Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 28.3.2019 den 21.42, AnonymBruker skrev:

Urban i Stavanger.

Teit ung kjerring gadd ikke å leite etter størrelsen min. Da jeg spurte om hun hadde den, sa hun nei, og fortsatte å brette klær.

Ignorerte meg da jeg spurte om noen andre. Fortsatte med en bunke til, før hun sa nedlatende « de er ikke på salg altså» (veldig nedlatende tone). Sa jeg var klar over det, men lurte på om hun hadde min størrelse. Helt fjern, og fortsatte med en bunke til. 

Ville jeg at hun skulle sjekke? Ja, jeg sa jo det. Stakk hodet så vidt innom lageret i få sekunder, og lot som hun sjekket. Snudde omtrent i dørkarmen og fortsatte med klærne. Så ikke på meg en eneste gang. Tydeligvis ikke interessert i å ha meg som kunde. Det er greit. Gidder ikke å handle der heller da.

Anonymkode: f0a70...c92

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den opplevelsen er du ikke alene om! Har vært der en del ganger med et familiemedlem, og når vi har spurt om de har den og den størrelsen har vi bare fått til svar "finner du ikke størrelsen selv så har vi den ikke".

Vi har også fått høre "de er ikke på salg altså" et par ganger. 

 

Jeg har nå klart å overtale familiemedlemmet om at det er slutt på å handle der, vi får heller finne en annen butikk som har behjelpelige ansatte. 

Anonymkode: 9bcb2...b88

Jeg må si jeg synes det er super kjipt at dere har hatt de opplevelsene. Jeg har selv jobbet i Urban (ikke i Stavanger, men i en by på østlandet) og selv om jeg ikke jobber i kjeden nå lengre svir det at folk har opplevd sånne ting i en kjede jeg veit hvordan det skal være (ikke sånn med andre ord!) Ville også anbefalt dere å ta kontakt med enten kjeden eller butikken direkte og forklare det dere har opplevd, for jeg synes dere burde få en beklagelse fra butikken.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Specsavers. Følte meg som en fattig, mindreverdig person etter å ha vært der.

Kom inn med en en knekt brille og lurte på om den kunne repareres. Nei, det var helt uhørt, for brillen var jo gammel! Den var skikkelig gammel! Hadde jeg virkelig hatt den i hele fire år? Da hadde de selvfølgelig ikke reservedeler til den brillen. Den var jo sååå gammel, siden jeg hadde hatt den i flere ååååår. Hun måtte virkelig få det fram at jeg ikke kjøpte nye briller ofte nok.

Hun ble med meg for å hjelpe til med å velge ut noen nye, og plukket ut fem par som var helt annerledes enn dem jeg kom med. For hvem i all verden hadde solgt meg de brillene jeg hadde? De passet jo ikke fjeset mitt i det hele tatt, mente hun. De var altfor store. Uff og akk og ve. Jeg prøvde å stotre fram at de ble kjøpt her, anbefalt av en annen ansatt. Men hun puttet på meg nye briller og virkelig måtte få det fram at disse passet myyyye bedre. Når jeg selv plukket noe fra hylla, protesterte hun med en gang og sa: «Den der blir ikke fin på deg!» før jeg i det hele tatt fikk prøvd. Jeg setter pris på at de som kan innfatninger er ærlige, men hun var skikkelig nedlatende.

Jeg ba til slutt om litt fred til å kikke selv. Jeg tok bilder av meg selv med de bittesmå brillene som dama hadde plukket ut og sendte dem til noen i familien for å be om synspunkt. Alle steilet helt. Jeg så visst helt idiot ut. Så jeg plukket ut noen selv, lignende de jeg hadde fra før. Prøvde dem flere ganger foran speilet. Jeg brukte sikkert rundt 15 minutter. Jeg forstyrret eller oppholdt ingen - sto bare foran speilet og prøvde i ro og fred. Så kommer dama tilbake og sier: «Prøver du på de der? Hvor ble det av de jeg fant til deg? De der er ikke fine på deg!» Jeg likte dem selv, så jeg sendte bilde til familien igjen og fikk bare tomler opp. Hele tiden følte jeg også at hun rushet meg til å velge hennes favoritt. Jeg vet ikke hva andre gjør, men når jeg skal velge en brille jeg skal bruke daglig i kanskje flere år, så er det viktig for meg å bruke litt tid på å velge rett. Det er ikke som å kjøpe et par sokker, liksom. Og jeg følte meg heller ikke som en krevende kunde de 15 minuttene jeg prøvde briller for meg selv...

Så skulle jeg til slutt betale for det paret jeg likte best. Da sa dama ingenting om valget mitt. Prisen ble godt over budsjettet på 2000. Da fortalte hun meg at amming endrer synet, så jeg må komme inn til synstest når jeg er ferdig med amming. Greit nok, det. Men så la hun til at når jeg da kom, kunne jeg finne meg et nytt brillepar da - noe annet en den rimelige brillen jeg nå hadde kjøpt. Legg til en skikkelig nedlatende grimase til når hun sa «rimelig». Jeg har faktisk ikke mer enn 2000 å bruke på briller, jeg. Virket som om hun hadde liten forståelse for at folk har ulik råd.

Kjenner bare selvfølelsen min falt i bakken av det besøket til den butikken.

Anonymkode: e7f5b...d13

Hvorfor tok du ikke kontakt med sjefen hennes??? :sjokkert:

Anonymkode: fe079...667

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.4.2019 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tok du ikke kontakt med sjefen hennes??? :sjokkert:

Anonymkode: fe079...667

Jeg hadde sikkert gjort det om hun hadde gjort meg forbanna, men det er ikke det første jeg tenker på å gjøre når noen får meg helt på gråten. Dessverre.

Anonymkode: e7f5b...d13

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom et par hobby-butikker, men selv om de som jobber der virker utrolig hyggelige med hverandre før jeg «forstyrrer», får jeg somregel et «hva i allverden er det du vil da?» blikk fra dem 😳

Kanskje jeg ikke ser ut som om jeg tilhører der, ikke vet jeg, men har funnet ut at nettbutikker er bedre til akkurat sånt! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var på Lindex forrige uke, fant en super fin two piece playsuit. Jeg valgte XS i bukse, de hadde ikke overdelen i XS, tok derfor S. Jeg spurte damen i butikken om overdelen fantes i XS på lageret og fikk til svar at den i S vil passe meg fint. Hun spurte meg om hvilken størrelse jeg valgte i bukse og da svarte jeg XS. Fikk til svar at XS vil være for liten for meg fordi hun selv prøvde XS her om dagen. (Hun var større enn meg) jeg badet i overdelen forresten, hun mente den passet fint på meg. Den var alt for stor da den også var stor i størrelsen. Buksen satt som et skudd og det så hun. Hun irriterte meg så mye at jeg rett og slett dro derifra.

AnonymBruker skrev (På 2.4.2019 den 1.46):

Specsavers. Følte meg som en fattig, mindreverdig person etter å ha vært der.

Kom inn med en en knekt brille og lurte på om den kunne repareres. Nei, det var helt uhørt, for brillen var jo gammel! Den var skikkelig gammel! Hadde jeg virkelig hatt den i hele fire år? Da hadde de selvfølgelig ikke reservedeler til den brillen. Den var jo sååå gammel, siden jeg hadde hatt den i flere ååååår. Hun måtte virkelig få det fram at jeg ikke kjøpte nye briller ofte nok.

Hun ble med meg for å hjelpe til med å velge ut noen nye, og plukket ut fem par som var helt annerledes enn dem jeg kom med. For hvem i all verden hadde solgt meg de brillene jeg hadde? De passet jo ikke fjeset mitt i det hele tatt, mente hun. De var altfor store. Uff og akk og ve. Jeg prøvde å stotre fram at de ble kjøpt her, anbefalt av en annen ansatt. Men hun puttet på meg nye briller og virkelig måtte få det fram at disse passet myyyye bedre. Når jeg selv plukket noe fra hylla, protesterte hun med en gang og sa: «Den der blir ikke fin på deg!» før jeg i det hele tatt fikk prøvd. Jeg setter pris på at de som kan innfatninger er ærlige, men hun var skikkelig nedlatende.

Jeg ba til slutt om litt fred til å kikke selv. Jeg tok bilder av meg selv med de bittesmå brillene som dama hadde plukket ut og sendte dem til noen i familien for å be om synspunkt. Alle steilet helt. Jeg så visst helt idiot ut. Så jeg plukket ut noen selv, lignende de jeg hadde fra før. Prøvde dem flere ganger foran speilet. Jeg brukte sikkert rundt 15 minutter. Jeg forstyrret eller oppholdt ingen - sto bare foran speilet og prøvde i ro og fred. Så kommer dama tilbake og sier: «Prøver du på de der? Hvor ble det av de jeg fant til deg? De der er ikke fine på deg!» Jeg likte dem selv, så jeg sendte bilde til familien igjen og fikk bare tomler opp. Hele tiden følte jeg også at hun rushet meg til å velge hennes favoritt. Jeg vet ikke hva andre gjør, men når jeg skal velge en brille jeg skal bruke daglig i kanskje flere år, så er det viktig for meg å bruke litt tid på å velge rett. Det er ikke som å kjøpe et par sokker, liksom. Og jeg følte meg heller ikke som en krevende kunde de 15 minuttene jeg prøvde briller for meg selv...

Så skulle jeg til slutt betale for det paret jeg likte best. Da sa dama ingenting om valget mitt. Prisen ble godt over budsjettet på 2000. Da fortalte hun meg at amming endrer synet, så jeg må komme inn til synstest når jeg er ferdig med amming. Greit nok, det. Men så la hun til at når jeg da kom, kunne jeg finne meg et nytt brillepar da - noe annet en den rimelige brillen jeg nå hadde kjøpt. Legg til en skikkelig nedlatende grimase til når hun sa «rimelig». Jeg har faktisk ikke mer enn 2000 å bruke på briller, jeg. Virket som om hun hadde liten forståelse for at folk har ulik råd.

Kjenner bare selvfølelsen min falt i bakken av det besøket til den butikken.

Anonymkode: e7f5b...d13

Så frekk hun var! Jeg har vært en trofast kunde av Brilleland i flere år. Jeg anbefaler deg å ta en titt på Brilleland. Det rimeligste glasset er faktisk til 0kr, med andre ord betaler du kun for innfatningen som er fra 499kr og oppover. Alltid kjøpt brillen med det rimeligste glasset, selv om noen av de som jobber der kan prøve seg. Det som er fint med det glasset til 0kr er at jeg da kan velge meg en dyrere innfatning og glasset er faktisk ikke ille i det hele tatt. Brilleland har også brae tilbud i løpet av året. 73% på komplett brille, 2 for 1 og andre tilbud.

Aldri opplevd noe lignede, for en kjerring. Du burde ringe inn og klage!

Anonymkode: f32d3...490

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ingen erfaring med frekke eller sure ansatte, men jeg returnerte nylig en ting jeg kjøpte fra Enklere Liv. Det er over tre uker siden den ble levert i butikk og jeg har enda ikke sett noe til pengene. Så på nettsiden at det står at det kan ta opp til en måned og det syns jeg faktisk er for dårlig! Mista lysten til å handle derfra igjen fordi jeg alltid bestiller på nett og stadig må returnere noe. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bik Bok på Buskerud storsenter. 

Jeg skulle kjøpe en del nye klær, og fant noen skikkelig fine bukser. Mens jeg står der og plukker ut de jeg vil ha så kommer en av de ansatte  bort og sier surt at "vi har ikke  så store klær at de passe deg". Til info så er jeg 170 cm høy, og bruker 27'' i livet, og er under 60 kilo...

jeg la i fra meg alle klærne og bare gikk.. (haugen jeg la fra meg kostet sikkert 6-7000...)

 

Anonymkode: ba5cd...f4e

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (På 4.4.2019 den 2.02):

Har vært innom et par hobby-butikker, men selv om de som jobber der virker utrolig hyggelige med hverandre før jeg «forstyrrer», får jeg somregel et «hva i allverden er det du vil da?» blikk fra dem 😳

Kanskje jeg ikke ser ut som om jeg tilhører der, ikke vet jeg, men har funnet ut at nettbutikker er bedre til akkurat sånt! 

Helt alvorlig, så må de passe seg. Når så mange handler på nettet allerede, er det merkelig at de ikke prioriterer kundene som kommer!!

AnonymBruker skrev (På 2.4.2019 den 1.46):

Specsavers. Følte meg som en fattig, mindreverdig person etter å ha vært der.

Kom inn med en en knekt brille og lurte på om den kunne repareres. Nei, det var helt uhørt, for brillen var jo gammel! Den var skikkelig gammel! Hadde jeg virkelig hatt den i hele fire år? Da hadde de selvfølgelig ikke reservedeler til den brillen. Den var jo sååå gammel, siden jeg hadde hatt den i flere ååååår. Hun måtte virkelig få det fram at jeg ikke kjøpte nye briller ofte nok.

Hun ble med meg for å hjelpe til med å velge ut noen nye, og plukket ut fem par som var helt annerledes enn dem jeg kom med. For hvem i all verden hadde solgt meg de brillene jeg hadde? De passet jo ikke fjeset mitt i det hele tatt, mente hun. De var altfor store. Uff og akk og ve. Jeg prøvde å stotre fram at de ble kjøpt her, anbefalt av en annen ansatt. Men hun puttet på meg nye briller og virkelig måtte få det fram at disse passet myyyye bedre. Når jeg selv plukket noe fra hylla, protesterte hun med en gang og sa: «Den der blir ikke fin på deg!» før jeg i det hele tatt fikk prøvd. Jeg setter pris på at de som kan innfatninger er ærlige, men hun var skikkelig nedlatende.

Jeg ba til slutt om litt fred til å kikke selv. Jeg tok bilder av meg selv med de bittesmå brillene som dama hadde plukket ut og sendte dem til noen i familien for å be om synspunkt. Alle steilet helt. Jeg så visst helt idiot ut. Så jeg plukket ut noen selv, lignende de jeg hadde fra før. Prøvde dem flere ganger foran speilet. Jeg brukte sikkert rundt 15 minutter. Jeg forstyrret eller oppholdt ingen - sto bare foran speilet og prøvde i ro og fred. Så kommer dama tilbake og sier: «Prøver du på de der? Hvor ble det av de jeg fant til deg? De der er ikke fine på deg!» Jeg likte dem selv, så jeg sendte bilde til familien igjen og fikk bare tomler opp. Hele tiden følte jeg også at hun rushet meg til å velge hennes favoritt. Jeg vet ikke hva andre gjør, men når jeg skal velge en brille jeg skal bruke daglig i kanskje flere år, så er det viktig for meg å bruke litt tid på å velge rett. Det er ikke som å kjøpe et par sokker, liksom. Og jeg følte meg heller ikke som en krevende kunde de 15 minuttene jeg prøvde briller for meg selv...

Så skulle jeg til slutt betale for det paret jeg likte best. Da sa dama ingenting om valget mitt. Prisen ble godt over budsjettet på 2000. Da fortalte hun meg at amming endrer synet, så jeg må komme inn til synstest når jeg er ferdig med amming. Greit nok, det. Men så la hun til at når jeg da kom, kunne jeg finne meg et nytt brillepar da - noe annet en den rimelige brillen jeg nå hadde kjøpt. Legg til en skikkelig nedlatende grimase til når hun sa «rimelig». Jeg har faktisk ikke mer enn 2000 å bruke på briller, jeg. Virket som om hun hadde liten forståelse for at folk har ulik råd.

Kjenner bare selvfølelsen min falt i bakken av det besøket til den butikken.

Anonymkode: e7f5b...d13

Dette er jo rett og slett mobbing hun ansatte driver med!! Er det flere år (eller for å sitere henne ååår) siden dette skjedde eller er det nylig? ville ha klaget på henne. hun der bør ikke få slippe unna!!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en, men to butikker i Notodden! 

Pappa har kjøpt en hytte ikke så langt derfra, så vi dro en lørdag for å ordne masse ting. 

Først dro jeg innom en sy-butikk midt i sentrum for å kjøpe stoff og sånn. Hun som jobbet der var alene i butikken utenom meg og bare stod bak disken med er blad,  men hun ville ikke hjelpe med å klippe  stoffet og finne tilbehør (og ikke lov med selvbetjening heller!) for hun stengte om en time, så jeg måtte heller komme en annen dag med listen min.  

Etterpå dro vi på et lite kjøpesenter der, på kitchn. Der var det en voksen mann på jobb og en gutt på pluss/minus 20 år. Ikke kontroll på hvilke produkter de hadde/ikke hadde og fikk beskjed om "se selv om du  finner noe". Jeg fant noen panner og kjeler, men i "feil størrelse",og når jeg spurte etter det, så fikk jeg beskjed at de førte  ikke de to merkene jeg ville ha,  og kunne derfor ikke bestille heller.  Problemet; de hadde MASSE inne av grytene/kjelene ....

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enklere liv! Makan til elendig kundeservice har jeg aldri vært borti.. b-Young holder jeg meg også langt unna, av samme grunn. Jobbet der en gang i tiden, og ble sjokkert over hva slags "service" de drev med..

Anonymkode: e89d9...441

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så frekk hun var! Jeg har vært en trofast kunde av Brilleland i flere år. Jeg anbefaler deg å ta en titt på Brilleland. Det rimeligste glasset er faktisk til 0kr, med andre ord betaler du kun for innfatningen som er fra 499kr og oppover. Alltid kjøpt brillen med det rimeligste glasset, selv om noen av de som jobber der kan prøve seg. Det som er fint med det glasset til 0kr er at jeg da kan velge meg en dyrere innfatning og glasset er faktisk ikke ille i det hele tatt. Brilleland har også brae tilbud i løpet av året. 73% på komplett brille, 2 for 1 og andre tilbud.

Aldri opplevd noe lignede, for en kjerring. Du burde ringe inn og klage!

Anonymkode: f32d3...490

Jeg er også Brilleland-kunde, men kommer aldri til å kjøpe briller der igjen. Holder meg til linseabonnementet.

Jeg ble utsatt for aggressivt mersalg da jeg kjøpte briller der sist. Jeg ville gå for de rimeligste/nest rimeligste glassene, siden jeg kun bruker brillene hjemme. Det var ikke optikeren med på, og nærmest bare stadfestet at jeg skulle kjøpe de dyreste glassene. "Fordi bla-bla-bla." Jeg svarte at jeg måtte se hvor mye det ville koste først, men det ville han ikke høre på. Han overkjørte meg, skysset meg ut i butikklokalet (jeg satt i et undersøkelsesrom) og sa et eller annet til hun som stod bak disken. Prisen hun oppga var selvsagt flere tusen kroner dyrere enn det jeg hadde tenkt meg.

På dette tidspunktet hadde det dannet seg kø bak meg, og jeg måtte si foran alle at jeg ikke hadde sett for meg en så høy pris. Hun snakket høyt om hvilke glass jeg da måtte "ned på." Jeg ville jo enda lenger "ned," men var så flau at jeg ikke fikk meg til å si mer." Folk kikket fra meg til selgeren, og jeg ville bare synke igjennom gulvet. Det var skikkelig ydmykende. Jeg følte meg som en fattigfrans eller gjerrigknark, alt etter som. 

Egentlig tror jeg nok bare at jeg ble tatt på sengen av at optikeren var så aggressiv. Jeg forventer mer profesjonalitet og fag derfra. 

Anonymkode: ee967...68f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var en bunnpris hvor han bak kassen nektet å godta legitimasjonen min en gang (sa jeg ikke ligna nok på meg selv fra x antall år tilbake og truet med å tilkalle politi for falskt leg). Legitimasjonen var ekte, jeg er bare ikke veldig fotogen. Og var 27 når jeg ville kjøpe et par cider, og han bak kassa så ut som om han var 18. Bunnprisen ble nedlagt kort tid etterpå, da.

Anonymkode: 1e2b1...64b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var en bunnpris hvor han bak kassen nektet å godta legitimasjonen min en gang (sa jeg ikke ligna nok på meg selv fra x antall år tilbake og truet med å tilkalle politi for falskt leg). Legitimasjonen var ekte, jeg er bare ikke veldig fotogen. Og var 27 når jeg ville kjøpe et par cider, og han bak kassa så ut som om han var 18. Bunnprisen ble nedlagt kort tid etterpå, da.

Anonymkode: 1e2b1...64b

Jeg har full forståelse for at dette er en utrolig kjip situasjon for deg, virkelig. Men han kan faktisk miste jobben sin hvis han selger alkohol til mindreårige, og hvis du ser ut som du er under atten og/eller du bruker falsk legitimasjon, så har han grunnlag for å nekte deg å kjøpe alkohol....

Anonymkode: f649d...38c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også Brilleland-kunde, men kommer aldri til å kjøpe briller der igjen. Holder meg til linseabonnementet.

Jeg ble utsatt for aggressivt mersalg da jeg kjøpte briller der sist. Jeg ville gå for de rimeligste/nest rimeligste glassene, siden jeg kun bruker brillene hjemme. Det var ikke optikeren med på, og nærmest bare stadfestet at jeg skulle kjøpe de dyreste glassene. "Fordi bla-bla-bla." Jeg svarte at jeg måtte se hvor mye det ville koste først, men det ville han ikke høre på. Han overkjørte meg, skysset meg ut i butikklokalet (jeg satt i et undersøkelsesrom) og sa et eller annet til hun som stod bak disken. Prisen hun oppga var selvsagt flere tusen kroner dyrere enn det jeg hadde tenkt meg.

På dette tidspunktet hadde det dannet seg kø bak meg, og jeg måtte si foran alle at jeg ikke hadde sett for meg en så høy pris. Hun snakket høyt om hvilke glass jeg da måtte "ned på." Jeg ville jo enda lenger "ned," men var så flau at jeg ikke fikk meg til å si mer." Folk kikket fra meg til selgeren, og jeg ville bare synke igjennom gulvet. Det var skikkelig ydmykende. Jeg følte meg som en fattigfrans eller gjerrigknark, alt etter som. 

Egentlig tror jeg nok bare at jeg ble tatt på sengen av at optikeren var så aggressiv. Jeg forventer mer profesjonalitet og fag derfra. 

Anonymkode: ee967...68f

Den ser jeg. Greia er at de vil selge det dyreste glasset. Du må vise dem at du er fast bestemt på at du vil ha den rimeligste. Som jeg skrev over - de prøver seg, noen kan være ekstremt slitsomme. Men det er bare å si at nei, jeg har gått i de rimeligste i alle år og jeg ønsket meg samme glasset nå også! Jeg kjøper nye glass hvert år når det er 73% rabatt og da tar jeg det billigste glasset til 0kr og feks en innfatning fra burberry som kostet ca 2500 og nå under 700kr. Her er det snakk om hvem du møter på bak kassen. Noen er snille og forståelsesfulle og noen ikke, uansett hvilken brillebrukere det er. Men Brilleland er nok de eneste som tilbyr det billigste glasset gratis, uansett pris på innfatning. Ikke døm hele kjeden, da kan du heller si i fra at nå er det nok. Jeg skal ha det jeg vil ha! Som regel burde de bak kassen gi seg da:)

Anonymkode: f32d3...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må bare si at jeg har bare gode erfaringer med både min lokale Specsavers og Brilleland, så det er helt klart ikke noe kjede-problem, dessverre bare dere som har vært utrolig uheldige. Sist jeg kjøpte briller var selve optikeren ganske udugelig og jeg endte opp med feil glass to ganger, men de som jobbet som butikkansatte var superålreite, satte meg opp på time med en annen optiker, jeg betalte selvfølgelig ingenting for de to gangene de måtte bestille nye glass, og var kjempenøye på å sjekke at jeg var fornøyd når brillene var ferdig for tredje gang. De fortalte meg at de skulle rapportere lenger opp i systemet hvordan optikeren hadde behandlet meg. Og den andre optikeren jeg kom til var veldig dyktig og ga meg helt perfekte glass.

 

Anonymkode: 1ddb8...79d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 20.39, Honey Dew skrev:

Allikevel skal ikke dere la de dårlige dagen gå utover kundene. Jeg hadde skammet meg som sjef hvis jeg fikk vite at noen av mine ansatte hadde vært frekk mot kundene.

Så det du forventer er altså butikkansatte som ofte må ta i mot rasende kritikk mot produktet de selger og seg selv, skal oppføre seg som sosiopater, komplett følelsesløse og bare kaste det av seg når en kunde nettopp har stått og ropt hen i fjeset og plystret på hen som en hund? Det er helt urealistisk. Butikkansatte er mennesker, og har søren meg rett på et like komplekst følelsesliv som alle andre har. Selvfølgelig skal man ta på seg jobbhatten,  yte service, være vennlig og blid, men det er jævlig urettferdig å skulle frata en hel yrkesgruppe en naturlig følelsesmessig reaksjon. Og har man en teskje empati og innsikt burde man klare å forstå og akseptere at andre her i verden også kan ha en dårlig dag.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 timer siden, Anwa skrev:

Så det du forventer er altså butikkansatte som ofte må ta i mot rasende kritikk mot produktet de selger og seg selv, skal oppføre seg som sosiopater, komplett følelsesløse og bare kaste det av seg når en kunde nettopp har stått og ropt hen i fjeset og plystret på hen som en hund? Det er helt urealistisk. Butikkansatte er mennesker, og har søren meg rett på et like komplekst følelsesliv som alle andre har. Selvfølgelig skal man ta på seg jobbhatten,  yte service, være vennlig og blid, men det er jævlig urettferdig å skulle frata en hel yrkesgruppe en naturlig følelsesmessig reaksjon. Og har man en teskje empati og innsikt burde man klare å forstå og akseptere at andre her i verden også kan ha en dårlig dag.

Det er ikke det jeg snakker om. Selv om du har hatt en vanskelig kunde, eller flere, betyr ikke det at du skal behandle andre kunder ufint.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, Anwa skrev:

Så det du forventer er altså butikkansatte som ofte må ta i mot rasende kritikk mot produktet de selger og seg selv, skal oppføre seg som sosiopater, komplett følelsesløse og bare kaste det av seg når en kunde nettopp har stått og ropt hen i fjeset og plystret på hen som en hund? Det er helt urealistisk. Butikkansatte er mennesker, og har søren meg rett på et like komplekst følelsesliv som alle andre har. Selvfølgelig skal man ta på seg jobbhatten,  yte service, være vennlig og blid, men det er jævlig urettferdig å skulle frata en hel yrkesgruppe en naturlig følelsesmessig reaksjon. Og har man en teskje empati og innsikt burde man klare å forstå og akseptere at andre her i verden også kan ha en dårlig dag.

Nei, vi forventer at butikkansatte oppfører seg som folk. Det er ikke min feil at forrige kunde var en rass, så vennligst ikke ta det ut på meg, når jeg oppfører meg som folk.

Anonymkode: f75db...98c

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anwa skrev (På 6.4.2019 den 2.43):

Så det du forventer er altså butikkansatte som ofte må ta i mot rasende kritikk mot produktet de selger og seg selv, skal oppføre seg som sosiopater, komplett følelsesløse og bare kaste det av seg når en kunde nettopp har stått og ropt hen i fjeset og plystret på hen som en hund? Det er helt urealistisk. Butikkansatte er mennesker, og har søren meg rett på et like komplekst følelsesliv som alle andre har. Selvfølgelig skal man ta på seg jobbhatten,  yte service, være vennlig og blid, men det er jævlig urettferdig å skulle frata en hel yrkesgruppe en naturlig følelsesmessig reaksjon. Og har man en teskje empati og innsikt burde man klare å forstå og akseptere at andre her i verden også kan ha en dårlig dag.

Tusen takk 🌸🙏

AnonymBruker skrev (På 6.4.2019 den 14.07):

Nei, vi forventer at butikkansatte oppfører seg som folk. Det er ikke min feil at forrige kunde var en rass, så vennligst ikke ta det ut på meg, når jeg oppfører meg som folk.

Anonymkode: f75db...98c

Har du jobbet i butikk? 

AnonymBruker skrev (På 6.4.2019 den 14.07):

Nei, vi forventer at butikkansatte oppfører seg som folk. Det er ikke min feil at forrige kunde var en rass, så vennligst ikke ta det ut på meg, når jeg oppfører meg som folk.

Anonymkode: f75db...98c

Har du jobbet i butikk ? 

Anonymkode: b9509...28b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ekkel opplevelse på en H&M butikk på østlandet. 

Jeg skulle på fest den helga og siden jeg hadde tatt av meg over 10 kg ville jeg unne meg et nytt antrekk. Siden det var varmt og vi skulle være ute bestemte jeg meg for å prøve to ulike playsuits på salg.

Jeg prøvde den ene og synes den var veldig fin, men glidlåsen satt fast midt i fordi noe tøy hadde hekta seg. Så jeg åpnet døren og spurte en ansatt om de kunne hjelpe meg (playsuiten passet, det var bare tøyet som hektet seg og jeg klarte ikke løse det selv da glidlåsen var på ryggen). 

Hun kom og gjorde det, jeg sa takk og trodde hun skulle gå... men så ser hun på meg skikkelig lenge før hun nærmest roper «Skal du virkelig la folk se deg i DET DER?» og pekte på magen og lårene mine. Så sa hun senere at jeg burde bruke noe som skjulte de områdene mer...

Jeg ble så satt ut at jeg ikke visste hva jeg skulle si, jeg bare nikket også gikk hun vekk   

Jeg endte opp med å ta en annen playsuit som dekket litt mer. Men da jeg hadde skiftet og sto i kø så byttet hun som sto der fra før med den ansatte som sa den kommentaren. Så hun så jeg skulle kjøpe den sa hun bare «jasså, du valgte den ja...» på en skikkelig frekk måte og gikk videre med å si at jeg «burde kanskje finne en stor genser for å skjule magen».

Nå har heldigvis, som jeg har forstått, den dama fått sparken eller sluttet for jeg har ikke sett hun der på lenge. Men om jeg så at hun jobber der, nektet jeg å gå inn.

 

 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...