Gå til innhold

Lotte (23) håper på å bli "ung ufør"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder med å se bilde av henne. Omlegging totalt av kostholdet, begynne å tren, spis kjempesunt, slutt med sukker, brus og karbohydrater, snop og snacks. Så kommer helsa av seg selv. Å legge seg ned slik hjelper hvertfall IKKE!

Anonymous poster hash: f0180...ce0

Det holder tydeligvis ikke å se på henne. Lotte spiser faktisk veldig sunt og er veldig opptatt av kosthold. Hun trener også så ofte hun kan i forhold til sykdommen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder med å se bilde av henne. Omlegging totalt av kostholdet, begynne å tren, spis kjempesunt, slutt med sukker, brus og karbohydrater, snop og snacks. Så kommer helsa av seg selv. Å legge seg ned slik hjelper hvertfall IKKE!

Anonymous poster hash: f0180...ce0

Åja, kurer det MS og kreft også kanskje? At det var så lett for folk visste jeg ikke. Skal hjem til min far som sitter der med MS'en sin og si det til han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men folk kan ikke gå utifra sin egen mestring av diagnose når de "avgjør" hvor ille det er for andre med samme diagnosen.

så om du kan jobbe mens migrene står på, så har du ikke kraftig migrene.

Her motsier du deg selv ganske greit da… Hva vet du om hvordan brukeren du siterer kl 17:38 ikke har kraftig migrene fordi hun klarer å jobbe samtidig? :)

Anonymous poster hash: 7e838...ab3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vgtv.no/#!/video/81058/oljebarna-naver

Stakkars, ligger bare inne under dyna og synes synd på seg selv. Ja okey, migrene er noe dritt, har det til tider selv, men det går an å tilrettelegge litt da?! Slik at man kan ha en jobb der det går an å legge seg nedpå.

Dette går skattepengene mine til... Hadde vært flau hadde det vært ungen min!

Anonymous poster hash: fa782...84a

Ja da, verden er jo full av bedrifter som bare elsker å opprette spesialstillinger for folk som aldri vet om de kommer på jobb neste dag. Det blir jo ufattelig god kvalitet og fin flyt i verdikjeden av slikt.

Tilrettelegging er faen meg et misforstått konsept.

Anonymous poster hash: f3860...8ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her diskuteres det hennes sykdom, ikke dra inn kreft, ms og andre lidelser her. Migrene kan leves med og faktisk ha en jobb utenom. Det går an!



Anonymous poster hash: f0180...ce0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her diskuteres det hennes sykdom, ikke dra inn kreft, ms og andre lidelser her. Migrene kan leves med og faktisk ha en jobb utenom. Det går an!

Anonymous poster hash: f0180...ce0

Nei, det går ikke an.

Anonymous poster hash: 6a9b7...f88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt migrene hver eneste dag i 1,5 mnd nå + ca annenhver dag måneden etter det, men har faen meg ikke en eneste dag fravær på jobb.

Anonymous poster hash: 045f2...388

Du er jammen meg flink.

Anonymous poster hash: 1bb8f...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sterkt i mot "navere", men folk må da forstå at mennesker reagerer forskjellig på sykdommer. Har opplevd Migrene 3 ganger i mitt liv, og alle gangene ble jeg helt slått ut i ca 2-3 timer. Kunne ikke gjøre noe annet enn å ligge i et bekkmørkt rom.

Har siden den tid lært meg at det finnes alt for mange folk som ikke vet forskjell på migrene og hodepine. Har du sterk migrene, så vet du at du har det.

Blir som å si at du har nyrestein om det gjør litt vondt å pisse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KrissyHart

Her motsier du deg selv ganske greit da… Hva vet du om hvordan brukeren du siterer kl 17:38 ikke har kraftig migrene fordi hun klarer å jobbe samtidig? :)

Anonymous poster hash: 7e838...ab3

fordi jeg har sett min mor med kraftig migrene.

hun tåler ikke lys, lyd, lukt. klarer så vidt gå på do. kaster opp.

ligger i fosterstiling. så OM du klarer stå og jobbe med migrene, så har du nok ingen av disse

begrensningene i forhold til ytre stimuli, og da ha man ikke så ille migrene etter min mening.

vedkommende sier jo det samme som meg indirekte, så jeg kan ikke se at jeg motsier meg selv akkurat, synes heller jeg bekrefter poenget jeg skal frem til i første innlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi jeg har sett min mor med kraftig migrene.

hun tåler ikke lys, lyd, lukt. klarer så vidt gå på do. kaster opp.

ligger i fosterstiling. så OM du klarer stå og jobbe med migrene, så har du nok ingen av disse

begrensningene i forhold til ytre stimuli, og da ha man ikke så ille migrene etter min mening.

vedkommende sier jo det samme som meg indirekte, så jeg kan ikke se at jeg motsier meg selv akkurat, synes heller jeg bekrefter poenget jeg skal frem til i første innlegget

Men hvordan vet du at Lotte har en så kraftig migrene da?

Jeg sier ikke at ikke Lotte har det ille. Det kan godt henne at hun har en så kraftig migrene som du beskriver. Det kan LIKEVEL også være noe med innstillingen hennes som gjør at hun opplever migrenen verre enn den er. Det kan også være mulig, spesielt når hun har en holdning på at hun ikke blir bedre og at målet hennes er å bli ung ufør. Jeg skal likevel ikke trekke noen konklusjoner kun basert på det TV-klippet.

Anonymous poster hash: 06685...55a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KrissyHart

jeg aner ikke noe om lottes migrene eller noen andre sin for den sakens skyld. kun min mors, og det folk ytrer om sin egen. at noen KAN jobbe med migrene er jo bare flott, men det skal vel ikke brukes som et argument mot de som IKKE klarer jobbe med migrene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja jeg lurer på hva folk med migrene gjorde for 200 år siden. La ned plogen og la seg på bakken for å vente på at de skulle dø av dehydrering etter noen dager? For de kan jo ikke arbeide ikke sant?

Anonymous poster hash: b14ab...64b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes synd på slike folk som deg ts, som ikke vet hva dere prater om. Har du brukt så mye narkotika at du har mistet alle fornuftige hjerneceller?

Anonymous poster hash: f2b50...00e

Eeehhhh, så du klippet?

"Jeg skjønner ikke hvorfor ikke nav bare kan gi meg penger, liksom, sånn som alle andre får. Hvorfor skal de ha uttalelser fra fagpersoner og sånnt?"

Herregud, at noen kan forsvare slike holdninger fatter jeg ikke!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeehhhh, så du klippet?

"Jeg skjønner ikke hvorfor ikke nav bare kan gi meg penger, liksom, sånn som alle andre får. Hvorfor skal de ha uttalelser fra fagpersoner og sånnt?"

Herregud, at noen kan forsvare slike holdninger fatter jeg ikke!

Det er jeg enig i.

Anonymous poster hash: 06685...55a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Jaja jeg lurer på hva folk med migrene gjorde for 200 år siden. La ned plogen og la seg på bakken for å vente på at de skulle dø av dehydrering etter noen dager? For de kan jo ikke arbeide ikke sant?

Anonymous poster hash: b14ab...64b

Du tror virkelig at syke mennesker bare fortsatte å jobbe før i tiden?

Hvot mange var det ikke som medisinerte seg med alkohol? Eller som levde som loffere? Som døde pga underernæring? Osv osv

Hvem vet hvor mange av disse som egentlig var syke?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaja jeg lurer på hva folk med migrene gjorde for 200 år siden. La ned plogen og la seg på bakken for å vente på at de skulle dø av dehydrering etter noen dager? For de kan jo ikke arbeide ikke sant?

Anonymous poster hash: b14ab...64b

Jeg har hørt at migrene står på topp ti-listen over jævelighet blant sykdommer. Mens et migreneanfall pågår, har de fleste svært lavt funksjonsnivå og er skikkelig syke. I gamle dager hadde de ikke migrenemedisiner heller. Jammen glad jeg lever i 2014.

Anonymous poster hash: 1c464...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg synes begge to virket relativt tilbakelente og krevende, jeg.

Er disse to en snitteksempel på driften av Norge fremover, så får vi plunder.

Stoler dog ikke helt på VG`s klipping og vinkling her da - men utsagnet "Jeg skjønner ikke hvorfor ikke nav bare kan gi meg penger, liksom, sånn som alle andre får. Hvorfor skal de ha uttalelser fra fagpersoner og sånnt?" er vel ikke vridd på. Og da blir det bare fælt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vgtv.no/#!/video/81058/oljebarna-naver

Stakkars, ligger bare inne under dyna og synes synd på seg selv. Ja okey, migrene er noe dritt, har det til tider selv, men det går an å tilrettelegge litt da?! Slik at man kan ha en jobb der det går an å legge seg nedpå.

Dette går skattepengene mine til... Hadde vært flau hadde det vært ungen min!

Anonymous poster hash: fa782...84a

Jeg vil gjerne vite hvor mye skatt du betaler siden du tror at du betaler mer enn du selv får igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne vite hvor mye skatt du betaler siden du tror at du betaler mer enn du selv får igjen?

De fleste som jobber får jo ikke igjen mer enn de betaler i skatt... det er jo nettopp derfor vi kan gi stønad til de som ikke kan jobbe. Pga overskuddet av de som ikke er syke.

Endret av debattanten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...