Susa Skrevet 29. september 2014 #281 Del Skrevet 29. september 2014 Lurt å skrive et brev og dra vekk! Da får han savnet dere litt også! Dessuten veldig deilig å få litt ekstra hjelp og avlastning med ungene en helg! Håper at ting ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 29. september 2014 Forfatter #282 Del Skrevet 29. september 2014 Vi har snakket ordentlig i dag. Det var godt. Vi vet innerst inne hva vi må jobbe med. Og vi har lovet hverandre å være litt mer åpne og snakke om alt som plager oss. Det var ikke noe spesielt med han egentlig. Han var bare fryktelig sliten(ja, han har veeldig lange arbeidsdager) og hadde stengt inne noen ting og da kom alt samtidig.. Han har unnskyldt seg. Plutselig var vi på en ny start og det er godt. Håper vi greier å holde styr på ting framover. Vi har ikke hatt den beste økonomien det siste året pga to tette permisjoner og jeg som bare fikk jobbet 3 måneder før jeg fikk A, så det har også tæret på.... Men det går mot bedre tider. Jeg krysser alt jeg har for at A får barnehageplass på nyåret slik at jeg kan jobbe en del!! God mandag alle sammen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 29. september 2014 #283 Del Skrevet 29. september 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 29. september 2014 #284 Del Skrevet 29. september 2014 Så godt at dere har fått pratet ut! Fikk vondt av å lese om hvordan du/dere har hatt det den siste tiden. Kommunikasjon er alfa og omega i et forhold - og det vet man jo - men det er jammen ikke alltid så lett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 30. september 2014 #285 Del Skrevet 30. september 2014 Bra Det lover godt for fremtiden! Godt dere fikk pratet ut og at dere begge er klare for en slags ny start! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 30. september 2014 Forfatter #286 Del Skrevet 30. september 2014 Ja kommunikasjon er så utrolig viktig!! Jeg er superglad og letta over at vi fikk ordnet opp såpass fort. Tror ikke det hadde skjedd hvis jeg ikke hadde skrevet det brevet.. For det hjalp meg å få ut alt som plaget meg og var mye enklere å snakke om etterpå. Takk til kjære Kakaoen for personlig støtte på privaten Og til dere andre som kom med klare beskjeder og trøstende ord. Fader, jeg er virkelig glad i dette forumet. I alle fall i dere som leser dagboka mi. Så deilig å kunne snakke om alt her inne og vite at det ikke går rundt i vennekretsen *********** Mamma og pappa har høstferie denne uka så L er igjen hos dem fram til onsdag. Helt rart å ikke ha han her. Det er så stille. A er jo her men hun er jo ikke på L's aktivitet og støynivå Hun har forøvrig lagt seg for sin første blund. Så da skal jeg strikke litt tror jeg. Lager sånne enkle men fine halser til både barn og voksne. Tenkte jeg skulle lage opp noen som jeg kan gi bort i julegave :-) Veldig gøy og mer personlig å gi bort noe man har laget selv synes jeg. I dag kom tante rød på besøk og takk Gud for det! 1 uke på overtid og jeg holdt på å dø av redsel Men dette er bare 2 runde med tr etter fødsel så tar vel litt tid å stabilisere seg. -2,3 her i dag. Is på bilen Godt å være inne med kaffe og levende lys i dag. Vi har en del på agendaen, bl.a handling og kakebaking. Mannen har bursdag i morgen så da blir der bløtkake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 30. september 2014 #287 Del Skrevet 30. september 2014 Deilig med et fristed som KG Det er jo noen ting man som er litt vanskelig å prate om med familie og venner, man trenger en nøytral tredjepart som verken er spesielt partisk eller som kommer til å bruke det mot deg senere Jeg føler jeg har hendene fulle med Mini, mens du føler nesten har fri når du bare har A! Det må virkelig være slitsomt med to altså! Får trøste meg med at akkurat nå er jeg syk, Mini er syk og hun får tenner - så vi har vel ikke de beste dagene, men jeg blir litt usikker på om jeg er egnet som tobarnsmor når jeg er megautslitt med én Så kaldt det var hos dere da! Jeg er ikke klar for den blå delen av gradestokken! Nam, bløtkake! Har du noen god oppskrift eller bare slenger du noe sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 30. september 2014 Forfatter #288 Del Skrevet 30. september 2014 Deilig med et fristed som KG Det er jo noen ting man som er litt vanskelig å prate om med familie og venner, man trenger en nøytral tredjepart som verken er spesielt partisk eller som kommer til å bruke det mot deg senere Jeg føler jeg har hendene fulle med Mini, mens du føler nesten har fri når du bare har A! Det må virkelig være slitsomt med to altså! Får trøste meg med at akkurat nå er jeg syk, Mini er syk og hun får tenner - så vi har vel ikke de beste dagene, men jeg blir litt usikker på om jeg er egnet som tobarnsmor når jeg er megautslitt med én Så kaldt det var hos dere da! Jeg er ikke klar for den blå delen av gradestokken! Nam, bløtkake! Har du noen god oppskrift eller bare slenger du noe sammen? Ja, når du bare har et barn hjemme så blir det piece of cake assa! Hehe... Det er slitsomt med to men det er samtidig helt fantastisk!! Jeg har en skikkelig enkel men god oppskrift på sukkerbrød. Også har jeg alltid krem og vaniljekrem inni og vanlig krem på toppen. Skal pynte med jordbær og blåbær Nam!! Slitsomt med sykdom og tannfrembrudd! Hvor mange tenner har hun nå? A har 5 men jeg ser 3 til som er på vei ut. Hun sov som en stein i natt men nå jinxer jeg sikkert alt når jeg skriver det her så da er det vel en helvetes natt i vente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 30. september 2014 #289 Del Skrevet 30. september 2014 Ja, når du bare har et barn hjemme så blir det piece of cake assa! Hehe... Det er slitsomt med to men det er samtidig helt fantastisk!! Jeg har en skikkelig enkel men god oppskrift på sukkerbrød. Også har jeg alltid krem og vaniljekrem inni og vanlig krem på toppen. Skal pynte med jordbær og blåbær Nam!! Slitsomt med sykdom og tannfrembrudd! Hvor mange tenner har hun nå? A har 5 men jeg ser 3 til som er på vei ut. Hun sov som en stein i natt men nå jinxer jeg sikkert alt når jeg skriver det her så da er det vel en helvetes natt i vente Du baker sukkerbrød selv! Så fantastisk! Den kaken er nok supergod Mini har fire tenner, men jeg er usikker på hvor det popper ut nye. Noen ganger tror jeg at jeg ser nye komme, men så blir jeg usikker og er pokker ikke sikker på om hun får flere! Men det bør hun, med all den siklingen og sutringen som er nå! Hun har nok litt tanntrøbbel i vente, men usikker på om melketenner også kommer på kryss og tvers, eller om det bare er de permanente. Litt dårlig opplyst der.. Håper du får nok en fredelig natt Vi hadde det ikke så aller verst i natt vi heller, hun pep og sutret 2-3 ganger og på siste forsøk fikk hun komme opp i sengen vår, men det var bare de to siste timene eller noe så det var bedre enn natten før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 1. oktober 2014 #290 Del Skrevet 1. oktober 2014 Vil bare inn å gi deg den største klemmen av alle klemmer! Hurra for mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter #291 Del Skrevet 2. oktober 2014 Takk, Angel-A ********** Endelig er familien komplett igjen. L kom hjem i går. Var så godt å få hjem den lille rakkeren Han er så festlig om dagen. Veksler mellom å være Tigergutt, dinosaur eller løve. Mye brøling og bumping Også sjefer han veeldig over A for tiden. "Neeei, A, ikke ta den!" "Nei,A, den er min!" Osv osv. Men han kan være ganske søt mot henne også.. Gir henne klemmer og vil gjerne holde henne på fanget eller bære henne. Hehe.. Når han kom hjem i går så fikk jeg en kjempeklem også sa han "stooor kos, traktorkos" Søting. Nettene er bra for tiden. *bank i bordet* L bor på vårt rom foreløpig. Stresser ikke med å flytte han inn på sitt eget rom enda. Han skal få bli skikkelig trygg først. A sover bra. Hun våkner nesten fast rundt 3-4. Da får hun litt vann eller bare hjelp til å finne smokken også sover hun til 7. Deilig med litt forutsigbarhet ******* Bursdagsfeiring for mannen i går. Deilig med kaker snop! Hilsen godtegrisen! Han fikk masse kule klær av mamma og flokken og konsertbilletter fra meg Vin og ullsokker av svigers Jeg har allerede stjålet de. Jeg elsker tykke store ullsokker og varme klær. Nå som gradene synker så sitter jeg å huttrer i sofaen hver kveld. Nå babler jeg bare så avslutter skrivingen. God torsdag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter #292 Del Skrevet 5. oktober 2014 Da var helgen over. I morgen skal jeg ha min første fulle arbeidsdag. 8-4. Det blir rart! Kun denne dagen da, fordi det er høstferie og SFO er åpen. ******* I går reiste jeg og ei til for å overraske ei venninne på bursdagen hennes. Hun har en baby på 4,5mnd så vi tenkte hun trengte litt luft under vingene. Vi troppet opp hjemme hos henne (hadde konspirert med mannen hennes ) og lagde deilig mat og koste oss med godt drikke til. Da kvelden kom og babyen sov søtt dro vi ut en tur. Var en veldig artig og vellykket kveld Nå har jeg sett ferdig Farmen så da er det vel bare å finne senga og lade opp til jobbing i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 6. oktober 2014 #293 Del Skrevet 6. oktober 2014 Så koselig ting å gjøre for venninnen din Høres ut som et deilig avbrekk fra småbarnstilværelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #294 Del Skrevet 10. oktober 2014 Jeg vet selv hvor mye jeg satte pris på å bli tatt med ut da A var 4 måneder, så hva gjør man vel ikke for gode venner? Nå har jeg levert L i barnehagen. Møtte på nabojenta som er 6 uker yngre enn han. Og hun hadde ikke bleie på i dag, og jeg kjente jeg ble litt oppgitt. Det er jo supert hvis hun greier å slutte men det irriterer meg at naboen har det så utrolig lett med barna sine!! Sprøtt, jeg vet Men de har sovet natten igjennom fra dag 1 og er generelt rolige og greie barn, til tross for å ha gått hjemme med en mor som er mer opptatt av å se på telefonen og holde det rent, enn å vie barna oppmerksomhet. "Her, ta litt sjokolade så blir det stille i heimen" er policyen i det huset. Hun belønner jo også selvsagt barnet med godis når hun har tissa på potta, så ikke rart hun er så ivrig på det... Men altså...er det lurt å gi de premie for å gjøre ifra seg på do/potte? Jeg kjenner jeg vet veldig lite om temaet... *google* Jaja, vet egentlig ikke helt hvorfor jeg skrev dette.....er vel rett og slett litt sjalu fordi alt (som sagt) er så lett med nabobarna... L tisser også på potta opp til flere ganger om dagen, men når jeg tar av bleia så skjønner han ikke at han må si ifra for å gå på do... men det kommer jo med tiden. Han er jo ikke 2,5 enda engang, så er jo ikke noe stress Jeg har fått noen flere timer med jobbing nå Alle monner drar!! Hadde A hatt barnehageplass så kunne jeg fått jobbet masse! Så det er litt synd... Kan jeg ringe barnehagen og spørre om hun får plass og om hun kan begynne før? Eller blir det bare en stor operasjon, tro? Hadde egentlig noe mer på hjertet, men kommer ikke på det akkurat nå..så da var det kanskje ikke så viktig.... Har forresten bestilt 2 julegaver på Ebay. De berømte Vaenait pysjene. Kjøpte de til nabobarna. Ga vel en liten hundrelapp for 2 stk inkl.frakt. Blir nok mer julegaveshopping derfra. Hva gir dere familie og venner i gaver? Jeg strikker til mamma og ei venninne av meg og ungen hennes, men jeg er ikke så flink så kan ikke strikke tonnevis med ting. Blir aldri ferdig til jul... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 10. oktober 2014 #295 Del Skrevet 10. oktober 2014 Ring bhgen og spør om ho kan begynne før.. Det gjorde venninna mi, og de fikk plass to mnd før siden ho hadde mulighet til å få seg jobb Jeg skjønner godt at du blir sjalu på naboen. Det hadde jeg også blitt. Du får trøste deg med at ungene sikkert blir noen helvettes tenåringer med godis oppdragelse ingen har det perfekt.. Så ho får nok igjen for å ha hatt en enkel småbarnsfase Ikke hast med potta.. Men du kan jo prøve sånn klistremerkesystem? At han får et klistremerke i boka hver gang han gir beskjed om at han må på do? Ellers så er det vel bare å rose masse når han tisser på potta jeg har ikke peiling jeg heller.. Potta vår står nå på badet, og jeg spør av og til om han vil tisse på potta. Da setter han seg på den og sier: tsssssss. Reiser seg og gliser men mini er jo en del yngre en L da Tenker uansett at skikkelig pottetrening er vel enklest om våren/sommeren når de ikke har masse tøy på ute Nå skal keg kose meg med ostesmørbrød til lunsj Er lett med på julegaveprat venter bare på laderen til macen min. Postmannen var her nettopp, så jeg må løpe ut og sjekke postkassa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 10. oktober 2014 #296 Del Skrevet 10. oktober 2014 Hørt at flere bruker sånn klistremerkesystem for pottetrening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter #297 Del Skrevet 11. oktober 2014 Ring bhgen og spør om ho kan begynne før.. Det gjorde venninna mi, og de fikk plass to mnd før siden ho hadde mulighet til å få seg jobb Jeg skjønner godt at du blir sjalu på naboen. Det hadde jeg også blitt. Du får trøste deg med at ungene sikkert blir noen helvettes tenåringer med godis oppdragelse ingen har det perfekt.. Så ho får nok igjen for å ha hatt en enkel småbarnsfase Ikke hast med potta.. Men du kan jo prøve sånn klistremerkesystem? At han får et klistremerke i boka hver gang han gir beskjed om at han må på do? Ellers så er det vel bare å rose masse når han tisser på potta jeg har ikke peiling jeg heller.. Potta vår står nå på badet, og jeg spør av og til om han vil tisse på potta. Da setter han seg på den og sier: tsssssss. Reiser seg og gliser men mini er jo en del yngre en L da Tenker uansett at skikkelig pottetrening er vel enklest om våren/sommeren når de ikke har masse tøy på ute Nå skal keg kose meg med ostesmørbrød til lunsj Er lett med på julegaveprat venter bare på laderen til macen min. Postmannen var her nettopp, så jeg må løpe ut og sjekke postkassa Hadde du fått laderen din? Da skal jeg jammen meg snakke med barnehagen på mandag! Hadde vært helt konge å få jobbe mer. Trenger pengene og jeg er klar for mer jobbing. To tette permisjoner er veldig deilig men litt for lenge å gå hjemme for min del.... Haha, så søt mini er som later som han tisser på potta! L tisser jo en del på potta faktisk, men det er så opp og ned. En dag vil han gå hele tiden, mens andre dager nekter han fullstendig. Har laget klistremerkesystem nå, så skal prøve å få litt mer rutiner på do/potte-treningen. Leste en del om det på nett i går. Står som du sier, Kakaoen, at man skal overøse dem med ros når de gjør noe i potta Også burde man ha faste do/potte-tider. Når man står opp, etter måltider og før man skal sove. Vi får prøve oss litt fram. Fikk litt sånn hig etter å sette i gang på ordentlig. Naboene kan ikke være noe bedre enn oss må vite Neida, utrolig å tenke sånn egentlig..Jeg burde jo heller være glad på deres vegne, som har så snille og flinke barn! Det er bare at latskapen til foreldrene gjør at jeg ikke synes de fortjener å ha det såpass lett når de ikke har gjort noe for det! Jaja... I får vi fullt hus. To kamerater av F skal komme og hjelpe han med noe småtterier i kjelleren. Også kommer damene til disse karene med 4 barn til sammen. Men det blir nok koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lostinthoughts Skrevet 11. oktober 2014 #298 Del Skrevet 11. oktober 2014 Hei, etter å ha lest meg gjennom hele dagbok din, var det veldig på tide å si hallo 👻 Synes du skriver bra, og for meg som er prøvende, men full av angst, så er det interessant å lese om barneemner 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter #299 Del Skrevet 11. oktober 2014 Oi! Har du lest alt? Kjempekoselig med et nytt "fjes" her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 11. oktober 2014 #300 Del Skrevet 11. oktober 2014 Hei! Du virker som et så flott menneske! Kan jeg få følge deg videre her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå