Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (På 5.11.2020 den 23.38):

Norwegian Spirit på jernbanestasjonen i Bergen. Snakker om å være sure når en kommer inn i butikken. Aldri et hei eller smil. Ene gangen jeg var der, var det en eneste kunde i butikken i tillegg til meg. Det var flere ansatte der, men ingen hilste eller spurte om jeg trengte hjelp.

En annen gang fikk jeg faktisk hjelp, men mens hun var i ferd med å ekspedere meg i kassen, gikk hun bare bort til en annen kunde for å hjelpe henne i stedet.

Jeg forlot garnbutikken uten nøstene som jeg skulle ha. Handlet garnet fra en nettbutikk.

Ja!!! Jeg var der for første gang i går. Helt sjokkert over sur og negativ tone og lite hjelp/vennlighet å få (selv om jeg var både blid og høflig, og ba om hjelp). 

Anonymkode: 04e16...5a7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.12.2019 den 10.55):

Elkjøp Buskerud. 

Kjøpte en Samsung vaskemaskin som hoppet bortover gulvet ved sentrifugering. Fikk reparatør hjem fra forum rts, han "reparerte" den, men endte opp med at den bråket helt vanvittig. Kom tilbake senere, fikset dette, men ripet opp maskina helt vanvittig. Jeg klaget, de kom og byttet del. Men maskina hoppet fortsatt.  I tilegg ble sensoren som måler mengden tøy ødelagt under reprasjom, så maskina skjønte ikke at den var full. Etterhvert røk også varmeelementet. Jeg klaget til Elkjøp, Samsung og reparatør, alle skrev ansvaret over på hverandre. Jeg mente at JEG skulle forholde meg til selger, som var Elkjøp. De mente jeg skulle ta det med Samsung som var produsent. Samsung skulle sende reparatør, noe de ikke gjorde. Og mente da at jeg skulle purre på de selv. 

Oppi alt dette skulle vi få levert lånemaskin. De brukte TO kvelder på å levere den fordi vi "ikke var hjemme og ikke tok telefonen" før vi endelig fikk den. Vi var hjemme og hadde null ubesvarte anrop.

Tilslutt ville jeg heve kjøpet(8 mnd med surr), men Elkjøp nektet. Men jeg kunne få ny maskin mot at de fikk den gamle tilbake. Da måtte vi levere den selv(30 minutter kjøring, og vi har ikke bil med plass til 2 maskiner). Jeg nektet, de ringte mannen min, han nektet. De ringte meg igjen og så at mannen min hadde sagt han kunne LEIE bil for å kjøre de til dem. Det hadde han ikke. Da ble jeg forbannet, og fikk da slengt "prater dere ikke sammen hjemme hos dere eller?!". Da fikk jeg nok, og de skjønte de måtte ordne opp. De skulle hente den ødelagte maskina og lånemaskinen. Samme regla igjen, "ingen hjemme og dere tar ikke telefonen". Vi var hjemme, hadde ingen ubesvarte anrop og det kom ingen budbil hjem til oss. Men de kunne vist nok vise til samtalelogger ned utallige ubesvarte anrop. 2 forsøk uten at de kom, men kunne komme neste uke. Da dro jeg ned, ringte forbrukerrådet, og så at jeg drar ikke før jeg får hevet kjøpet. Da forstod de alvoret og jeg skulle få heve. Så spurte de når jeg ville levere maskina. Sa at jeg skulle ikke levere den, de fikk hente den. 2 forsøk tok det igjen. Men de kom, hentet begge to. Begynte å kjøre for så å snu igjen. Fordi de skulle levere en ny maskin til meg også. Så de hadde ingen kontroll på dette. Jeg kunne sikkert tatt i mot maskina og ingen ville ha vist det. Men jeg gjorde det ikke. 

Anonymkode: a03ea...e73

Skrudde du ut de fem fraktboltene bak på maskinen?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.2.2021 den 21.08):

Name it. Sarpsborg. Dritt butikk. 

Anonymkode: 00408...34c

Hvorfor? Har handlet en del der, aldri opplevd sure ansatte, eller andre negative ting? 

Anonymkode: b9ef9...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg at Bare Jazz i sentrum har stengt for godt, men.... Fy faen så elendig servicen der var. Jeg og en venninne hadde bestilt en kaffe hver og satt oss ned i ca 10 minutter før en ansatt mer eller mindre ba oss om å dra fordi "det er andre som gjerne vil sitte her". Dro aldri dit igjen etter det. De ansatte der var også generelt gretne. Jeg jobber med service selv og har full forståelse for at man kan ha en dårlig dag etc, men har virkelig aldri møtt på en hyggelig ansatt der.

Anonymkode: b3fdc...ad6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 1.42):

Elkjøp. Leverte et par nye airpods pro på reparasjon. Det tok 10 uker før jeg hadde fått et nytt sett, da jeg måtte sende de inn 3 ganger. De nektet å gi meg ny i butikken, enda de hadde hatt to forsøk på å rette problemet. 

MacBooken min er også kjøpt på Elkjøp. Nå er den på reparasjon og står som "uventet opphold" fordi jeg ikke hadde slått av find my mac. Det informerte ingen meg om. Så nå har reparasjonen stått på vent en uke. 

Anonymkode: 56bc0...8b0

Meg igjen. 

Ingen ny oppdatering på macen, så jeg ringte butikken jeg leverte den til for å høre hva som var greia. Viser seg at verkstedet greide å ødelegge den, så de måtte bestille inn ny skjerm, uten å informere meg om det :) Nå har jeg straks ventet en måned på den. 

Kommer aldri til å handle på Elkjøp igjen. Aldri. 

Det skal også sies at macen var 6 uker gammel da den havnet på reparasjon. Kjøpte den rett før jul. Plutselig gikk den bare i svart. Skal ha vært en feil i hovedkortet og skjermen. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det skal også sies at macen var 6 uker gammel da den havnet på reparasjon. Kjøpte den rett før jul. Plutselig gikk den bare i svart. Skal ha vært en feil i hovedkortet og skjermen. 

Elkjøp og Mac er et kapittel for seg selv. Jeg har to ganger levert inn macen min på Elkjøp da den ikke har tatt lading skikkelig, og koblet til og fra laderen selv om den var i. Har vist dette på butikken, de har sett at den ikke virker og sendt den inn. Etter ca. 3 uker har jeg fått den tilbake med beskjed om at «den virker, det er ikke noe feil med den så vi har ikke fikset noe». Jeg sendte inn en pc som ikke virker, og når jeg får den tilbake virker den. Noe har de tydeligvis gjort. 

Anonymkode: 5c348...489

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rema 1000 her i Askim. Frekkeste kjerringa som konsekvent ignorerer meg, ingen høflighetsfraser som de i butikk skal ha, men alle andre sier hun hei, hadet, takk, kvittering, pose til.. En gang jeg skulle spørre om noe, sa hun "et lite øyeblikk" og gikk for å ta seg en slurk av brusen sin, stå der litt og komme tilbake. Jeg stilte spm, og idet hun svarte noe upresist, gikk hun. Jeg har klaget to ganger, og ingen bedring. 

Anonymkode: eb55e...73c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nå vet jeg at Bare Jazz i sentrum har stengt for godt, men.... Fy faen så elendig servicen der var. Jeg og en venninne hadde bestilt en kaffe hver og satt oss ned i ca 10 minutter før en ansatt mer eller mindre ba oss om å dra fordi "det er andre som gjerne vil sitte her". Dro aldri dit igjen etter det. De ansatte der var også generelt gretne. Jeg jobber med service selv og har full forståelse for at man kan ha en dårlig dag etc, men har virkelig aldri møtt på en hyggelig ansatt der.

Jeg hang på bare jazz i årevis i min ungdom og har forståelse for de ansatte. Det henger ungdommer der hver dag som kun kjøper en kaffe, men blir sittende i 3 timer. Da taper de omsetning fra andre kunder. 

Men jeg er enig, de kunne sagt det på en annen måte og det er selvsagt dårlig service. 

Problemet er vel egentlig at alle ønsker å drikke kaffe på små intime kafeer, også finnes det bare 2 slike i Oslo sentrum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Elkjøp og Mac er et kapittel for seg selv. Jeg har to ganger levert inn macen min på Elkjøp da den ikke har tatt lading skikkelig, og koblet til og fra laderen selv om den var i. Har vist dette på butikken, de har sett at den ikke virker og sendt den inn. Etter ca. 3 uker har jeg fått den tilbake med beskjed om at «den virker, det er ikke noe feil med den så vi har ikke fikset noe». Jeg sendte inn en pc som ikke virker, og når jeg får den tilbake virker den. Noe har de tydeligvis gjort. 

Anonymkode: 5c348...489

Samme beskjed fikk jeg med airpodsene. Leverte de rett tilbake til reparasjon da jeg viste personalet i butikken atter en gang hva problemet var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 18.06):

Jeg nullstiller alt jeg kan ha ment og tenkt før. Jeg vil gi hvilken som helst butikk en sjanse i fremtiden bare de får åpne igjen. 

Anonymkode: b9522...65a

Haha...Good one! 

Anonymkode: 8d471...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 9.46):

Vet du. I går fylte jeg ut sånn kontakt skjema med forespørsel om befaring. La med bilder og beskrivelse. Det har aldri vært peis eller vedovn her så vi er jo veldig usikre på hva vi bør ha.

Om det koster oss 20 eller 60 000 spiller ingen rolle, vi vil jo ha det som passer boligen best. 

Har enda ikke hørt noe. 

Jeg ringte også til en konkurrent, han virket lite engasjert ut. Vi måtte heller komme til butikken.. I pandemitid med to småbarn på slep.. 

Anonymkode: 99d90...181

Du fylte ut kontaktskjema i går og er irritert fordi ingen har tatt kontakt ennå? De har vel litt andre ting å drive med også, du kan ikke akkurat forvente at alt ordner seg på timen? Da synes jeg du er i overkant kravstor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

førstedamen skrev (1 minutt siden):

Jeg hang på bare jazz i årevis i min ungdom og har forståelse for de ansatte. Det henger ungdommer der hver dag som kun kjøper en kaffe, men blir sittende i 3 timer. Da taper de omsetning fra andre kunder. 

Men jeg er enig, de kunne sagt det på en annen måte og det er selvsagt dårlig service. 

Problemet er vel egentlig at alle ønsker å drikke kaffe på små intime kafeer, også finnes det bare 2 slike i Oslo sentrum. 

Jeg vet at de har masse tenåringer fra sentrumsskolene som kjøper lite og sitter lenge - og da er det selvfølgelig helt greit å si ifra. Hadde også forstått det godt hvis jeg hadde sittet der i flere timer med én kaffekopp, men å bli kastet ut etter ti minutter finner jeg meg ikke i.

Jeg krever ikke at alle som jobber i butikk er supersprudlende servicegenier, men min erfaring er at de på Bare Jazz ikke bare var tafatte, men rett og slett generelt uhøflige og arrogante.  

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peppes Pizza på Hamar, vi har kjøpt takeaway derfra 2 ganger. Begge gangene måtte vi vente leenge før det i det hele tatt kom noen, og sist gang måtte vi til slutt gå rundt å lete etter noen som jobbet der. Følte oss mer til bry enn velkommen. Han ene der var også utrulig frekk når han spurte om vi ville ha kvittering. Jeg sa tydelig nei takk til kvittering, og fikk da surt "vil du ha kvittering eller ikke?!?". 😳 ble forresten litt satt ut når jeg så samme fyr i lokalavisa og viste seg at han var daglig leder der. Han virket mer som en ekstravakt som hata jobben sin ut fra oppførsel. Setter spørsmålstegn ved arbeids miljø ellers på huset der med en slik sjef. Vi legger ikke igjen mer penger der. 

Anonymkode: f9584...407

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir trolig (dessverre) å besøke de igjen, men Holzweiler på Majorstua ga meg et par opplevelser som jeg har tenkt på i ettertid. 

Hadde lenge ønsket meg skjerf derfra og var innom en solfylt sommerdag, iført jeans, t-skjorte og en semsket skinnjakke i veldig fin farge. Ikke noe dyre greier, men følte meg fresh og fin denne dagen. Betjeningen sa hei og var vennlig og hjelpsom denne dagen, til tross for at jeg bare kikket. Bestemte meg vel egentlig da for et spesifikt skjerf, men måtte tenke litt på det. 

En ukes tid eller noe senere, kommer jeg innom igjen på vei hjem fra jobb. Denne gangen iført regnjakke og med oppsatt hår, siden det høljregna ute. Ble glatt oversett av betjeningen, som heller var opptatt med andre ting. Jeg var eneste kunde i butikken, fikk ikke et eneste smil, nikk eller hei. Mest av alt hadde jeg lyst til å bare gå derfra uten å støtte opp om dette, men jeg hadde så utrolig lyst på det skjerfet..

Anonymkode: a74fc...f01

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bohus Hønefoss. 
To ansatte som kun står å prater seg i mellom, ingen hei eller spørsmål om hjelp til tross for at jeg var eneste kunden i butikken. Jeg droppet å bruke de tusenlappene jeg skulle brukt der

Anonymkode: 25d6f...c30

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema på Stjørdal. Har vært der noen ganger og har fortsatt ikke møtt på noen ansatte som ser ut til å like jobben sin.

Anonymkode: 7a004...9f4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Biltema på Morenen. Hun som satt i kassa sa hverken "Hei" eller spurte om man ville ha pose. Snakket med en kollega samtidig som hun ekspederte kunder gjorde hun også. Tommel ned, mildt sagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peppes Pizza, flere avdelinger i Viken. Har flere ganger opplevd at pizzaen ikke er klar på hentetidspunktet. En ting er små forsinkelser på +/- 5 minutter, men når pizzaen ikke engang er i ovnen og man blir stående å vente 15-20 minutter uten så mye som en beklagelse, da blir jeg irritert.  

En annen irritasjon med Peppes er at de ofte er gjerrige på toppingene. Fikk f.eks. en skinkepizza med så lite skinke at det var noen biter uten skinke på. Og "Premium Chicago" pizzaene som koster mer en vanlige "Classic Chicago" og skal ha mer fyll lever overhodet ikke opp til forventningene. Har klaget flere ganger, men får aldri noe svar tilbake på klagene, verken på e-post eller via Messenger. 

Anonymkode: 55833...b30

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår Kicks Trondheim Torg om jeg trenger hjelp, de ansatte er mer opptatt av å rydde varer eller prate med hverandre.

Foretrekker Vita om jeg skal handle generell sminke, men mye av sminken min er i øvre pris-segment og må handles på parfymeri. Synes heller ikke de ansatte på Fredrik og Louisa på Sirkus Shopping er noe å rope hurra for.

Anonymkode: cc2ac...065

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møbelbutikkene Skeidar og Bohus her i distriktet. Totalt uinteressert i mine penger tydeligvis 😏

Anonymkode: efb0a...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...