Gå til innhold

Lotte (23) håper på å bli "ung ufør"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.vgtv.no/#!/video/81058/oljebarna-naver

Stakkars, ligger bare inne under dyna og synes synd på seg selv. Ja okey, migrene er noe dritt, har det til tider selv, men det går an å tilrettelegge litt da?! Slik at man kan ha en jobb der det går an å legge seg nedpå.

Dette går skattepengene mine til... Hadde vært flau hadde det vært ungen min!



Anonymous poster hash: fa782...84a
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes synd på slike folk som deg ts, som ikke vet hva dere prater om. Har du brukt så mye narkotika at du har mistet alle fornuftige hjerneceller?



Anonymous poster hash: f2b50...00e
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nå har jeg ikke sett innslaget selv så jeg vet ikke hvor hardt hun er rammet. Jeg har hørt om noe som kalles selvmordsmigrene, noe som visstnok skal være et sant helvete for de som har det.

Det er ikke tvil om at det finnes en del som er dovne og som utnytter diagnosen for å kunne kose seg hjemme, men om hun her er en av dem vet jeg ikke.

Dovenslasker som nekter å i det hele tatt forsøke og som skryter av hvordan de har klart å lure systemet burde plasseres i arbeidsleir. Ingen skal sulte selv om de er dørgende late, men de skal heller ikke leve herrens glade dager på bekostning av andre, og peke nese til de som betaler for kalaset deres.



Anonymous poster hash: a552c...df0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerpings på Lotte.



Anonymous poster hash: 63cad...e9f
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble sjokkert selv da jeg så det. Jeg har migrene, i perioder hver bidige dag, men jeg klarer å gå fulltidsstudie på høgskole og jobbe mye ved siden av for å få endene til å møtes. Er ekstremt nøye på kosthold osv. for å ikke få anfall, og skulle vært nærmest dødklein før jeg begynte på nav. Kan være det ikke kommer frem i seiren hva hun gjør forebyggende, men det skremte meg at innstillingen i selve episoden var at hun gjorde mest mulig for å KUNNE bli ung ufør, og ikke for å SLIPPE å bli ung ufør.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KrissyHart

men folk kan ikke gå utifra sin egen mestring av diagnose når de "avgjør" hvor ille det er for andre med samme diagnosen.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sjokkert selv da jeg så det. Jeg har migrene, i perioder hver bidige dag, men jeg klarer å gå fulltidsstudie på høgskole og jobbe mye ved siden av for å få endene til å møtes. Er ekstremt nøye på kosthold osv. for å ikke få anfall, og skulle vært nærmest dødklein før jeg begynte på nav. Kan være det ikke kommer frem i seiren hva hun gjør forebyggende, men det skremte meg at innstillingen i selve episoden var at hun gjorde mest mulig for å KUNNE bli ung ufør, og ikke for å SLIPPE å bli ung ufør.

Tommel opp for deg :)

Anonymous poster hash: a552c...df0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vgtv.no/#!/video/81058/oljebarna-naver

Stakkars, ligger bare inne under dyna og synes synd på seg selv. Ja okey, migrene er noe dritt, har det til tider selv, men det går an å tilrettelegge litt da?! Slik at man kan ha en jobb der det går an å legge seg nedpå.

Dette går skattepengene mine til... Hadde vært flau hadde det vært ungen min!

Anonymous poster hash: fa782...84a

Helt enig!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sjokkert selv da jeg så det. Jeg har migrene, i perioder hver bidige dag, men jeg klarer å gå fulltidsstudie på høgskole og jobbe mye ved siden av for å få endene til å møtes. Er ekstremt nøye på kosthold osv. for å ikke få anfall, og skulle vært nærmest dødklein før jeg begynte på nav. Kan være det ikke kommer frem i seiren hva hun gjør forebyggende, men det skremte meg at innstillingen i selve episoden var at hun gjorde mest mulig for å KUNNE bli ung ufør, og ikke for å SLIPPE å bli ung ufør.

Jeg kjenner til ei med slik diagnose, hun er ikke istand til å gjøre noe i flere dager når anfallet kommer og etterpå. Din migrene må isåfall være mild.

Anonymous poster hash: f2b50...00e

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men folk kan ikke gå utifra sin egen mestring av diagnose når de "avgjør" hvor ille det er for andre med samme diagnosen.

Det ser ut som at hun har feil innstilling... heeeeelt feil . "Bare gi meg penger liksom" whoooot?

Anonymous poster hash: fb5dc...bd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KrissyHart

min mor har hyppig migrene.

da er det lyd, lys, lukt, fritt. med ei bøtte for spy. hun ligger i senga på et helt mørkt rom, klare rikke spise, ikke snakke, ikke lyder osv..

kan vare opp til 3 dager av gangen.

så om du kan jobbe mens migrene står på, så har du ikke kraftig migrene.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min mor har hyppig migrene.

da er det lyd, lys, lukt, fritt. med ei bøtte for spy. hun ligger i senga på et helt mørkt rom, klare rikke spise, ikke snakke, ikke lyder osv..

kan vare opp til 3 dager av gangen.

så om du kan jobbe mens migrene står på, så har du ikke kraftig migrene.

Det finnes masse god forskning og medisinering mot mange typer migrene... eneste unntak er cluster hodepine, men dette hørtes nok ikke som cluster.

Edit: jeg sier ikke at din mors migrene ikke er sterk nok, men sier dette i forhold til hva TS har postet.

Endret av Daxi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orka ikke se mer enn 3 minutter av slik "psyk" galskap.

Mon tro hva disse unge hadde gjort hadde de faktisk hatt noe fysisk som tok over livet deres?



Anonymous poster hash: 300b8...320
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KrissyHart

ja, men medisinene virker ikke alltid med en gang, dessuten er mange av de så man blir helt utslått og bare sover. man må også ta de FØR migrenen kommer for at de skal ha funksjon, samt at man kan bare ta så og så mange pr døgn

Endret av KrissyHart
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

enda en "dere uføre er så late og ikke syke" tråd

*gjesp*

Det som provosserer er at hun ikke engang har prøvd å være ute i jobb, og at hun egentlig ikke virket særlig innstilt på å noen gang komme ut i jobb heller.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nå han der mr Jackson som heller går på dagpenger enn å skaffe seg jobb fordi han bare vil være artist/entertainer er hakket verre enn hun med migrenen.. Klarer du ikke å tjene penger som artist, ja da må du jo skaffe seg en annen jobb -,-



Anonymous poster hash: 3fa84...8a4
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Så denne reportasjen tidligere i dag, og jeg syns det virket som at hun hadde en helt feil innstilling til problemet sitt

Etter timen hos denne legen så sa hun jo at hun så mer positivt på fremtiden

For meg så virket det som at hun ikke hadde prøvd mye, men at hun hadde vondt i hodet og dermed bestemt seg for at hun var for syk til å jobbe.

når det er sagt, så kan det være mye vi ikke fikk vite. Redigering, måten hun formulerte seg på m.m kan nok være årsaken til at hun ble satt i et litt feil lys.

Jeg kan kun snakke for meg selv, men jeg ble også syk når jeg var noe yngre enn henne (hun var 18 når hun ble syk), men det tok mange år før jeg aksepterte at jeg var syk. Jeg forsøkte mange typer jobber, jeg tok utdanning, omskolering, flere typer jobber osv før jeg til slutt ble så dårlig at jeg ikke klarte å komme meg opp av sengen engang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nå han der mr Jackson som heller går på dagpenger enn å skaffe seg jobb fordi han bare vil være artist/entertainer er hakket verre enn hun med migrenen.. Klarer du ikke å tjene penger som artist, ja da må du jo skaffe seg en annen jobb -,-

Anonymous poster hash: 3fa84...8a4

Ja men han har jo jobbfobi. Det er en meget allvorlig lidelse som du ikke må spøke med.

En jeg kjenner har det og hun kan bli inne i dagesvis etter et annfall og må være i et romm helt uten ting som kan rellateres til arbeid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...