Gå til innhold

Hvor mye koster det å kjøre opp til bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva må en gjennomsnitlig ungdom i dag betale for lappen? Da tenker jeg på med et helt gjennomsnitlig antall kjøretimer.

Sønnen er konfirmant i år og vi tenker å gi han deler av det lappen koster i gave nå, og så kan han få resterende i 18 årsgave. Trafikalt grunnkurs blir jo da 16 årsgave tenker jeg.

Anonymous poster hash: 2b2e2...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvor flink han er til å kjøre, og om han har noen å kjøre med privat. Avhengig av hvor i landet man kjører opp er prisen sånn ca mellom kr 20.000 og 40.000. Selv betaler jeg kr 100.000, men det er fordi jeg ikke har noen å kjøre med privat.



Anonymous poster hash: a146f...d4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor i landet man bor.

Her jeg bor så kan de melde seg på hint, og da betaler man ca 4000 kr til sammen.

Anonymous poster hash: 4a7e7...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 30 000, kanskje litt mindre hvis han har kjørt mye på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 30 000, kanskje litt mindre hvis han har kjørt mye på forhånd.

Så 10000 kr på konto pluss 200 kr mnd sparing i konfirmasjonsgave pluss resten i 18 årsgave skulle bli både bra gaver og tilstrekkelig med andre ord?

Anonymous poster hash: 2b2e2...998

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg brukte rundt 35000 - 40000 totalt. Kjøreskolen jeg brukte er visst litt dyrere enn andre i området, men det var absolutt verdt det. Jeg vet om flere som har brukt unødvendige kroner da de ikke var fornøyd med kjørelærer og måtte bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte 29000. Obligatoriske ting som feks glattkjøring koster mye!

Høres ut som en kjempefin gave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor i landet man bor.

Her jeg bor så kan de melde seg på hint, og da betaler man ca 4000 kr til sammen.

Anonymous poster hash: 4a7e7...ddd

4000? Det tror jeg ikke på. Bare glattkjøringskurs koster vel 4000?

Hadde to som kjørte opp før jul, de betalte hver 20 000 kr. Da hadde de et minimum med timer, hadde øvelseskjørt med oss foreldre i to år, klarte teori på første forsøk og hadde ingen forsinkelser. Tror dette er det billigste det lar seg gjøre i vår by, hvor hver kjøretime kostet 620? kr.

Anonymous poster hash: a1fcd...ec7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor flink han er til å kjøre, og om han har noen å kjøre med privat. Avhengig av hvor i landet man kjører opp er prisen sånn ca mellom kr 20.000 og 40.000. Selv betaler jeg kr 100.000, men det er fordi jeg ikke har noen å kjøre med privat.

Anonymous poster hash: a146f...d4f

100 000? Seriøst? Jeg hadde heller ingen å øvelseskjøre med og syntes jeg hadde mange kjøretimer, men betalte likevel bare ca 40 000 totalt. Du må jo være utrolig tunglært?

Anonymous poster hash: 10bf2...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror absolutte minimum er 25k med alt det obligatoriske, men stryker man på noe, trenger flere timer blir det raskt mer. I tillegg må dere nok øvelseskjøre en del med h*n. Det er ikke uvanlig å bruke mellom 30-40k, noen har jo litt større vansker med å lære seg å kjøre bil.. Tror stesøstern min brukte 50-60k og hun øvelseskjørte også en del med mor/far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på ca 27.000 og da var jeg med på intensivkurs. Dette er kostnaden av minimum antall kjøretimer man trenger, glattkjøring, forbikjøring, bykjøring, parkering, rygging osv. Faktisk når jeg tenker meg om så hadde jeg en oppfriskningstime, en time før oppkjøring så jeg hadde 20 kjøretimer. (Man MÅ ha 19) hvis jeg ikke husker feil. Jeg ser jo og at det varierer fra kjøreskole til kjøreskole. Noen tar 600 kr for en kjøretime, noen tar 1000kr! Så bare forhør deg litt på evt fb eller lignende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte vel ca 22-23k i 2011 for å kjøre opp. Da øvelseskjørte jeg mye med foreldrene mine, hadde kun de obligatorigske timene hos kjøreskolen, og dette var i en liten by i Nordland. Vil tro det er dyrere i større byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte vel ca 22-23k i 2011 for å kjøre opp. Da øvelseskjørte jeg mye med foreldrene mine, hadde kun de obligatorigske timene hos kjøreskolen, og dette var i en liten by i Nordland. Vil tro det er dyrere i større byer.

Jeg tok det i en liten by i finnmark så det er vist bare spørs på kjøreskolene! Men jeg har jo nylig tatt mitt og det endrer seg jo hele tiden så kanskje det er det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundt 40.000 betalte jeg. Tok lappen i 2012. Kjørte ikke noe privat da.



Anonymous poster hash: 41e3b...4e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor kostet selve kjøreskolen (intensivkurs) 18900 kr. + 390 kr for teorien og 1500 kr for oppkjøringen. Jeg hadde nesten ikke øvelseskjørt når jeg begynte på kjøretimene, men tre uker senere besto jeg oppkjøringen :-)



Anonymous poster hash: 1f92e...550
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor kostet selve kjøreskolen (intensivkurs) 18900 kr. + 390 kr for teorien og 1500 kr for oppkjøringen. Jeg hadde nesten ikke øvelseskjørt når jeg begynte på kjøretimene, men tre uker senere besto jeg oppkjøringen :-)

Anonymous poster hash: 1f92e...550

Hvor kan man ta slike intensiv kurs montro?

Anonymous poster hash: 1cb90...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cevita

TS, du kan jo undersøke med kjøreskoler rundt der du bor og gi han en "pakke" med alt det obligatoriske + f.eks. 15 kjøretimer (eller noe ut i fra hvor mye dere kjører privat). Så må han heller betale det selv dersom han stryker på noe, eller trenger flere kjøretimer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 28000 kr, uten mulighet for å kjøre noe privat. Anbefaler deg å ta kontakt med en kjøreskole og spørre dem om priser og sånn ca pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 19000 blank. Trengte kun det obligatoriske og hadde øvelseskjørt mye. Dette er i stavanger. Tok lappen for 1 år siden

Anonymous poster hash: b8487...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trafikalt grunnkurs med mørkekjøring koster i allefall 3100 kr her. For det fikk brodern i konfirmasjon av oss søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...