Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var innom en neglesalong i Oslo for første gang. Ville legge på negler, fordi jeg har den dumme vanen med å bite negler. Skulle på date og ville fikse meg litt.

Kom til en ung jente som virket særdeles uinteressert i å svare på spørsmål, og svarte kort og surt når jeg spurte om noe. Jeg har jo ingen erfaring med å legge på negler så jeg visste ikke noe særlig om dette. Ingen hjelp å få fra henne.

På et tidspunkt himlet hun med øynene når jeg ga hun feil hånd hun skulle legge shellac på. Hun var så dritsur mot meg, men smørblid med de andre kundene. Har aldri opplevd så dårlig kundeservice før, og det var ganske ille å sitte der i en hel time med henne.

Hun ble faktisk surere og surere. Du vet følelsen når en person gjør alt for å vise at hun ikke liker deg...

Når jeg sa at jeg ville ha neglene kortere, utbrøt hun surt: hva er vitsen med å legge på negler om du skal ha de så korte??? Jeg sa at jeg likte den lengden og at jeg ville bare få det finere enn de var før.

Hele salongen virket egentlig veldig uprofesjonell. Hun besvarte telefonsamtaler med venner, viste sin kollega bilder på telefonen, avbrøt behandlingen min og snakket med kollegaen som satt vedsiden av. Nei huff.
Kunne sagt mye mer men blir så sinna når jeg tenker på det 😂

 

Anonymkode: 4df4e...539

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.7.2019 den 18.47, Minya skrev:

Heh, ja, det burde kanskje jeg også blitt. Leste ikke anmeldelsene før et par dager etter kjøpet, neste gang gjør jeg det først.
Spennende lesning om du orker å lese dem XD
 

For en måte butikken svarer kritikerne på. Det er en smule aggressivt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elkjøp og Power. 

Jeg er så lei av å bli forsøkt påprakket en annen og dyrere vare enn det jeg kommer for å kjøpe, forsikringer og elendige strømavtaler. Så nå bestiller jeg slike varer på nett fra andre leverandører. 

 

Anonymkode: f0017...601

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Honey Dew said:

For en måte butikken svarer kritikerne på. Det er en smule aggressivt. 

Heh, ja, det var det jeg syntes også. Hadde aldri handlet hos dem hadde jeg lest det først.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Generelt kvier jeg meg for å gå inn i små butikker der det ikke er andre kunder. Vil kikke i fred. Er det flere kunder tilstede, går jeg gjerne inn - og stikker hvis de andre går ut.

Jeg pleide å handle foundation jevnlig på et parfymeri for mange år siden. Ei litt sur dame i femtiårene, ikke særlig behjelpelig, pleide å jobbe der. Men greit nok, jeg kjøpte foundationen og ferdig med det.

Sist jeg var der for å kjøpe noe, hadde jeg sluttet med foundation og var i gang med å reparere huden. Det var vanskelig for meg å gå uten sminke, og jeg hadde store komplekser for huden min, men jeg gjorde det likevel. Jeg fikk et uoppfordret råd fra ei ung dame om sminkeprodukter for å skjule rød hud. Og hun hadde selvsagt selv et tonn av sminke på seg. Jeg ble så provosert at jeg aldri har beveget meg inn dit igjen.

Anonymkode: deeb4...9b8

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En frisør som forsøkte seg på mersalg da jeg var ferdig klippet med å fortelle at jeg så blass ut.

Anonymkode: e9400...6f0

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri tilbake i butikker der de ansatte kommer uanmeldt inn i prøverommet. 

Anonymkode: 397eb...13c

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En lokal klesbutikk. Har en hårsykdom som gjør at jeg ikke har hår, men er helt frisk ellers.  Sjelden jeg går uten noe på hodet, men gjorde det den dagen. Spurte om hjelp etter å ta ned en genser, da jeg ikke så en slik stang man bruker for å få tak. Den unge jenta svarte så pent: «den genseren er veldig dyr, men HM ligger i etasjen under». Spurte hva hun mente med det, og hun lo litt før hun forklarte at HM er mer ment for sånne uføretrygdede som meg. 
 

Blir stadig vekk tatt for å være kreftsyk, og det forstår jeg jo, men fy flate så sint jeg ble. Er i full jobb, og hadde råd til den genseren, men å legge igjen penger i den butikken er det siste jeg skal! 

Anonymkode: 9d085...403

Håper virkelig du ikke bare klagde til sjefen, men til hovedkontoret! Helt uakseptabel oppførsel. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En elkjøp-butikk i stavanger. Hadde sett på en TV som jeg skulle kjøpe som var annonsert, men den ansatte som hjalp meg nektet meg å kjøpe den, han ville at jeg skulle kjøpe en TV som var mye dyrere og visstnok bedre. Det var bare den arrogante holdningen hans som gjorde at jeg ble skikkelig irritert. 

Anonymkode: 2514b...463

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2019 den 16.07, AnonymBruker skrev:

Vera Moda! 

Jeg var på impulstur i byen og ble overrasket av dårlig vær, så jeg stakk innom og kjøpte meg en genser. Etter et par timer på kafé raknet den i halsen. Så jeg gikk straks tilbake for å reklamere. Men nei da. 

- Jeg kan ikke ta den før du har vasket den, sa damen. Jaha, sa jeg, hvorfor det? 

- Nei, det kan være utøy i den, sier hun. - Sier du at jeg ser ut som jeg har lus, sier jeg.

- Ja, sier hun. - Den er grei, sa jeg, og gikk hjem og kokte genseren i fillebiter, for å så levere den tilbake. 

Anonymkode: eacd0...e6d

Det er veldig vanlig og forståelig syns jeg at butikker krever at produktet skal være vasket før man leverer det inn. Har sett mennesker som ser utrolig freshe ut levere inn klær de sier de bare har brukt en dag, og det ser ut som de har bodd i den en måned uten å vaske den..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En lokal klesbutikk. Har en hårsykdom som gjør at jeg ikke har hår, men er helt frisk ellers.  Sjelden jeg går uten noe på hodet, men gjorde det den dagen. Spurte om hjelp etter å ta ned en genser, da jeg ikke så en slik stang man bruker for å få tak. Den unge jenta svarte så pent: «den genseren er veldig dyr, men HM ligger i etasjen under». Spurte hva hun mente med det, og hun lo litt før hun forklarte at HM er mer ment for sånne uføretrygdede som meg. 
 

Blir stadig vekk tatt for å være kreftsyk, og det forstår jeg jo, men fy flate så sint jeg ble. Er i full jobb, og hadde råd til den genseren, men å legge igjen penger i den butikken er det siste jeg skal! 

Anonymkode: 9d085...403

Fyyyyyyyy f🤬n!!!

Anonymkode: 28d1b...c22

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pitofinaa skrev:

Det er veldig vanlig og forståelig syns jeg at butikker krever at produktet skal være vasket før man leverer det inn. Har sett mennesker som ser utrolig freshe ut levere inn klær de sier de bare har brukt en dag, og det ser ut som de har bodd i den en måned uten å vaske den..

Dette var en reklamasjonssak. Mener du butikkene bør selge klær andre har reklamert på?

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå burde det jo sies at én dårlig ansatt sjeldent er representativ for hele butikkens servicekvalitet, og det betyr ikke nødvendigvis at butikken som helhet er dårlig. Jeg skjønner selvfølgelig ønsket om å unngå en butikk hvis man har opplevd at en ansatt har vært utrolig frekk og krenkende, men ansatte i butikker pleier som ofte å komme og gå, i tillegg til at det finnes mange flere enn den ene man har opplevd. 

Jeg synes mange tenker veldig svart/hvitt når de får enten en dårlig eller en god kundeopplevelse, altså at én god kundeopplevelse=god butikk og én dårlig kundeopplevelse=dårlig butikk. Ser man på det store bildet, så betyr sjeldent vår ene kundeopplevelse veldig lite. Bare fordi man opplevde god service én gang, så betyr det ikke at butikken nødvendigvis leverer god service hele tiden. Bare fordi man opplevde dårlig service én gang, så betyr det ikke at butikken nødvendigvis leverer dårlig service hele tiden heller. 

Jeg forstår meg personlig ikke på folk som føler seg så krenket og fornærmet bare fordi de opplevde at en ansatt var litt treg, ikke kunne infoen om et produkt, glemte av en bestilling, ikke smilte, osv. Mange historier er megadårlige kundeopplevelser som man nesten får litt hakeslipp av, så de forstår jeg godt, men ellers synes jeg folk overreagerer mye.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

simsmachop skrev (På 22.11.2019 den 1.27):

Nå burde det jo sies at én dårlig ansatt sjeldent er representativ for hele butikkens servicekvalitet, og det betyr ikke nødvendigvis at butikken som helhet er dårlig. Jeg skjønner selvfølgelig ønsket om å unngå en butikk hvis man har opplevd at en ansatt har vært utrolig frekk og krenkende, men ansatte i butikker pleier som ofte å komme og gå, i tillegg til at det finnes mange flere enn den ene man har opplevd. 

Jeg synes mange tenker veldig svart/hvitt når de får enten en dårlig eller en god kundeopplevelse, altså at én god kundeopplevelse=god butikk og én dårlig kundeopplevelse=dårlig butikk. Ser man på det store bildet, så betyr sjeldent vår ene kundeopplevelse veldig lite. Bare fordi man opplevde god service én gang, så betyr det ikke at butikken nødvendigvis leverer god service hele tiden. Bare fordi man opplevde dårlig service én gang, så betyr det ikke at butikken nødvendigvis leverer dårlig service hele tiden heller. 

Jeg forstår meg personlig ikke på folk som føler seg så krenket og fornærmet bare fordi de opplevde at en ansatt var litt treg, ikke kunne infoen om et produkt, glemte av en bestilling, ikke smilte, osv. Mange historier er megadårlige kundeopplevelser som man nesten får litt hakeslipp av, så de forstår jeg godt, men ellers synes jeg folk overreagerer mye.

Er det flere tilsvarende butikker, kan man velge dem istedenfor å gå tilbake til en butikk der man endte opp med å føle seg tråkket på. Eller bestille på nett. Handler om følelsen av rettferdighet, tenker jeg.

Ellers er det heller ikke sikkert alle tar det like bokstavelig å aldri i hele sitt liv å gå tilbake til en butikk. Jeg har hatt flere gode grunner til å la være å gå tilbake til enkelte butikker, men gjort det likevel nettopp fordi det har kommet nytt personale.

F.eks. selv om noen få butikkansatte har mistenkt meg for å stjele uten grunn, har jeg tenkt at de sikkert har opplevd mye tyverier og derfor er ekstra påpasselige og at det ikke har noe med meg å gjøre. Har opplevd i mine svært unge år at en ansatt gikk inn i prøverommet mens jeg fant meg flere klær, men hun ble bare flau av at jeg oppdaget det og mumlet noe før hun gikk derfra igjen... Har jo gått tilbake til den butikken etter det, men hadde en ganske lang karantetid, for å si det slik!

Det samme gjelder for den gangen ungjenta på en Cubusbutikk mistenkte meg for å ha stjålet en singlet fra dem, som forøvrig var min egen, og i tillegg nuppete og slitt, da kokte det godt inni meg!

AnonymBruker skrev (På 20.11.2019 den 23.29):

En frisør som forsøkte seg på mersalg da jeg var ferdig klippet med å fortelle at jeg så blass ut.

Anonymkode: e9400...6f0

En frisør presterte å si "ingen er perfekte" mens hun klippet håret mitt. Jo takk, du, føler meg nydelig når du sier slikt! Hadde lyst til å reise meg og gå, men litt upraktisk midt i klippingen...

Anonymkode: deeb4...9b8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En frisør presterte å si "ingen er perfekte" mens hun klippet håret mitt. Jo takk, du, føler meg nydelig når du sier slikt! Hadde lyst til å reise meg og gå, men litt upraktisk midt i klippingen...

Anonymkode: deeb4...9b8

Er du sikker på at hun mente det negativt? Det er jo en måte å si at absolutt alle har et eller annet de ikke er fornøyd med. Går ut fra at hun sa det i sammenheng med noe det var prat om.

Anonymkode: 3a4f9...da4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...