Gå til innhold

Alkohol er idiotisk, hvorfor drikker dere alkohol?


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri drukket alkohol og kommer aldri til å gjøre det, når jeg ser fulle folk som vandrer rundt som noen tullinger tenker jeg bare herregud så tragisk. Hva er poenget? drikk heller et glass vann, alkohol er ikke sunt uansett...

Det er svært behagelig. Det løser opp sosial angst og hemninger, det får deg til å komme med de "smarte" kommentarene som du ellers ville sensurert bort, og ølbrillene (som virker begge veier) gjør at man oftere skårer hos det motsatte kjønn. Noen ganger med veldig positivt resultat.

At man av og til blir litt FOR animert, er en risiko jeg er villig til å ta.

Problemet med alkohol er selvsagt at det slipper ut det som er på innsiden, og i perioder kan jo folk ha mye dritt som vil ut. Det kan jo bli en ganske grim forestilling, med både emosjoner og vold.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Winza

Jeg er redd for hva jeg kan gjøre i fylla. At jeg blir er uhyre og ender opp med å angripe en dame eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Du vet jo ingenting om det TS, for det første tror du at alle som drikker alkohol må bli sørpedritings, og for det andre så bedømmer du denne rusfølelsen utenfra, for du har aldri vært full selv. Du tar ikke med det elementet at det er en rus engang.

Jeg drikker alkohol fordi jeg synes det smaker godt med en iskald øl i sola eller en god vin til maten. Jeg liker også rusfølelsen, det er sosialt, det gjør meg i godt humør, det gjør andre i godt humør. Det er gøy. YOLO.. ;)

Å bli for full er ikke særlig gøy, men dette kan man styre selv. Bakrus tar jeg som en del av pakka, what goes up, must come down. Jeg skjønner de som velger å drikke hakket mindre/sjeldnere enn meg, men de som ikke kan ta seg et glass godt rødt til biffen engang synes jeg direkte synd på. Livet er til for å nytes.

Så anbefaler du meg å røyke og drikke (jeg røyter ikke fra før av)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Jeg er redd for hva jeg kan gjøre i fylla. At jeg blir er uhyre og ender opp med å angripe en dame eller noe

Tror neppe du ville blitt noe uhyre i fylla, Sid. Du virker jo tvers igjennom snill. :) Eksen min som var en jævel i fylla var en jævel i edru tilstand også. Så skulle du få lyst til å smake litt er det ikke sånn at du endrer personlighet totalt etter et par cider. :) Dessuten er det jo bare tull å drikke seg full. En cider er godt som kos og et glass vin er godt til god mat, men man blir ikke full av det. :)

Endret av RusaPåBrus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for hva jeg kan gjøre i fylla. At jeg blir er uhyre og ender opp med å angripe en dame eller noe

Kanskje du kunne vurdere å ikke drikke deg FULL, da? Det meste med alkohol er dose-avhengig. Og det står ingenting i alkoholloven om at man MÅ drekka til det er tomt. De ulykkelige sjelene som har det sånn, plages jo litt med alle de dumme tingene de sa og gjorde under innflytelse av en rus som var tre ganger mer intens enn det de kunne bære med en viss verdighet. Men det MÅ ikke være sånn, selv om det utmerket godt KAN bli det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe du ville blitt noe uhyre i fylla, Sid. Du virker jo tvers igjennom snill. :) Eksen min som var en jævel i fylla var en jævel i edru tilstand også. Så skulle du få lyst til å smake litt er det ikke sånn at du endrer personlighet totalt etter et par cider. :) Dessuten er det jo bare tull å drikke seg full. En cider er godt som kos og et glass vin er godt til god mat, men man blir ikke full av det. :)

Njæ, der skal man være litt forsiktig med generaliseringene. Hvis man er en kødd i edru tilstand, så blir man helt klart ikke noe bedre menneske med noen glass innabords. Men det fins mange passiv agressive mennesker som slipper ut sin indre drittsekk når promillen stiger, og det kan være en ganske grim forestilling enkelte ganger. Så joda, man kan rett som det er oppleve at folk skifter personlighet under innflytelse av alkohol. Men som du sier, man MÅ jo ikke drikke seg drita full.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest crazycatlady

Njæ, der skal man være litt forsiktig med generaliseringene. Hvis man er en kødd i edru tilstand, så blir man helt klart ikke noe bedre menneske med noen glass innabords. Men det fins mange passiv agressive mennesker som slipper ut sin indre drittsekk når promillen stiger, og det kan være en ganske grim forestilling enkelte ganger. Så joda, man kan rett som det er oppleve at folk skifter personlighet under innflytelse av alkohol. Men som du sier, man MÅ jo ikke drikke seg drita full.

Selvfølgelig, men de fleste endrer ikke personlighet etter et par cider. Selv om det sikkert fins noen som ikke tåler noenting uten at det klikker helt.

Ingen som blir noe bedre menneske i fylla, nei. Eksen min var en slem og sykelig sjalu psykopat og ble enda verre i fylla. Og han drakk ofte og fryktelig mye og nektet selvsagt på at han var alkoholiker. *riste av seg vonde minner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Hva er sjansen for å bli avhengig av alkohol når man prøver? Jeg blir så lett avhengig av ting jeg er redd jeg blir hekta på det. Ikke lenge siden jeg var hekta på jus

Kanskje du kunne vurdere å ikke drikke deg FULL, da? Det meste med alkohol er dose-avhengig. Og det står ingenting i alkoholloven om at man MÅ drekka til det er tomt. De ulykkelige sjelene som har det sånn, plages jo litt med alle de dumme tingene de sa og gjorde under innflytelse av en rus som var tre ganger mer intens enn det de kunne bære med en viss verdighet. Men det MÅ ikke være sånn, selv om det utmerket godt KAN bli det.

så har du drukket alkohol og blitt full selv før?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ, der skal man være litt forsiktig med generaliseringene. Hvis man er en kødd i edru tilstand, så blir man helt klart ikke noe bedre menneske med noen glass innabords. Men det fins mange passiv agressive mennesker som slipper ut sin indre drittsekk når promillen stiger, og det kan være en ganske grim forestilling enkelte ganger. Så joda, man kan rett som det er oppleve at folk skifter personlighet under innflytelse av alkohol. Men som du sier, man MÅ jo ikke drikke seg drita full.

Ja, det er riktig det.. verdens hyggeligste kan bli det slemmeste i fylla. Hadde en kollega som ble så ufyselig i språket når han drakk, endret personlighet fullstendig. Og det hender at den mest forsiktige dame blir det grove vesenet etter å ha drukket, har sett damer som er tilbakeholdne til vanlig som slenger seg rundt mannfolka og bedriver den verste griseprat.

Jeg liker ikke å bli full men syns det er godt med et par glass vin i godt selskap. Jeg har hatt mine fulle øyeblikk som ungdom som jeg ikke ønsker å tenke på og heller ikke gjenta :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 og drikker ikke. Blir dårlig i magen, liker ikke smaken og liker ikke miste kontroll. Klarer ikke ha det gøy når jeg er full. Blir alt for mye følser og noe går alltid galt. Har det mye bedre uten. Vet om flere som reagerer som meg på alkohol, men de drikker likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Den pokalen der er for lengst tatt av andre.

Dessuten er du jo en vinglepetter. Du sa nettopp at du aldri hadde prøvd det?

Hva er en vinglepetter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en vinglepetter?

En vinglepetter er noen som kommer med motstridende svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Seriøst, jeg ser folk klager over hele forumet over at dem er fyllesyk på denne tida hver uke. Hva er så bra med alkohol når man bare blir fyllesyk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst, jeg ser folk klager over hele forumet over at dem er fyllesyk på denne tida hver uke. Hva er så bra med alkohol når man bare blir fyllesyk?

Alkohol er en vidunderdrikk for meg. Det løser opp en "sperre" som gjør meg trygg i å snakke med folk og gjør meg i veldig godt humør. Jeg drikker sjelden og forbinder alkohol med kos og moro i hyggelig selskap. Jeg vet hvor mye jeg tåler og derfor er jeg så å si aldri fyllesjuk.

Den eneste dårlige erfaringen jeg har med alkohol er idioter på byen og de som ikke vet hvordan de skal drikke og pøser nedpå. Derfor drikker jeg kun sammen med folk jeg stoler på. Noen tåler heller ikke alkohol, dette gjelder vedig ofte menn, og de burde holde seg langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol er en vidunderdrikk for meg. Det løser opp en "sperre" som gjør meg trygg i å snakke med folk og gjør meg i veldig godt humør. Jeg drikker sjelden og forbinder alkohol med kos og moro i hyggelig selskap. Jeg vet hvor mye jeg tåler og derfor er jeg så å si aldri fyllesjuk.

Den eneste dårlige erfaringen jeg har med alkohol er idioter på byen og de som ikke vet hvordan de skal drikke og pøser nedpå. Derfor drikker jeg kun sammen med folk jeg stoler på. Noen tåler heller ikke alkohol, dette gjelder vedig ofte menn, og de burde holde seg langt unna.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg drikker for det er så godt ;) Det morsomste er de i høye hæler som blir fulle og ikke klarer å gå skikkelig på hælene :fnise:

Jeg har nok sett dum ut mange ganger selv. Jeg tenker alltid med meg selv når jeg er skikkelig fyllesjuk at jeg aldri skal drikke meg full igjenn. Det går bare ikke. Skjer gang på gang! :klo:

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker av flere forskjellige årsaker. For det første så er det godt med noe annet enn vann og cola til maten. For det andre, så liker jeg å bli lett brisen, bare sløve meg ned. Jeg er en veldig bra filosof når jeg er lett påvirket :P Alkohol er en grei ice-breaker når man møter venners venner osv. Liker best å møte folk uten alkohol, men begge deler kan være koselig ;)

Så har jeg en annen side av meg som ingen kjenner til, som til tider kan være enklest å bare drikke vekk og glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...