Gå til innhold

Amming i offentlighet.


Lilac

Anbefalte innlegg

Ville du lufttørket på et ammerom der det flyr menn ut og inn hele tiden for å skifte bleie?

På et ammerom må man tåle å se pupper, også lufttørking.

Anonymous poster hash: 3692c...5f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På et ammerom må man tåle å se pupper, også lufttørking.

Anonymous poster hash: 3692c...5f4

Var ikke akkurat det jeg mente, men personlig så ble jeg ubekvem av å sitte med puppa ute på et "trygt" ammerom når masse fedre skifter bleie der i stedet for på den ledige handicapdoen med stellebord vegg i vegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer der jeg må når babyen er sulten. Det er ikke alltid så lett å beregne hvor jeg befinner meg da. Men ingen har sett et snev av en pupp, jeg ammer diskret, og lufttørker selvsagt kun hjemme!

Anonymous poster hash: a36dc...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viste ikke at Norge har blitt så bluferdig. Trist om noen blir skremt fra offentlig amming.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syntes jeg det ble mye avsporinger her.

Men det er bra å høre at det ikke er så mange som blir snakket til iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, blotting er ikke mye normalt.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

Å amme er vel ikke blotting?

Anonymous poster hash: 3692c...5f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde trodd de fleste i Norge mente at offentlig amming var greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Nå har jeg ikke fått noe tilsnakk for å amme offentlig enda, men hadde noen kommentert det så hadde jeg bare svart at babyen må få mat, enkelt og greit. Ingen har sett noe pupp når jeg ammer offentlig, så om de hadde klaget så hadde jeg trodd de hadde en skrue løs.

Pupper er lagt for amming og så lenge man ikke blotter hele brystet når man skal gi babyen mat så burde det absolutt ikke være et problem. Jeg synes det er fryktelig trist at man føler man må dekke seg til med "telt" for å gi babyen mat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde trodd de fleste i Norge mente at offentlig amming var greit.

Det gjør det også, men det er en forskjell på å amme diskret og å lufttørke puppene til alles skue. Hadde jeg sett noen hadde gjort det på kafe hadde jeg tenkt at de var "mindre begavet".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe må seriøst gjøres med holdninger enkelte har imot nakenhet...



Anonymous poster hash: 2c3b2...e2b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått noe tilsnakk og jeg har virkelig ammet overalt :)

Har alltid prøvd å ta puppen inn og ut relativt diskre, men hvis noen skulle se en liten del av puppen så kan ikke det være krise da...

Det er bare en pupp, som blir brukt til det en pupp skal brukes til, verken mer eller mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde trodd de fleste i Norge mente at offentlig amming var greit.

Samme her, helt til jeg leste på kg. Herregud så mange som tydeligvis blir kvalme og uvel av å ha en ammende kvinne ved siden av seg. Endret av Hattifnatten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen få år er Norge på Nivå med USA med forbud i mot offentlig amming.



Anonymous poster hash: a4c65...b72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om noen få år er Norge på Nivå med USA med forbud i mot offentlig amming.

Anonymous poster hash: a4c65...b72

Jeg trodde ikke USA hadde forbud mot amming lenger..? Ble ikke det fjernet for et par år siden?

I New York så har de jo en lov som sier at du har lov til å amme hvor du vil. alle steder det er naturlig å ferdes med barn. Det er jo tragisk at de må ha en lov som sier at du får mate babyen hvor du vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes alltid verre ting, så det argumentet holder ikke.

Ammepupper fulle av brystmelk i fri dressur på offentlig sted er kvalmt, uten at jeg har noe anstrengt forhold til kropp av den grunn. Det må være enda tristere å ikke eie folkeskikk slik som du tydeligvis gjør.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

Du må være en forstyrret sær og barnløs tante.

Seriøst. Er Det mulig.

Anonymous poster hash: 0eb48...12e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I noen land er det forbudt å trakassere ammende, det ser ut til at vi trenger en slik lov i Norge også.



Anonymous poster hash: 3692c...5f4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke forbudt i enkelte stater?

Er ikke rart de fleste gir ungene morsmelkerstatning nei, herregud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være en forstyrret sær og barnløs tante.

Seriøst. Er Det mulig.

Anonymous poster hash: 0eb48...12e

Så du mener det er heelt innfor greit å sitte med begge jura hengende fullt synlig til lufttørking i 10 minutter rett ved siden av folk som spiser lunsjsalaten sin? Tror heller det er andre her som trenger en oppfriskning i normal folkeskikk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen land er det forbudt å trakassere ammende, det ser ut til at vi trenger en slik lov i Norge også.

Anonymous poster hash: 3692c...5f4

Nå har jeg falt litt ut av denne debatten, men er det ikke slik at de fleste syns at amming er helt ok, men bevist flashing av pupp på offentlig sted (aka lufttørking) ikke er ok?

Hverken jeg eller mine venninner har i alle fall noen sinne opplevd å bli trakassert for å amme babyene våre. Igjen så følger vi alle "normale normer" og tar ut puppen diskret (skjult av babyens hode eller eventuelle skjerf vi måtte ha på) og putter puppen tilbake på plass når vi er ferdige.

Jeg skjønner ikke helt debatten. Selvfølgelig er amming helt naturlig og skal gjøres hvor som helst når babyen vil ha mat, men om du er på et offentlig sted så tar du jo hensyn og skjuler deg selv litt. Har selv jobbet mye som servitør i studietiden, og hadde en mann kommet inn på restauranten i bar overkropp så hadde vi best han kle på seg. Rett og slett fordi betalende gjester skal slippe å se på halvnakne menn mens de spiser mat de gjerne har betalt dyrt for. Det samme syns jeg burde gjelde for kvinner. Babyen skal få die så mye den vil midt i restautanten (eller toget, bussen, på torget), men skal du lufttørke brystvorten etterpå så kan du jo skjule det litt. Er ikke verre enn å ha på deg et luftig sjal som du plasserer over. Jeg personlig syns ikke det gjør noe å se en pupp eller tre, men jeg syns i alle fall at man skal respektere at folk ikke alltid har er like åpent syn på kropp som en selv. Det fins både mennesker med ulike kulturer, meninger, intimitetsgrenser og trossamfunn i dette landet, og de burde på kose seg like mye på offentlige steder som oss ammende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...