Gå til innhold

Hvor mye koster det å kjøre opp til bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4000? Det tror jeg ikke på. Bare glattkjøringskurs koster vel 4000?

Hadde to som kjørte opp før jul, de betalte hver 20 000 kr. Da hadde de et minimum med timer, hadde øvelseskjørt med oss foreldre i to år, klarte teori på første forsøk og hadde ingen forsinkelser. Tror dette er det billigste det lar seg gjøre i vår by, hvor hver kjøretime kostet 620? kr.

Anonymous poster hash: a1fcd...ec7

Du fikk ikke med deg at jeg skrev HINT? Som i hint trafikkskole, hvor studenter går for å bli trafikklærere.. Der kan man melde seg på for å kjøre opp. Tar 2 år. Kostet ca 3500 kroner da jeg tok lappen der for ett par år siden. Alt er innkludert i prisen.

Anonymous poster hash: 4a7e7...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4000? Det tror jeg ikke på. Bare glattkjøringskurs koster vel 4000?

Anonymous poster hash: a1fcd...ec7

Det er korrekt som AB sier.

Kostnadene ved å ta førerkortet via HiNT trafikkskole er per 1.1. 2013 følgende:

Gebyr HiNT kr 1 100,-

Sikkerhetskurs på bane (NAF) kr 1 000,-

Gebyr Statens vegvesen (ved teoriprøve og oppkjøring fra 1.1.2012):

Teoriprøve kr 520,-

Praktisk førerprøve kr 920,-

Utstedelse av førerkort kr 240,-

Fotografering kr 65,-

Fra nettsidene til HiNT.

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble vel ca 20 000 - 25 000 her totalt med trafikalt grunnkurs og alt. Det var for 3 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Jeg betalte 25000,- Hadde muligheten til å øvelseskjøre litt ved siden av, men ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte ca 17-20 000 i 2008. Med trafikalt grunnkurs, obligatoriske kjøretimer og noen ekstratimer. Vet det har blitt litt dyrere siden da, men...

Anonymous poster hash: d5710...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk ikke med deg at jeg skrev HINT? Som i hint trafikkskole, hvor studenter går for å bli trafikklærere.. Der kan man melde seg på for å kjøre opp. Tar 2 år. Kostet ca 3500 kroner da jeg tok lappen der for ett par år siden. Alt er innkludert i prisen.

Anonymous poster hash: 4a7e7...ddd

Du skrev ikke HiNT, men hint. Hvem er lokalkjent i Nord-Trøndelag?

Anonymous poster hash: a1fcd...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skrev ikke HiNT, men hint. Hvem er lokalkjent i Nord-Trøndelag?

Anonymous poster hash: a1fcd...ec7

Vel, ikke min feil at du ikke skjønte hva jeg mente ;)

Anonymous poster hash: 4a7e7...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok null kjøretimer (unntatt 2 oblig veiledningstimer og det andre oblig) så måtte ut med kun 16 000. Har kjørt nesten daglig med foreldre hver gang de skulle på butikken, besøk, sitte på til jobb osv. Øvelseskjørte vel 20 000km i løpet av et år. Kjørte også alle langturene fra øst til vestlandet og så videre. Foreldrene var jo bare glade de slapp å kjøre så. Bare du ikke kjefter når sønnen ligger 1kmt over fartsgrensa og for alt han gjør kommer det til å bli veldig morro for begge. La han forbikjøre etterhvert og kjøre på motorveien og ikke vær en av de som tror han ikke kan kjøre fordi ham har L bak bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 000? Seriøst? Jeg hadde heller ingen å øvelseskjøre med og syntes jeg hadde mange kjøretimer, men betalte likevel bare ca 40 000 totalt. Du må jo være utrolig tunglært?

Anonymous poster hash: 10bf2...d1e

Og du kan gi faen i å være så frekk! Idiot.

Anonymous poster hash: a146f...d4f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det går i tunglært eller ei. Noen trenger bare ekstra lang tid for å bli trygg. Og den dagen de blir trygg klarer de å bruke den kunnskapen de åpenbart sitter inne med.

Klart det blir sykt dyrt om de da skal ta alle disse kjøretimene med en skole.

Det som går igjen med de som bruker lengre tid på å ta lappen er at de rett og slett er redd bak rattet. Redd for å kræsje og drepe noen, evt drepe seg selv.



Anonymous poster hash: e19ba...271
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det går i tunglært eller ei. Noen trenger bare ekstra lang tid for å bli trygg. Og den dagen de blir trygg klarer de å bruke den kunnskapen de åpenbart sitter inne med.

Klart det blir sykt dyrt om de da skal ta alle disse kjøretimene med en skole.

Det som går igjen med de som bruker lengre tid på å ta lappen er at de rett og slett er redd bak rattet. Redd for å kræsje og drepe noen, evt drepe seg selv.

Anonymous poster hash: e19ba...271

Takk! Du har skjønt det! Jeg har vært så redd når jeg har satt meg bak rattet, trodde jeg skulle kræsje og dø. Nå går det fint, og det nærmer seg oppkjøring.

Anonymous poster hash: a146f...d4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Tror jeg hadde følt meg tryggere med en som har brukt tid og 100 000 på lappen, enn en som har tatt intensivkurs og hatt flaks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde følt meg tryggere med en som har brukt tid og 100 000 på lappen, enn en som har tatt intensivkurs og hatt flaks.

Godt å høre :) Selv om jeg har brukt lang tid, så er jeg nå 100% trygg på å kjøre i Oslo sentrum. Det tror jeg ikke gjelder så altfor mange sjåfører.

Anonymous poster hash: a146f...d4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så heldig og bor ved HINT, trafikklærerskolen, så jeg kjørte opp som elev der.

Tar lengre tid da, tror jeg holdt på i 1 og et halvt år, men iløpet av denne tiden betalte jeg kun 3000kr for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har brukt ca 22000 på sertifikatet hvor jeg strøk første oppkjøringen. Dette uten noe særlig øvelseskjøring før jeg begynte, men med en del øvelseskjøring med samboer etter at jeg hadde påbegynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står jeg på oppkjøringa neste uke har jeg brukt 21.000. Har hatt 4 timer utenom alt det obligatoriske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg betalte 16310. Da tok jeg KUN det obligatoriske ved kjøreskolen (og slapp trafikalt grunnkurs ettersom jeg er eldre enn 25). I tillegg kom gebyr for førerprøven på 950. Øvelseskjørte veldig mye privat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg brukte 22 000 på KUN det obligatoriske.



Anonymous poster hash: 44ee2...b19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4000? Det tror jeg ikke på. Bare glattkjøringskurs koster vel 4000?

Hadde to som kjørte opp før jul, de betalte hver 20 000 kr. Da hadde de et minimum med timer, hadde øvelseskjørt med oss foreldre i to år, klarte teori på første forsøk og hadde ingen forsinkelser. Tror dette er det billigste det lar seg gjøre i vår by, hvor hver kjøretime kostet 620? kr.

Anonymous poster hash: a1fcd...ec7

Jeg betalte 800 ved HINT. Du vet kanskje ikke hva det er snakk om - det er Høgskolen i Nord Trøndelags linje for kjøreskolelærere (den eneste i landet tror jeg). De trenger da elever til sine studenter og man betaler da ingenting annet enn oppkjøringskostnad, bøker og noe annet småtteri. Betaler ikke en krone for kjøretimene. Men det er forbeholdt elevene ved Ole Vig Videregående først og fremst. Og det er svært få som får denne luksusen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...