AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1181 Del Skrevet 4. mars 2018 21 timer siden, Cyndaquil skrev: Jeg tror jeg skal være så drastisk å si at jeg aldri mer skal besøke min lokale coop extra igjen. Fikk tilbudsavvis i posten der de skrøt av norwegia ost til 69kr kg. Det sto ingenting i avisen om Max antall. Jeg trengte 3 ost til pizza og ostehorn og satt meg i bilen og kjørte. Vel framme og i ostedisken ser jeg det står plakat «Max 2 per kunde» 😮 jeg er vant at tilbud har Max antall, men to var svært lite. siden jeg trengte 3 da, en mer enn lov, gikk jeg til en godt voksen ansatt og spurte pent om jeg kunne ta 3 ost fordi jeg trengte 3. Og det sto ingenting i avisen om Max anfall, så jeg var ikke klar over restriksjonene og jeg trengte 3 ost. Nei det var helt uaktuelt, det kunne jeg absolutt ikke få lov til. Sånt kunne de ikke holde på med. Skikkelig sint på meg fordi jeg spurte 😑 Jeg synes det var smålig. Luretilbud. Jeg har selv jobbet i spar før og vi ble instruert til å være fleksible. At var det et tilbud med begrenset antall, og noen spurte pent om å få lov å kjøpe litt flere(hvis ikke det var snakk om sykt mange)skulle vi si ja.. hatt flere dårlige erfaringer med den Coop extra. For ikke lenge siden hadde jeg vunnet KinoSpill på kino som ga meg gavekort på Coop extra på 50kr. Når jeg dro dit insisterte de lenge på at det gavekortet hadde de aaaaldri hørt om og lot meg ikke bruke det🙊🙄 itillegg er Coop ekstra dyrt synes jeg, så er ikke stort tap å dra dit mer når de er så sure i tilegg Merkelig greier. De burde jo la deg kjøpe den 3. osten til fullpris, ettersom du trengte 3 oster? Men det har kanskje noe med prislisten lagt inn i kassa og sånt. Anonymkode: 7a7d1...9f2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1182 Del Skrevet 4. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig greier. De burde jo la deg kjøpe den 3. osten til fullpris, ettersom du trengte 3 oster? Men det har kanskje noe med prislisten lagt inn i kassa og sånt. Anonymkode: 7a7d1...9f2 Faktisk er det ikke lov med max antall per kunde. Rasjoneringstiden er over. Butikkene gjør dette slik at alle kunder skal få, men kan ikke med loven i hånd nekte deg å kjøpe flere. Jeg tror jeg i dette tilfellet hadde gått ut og inn igjen og kjøpt flere oster enn jeg trengte bare på pur F. Anonymkode: 0fd59...4c1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1183 Del Skrevet 4. mars 2018 Jeg skulle ha meg nytt pass, siden mitt hadde gått ut på dato. Siden vi skulle gifte oss 6 uker senere, så spurte jeg om jeg ikke kunne få mitt nye etternavn på passet mitt. Jeg hadde sendt inn skriv om navneendring, men det hadde ikke kommet enda. Da svarte hun bak luka på politikontoret; Nei det kan du ikke. Hvem vet hvilken livs situasjon du er i om 10 år? Jeg fikk ikke frem et ord etter den kommentaren, og forlot politikontoret ikke lenge ettepå. Det skal sies at hun er kjeft for å være sur og vanskelig hun dama jeg snakka med. Når jeg har ordnet pass til barna mine i etterkant av denne hendelsen, så har jeg heldigvis snakket med kollegaer av hun sur dama, og de er hyggelige Anonymkode: 3d53d...0b0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1184 Del Skrevet 4. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Faktisk er det ikke lov med max antall per kunde. Rasjoneringstiden er over. Butikkene gjør dette slik at alle kunder skal få, men kan ikke med loven i hånd nekte deg å kjøpe flere. Jeg tror jeg i dette tilfellet hadde gått ut og inn igjen og kjøpt flere oster enn jeg trengte bare på pur F. Anonymkode: 0fd59...4c1 Er det noe sted dette står så man kan vise til det om jeg opplever det samme en gang? Anonymkode: e9364...c6b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PoisonIwy Skrevet 4. mars 2018 #1185 Del Skrevet 4. mars 2018 På 9.1.2018 den 11.50, AnonymBruker skrev: Vi bestilte barneutstyr (bilstol, vogn, vognpose og div) til over 30 000 kr i en barneutstyrsbutikk. Ble skeptisk allerede i butikken, da de to tøttene som var ansatt brukte google for å finne ut hvilke farger vi kunne velge mellom, og bestillingssystemet deres besto av lapper... Det var 6 ukers leveringstid fikk vi beskjed om. Siden det var salg, måtte vi betale den dagen, altså før vi mottok varene. Etter 7 uker purret vi, siden vi ikke hadde hørt noe om leveringen. Vi troppet opp i butikken, tøtten bak disken slo opp i ringpermen med papirlappene de brukte som bestillingssystem, og der sto det bare en post-it med dato 3 uker etter vi bestilte, med "hva skjer her???". Hun ante ikke om noe var bestilt eller ikke... Det viste seg at absolutt ingenting var bestilt, av den grunn at ingenting av det vi hadde bestilt fantes i de fargene de hadde fortalt oss vi kunne velge mellom. Så i stedet for å si ifra til oss, som hadde betalt over 30 000 kr for dette, om at dessverre får vi ikke noe inn i disse fargene, vil dere ha det i en annen farge, og så bestille, så hadde de bare latt helt være å gjøre noe som helst.. Vi fikk til slutt alt i andre farger enn det vi egentlig hadde lyst på, og som vi var blitt lovet da vi bestilte og betalte, mange uker etter at vi opprinnelig skulle fått det. Heldigvis var vi ute i god tid.. Vi kjøpte ikke en dritt mer i den butikken, for å si det sånn. Anonymkode: 1a8fc...fca Babyshop?😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1186 Del Skrevet 5. mars 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ha meg nytt pass, siden mitt hadde gått ut på dato. Siden vi skulle gifte oss 6 uker senere, så spurte jeg om jeg ikke kunne få mitt nye etternavn på passet mitt. Jeg hadde sendt inn skriv om navneendring, men det hadde ikke kommet enda. Da svarte hun bak luka på politikontoret; Nei det kan du ikke. Hvem vet hvilken livs situasjon du er i om 10 år? Jeg fikk ikke frem et ord etter den kommentaren, og forlot politikontoret ikke lenge ettepå. Det skal sies at hun er kjeft for å være sur og vanskelig hun dama jeg snakka med. Når jeg har ordnet pass til barna mine i etterkant av denne hendelsen, så har jeg heldigvis snakket med kollegaer av hun sur dama, og de er hyggelige Anonymkode: 3d53d...0b0 Det er sikkert snakk om lover og regler. Anonymkode: 2bc03...4ed 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1187 Del Skrevet 5. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sikkert snakk om lover og regler. Anonymkode: 2bc03...4ed Hva har lover og regler med livssituasjonen om 10 år å gjøre? For det var grunnen til at hun ikke fikk brukt det nye navnet. Burde uansett ikke vært noe problem å enten sjekket folkeregisteret eller tatt en telefon dit for å høre ang. navnendringen. Man har jo ikke uendelig med ganger man kan bytte pass og da er det kjedelig å hele tiden passe på å bruke det gamle navnet på billetter og sånt. Anonymkode: fd384...ab8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1188 Del Skrevet 5. mars 2018 AnonymBruker skrev (På 5.3.2018 den 9.36): Det er sikkert snakk om lover og regler. Anonymkode: 2bc03...4ed Garantert, og det hadde vært mye bedre om funksjonæren hadde sagt det, istedet for å synse om vedkommendes privatsituasjon. Det var vel også poenget til den som delte innlegget vil jeg tro. AnonymBruker skrev (På 5.3.2018 den 9.50): Hva har lover og regler med livssituasjonen om 10 år å gjøre? For det var grunnen til at hun ikke fikk brukt det nye navnet. Burde uansett ikke vært noe problem å enten sjekket folkeregisteret eller tatt en telefon dit for å høre ang. navnendringen. Man har jo ikke uendelig med ganger man kan bytte pass og da er det kjedelig å hele tiden passe på å bruke det gamle navnet på billetter og sånt. Anonymkode: fd384...ab8 Dette er bare tull. Passet (og andre identifikasjonspapirer) må oppdateres hver gang du endrer navn. Å reise med et pass og reisedokumenter med feil navn er en skrekkelig dårlig idé... Anonymkode: 5bdd7...353 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1189 Del Skrevet 5. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er bare tull. Passet (og andre identifikasjonspapirer) må oppdateres hver gang du endrer navn. Å reise med et pass og reisedokumenter med feil navn er en skrekkelig dårlig idé... Anonymkode: 5bdd7...353 Hva er tull? At man kan bruke opp antall ganger man kan få pass innenfor et tidsrom? Dog kan det jo hende at man kan få nytt pass om man skifter navn, selv om man har fått beskjed om at det kan hende man ikke får nytt pass om man trenger et nytt før passet går ut på dato. Jeg fikk ihvertfall beskjed om at det ikke var sikkert at jeg fikk nytt pass og har da tenkt at det gjaldt også ved navneendring. Anonymkode: fd384...ab8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1190 Del Skrevet 5. mars 2018 På 4.3.2018 den 15.29, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ha meg nytt pass, siden mitt hadde gått ut på dato. Siden vi skulle gifte oss 6 uker senere, så spurte jeg om jeg ikke kunne få mitt nye etternavn på passet mitt. Jeg hadde sendt inn skriv om navneendring, men det hadde ikke kommet enda. Da svarte hun bak luka på politikontoret; Nei det kan du ikke. Hvem vet hvilken livs situasjon du er i om 10 år? Jeg fikk ikke frem et ord etter den kommentaren, og forlot politikontoret ikke lenge ettepå. Det skal sies at hun er kjeft for å være sur og vanskelig hun dama jeg snakka med. Når jeg har ordnet pass til barna mine i etterkant av denne hendelsen, så har jeg heldigvis snakket med kollegaer av hun sur dama, og de er hyggelige Anonymkode: 3d53d...0b0 Dårlig svar fra henne. Men hun har selvfølgelig helt rett - de kan jo ikke skrive ut pass under et navn du ikke formelt har, mulig frustrasjonen tok overhånd når du kom og krevde noe slikt. Og elendig planlegging fra deg. Jeg endret navn tre måneder før bryllupet - nettopp fordi passet mitt nærmet seg utløpsdato, og jeg ikke følte for å bytte to ganger på kort tid.. Også ventet jeg selvfølgelig til dette var mitt formelle navn før jeg begynte å be om endring av dokumenter. Anonymkode: d93a6...48b 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1191 Del Skrevet 5. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er tull? At man kan bruke opp antall ganger man kan få pass innenfor et tidsrom? Dog kan det jo hende at man kan få nytt pass om man skifter navn, selv om man har fått beskjed om at det kan hende man ikke får nytt pass om man trenger et nytt før passet går ut på dato. Jeg fikk ihvertfall beskjed om at det ikke var sikkert at jeg fikk nytt pass og har da tenkt at det gjaldt også ved navneendring. Anonymkode: fd384...ab8 Om man roter bort passet mer enn tre gang i løpet av en ti-årsperiode, kan man få karantene. Det er noe annet når man får nye identifikasjonspapirer i forbindelse med navneendring. Anonymkode: 5bdd7...353 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. mars 2018 #1192 Del Skrevet 5. mars 2018 På 3.3.2018 den 14.08, Cyndaquil skrev: Jeg tror jeg skal være så drastisk å si at jeg aldri mer skal besøke min lokale coop extra igjen. Fikk tilbudsavvis i posten der de skrøt av norwegia ost til 69kr kg. Det sto ingenting i avisen om Max antall. Jeg trengte 3 ost til pizza og ostehorn og satt meg i bilen og kjørte. Vel framme og i ostedisken ser jeg det står plakat «Max 2 per kunde» 😮 jeg er vant at tilbud har Max antall, men to var svært lite. siden jeg trengte 3 da, en mer enn lov, gikk jeg til en godt voksen ansatt og spurte pent om jeg kunne ta 3 ost fordi jeg trengte 3. Og det sto ingenting i avisen om Max anfall, så jeg var ikke klar over restriksjonene og jeg trengte 3 ost. Nei det var helt uaktuelt, det kunne jeg absolutt ikke få lov til. Sånt kunne de ikke holde på med. Skikkelig sint på meg fordi jeg spurte 😑 Jeg synes det var smålig. Luretilbud. Jeg har selv jobbet i spar før og vi ble instruert til å være fleksible. At var det et tilbud med begrenset antall, og noen spurte pent om å få lov å kjøpe litt flere(hvis ikke det var snakk om sykt mange)skulle vi si ja.. hatt flere dårlige erfaringer med den Coop extra. For ikke lenge siden hadde jeg vunnet KinoSpill på kino som ga meg gavekort på Coop extra på 50kr. Når jeg dro dit insisterte de lenge på at det gavekortet hadde de aaaaldri hørt om og lot meg ikke bruke det🙊🙄 itillegg er Coop ekstra dyrt synes jeg, så er ikke stort tap å dra dit mer når de er så sure i tilegg Du skulle gått ut med varene og gått inn igjen og kjøpt den 3. osten 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamel Skrevet 5. mars 2018 #1193 Del Skrevet 5. mars 2018 En vitabutikk jeg var innom en gang. Jeg vet hvem hun som jobber der er, hun liker meg ikke av en eller annen grunn, jeg har aldri gjort henne noe. Hun sto i kassa da jeg skulle betale. Jeg fikk det blikket, før hun ropte på en annen som jobbet der, det er kunde her, kan du ekspedere henne! Greit nok, men hun satt jo i kassa og kunne ekspedert meg selv. Vet ikke om jeg vil gå dit igjen hvis hun er der, samtidig synes jeg hun oppførte seg teit og barnslig. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #1194 Del Skrevet 11. mars 2018 Apotek1, mitt lokale. Det gjaldt én ansatt, og hun jobber ikke der mer. Vi jobbet flere år før på samme arbeidssted, begge to som vikarer. Jeg fikk fast, hun gikk ikke forlenget og dette mente hun var min feil og la meg for hat. Det er et lite sted så det er umulig å ikke treffes igjen. Vi var vel sånn ca venninner da vi jobbet sammen, og begge to var midt i huskjøp eller bygging bryllup og fremtidige babyplaner. Jeg var innom apoteket da, flere år etter at vi hadde jobbet sammen. Ingen av oss hadde fått barn. Jeg var nylig gravid, men hadde ikke annonsert det. Jeg kjøpte blant annet folat, sammen med litt remedier for forkjølelse og en hudkrem. Hun så på folaten og sa surt at "det ikke er nødvendig om man ikke er gravid. Er du gravid nå, altså? Hvor langt på vei?" Jeg bare mumlet at det ikke bare er gravide som kan få mangel på b-vitaminer, betalte og gikk. Uken etter visste halve bygda at jeg var gravid. Sammen med et rykte om at jeg vurderte abort. Jo, takk. Vi har nå begge fått to barn, heldigvis ingen av dem samme årstall så jeg slipper henne på foreldremøter. Anonymkode: 83aaa...d7c 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #1195 Del Skrevet 13. mars 2018 På 3.3.2018 den 14.08, Cyndaquil skrev: Jeg tror jeg skal være så drastisk å si at jeg aldri mer skal besøke min lokale coop extra igjen. Fikk tilbudsavvis i posten der de skrøt av norwegia ost til 69kr kg. Det sto ingenting i avisen om Max antall. Jeg trengte 3 ost til pizza og ostehorn og satt meg i bilen og kjørte. Vel framme og i ostedisken ser jeg det står plakat «Max 2 per kunde» 😮 jeg er vant at tilbud har Max antall, men to var svært lite. siden jeg trengte 3 da, en mer enn lov, gikk jeg til en godt voksen ansatt og spurte pent om jeg kunne ta 3 ost fordi jeg trengte 3. Og det sto ingenting i avisen om Max anfall, så jeg var ikke klar over restriksjonene og jeg trengte 3 ost. Nei det var helt uaktuelt, det kunne jeg absolutt ikke få lov til. Sånt kunne de ikke holde på med. Skikkelig sint på meg fordi jeg spurte 😑 Jeg synes det var smålig. Luretilbud. Jeg har selv jobbet i spar før og vi ble instruert til å være fleksible. At var det et tilbud med begrenset antall, og noen spurte pent om å få lov å kjøpe litt flere(hvis ikke det var snakk om sykt mange)skulle vi si ja.. hatt flere dårlige erfaringer med den Coop extra. For ikke lenge siden hadde jeg vunnet KinoSpill på kino som ga meg gavekort på Coop extra på 50kr. Når jeg dro dit insisterte de lenge på at det gavekortet hadde de aaaaldri hørt om og lot meg ikke bruke det🙊🙄 itillegg er Coop ekstra dyrt synes jeg, så er ikke stort tap å dra dit mer når de er så sure i tilegg Så hvis alle kunder passer på å spørre pent så skal man gånmed på å gi alle et par ekstra ost? Trengte du virkelig 3 kg ost? Vi har også måttet ha slike strenge restriksjoner og holde på dem nettopp fordi folk blir sinnsyke i hodet sitt og blir grådige gribber når noe har tilbud. Jeg krysser alt jeg har for at det ikke blir priskrig til påske.. Blir helt kvalm av å se på folk da. Virkelig normenn i et nøtteskall. Anonymkode: 843c1...ea1 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #1196 Del Skrevet 13. mars 2018 Nille på Knarvik senter. Makan til sur butikksjef. Har prøvd å spørre henne om hjelp tidligere men ble vist til feil hylle. Prøvde å spørre igjen, men da himlet hun med øynene og gikk midt i spørsmålet. Har også opplevd at hun kjefter høyt på de ansatte i butikken, og snakker negativt om de som har praksis der når de ikke er tilstede. Om jeg skal ha noe på nille nå drar jeg til Åsane. Anonymkode: 5c348...489 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 13. mars 2018 #1197 Del Skrevet 13. mars 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nille på Knarvik senter. Makan til sur butikksjef. Har prøvd å spørre henne om hjelp tidligere men ble vist til feil hylle. Prøvde å spørre igjen, men da himlet hun med øynene og gikk midt i spørsmålet. Har også opplevd at hun kjefter høyt på de ansatte i butikken, og snakker negativt om de som har praksis der når de ikke er tilstede. Om jeg skal ha noe på nille nå drar jeg til Åsane. Anonymkode: 5c348...489 Send inn en klage til Nille. Det der er ikke greit. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #1198 Del Skrevet 13. mars 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Så hvis alle kunder passer på å spørre pent så skal man gånmed på å gi alle et par ekstra ost? Trengte du virkelig 3 kg ost? Vi har også måttet ha slike strenge restriksjoner og holde på dem nettopp fordi folk blir sinnsyke i hodet sitt og blir grådige gribber når noe har tilbud. Jeg krysser alt jeg har for at det ikke blir priskrig til påske.. Blir helt kvalm av å se på folk da. Virkelig normenn i et nøtteskall. Anonymkode: 843c1...ea1 Jeg gjør ikke annet enn å storhandle, jeg, det gjør jeg hver til annenhver uke. Må jeg vente til etter påske så du ikke skal bli kvalm av å se at jeg handler akkurat det samme jeg pleier å handle ellers? Må nesten sjekke tilbudsavisen før jeg går i butikken og passe på å IKKE handle noe som er på tilbud, så jeg ikke skal gjøre de bak disken kvalme. Hva med å være glad fordi du får kunder i butikken? Uff... Anonymkode: fd4a6...e84 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #1199 Del Skrevet 13. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør ikke annet enn å storhandle, jeg, det gjør jeg hver til annenhver uke. Må jeg vente til etter påske så du ikke skal bli kvalm av å se at jeg handler akkurat det samme jeg pleier å handle ellers? Må nesten sjekke tilbudsavisen før jeg går i butikken og passe på å IKKE handle noe som er på tilbud, så jeg ikke skal gjøre de bak disken kvalme. Hva med å være glad fordi du får kunder i butikken? Uff... Anonymkode: fd4a6...e84 Det er jo bare å kjøpe en annen ost. De gangene jeg har sett tilbud på ost med begrensninger på antall per kunde så har det vært av de typene som kommer i ulike størrelser (Norvegia, Synnøve). Det gjelder for så vidt alle produktene jeg har sett med begrensninger. Alle har hatt gode alternativer eller samme produktet i annen størrelse. Jeg vil ikke si at butikkene er urimelige når de da setter en grense. Er flott at de tar grep for at flest mulig skal få nytte av tilbudet. Det er bedre at vi må kjøpe én ost av et annen merke / størrelse enn at vi må kjøpe alle ostene av et annet merke /størrelse fordi de før oss fikk kjøpe så mange de kunne bære.. Anonymkode: 4947c...361 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zinatara Skrevet 13. mars 2018 #1200 Del Skrevet 13. mars 2018 Jeg syns det er greit når de setter litt restriksjoner jeg. Spesielt når de har sånne priskriger før jul, da har man ofte risikert å gå uten varer man hadde tenkt å kjøpe fordi folk har hamstret. Ellers syns jeg vel at en del kjeder satser på salgsteknikker uten å tenke på at det gjerne er teknikker som man må være en flink selger for å kunne bruke på en troverdig måte. Da blir gjerne resultatet kleint og falskt synes jeg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå