Gå til innhold

Den store bunadstråden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så mye fint her :) Alle bunader er virkelig fine, det er så kjekt at man kan ha et plagg som man er så glad i og som betyr mye for en :)

Min bunad er over hundre år og tilhørte min tippoldemor opprinnelig. Jeg arvet den av min bestemor. Den har til og med en håndlaget sølje :rodme:



Anonymous poster hash: 55335...853
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gudbrandsdals festbunad og i svart jeg elsker den :rodmer:

Får ikke lov til å legge inn bilde..

Har veldig lyst på belte til den, men vet mange mener det ikke hører til.... :sjenert:

Det definerer livet, men jeg vet ikke om jeg har lyst til å få bunadspolitiet på nakken ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gudbrandsdals festbunad og i svart jeg elsker den :rodmer:

Får ikke lov til å legge inn bilde..

Har veldig lyst på belte til den, men vet mange mener det ikke hører til.... :sjenert:

Det definerer livet, men jeg vet ikke om jeg har lyst til å få bunadspolitiet på nakken ;)

De fleste jeg kjenner som har den, bruker belte. Bunad blir jo mer og mer "liberalt" da, så det er nok ikke verdens undergang for bunadpolitiet om du velger å skaffe deg et belte.

Anonymous poster hash: cb4e3...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har festbunaden til Nordhordland som mamma laget til meg til konfirmasjonen. http://www.bunadstovapaadale.no/Nordhordland%20damebunad_ArticlesList_7.aspx ( har perlebrodert brystduk og sølvbelte ( hadde perlebelte som jeg sydde selv, før jeg giftet meg))

Skulle jeg hatt en annen bunad hadde det blitt den blå nordlandsbunaden http://www.bunadrosen.no/damebunad/nordlandsbunad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Nordfjordbunad med grønt liv. (ikke meg på bildet)

nordfjordbunad.jpg

Endret av TøydukkeAnna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Jeg har rød trønderbunad. Ifølge en annen tråd her er den visst bælstøgg, men jeg synes den er flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rød trønderbunad. Ifølge en annen tråd her er den visst bælstøgg, men jeg synes den er flott!

Den røde trønderbunaden er kjempefin! Finere enn både den blå og den grønne

Anonymous poster hash: cb4e3...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne kystdrakten :)

Bilde fra Google

Jeg skjønner at det noen ganger er nødvendig, men solbriller til bunad ser så forferdelig feil ut:(

Anonymous poster hash: cb4e3...293

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Den røde trønderbunaden er kjempefin! Finere enn både den blå og den grønne

Anonymous poster hash: cb4e3...293

Tusen takk! Jeg bærer den med stolthet. ;) Men jeg angrer faktisk litt på at jeg ikke valgte grønn, for den er det ikke mange som har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1985-modellen av hedmarksbunaden, og er veldig fornøyd med den, selv om den ofte blir nevnt i forbindelse med styggeste/kjedeligste bunaden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 1985-modellen av hedmarksbunaden, og er veldig fornøyd med den, selv om den ofte blir nevnt i forbindelse med styggeste/kjedeligste bunaden. :)

85-modellen er kjempefin! Det er 55 som er stygg og kjedelig

Anonymous poster hash: cb4e3...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den er veldig fin, og synes også forkleet er fint fordi det er spesielt :)

Takk, jeg synes selvfølgelig den er kjempefin selv, og jeg er enig i at den er flott med forkle også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har østfoldbunaden med grønn vest. Synes ikke det er den peneste bunaden, men elsker den likevel da den er arvet og alle damene i familien har lik. Synes det er veldig koselig!



Anonymous poster hash: 9e1a0...8b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

186.jpg?w=684&h=1024

(Ikke meg på bilde)

Min bunad. Hatt den i snart 10 år, og kunne aldri tenkt meg en annen.

Ønsker meg litt hvitt forkle. Noen som vet hvor mye det koster for et bunadsforkle ca?

En av fineste bunadene synes jeg er Hardangerbunaden!

Endret av miaw
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

attachicon.gifIMG_0948.JPG

Min bunad. Hatt den i snart 10 år, og kunne aldri tenkt meg en annen bunad. For meg er den veldig personlig, og jeg føler sterk tilhørighet til den siden de fleste i slekta har ulike varianter av denne bunaden, og jeg er født og oppvokst fra området den er fra.

Ønsker meg litt hvitt forkle. Noen som vet hvor mye det koster for et bunadsforkle?

Den fineste bunaden synes jeg forøvrig er Hardangerbunaden!

Spørs hvilken bunad du har og om du kjøper ferdig eller sett til å sy selv... men det kan nok fort ligge på mellom 5-10.000 ferdig.

Anonymous poster hash: cb4e3...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...