Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•

ara

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor jeg vil stoppe, men vil nok ihvertfall ha tre. Mannen vil ha maks tre, tror han. :P vi får se etter hvert!

Heldiggris :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, jeg skjønner at bæsj-promp-fasen kan være litt... krevende  :fnise:  Her går mini rundt å slenger på "i rompa" etter et hvert ord eller setning (om man kan kalle to-ords kombinasjoner som setninger..hehe). Så det er mye "ferdig!...i rompa" osv.. Herlig  :laugh:

Så du har lyst på et barn til, mens mannen synes det holder med to? Huff, det dilemma kan ikke være lett. Det profesjonelle rådet er vel å stoppe når den ene ikke vil mer, men jeg kan forstå til en viss grad at noen damer da slurver med p-piller og prøver å få til et "uhell". Jeg synes ikke det er riktig, men en liten del av meg kan faktisk forstå at det blir slik. For man blir jo alltid glad i barna sine? Men herregud, det var ikke et seriøst råd fra meg altså  :fnise:

Forandring fryder! Ikke for å tråkke noen på tærne nå, men kaffelatte er kanskje litt utdatert som motefarge? Blir sikkert en fryd med grått! Kan jeg spørre hvilken nyanse dere har valgt? Er det en farge fra Jotun?

Jeg har veldig lyst å male. Har faktisk lyst å male et rom rosa! Og da tenker jeg ikke på barnerommet. Lurer på hva mannen vil si  :fnise:

Hahaha! " I rompa " Sjarmerende ass!

Ja, kaffelatte er VELDIG ute. Ble jo malt her for 8 år siden så greit å få litt ny frisk. Fargen er fra Jotun og heter Singel. Den er lys grå.. LITT skeptisk på om den skulle vært enda litt lysere..men tror jeg er fornøyd

Haha, tørr absolutt ikke å slurve med pilla (og skjønte at det ikke var et seriøst råd) men det frister

Ey... Kaller dere stua mi for utdatert?? :opplyser:

:ler: er nå ikke den mest moderne fargen lenger.. Men jeg orker ikke male hele stua :bond: det må nok vente til alle de andre proskjektene er ferdige.

Som: bytte ut trappa, gjøre om kjelleren til to barnerom, gjøre gjesterommet om til vårt soverom, gjøre vårt soverom om til gjesterom :hoho: grave og lage ny mur ute, fikse badet nede, bytte tak, bytte veranda, lage trapp fra veranda og ned på plenen, bygge garasje, bytte kjøkken... Og så male stua og bytte gulvet :hoho:

Tror vi må vinne en heftig lottogevinst. Sånn er det når vi bor i et 80 talls hus :fnise: konklusjonen er vel at vi aldri blir ferdige :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: er nå ikke den mest moderne fargen lenger.. Men jeg orker ikke male hele stua :bond: det må nok vente til alle de andre proskjektene er ferdige.

Som: bytte ut trappa, gjøre om kjelleren til to barnerom, gjøre gjesterommet om til vårt soverom, gjøre vårt soverom om til gjesterom :hoho: grave og lage ny mur ute, fikse badet nede, bytte tak, bytte veranda, lage trapp fra veranda og ned på plenen, bygge garasje, bytte kjøkken... Og så male stua og bytte gulvet :hoho:

Tror vi må vinne en heftig lottogevinst. Sånn er det når vi bor i et 80 talls hus :fnise: konklusjonen er vel at vi aldri blir ferdige :sjenert:

Hjelp!! :hoho:

Men det er jaggu mye å gjøre. Vi har pussa opp og pussa opp siden vi flytta hit i 2009. Det er nå det virkelig begynner å ta form, men alltid noe nytt som må gjøres. Ja takk til noen millioner slik at jeg kan kjøpe helt nytt hus OG ha råd til å sette proffe folk på alt av vedlikehold 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodme:

Jeg er sikker på at det er veldig fint hos deg Favole  :enig:  Har bare merket meg at caffelattefargen ikke er å se på de nyeste fargekartene til Jotun  ;)  Synes caffelattefargen er veldig fin jeg  :Nikke:  Og jeg er ikke den riktige til å prate altså, vi har veldig "feil" farge på veggene  :P

Høres ut som du har planen klar for hva som skal oppgraderes da :) Og 80-talls hus skal man ikke kimse av, jeg ønsker meg faktisk noe fra 80- eller 90-tallet selv. Da ble det jo i hvert fall bygget litt ordentlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!! :hoho:

Men det er jaggu mye å gjøre. Vi har pussa opp og pussa opp siden vi flytta hit i 2009. Det er nå det virkelig begynner å ta form, men alltid noe nytt som må gjøres. Ja takk til noen millioner slik at jeg kan kjøpe helt nytt hus OG ha råd til å sette proffe folk på alt av vedlikehold

Så flinke dere er! Mannen og jeg krangler så busta fyker bare vi skal kjøpe et nytt møbel, så noen store oppussingsprosjekter tror jeg ikke vi skal begi oss ut på med det første  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha 😊 Her sier mannen bare "gjør som du vil" 😉 Han vil ha en finger med noen ganger og det er greit for han er faktisk ganske god på interiør og sånn. 

Jeg lurer fælt på når barna her i huset skal sove mer enn en natt i uka sammenhengende!! I natt har de våkna annenhver gang gjennom hele natta. Gaaaahhhhh....Zombie I dag. Flaks jeg har fri. Altså...gjør vi noe feil eller er der for tidlig å tro at de skal sove hele natten? Jeg skjønner at én dotur er å forvente liksom, men her er det ikke det de må. De er bare lei seg og vil sove hos oss. Jeg skjønner ikke at de kan være redde eller utrygge for de må ALDRI ligge å skrike seg i søvn eller vente en evighet på oss, jeg hopper ut av senga så fort det kommer en lyd...

Hvordan er deres barn? Sover de natten igjennom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini gjorde det :sjenert:

Men det siste halve året. Not so much. Om han ikke kommer inn til oss i løpet av natta så gjør han det ca kl 5 om morgenen. Jeg er så trøtt at jeg merker ikke at han kommer. Og det er mannen som må ta han fordi jeg er gravid :P  hehe.. For om jeg skal opp om natta holder jeg jo på å tisse på meg :fnise: Så da må jeg på do først og sååå ta meg av mini. Og da blir jo ungen forbanna. Alternativet er jo at jeg tisser på meg :sjenert: Men vi er ganske så lei av at han kommer som han gjør. Her om natta våknet jeg av at mini sparka meg i ansiket :sur: Da blir a mor suuuuur og gretten!! 

Problemet her er vel at ingen av oss orker å ta kampen med å følge han inn i senga hans igjen, og å sitte der til han sovner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover ikke natta gjennom nei, det hender seg, men ofte våkner han i fire-fem tida og da prøver jeg å få han til å sove videre sammen med meg. Det går vel over. Mannen mener vi må være mer strenge og få ham til å sove inne hos seg selv, men jeg orker ikke krangle med ungen på den tida av døgnet og mannen er i koma, så da gjør vi det som gir alle mest mulig søvn :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Nå sover endelig barna natta igjennom stort sett hele uka! Herlig 😃

Men nå jinxa jeg vel alt ved å skrive det her 😅

Basert på denne morgenen så vil jeg neppe nomineres som Mother of the year! Så utrolig kjedelig når det blir stress og krangling med barna.. L er superflink om dagen. Kler på seg selv og gjør det han får beskjed om. A derimot er akkurat fylt 2 år og det merkes for å si det sånn.  Hun skal også selv... Men så skal hun ikke selv alikevel. Og når jeg da skal hjelpe henne så er det feil også!! :daane:  Og slik blir det altså bråk av for jeg har drit dårlig tålmodighet idag. Så nå er barna levert og jeg sitter her med en pose tredd over hodet som det står:Bitch-mum på.

Blæ.

Happy mandag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Sjelden jeg skriver her for tida, men nå måtte jeg bare innom og fortelle om en god start på det nye året! Fordi at for et par dager siden ble jeg oppringt av skolen jeg jobbet på før. De lurte på hva jeg drev med om dagen og sånn. Jeg svarte at jeg jobber da litt osv... Så tilbød de meg 100 % stilling!! Jeg bare: "Ehhhh, JA" :hoppe: 

Jeg ble ikke akkurat noe rikere enn før i den nye jobben, så det her var bare veldig gledelig. Har bedt om samtale med sjefen i morgen for å fortelle om oppsigelse som straks kommer og sånn. Jeg trives veldig godt i den nye jobben altså, men sånn som situasjonen er nå så går økonomi aller først. Er så sykt lei av å ha dårlig råd!

Den nye jobben er ikke fast da, men gode muligheter for forlengelse. Først og fremst går kontrakten fra nå og fram til 1.juli. Så får vi se deretter. 

Gruer meg skikkelig til samtale med sjefen i morgen, men må man så må man. Wish me luck! ✌👊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 1 måned senere...

Ikke ofte jeg skriver her lenger.

Trives veldig godt i ny jobb.  Er på en elev hele tiden. Intenst men fint. Jeg har fått skryt for at eleven gjør framskritt allerede. Så det gir motivasjon og selvtillit! 😊

Vi er litt på kant her igjen , i forholdet...Og jeg tror snart helt seriøst at vi må ha en samtale på familievernkontoret eller lignende. Vi står så fast liksom og mannen er en barnslig og sta fjott! Laaaaaaang historie. Baahahh... :sur: 

Ellers er jeg hjemme med A idag. De ringte fra bhg 5 min etter at jeg var kommet på jobb. Diaré. Og hun har hatt omgangssyke 2 ganger på 1,5 mnd og nå diaré igjen! Jeg som er så nøye med håndhygiene her. I tilegg er sengetøy vaska for hver gang hun har vært syk, bytta tannbørste,  vaska do og alle dørhåndtak osv. Stakkars jenta. Allmenntilstanden er god da heldigvis☺

Vi hadde barnevakt på lørdag til søndag. Var på førpremiere på Birkebeinerne på Sjusjøen (fjellet). Utekino. Hele arenaen og lerret var laget av snø. Skikkelig gøy.  Fest etter det for jeg hadde nemlig bursdag den helgen 😉 

L ville ikke hjem fra besteforeldrene så han er der enda :hoho: Skikkelig mini ferie hos mormor og bestefar. De kommer hjem med han I dag. Savner han skikkelig 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk :glare: Men samtale med en tredjepart tror jeg alle par kunne hatt godt av! Særlig når ting er utfordrende og det er barn inne i bildet. Håper dere finner ut av det :klemmer: Det er virkelig ikke enkelt! Been there en million ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man er heldigvis ikke alene ang sånne ting. Men seriøst. Plutselig har vi fått så VELDIG forskjellig syn på oppdragelsen av barna. Som f.eks i natt kl 5.00 våkna begge barna og var litt lei seg og ville forsåvidt stå opp.  Jeg som tok meg av dem som vanlig...Men det ble bare krig og bråk så jeg tok de med inn i senga vår. De sovna på et blunk og sov til nå kl 7.30. Men da var mannen kjempesint og la ut om at dette var siste gangen de lå i vår seng osv.  Jeg svarte at da får han ta nattevåk også for jeg orker ikke krig kl 5 om morran. Og de sover ikke inne hos oss ofte, KANSKJE 1 gang i uka men da bare en av dem og ikke 2. Det er mye lenger siden. Men han kom med det brilliante forslaget om at vi bare låser døra vår slik at de ikke kommer inn til oss når/hvis de våkner. Og er jeg helt gal og ukonsekvent som synes dette er høl i huet??? Låse barna ute ?? :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri falt meg inn å låse døra! :hakeslepp: Mannen her blir også grinete av at J ender opp inne hos oss, men jeg orker ikke krangle kl tre på natta når han sovner iløpet av ti sekunder i vår seng. Vil han ikke ha han i senga vår, så får han gå inn når han våkner. Den som tar jobben har mest å si, ferdig snakka.

Det skal ikke være enkelt altså... Og om mye/deler av problemene er relatert til barna er det kanskje ekstra lurt å snakke med en nøytral person. Barna er jo det kjæreste man har, og ingenting provoserer og frustrerer meg mer enn når vi står og stanger mot hverandre i en diskusjon om hva som er best/verst løsning og vi plutselig står på hver vår planet. Særlig når vi i utgangspunktet var enige, men den ene ikke helt takler det når realiteten biter en i ræva. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Favole skrev:

Kunne aldri falt meg inn å låse døra! :hakeslepp: Mannen her blir også grinete av at J ender opp inne hos oss, men jeg orker ikke krangle kl tre på natta når han sovner iløpet av ti sekunder i vår seng. Vil han ikke ha han i senga vår, så får han gå inn når han våkner. Den som tar jobben har mest å si, ferdig snakka.

Det skal ikke være enkelt altså... Og om mye/deler av problemene er relatert til barna er det kanskje ekstra lurt å snakke med en nøytral person. Barna er jo det kjæreste man har, og ingenting provoserer og frustrerer meg mer enn når vi står og stanger mot hverandre i en diskusjon om hva som er best/verst løsning og vi plutselig står på hver vår planet. Særlig når vi i utgangspunktet var enige, men den ene ikke helt takler det når realiteten biter en i ræva. :sjenert:

Nei jeg synes virkelig det er for drøyt å låse døra! Vil tro det er skremmende for et barn. Enig i at den som står i det om natten har mest å si. Og jeg orker heller ikke krangle med barna når jeg vet de sovner på 2 minutter inne hos oss.  

Dessuten har vi avtalt å stå opp annenhver dag i helgene framover, så jeg sto opp i går. Så i dag var det hans tur, morsdag er det også.  Men hva skjer?  Jo han var oppe hos naboene i går og kom ikke hjem før 5.30 i dag tidlig!! Har drukket hele natta. Så takk for den. 

Det er bare den egoismen hans jeg ikke forstår meg på. Han tenker ikke på andres ve og vel. Det er bare seg selv for alle penga. Vi har aldri hatt store tradisjoner på mor og fars dag men å få sove litt lenger enn dag burde vært det minste han kunne gjøre.

Uansett, gratulerer til alle dere andre flotte mødre der ute :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres trasig ut ... Støtter forslaget om å snakke med noen utenforstående!

Gratulerer så mye med morsdagen, Ara! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...