Gå til innhold

Vegvesenet og statsministeren mener Petter Northug trenger støtte.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil jeg få støtte hvis jeg fyllekjører? Ville dere på KG gitt meg moralsk støtte hvis jeg kom og lagde en tråd om fyllekjøringen min?



Anonymous poster hash: 89856...369
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg ville ikke støttet deg eller noen andre som fyllekjørte.

Ikke hvis de angret veldig på hva de hadde gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vil jeg få støtte hvis jeg fyllekjører? Ville dere på KG gitt meg moralsk støtte hvis jeg kom og lagde en tråd om fyllekjøringen min?

Anonymous poster hash: 89856...369

Hvor har de sagt det? Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, Northug gjorde en feil. Det skjer. Jeg synes det er bedre å se at toppidrettsutøvere kan være mennesker og drite seg ut slik vi også så med skiskyttergutta.

Når det er sagt er fyllekjøring uakseptabelt. Jeg håper han har skjønt det nå.



Anonymous poster hash: 96fbf...f73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror at det de mener å få frem er at selv om det er forferdelig galt å fyllekjøre er det på ingen måte OK at en hel nasjon (samt også utenlands presse) starter en lynsjemobb for å ta en person som gjorde en feil. Det er på ingen måte greit å gjøre en enkelt person til en syndebukk som en hel nasjon kan snakke stygt om og kose seg med at har det fælt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er greit at han skal få ekstra med "pepper" fordi han er Petter Northug, men når det er sagt så er det ingen unnskyldning for rattfylleri, så jeg håper han mister lappen for en stund, og får svi litt, som alle andre som har vært like dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tris

Ikke hvis de angret veldig på hva de hadde gjort?

Om jeg traff på Petter Northug så ville ikke jeg stilt meg opp foran han og slengt dritt til han og spyttet på han. Jeg ville ikke sagt til han at han fortjener ditt og datt. Hvis det er dette du mener. Sånn tenker jeg ikke, og slik gidder jeg ikke å oppføre meg som.

Han angrer nok, og det er straff nok i tillegg til den straffen han antageligvis får av retten. Og nei, jeg ville ikke støttet det dumme valget han tok ved å sette seg bak rattet og kjøre i fylla. Det betyr ikke at jeg ikke kan støtte andre valg han tar i sitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Vet ikke helt hva slags støtte de mener? Fyllekjøring er vel omtrent det dummeste du kan gjøre, og jeg håper han får sin straff på lik linje med alle andre, og ikke særbehandling fordi han heter Northug. Samtidig håper jeg jo at han kan komme seg videre etterpå, forhåpentligvis med ski på beina.

Jeg støtter ikke hans handlinger, men kommer ikke til å lage noe oppstyr rundt det heller.

Jeg er ikke sint, bare veldig, veldig skuffet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllekjøring er vel omtrent det dummeste du kan gjøre

Jeg tror jeg vet om noe som er enda dummere. Å bombe regjeringskvartalet :klaske:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er greit at han skal få ekstra med "pepper" fordi han er Petter Northug, men når det er sagt så er det ingen unnskyldning for rattfylleri, så jeg håper han mister lappen for en stund, og får svi litt, som alle andre som har vært like dumme.

Jeg er enig i at straffen må bli den samme for Northug som for andre. Straffenivået, spesielt bøtenivået for rattfylleri burde imidlertid vært betydelig hevet. Jeg tror at en solid bot vil svi betydelig mer enn noen uker i fengsel. Dagens bøtenivå på 1,5 brutto månedslønn er svært lavt. Hva om bøtenivået hadde vært økt til 5 årslønner + inndragning av 80% av formuen? Da hadde nok svært få tatt sjansen på fyllekjøring.

Anonymous poster hash: a081a...d0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal vel miste lappen og få fengsel. Hvis ikke er det drøyt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtte? Ja stakkars han, han drakk seg drita og satte seg bak rattet. Lurer på hvor mye støtte folk ville kreve om han hadde kjørt ned et barn i samme slengen. Han brøt loven, og burde ta straffen han fortjener og får ikke sympati fra meg.



Anonymous poster hash: 520b2...69f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å kjøre i fylla er ikke bare å drite seg litt ut eller gjøre en feil, det er såpass alvorlig at jeg ikke skjønner at noen kan 'støtte han i denne tunge tiden'. Jeg syns faktisk det at han er en offentlig person gjør alt bare mye verre, og jeg syns ikke han fortjener å beholde sponsorer eller bli støttet på andre måter.

You reap what you sow, så enkelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at straffen må bli den samme for Northug som for andre. Straffenivået, spesielt bøtenivået for rattfylleri burde imidlertid vært betydelig hevet. Jeg tror at en solid bot vil svi betydelig mer enn noen uker i fengsel. Dagens bøtenivå på 1,5 brutto månedslønn er svært lavt. Hva om bøtenivået hadde vært økt til 5 årslønner + inndragning av 80% av formuen? Da hadde nok svært få tatt sjansen på fyllekjøring.

Altfor lav straff. Northug fortjener å gå på bakglatte ski hele neste vinter. Så kanskje han tenker seg om neste gang han vurderer å gjøre noe så dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at Erna ikke kunne finne plass i hjertet sitt til litt forståelse for de hasjrøykende ungdomspolitikerne sine, også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altfor lav straff. Northug fortjener å gå på bakglatte ski hele neste vinter. Så kanskje han tenker seg om neste gang han vurderer å gjøre noe så dumt.

Ha-ha...

Anonymous poster hash: a081a...d0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor lav straff. Northug fortjener å gå på bakglatte ski hele neste vinter. Så kanskje han tenker seg om neste gang han vurderer å gjøre noe så dumt.

Loven skal være lik for alle. Pålegg om bakglatte ski vil kun ramme den skigående del av folket, hvilket er langt fra alle selv om vi etter sigende skal være født med ski på beina.

Forøvrig vil det vel neppe bli noe skigåing på fengselsfuglen Northug neste sesong.

Anonymous poster hash: a081a...d0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til mye annet er dette storm i et vannglass. Ett knekt kragebein, en defekt bil og kanskje ett par sølete joggesko. Helt klart idiotisk, men neste gang kan det være en av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til mye annet er dette storm i et vannglass. Ett knekt kragebein, en defekt bil og kanskje ett par sølete joggesko. Helt klart idiotisk, men neste gang kan det være en av oss.

Ja, alt dramaet i pressen over han og saken er storm i et vannglass, men alvorligheten i det er ikke det. Og ja, neste gang kan det være en av oss, eller et av våre barn, under bildekkene. Det er seriøst, og straffen burde reflektere det, uansett om man er berømt eller ei.

Anonymous poster hash: 520b2...69f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...