Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg falt litt ut av denne debatten, men er det ikke slik at de fleste syns at amming er helt ok, men bevist flashing av pupp på offentlig sted (aka lufttørking) ikke er ok?

Hverken jeg eller mine venninner har i alle fall noen sinne opplevd å bli trakassert for å amme babyene våre. Igjen så følger vi alle "normale normer" og tar ut puppen diskret (skjult av babyens hode eller eventuelle skjerf vi måtte ha på) og putter puppen tilbake på plass når vi er ferdige.

Jeg skjønner ikke helt debatten. Selvfølgelig er amming helt naturlig og skal gjøres hvor som helst når babyen vil ha mat, men om du er på et offentlig sted så tar du jo hensyn og skjuler deg selv litt. Har selv jobbet mye som servitør i studietiden, og hadde en mann kommet inn på restauranten i bar overkropp så hadde vi best han kle på seg. Rett og slett fordi betalende gjester skal slippe å se på halvnakne menn mens de spiser mat de gjerne har betalt dyrt for. Det samme syns jeg burde gjelde for kvinner. Babyen skal få die så mye den vil midt i restautanten (eller toget, bussen, på torget), men skal du lufttørke brystvorten etterpå så kan du jo skjule det litt. Er ikke verre enn å ha på deg et luftig sjal som du plasserer over. Jeg personlig syns ikke det gjør noe å se en pupp eller tre, men jeg syns i alle fall at man skal respektere at folk ikke alltid har er like åpent syn på kropp som en selv. Det fins både mennesker med ulike kulturer, meninger, intimitetsgrenser og trossamfunn i dette landet, og de burde på kose seg like mye på offentlige steder som oss ammende.

Godt sagt!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som mann synes jeg en del av kvinnene her virker litt homofobiske.

Selv så blir jeg kanskje litt flau om noen hiver ut puppen for å amme rett foran meg, men det går bra. Ville aldri ha sagt noe. Det jeg ikke begriper er at kvinner er så redde for å se deler av en annen kvinnes kropp.

Anonymous poster hash: d67b4...9d0
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ville bare sagt "gå din vei." Du må vite at det ikke er noe å vinne på å diskutere. Du må bare holde deg rolig, og gi faen i hva den andre sier, og vise at du gir faen, slik at du vinner emosjonelt.

• Liker 1
Skrevet

Det var en gang jeg ble litt paff. Det var ei dame som brukte håndpumpe. Det var på en lengre buss tur, men er det veldig vondt med brystspreng kan det kanskje forsvares, eller burde man kunne holde ut i en time? Det ble litt rart for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...