Gå til innhold

Amming i offentlighet.


Lilac

Anbefalte innlegg

Det finnes alltid verre ting, så det argumentet holder ikke.

Ammepupper fulle av brystmelk i fri dressur på offentlig sted er kvalmt, uten at jeg har noe anstrengt forhold til kropp av den grunn. Det må være enda tristere å ikke eie folkeskikk slik som du tydeligvis gjør.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

Joda, mitt argument er vel så godt nok. Det er verre med ditt som er fullt av fordommer og kun det. Folkeskikk har ingenting med amming å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo like idiotisk å gi tilsnakk til en som ammer ungen sin som å gi tilsnakk når noen spiser offentlig...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått tilsnakk og har aldri hatt problemer med å amme offentlig, men er det et ammerom i nærheten bruker jeg heller det. Skjønner ikke hva som er problemet med det? Der kan man flekke frem puppene å lufttørke mer enn man orker for dem som skulle ønske det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått tilsnakk og har aldri hatt problemer med å amme offentlig, men er det et ammerom i nærheten bruker jeg heller det. Skjønner ikke hva som er problemet med det? Der kan man flekke frem puppene å lufttørke mer enn man orker for dem som skulle ønske det.

Ville du lufttørket på et ammerom der det flyr menn ut og inn hele tiden for å skifte bleie?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, mitt argument er vel så godt nok. Det er verre med ditt som er fullt av fordommer og kun det. Folkeskikk har ingenting med amming å gjøre.

At det alltids finnes noe som er verre er aldri et argument for noe som helst. Mitt argument er ikke fullt av fordommer. Selvfølgelig har det med folkeskikk å gjøre. Noen ting holder man for seg selv.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det alltids finnes noe som er verre er aldri et argument for noe som helst. Mitt argument er ikke fullt av fordommer. Selvfølgelig har det med folkeskikk å gjøre. Noen ting holder man for seg selv.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

Folkeskikk har med å oppføre seg skikkelig. Amming har ingenting med dårlig oppførsel å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folkeskikk har med å oppføre seg skikkelig. Amming har ingenting med dårlig oppførsel å gjøre.

Ikke amming i seg selv, men å sitte å flashe skinnfellene sine druknet i morsmelk har ingenting i et offentlige rom å gjøre og er definitivt dårlig oppførsel.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke amming i seg selv, men å sitte å flashe skinnfellene sine druknet i morsmelk har ingenting i et offentlige rom å gjøre og er definitivt dårlig oppførsel.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

Nei nå må du gi deg. Det har ingenting med dårlig oppførsel å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå må du gi deg. Det har ingenting med dårlig oppførsel å gjøre.

Selvfølgelig har det det. Du mener virkelig det er greit å lufte puppene sine i enhver sammenheng? Greit om jeg gjør det i kirken under begravelsen til moren din?

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har det det. Du mener virkelig det er greit å lufte puppene sine i enhver sammenheng? Greit om jeg gjør det i kirken under begravelsen til moren din?

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

Klart det er greit. Det er jo bare en baby som skal ha mat! Herregud, ikke se sex i alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Selvfølgelig har det det. Du mener virkelig det er greit å lufte puppene sine i enhver sammenheng? Greit om jeg gjør det i kirken under begravelsen til moren din?

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

Snakker vi fortsatt om å amme nå? For jeg hadde ikke hatt noe i mot at noen ammet i en begravelse. Heller at de ammer i kirka, enn at de må være hjemme fordi babyen ikke kan få mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er greit. Det er jo bare en baby som skal ha mat! Herregud, ikke se sex i alt.

Les nå hva jeg skriver.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi fortsatt om å amme nå? For jeg hadde ikke hatt noe i mot at noen ammet i en begravelse. Heller at de ammer i kirka, enn at de må være hjemme fordi babyen ikke kan få mat.

Jeg snakket om lufttørking, det har jeg gjort hele veien. Men må man amme under en begravelse så går man ut i våpenhuset eller noe, man sitter ikke midt i kirken med puppen ute.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg er en av de som ikke setter pris på å få andres amming som en side order til min salat eller burger. Jeg setter stor pris på de mødrene som dekker seg til litt, men det finnes enkelte som tror alle synes det er så flott å se melkesprengte pupper. Jeg dekket meg alltid til slik at både barnet fikk fred og jeg kunne slappe av, og det går fint an å lufttøre under et lett sjal, puppen må ikke henge ute til alles skue. Jeg har aldri fått tilsnakk men har selv gitt tilsnakk hvor jeg har bedt om de kan være så snill og dekke seg til litt da jeg synes det upassende å gjøre i full offentlighet. Så det er mange som kunne lært seg å tatt litt mer hensyn og gjort bedre bruk av ammerom eller mer rolige omgivelser - for melkesprengte pupper er ikke særlig pent!



Anonymous poster hash: af5ae...559
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig å innse at ikke alle synes at amming er naturlig, selv om det fra naturens side absolutt er det. Noen kvinner synes det er virkelig ekkelt, klarer ikke amme egne barn eller se på, mens andre kanskje er i overkant komfortabel. Jeg er blant de som synes det er litt ekkelt å se på, jeg har alltid vært sånn fra jeg var lita jente og jeg kan ikke forklare hvorfor. Jeg synes en melkedryppende pupp som et frontlys i ren offentlighet er på grensen til motbydelig og dersom det skjer rett ved siden av min mat så sier jeg faktisk ifra.

Jeg har aldri sagt ifra til noen som ammer, for barnet må få mat. Men jeg vet at når jeg en gang får egne barn blir et godt sjal stamgjest i bleiebagen så jeg kan sette meg ned hvor som helst, men allikevel være tildekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Jeg snakket om lufttørking, det har jeg gjort hele veien. Men må man amme under en begravelse så går man ut i våpenhuset eller noe, man sitter ikke midt i kirken med puppen ute.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

OK, jeg trodde du mente amming. Jeg reagerte på uttalelsen om at pupper er kvalmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du lufttørket på et ammerom der det flyr menn ut og inn hele tiden for å skifte bleie?

Nå lufttørker jeg ikke da, men heller det enn på en kafè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...