Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 13.5.2016 den 17.22, AnonymBruker skrev:

 

Da maten kom, fikk ikke venninnen min pommes frites, og hun sa ifra om dette. Hun fikk da et skarpt svar om at hun ikke hadde bestilt dette. "Jo, jeg bestilte burger med pommes frites, det sa jeg i kassen." Jeg nevnte at jeg også hadde hørt at hun bestilte pommes frites. Servitøren svarte ikke noe, gikk, og kom tilbake med pommes frites. "Neste gang må du være tydligere på å si hva du skal ha. Du får ikke gratis pommes frites neste gang." Pizzaen min var forresten så seig at den ikke var mulig å tygge, og det lå en svett vanndam oppå som så helt ufyselig ut. Den var ikke litt god en gang... Spiste under halvparten.

Anonymkode: a3a04...6fc

På Egon betaler man jo når man bestiller, så da har du jo kvitteringen som viser hva du har bestilt....

Ellers er vel ikke Egon et sted hvor det serveres gourmetmat, men jeg synes alltid maten har vært god de gangene jeg har spist der. (Har vel stort sett bare spist pizza eller Entrecôte der)

Anonymkode: c4051...df2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Butikk som solgte klær for finere anledninger i hjembyen. Hadde du noen kilo ekstra fikk du høre det når eieren skulle hjelpe deg. Og snakket eieren i telefonen når du trengte hjelp fikk du beskjed om å vente eller komme tilbake senere. Butikken gikk akkurat konkurs, men skal starte opp igjen med samme betjening under et annet navn. De får ha lykke til,,,,.

Anonymkode: 4766e...be7

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u

Jeg forventer at ansatte i en butikk skal yte god service og være vennlig selv i de tilfeller hvor kunden avbryter dem, stiller dumme eller fjerne spørsmål, er i dårlig humør eller er psykisk syk og derfor har en uforståelig oppførsel, uavhengig av om det er Jørgen hattemaker eller statsministeren som oppsøker butikken. En butikkansatt sin rolle er opptre profesjonelt og serviceinnstilt slik jeg ser det, derfor har jeg forventninger om å bli godt ivaretatt av butikkers ansatte.

Generelt føler jeg også at jeg blir godt ivaretatt i butikker, for jeg kan ikke huske at noen butikkansatte har vært ugreie overfor meg, snarere tvert imot er opplevelsen at jeg synes dem er vennlige og imøtekommende. Min kritikk av butikkansatte går mer på at mange av dem dessverre har begrensede kunnskaper om produktene de selger, spesielt i noen typer butikker makter ikke de ansatte å svare på spørsmål de burde kunne svare på, da blir det jo til at man som kunde må finne ut om produktene selv (noe som er enkelt i dagens teknologiske verden), heldigvis er det også dem som innehar mye kunnskap om hva de selger og som derfor kan gi mye nyttig informasjon om tingene de selger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn i en bokhandel for å se etter en gave til moren min, da jeg plutselig ble stoppet av en sur ansatt. 

- Skole-elever har ingen adgang her!!

Hun stilte seg rett opp foran meg, for å fysisk stoppe meg fra å gå videre. Jeg ble så satt ut at jeg bare snudde og gikk. 

Jeg var i midten av 20-årene, og det var da en del år siden jeg hadde vært både skole-elev og student. Jeg burde selvfølgelig vist henne legetimasjon, men ble så sjokkert over oppførselen hennes at det eneste jeg tenkte på var å gå derfra. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 1.3.2019 den 16.00, AnonymBruker skrev:

Elkjøp på Amfi Flåten, er en av de verste butikkene jeg noen sinne har vært borti! De er helt håpløse og fullstendige udugelige🤬

Anonymkode: 7ff65...89a

Jeg har også bare posetive opplevelser fra denne butikken. De er hjelpsomme,spør om du trenger hjelp,kqn mye om produktene og smiler til kundene. Er veldig fornøyd med kundeservice på elkjøp på amfi flåten.

Anonymkode: b75fd...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2019 den 9.57, AnonymBruker skrev:

Butikk som solgte klær for finere anledninger i hjembyen. Hadde du noen kilo ekstra fikk du høre det når eieren skulle hjelpe deg. Og snakket eieren i telefonen når du trengte hjelp fikk du beskjed om å vente eller komme tilbake senere. Butikken gikk akkurat konkurs, men skal starte opp igjen med samme betjening under et annet navn. De får ha lykke til,,,,.

Anonymkode: 4766e...be7

😂 Hva er det med sånne folk? Jeg mener, alle kan gjøre en feil i blant, og da jeg var tenåring sa jeg sikkert et og annet jeg angret på, men så blir man voksen, og da...er man liksom gjerne hyggelig mot folk? Jeg har aldri skjønt hva folk får ut av å være ekle med andre, og spesielt ikke når man driver en butikk og lever av kundene...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 2.3.2019 den 16.56, Kelsi skrev:

Jeg gikk inn i en bokhandel for å se etter en gave til moren min, da jeg plutselig ble stoppet av en sur ansatt. 

- Skole-elever har ingen adgang her!!

Hun stilte seg rett opp foran meg, for å fysisk stoppe meg fra å gå videre. Jeg ble så satt ut at jeg bare snudde og gikk. 

Jeg var i midten av 20-årene, og det var da en del år siden jeg hadde vært både skole-elev og student. Jeg burde selvfølgelig vist henne legetimasjon, men ble så sjokkert over oppførselen hennes at det eneste jeg tenkte på var å gå derfra. 

velkommen etter. Selv om jeg er gått på vei til 50 årene så blir jeg fortsatt spurt om leg der det er 18 grense.

dette får du nesten tåle når du knapt har passert 20 år.

Anonymkode: d87ca...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 22.02, AnonymBruker skrev:

velkommen etter. Selv om jeg er gått på vei til 50 årene så blir jeg fortsatt spurt om leg der det er 18 grense.

dette får du nesten tåle når du knapt har passert 20 år.

Anonymkode: d87ca...358

Du vet at det er forskjell på å bli bedt om leg og det Kelsi forteller.

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Anoia skrev:

Du vet at det er forskjell på å bli bedt om leg og det Kelsi forteller.

Viktig å kunne ha en unnskyldning for å fortelle om hvor ung man ser ut.........

Anonymkode: 1b978...041

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.2.2019 den 21.53):

Freia-butikken på Karl Johan. Makan til sur betjening skal man lete lenge etter! Når jeg betaler i dyre dommer for konfekt i løsvekt forventer jeg at konpekten blur behandlet pent, ikke slengt oppi posen og slengt i disken slik at sjokoladen sprekker!

Anonymkode: f501a...848

Tipper de som jobber der får dårlig betalt og ugunstige arbeidstider da. 

Hei ! Litt generell info satt på spissen om Oss denne tråden handler om ...

Vi som jobber i butikk er ofte underbetalt, jobber til ugunstige tider, vi er alltid deltidsansatte for det er billigere for arbeidsgiver, vi står på hardt gulv i 8 t pluss hver dag, vi møter x antall forskjellige mennesker hver dag, er vi alene får vi ikke spist, knapt gått på do, vi må passe på for tyveri hele tiden - og igjen er vi alene på jobb kan det være vi er slitne sultne og stressa pga en potensiell tyv i butikken, og uansett hvor mye vi smiler eller behandler deg bra får vi fortsatt timelønn som ofte ikke stemmer overens med tariff (190 på høyeste lønnstrinn tror jeg) -

så kjære kunde noen ganger har vi en dårlig dag ! Vi er også mennesker selv om vi er i service-bransjen :) 

Ikke minst - noen ganger kan vi bli utsatt for helt irrasjonell behandling av en annen kunde rett før deg, med skriking og utskjelling på helt merkelig grunnlag og da KAN det være vanskelig å holde masken...! 

Og så har vi det faktum at svært mange i dette yrket nærmest aldri får opplæring ! 

Anonymkode: b9509...28b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le nå. Butikken jeg aldri besøker igjen. Den finnes ikke. 

Men det hender jeg snur i en klesbutikk etter å ha tatt ett overblikk. Er det musikk snur jeg nesten alltid.

Butikker jeg derimot besøker igjen, er der de ansatte er ok og kan forstå hva jeg er ute etter, og de kommer med forslag og henter klær til prøverommet. Mens jeg klager over at jeg har lagt på meg. Jeg hater å shoppe, liker å ha det som jeg alltid har hatt det. 

Ofte når jeg finner noe jeg liker av klær, kjøper jeg flere gensere som er helt like. Konsekvensen var en gang at en tosk sa til en venninne; at Jytte alltid går med de samme klærne. Hun begynte å le. 

Det gjorde sannelig jeg også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei ! Litt generell info satt på spissen om Oss denne tråden handler om ...

Vi som jobber i butikk er ofte underbetalt, jobber til ugunstige tider, vi er alltid deltidsansatte for det er billigere for arbeidsgiver, vi står på hardt gulv i 8 t pluss hver dag, vi møter x antall forskjellige mennesker hver dag, er vi alene får vi ikke spist, knapt gått på do, vi må passe på for tyveri hele tiden - og igjen er vi alene på jobb kan det være vi er slitne sultne og stressa pga en potensiell tyv i butikken, og uansett hvor mye vi smiler eller behandler deg bra får vi fortsatt timelønn som ofte ikke stemmer overens med tariff (190 på høyeste lønnstrinn tror jeg) -

så kjære kunde noen ganger har vi en dårlig dag ! Vi er også mennesker selv om vi er i service-bransjen :) 

Anonymkode: b9509...28b

Du kan da vel behandle kunden med respekt likevel? Ikke kommentere/rakke ned på størrelsen deres om de skal handle klær, ikke gripe tak i dem og spraye parfyme/gni krem på dem om de har takket nei, ikke ødelegge sjokoladen deres? Altså oppføre deg profesjonelt?

Anonymkode: f75db...98c

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper de som jobber der får dårlig betalt og ugunstige arbeidstider da. 

Anonymkode: b9509...28b

Det er ingen unnskyldning for å være sur og uhøflig. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest middagshøyden
1 time siden, Jytte skrev:

Må le nå. Butikken jeg aldri besøker igjen. Den finnes ikke. 

Men det hender jeg snur i en klesbutikk etter å ha tatt ett overblikk. Er det musikk snur jeg nesten alltid.

 

 

 

Jeg snur på hælen hvis det står reklameradio på full vreng i butikken. Og det gjør det i ganske mange butikker for tiden. Noen har også montert høyttalere utenpå, så en ikke slipper unna når en går forbi sjappa heller. Irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei ! Litt generell info satt på spissen om Oss denne tråden handler om ...

Vi som jobber i butikk er ofte underbetalt, jobber til ugunstige tider, vi er alltid deltidsansatte for det er billigere for arbeidsgiver, vi står på hardt gulv i 8 t pluss hver dag, vi møter x antall forskjellige mennesker hver dag, er vi alene får vi ikke spist, knapt gått på do, vi må passe på for tyveri hele tiden - og igjen er vi alene på jobb kan det være vi er slitne sultne og stressa pga en potensiell tyv i butikken, og uansett hvor mye vi smiler eller behandler deg bra får vi fortsatt timelønn som ofte ikke stemmer overens med tariff (190 på høyeste lønnstrinn tror jeg) -

så kjære kunde noen ganger har vi en dårlig dag ! Vi er også mennesker selv om vi er i service-bransjen :) 

Anonymkode: b9509...28b

Allikevel skal ikke dere la de dårlige dagen gå utover kundene. Jeg hadde skammet meg som sjef hvis jeg fikk vite at noen av mine ansatte hadde vært frekk mot kundene.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.3.2019 den 19.31):

Du kan da vel behandle kunden med respekt likevel? Ikke kommentere/rakke ned på størrelsen deres om de skal handle klær, ikke gripe tak i dem og spraye parfyme/gni krem på dem om de har takket nei, ikke ødelegge sjokoladen deres? Altså oppføre deg profesjonelt?

Anonymkode: f75db...98c

Du har aldri jobbet i butikk kanskje ? 

Men for å svare deg Haha hadde jeg aldri gjort nei.

Jeg sier bare at vi som står i førsterekke ofte får mye dritt. Og vi har ikke et kontor å gjemme oss på ikke engang en stol å sitte på. 

Honey Dew skrev (På 9.3.2019 den 20.39):

Allikevel skal ikke dere la de dårlige dagen gå utover kundene. Jeg hadde skammet meg som sjef hvis jeg fikk vite at noen av mine ansatte hadde vært frekk mot kundene.

Du har heller aldri jobbet i butikk ? 

Jeg hadde skammet meg over å være så dømmende jeg :) 

AnonymBruker skrev (På 9.3.2019 den 19.31):

Du kan da vel behandle kunden med respekt likevel? Ikke kommentere/rakke ned på størrelsen deres om de skal handle klær, ikke gripe tak i dem og spraye parfyme/gni krem på dem om de har takket nei, ikke ødelegge sjokoladen deres? Altså oppføre deg profesjonelt?

Anonymkode: f75db...98c

Lurer veldig på hva slags butikker du har handlet i? Jeg har opplevd slik «service» på 30 år i butikker... 

det du beskriver er jo veldig invaderende og tyder på rett og slett dårlig folkeskikk og null sosiale antenner. 

Anonymkode: b9509...28b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har heller aldri jobbet i butikk ? 

Jeg hadde skammet meg over å være så dømmende jeg :) 

Anonymkode: b9509...28b

Når man er på jobb, skal man være høflig og imøtekommende. De dårlige dagene får en blåse ut senere, ikke når man er i kontakt med kunder.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer veldig på hva slags butikker du har handlet i? Jeg har opplevd slik «service» på 30 år i butikker... 

det du beskriver er jo veldig invaderende og tyder på rett og slett dårlig folkeskikk og null sosiale antenner. 

Anonymkode: b9509...28b

Og alt er eksempler hentet fra akkurat denne tråden. Som er hendelser som gjør at vedkommende som skrev innlegget, velger å aldri oppsøke butikken igjen. 

Anonymkode: f75db...98c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gina Tricot på Gulskogen. Ikke muligå få et smil eller noe hyggelig ut av dama bak kassen. 

Anonymkode: 2ed5b...317

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har aldri jobbet i butikk kanskje ? 

Men for å svare deg Haha hadde jeg aldri gjort nei.

Jeg sier bare at vi som står i førsterekke ofte får mye dritt. Og vi har ikke et kontor å gjemme oss på ikke engang en stol å sitte på. 

Anonymkode: b9509...28b

Og så? Det er ikke kundens feil at du har en jobb du mistrives med. Eller en dott av en sjef. Eller mangler stol bak kassa. Om du vantrives i servicenæringen, vil jeg heller anbefale deg å skifte yrke enn å jage kundene med til dels antisosial atferd.

Anonymkode: f75db...98c

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...