint jeg ble. Er i full jobb, og hadde råd til den genseren, men å legge igjen penger i den butikken er det siste jeg skal! Anonymkode: 9d085...403 Jeg hadde bedt om å få snakke med sjefen hennes. Anonymkode: fe079...667 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #1410 Del Skrevet 27. november 2019 Og butikkene lurer på hvorfor de mister kunder til fordel for økt netthandel 🙄 Anonymkode: 6ebd7...3dd 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #1411 Del Skrevet 27. november 2019 On 6/13/2017 at 4:50 PM, Marisana said: Hun høres veldig ny ut. Hadde hun ikke vært det, ville hun nok visst hvordan man lager islatte, og hun ville nok også vært litt mer løsningsorientert med smoothien. Det er symptomatisk at virksomheter med dårlig service ikke har etablert noen rutiner, eller etablert dårlige rutiner (som å mase på kundene). Og man merker fort når de har etablert gode rutiner, der du alltid før spørsmål om det skal være noe mer til kaffen ol. Så skal man drive foretak: Få på plass rutiner/prosesser. Anonymkode: 95d7b...f5e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 28. november 2019 #1412 Del Skrevet 28. november 2019 På 2.3.2019 den 9.41, AnonymBruker skrev: Det er feil Tull og tøys Anonymkode: a8f02...909 Har du linker som underbygger påstandene dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 28. november 2019 #1413 Del Skrevet 28. november 2019 På 11.3.2019 den 10.36, AnonymBruker skrev: Virker som at denne tråden er for de som aldri har jobbet i butikk og som forventer at butikkansatte er deres søppeldunker som skal tåle å stå i ALT mulig rart dagen igjennom. Vil bare minne om at vi er mennesker.... og har du en dårlig opplevelse kan du faktisk snakke med den ansatte ? Bare si fra : «hei det hadde vært fint om du kunne hjelpe meg, hei jeg ønsker å gå i fred» etc etc. Vi er jo alle mennesker! Synes kunder også kan gå i seg selv jeg. Og ansatte . Tåpelig med en dualitet. Begge parter ønsker jo helst en hyggelig og effektiv handel ? 🙃🤗 men for å understreke det, ansatte i service-næringen skal være hjelpsomme og imøtekommende! Såklart ! Jeg synes det er hyggelig å jobbe med mennesker og har møtt mange flotte folk og hatt givende samtaler på jobb jeg det er jo det som er gøy med denne jobben samt å finne riktig produkt som kunden ønsker seg ..... (Men værsåsnill ikke bli personlig fornærmet om vi ikke kan alt om absolutt alt i butikken). Anonymkode: b9509...28b Så kom med eksempler fra denne tråden om hvordan kunden skulle oppført seg bedre... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 28. november 2019 #1414 Del Skrevet 28. november 2019 Ryddet for dobbeltpost. Søgni, mod. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #1415 Del Skrevet 28. november 2019 På 7.9.2019 den 8.10, AnonymBruker skrev: Jeg synes man ser tydelig forskjell på norske eksklusive butikker, og de store navnene som har utenlandske eiere (som f.eks Louis Vuitton, et sted jeg ville synes det var forferdelig å jobbe). Mange land har sterkere klasseskiller enn vi har her, og de ansatte skal stå på pinne for eliten. Det finnes f.eks mange "fine" butikker hvor de ansatte ikke har lov til å sette seg ned i løpet av arbeidstiden. De har det helt sikkert skikkelig "dritt" på jobb, så kanskje de tar det litt ut på det de anser som "lavere klasse-kunder" som de antar bare er der for å kikke og ikke har råd til å handle der. Da kan de selv føle seg litt ovenpå, de er i alle fall en del av noe eksklusivt.... Det er en mye mer avslappet atmosfære og holdning hos de ansatte i norskeide butikker. På Høyer f.eks, der blir jeg møtt med et smil og tilbud om hjelp enten jeg kommer i en sliten joggebukse eller er pent kledd Anonymkode: c4051...df2 Ikke Høyer Bergen Men Høyer andre steder er ok Anonymkode: 304cf...880 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #1416 Del Skrevet 28. november 2019 Lokale dyresjappa her. Hadde bestilt noe en bestemt fiskeart de skulle ta inn. Helt vanlig akvariefisk. For å gjøre en lang historie kort, tok det mange uker før de bestilte (selv om de skulle bestille like etter jeg la inn bestilling) og ennå lengre ventetid fordi de ringte aldri å sa at fiskene var kommet (og de kom ikke fordi ble noe feil med bestilling). Jeg kontaktet de og fikk beskjed at de hadde heller bestilt inn en fisk som LIGNET men er en annen art en den jeg skulle ha. Jeg dro for å snakke med sjefen, og spørre hvorfor de ikke ville bestille på nytt osv. Hun ble så aggressiv i tonen at jeg ble helt paff. Sa rett ut at nei det gadd de ikke for det var bare en forhandler som hadde den fiskearten og jeg måtte forstå at de ikke bestilte BARE for meg osv. Dette med nå ca 6 måneder venting og mase fjas. Jeg sa at jeg kunne forstå det - men da må de jo si ifra lenge før, og ikke la kunder gå og vente og ikke få beskjed. Denne butikken overpriser tingene sine også noe helt sinnssykt. Jeg hadde kjøpt no terrariumgreier til 70 kr i en norsk nettbutikk. Den kostet 700 kr i den lokale sjappa. Litt høy forskjell i % der gitt. Samme med røtter, steiner osv. Gjerne tre-fire ganger så høy pris som norske nettbutikker. Aldri mer! Anonymkode: 0f4ba...26a 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #1417 Del Skrevet 28. november 2019 Reimers. Ei venninne hadde brukt 350 kr eller noe på en sømløs tynnstrømpebukse til bryllupet sitt. Les: fått hjelp og presisert sømløs. Det står sømløs på pakken. Hun åpner den hjemme, prøver den, og i stedet for søm i skrittet så har den i stedet en tyll søm på tvers over magen i stedet. Denne vises utrolig godt igjennom brudekjolen og de 350 kr er bortkasta. Jeg var med for å bytte den og de nektet fordi hun hadde åpnet den. No shit, hvordan skulle hun ellers klare å finne ut av at den var langt ifra sømløs. Jeg ble ganske hissig til slutt rett og slett fordi det var så sinnsykt på tryne service. Det er ikke voldsomt med penger, men sykt kjipt å bruke SÅ mye på en strømpebukse som ikke er i nærheten av lovet. Kom ingen veg, hurpa i butikken stod på sitt. En tykk søm** Anonymkode: 5633f...c3c 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 28. november 2019 #1418 Del Skrevet 28. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Lokale dyresjappa her. Anonymkode: 0f4ba...26a Den lokale dyresjappa her og. Jeg er for å støtte lokalt næringsliv og holde små butikker i live, men... når varene er priset dobbelt så høyt som en hvilken som helst nettbutikk, da sier jeg takk for meg. Det hjelper heller ikke at personalet dasser rundt i joggebukse og har heller liten oversikt over butikkens beholdning. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 28. november 2019 #1419 Del Skrevet 28. november 2019 15 minutter siden, Myrmica skrev: Den lokale dyresjappa her og. Jeg er for å støtte lokalt næringsliv og holde små butikker i live, men... når varene er priset dobbelt så høyt som en hvilken som helst nettbutikk, da sier jeg takk for meg. Det hjelper heller ikke at personalet dasser rundt i joggebukse og har heller liten oversikt over butikkens beholdning. De fleste fysiske butikker er dyrere enn nettbutikker, men mange gjør opp for det ved å yte god service. Tydeligvis ikke i ditt tilfelle, men jeg har lagt merke til at det i flere dyrebutikker jeg vet om bedrives arbeidstrening. Virker som at det er mer av det i dyrebutikker enn i andre butikker. Kanskje det var tilfelle hos deg også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #1420 Del Skrevet 28. november 2019 7 minutter siden, ti10 skrev: De fleste fysiske butikker er dyrere enn nettbutikker, men mange gjør opp for det ved å yte god service. Tydeligvis ikke i ditt tilfelle, men jeg har lagt merke til at det i flere dyrebutikker jeg vet om bedrives arbeidstrening. Virker som at det er mer av det i dyrebutikker enn i andre butikker. Kanskje det var tilfelle hos deg også? 26 minutter siden, Myrmica skrev: Den lokale dyresjappa her og. Jeg er for å støtte lokalt næringsliv og holde små butikker i live, men... når varene er priset dobbelt så høyt som en hvilken som helst nettbutikk, da sier jeg takk for meg. Det hjelper heller ikke at personalet dasser rundt i joggebukse og har heller liten oversikt over butikkens beholdning. Pussig at du nevner det, for de dasser rundt i joggeklær her også . Ikke at jeg mener de skal være stivpynta, og spesielt ikke siden de holder på med smådyr og fugler osv (vasking av bur, osv) men om de nå i det minste hadde klær som signaliserte at de jobbet der, og ikke bare soset rundt. Savner at den fikk skikkelig konkurranse fra en kjedebutikk for eksempel, for slik det er nå så bare skurer og går det akkurat slik de vil fordi det er en del mil til neste butikk. Jeg har i det minste bestemt meg for å ikke legge igjen ei eneste krone der. Bruker en del penger online på dyrebutikker da jeg har både katter, fisk og diverste terrarie-interesser. - (kode 26a) Anonymkode: 0f4ba...26a 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå