Gå til innhold

Amming i offentlighet.


Lilac

Anbefalte innlegg

Har aldri blitt tilsnakket. Ammet over alt helt til gutten min var 20 mnd. Trodde jeg kom til å få mer blikk når han var så stor, men det gjorde jeg ikke :)



Anonymous poster hash: 57c4f...1a5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som noen folk går inn i en boble når de ammer. Hadde en venninne som satt med begge de melkesprengte puppene sine i friluft i 20 min da jeg og kjæresten var på babybesøk. Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, og enda verre var det for han andre. "Ikkeglo-ikkeglo-ikkeglo..."

Om dere er venninner, kunne du ikke bare si til henne?

Anonymous poster hash: 3692c...5f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere er venninner, kunne du ikke bare si til henne?

Anonymous poster hash: 3692c...5f4

Selvfølgelig, men jeg ble så satt ut at jeg fant ikke ut hvordan jeg kunne si det uten at hun ville føle seg helt idiot.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke så veldig mye i mot at kvinner ammer offentlig. Er ikke noe jeg gidder å bry meg så veldig om.

Men har et spørsmål; Hvorfor ikke gjøre det på et toalett?



Anonymous poster hash: 9afaf...c49
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Jeg har egentlig ikke så veldig mye i mot at kvinner ammer offentlig. Er ikke noe jeg gidder å bry meg så veldig om.

Men har et spørsmål; Hvorfor ikke gjøre det på et toalett?

Anonymous poster hash: 9afaf...c49

Liker du å spise maten din på trange, skitne offentlig toalett?

Har de ammerom er det greit, men vanlig do? Nei takk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest utallige tråder her på kvinneguiden, hvor folk skriver at de nærmest synes det er frastøtende at en mamma ammer sitt barn, har jeg nå gått til innkjøp av et ammesjal. Det er synd at man ikke lenger skal tørre å amme babyen sin uten å være redd for stygge blikk. Men det er like mye for min egen del. Da kan jeg slenge ut hele puppen, i steden for å gjemme den under toppen, og hele tiden være på vakt slik at ingen ser noe som ser noe som helst.

Endret av Hattifnatten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.

Det er vel ikke så veldig rart, har sett andre gjøre det samme.

Anonymous poster hash: a4c65...b72

Jo, blotting er ikke mye normalt.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, lufttørking av pattene offentlig! Verste jeg har hørt! :P Hvem er det som gjør slikt?? Kanskje jeg skal begynne å gå på terrassen splitter naken etter jeg har dusja for å lufttørke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg ammer selv, men om jeg ser folk som ammer i offentlighet tenker jeg ikke så mye over det? Ungen må jo ha mat den og.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man seriøst tilsnakket til av å amme barn offentlig? Jeg skjønner at folk kan reagere på lufttørking, men ikke amming.

Men husker at jeg var på en middag en gang der ei hadde med seg et lite barn og trengte å amme. Hun satt innerst i et hjørne i festlokalet og var så skjermet som det gikk an å bli på et sånt sted. Men hvem starter å lage bråk om ammingen? Jo, far til barnet. Han mente nemlig at om hun skulle dra fram puppen sin på fest, så kunne han dra fram pikken sin... Virkelig logisk tekning... o.O Han fikk selvfølgelig store protester av samtlige ved det bordet, barnet fikk maten sin og ingen blotting fra fars side heldigvis.



Anonymous poster hash: b6d37...11a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Blir man seriøst tilsnakket til av å amme barn offentlig? Jeg skjønner at folk kan reagere på lufttørking, men ikke amming.

Men husker at jeg var på en middag en gang der ei hadde med seg et lite barn og trengte å amme. Hun satt innerst i et hjørne i festlokalet og var så skjermet som det gikk an å bli på et sånt sted. Men hvem starter å lage bråk om ammingen? Jo, far til barnet. Han mente nemlig at om hun skulle dra fram puppen sin på fest, så kunne han dra fram pikken sin... Virkelig logisk tekning... o.O Han fikk selvfølgelig store protester av samtlige ved det bordet, barnet fikk maten sin og ingen blotting fra fars side heldigvis.

Anonymous poster hash: b6d37...11a

Herregud, så flau (og sint) jeg hadde blitt om mannen min hadde klart å lire av seg noe sånt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader, du skal være glad du ikke møtte på meg da....

Anonymous poster hash: 34963...158

tja, hva du egentlig tenkt til å gjøre?

(Jeg skulle ha forklart deg et og annet tilbake.)

Anonymous poster hash: a4c65...b72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med andre mennesker og deres frykt for å se en pupp?

Det er ikke frykt, det er bare kvalmt.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke frykt, det er bare kvalmt.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

Det er ikke kvalmt. Det er tross alt ikke det samme som å se underlivet til folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kvalmt. Det er tross alt ikke det samme som å se underlivet til folk.

Du bestemmer ikke hva andre syns er kvalmt, lille venn.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du bestemmer ikke hva andre syns er kvalmt, lille venn.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

Nei, men seriøst det finnes verre ting...

Endret av Tris
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Du bestemmer ikke hva andre syns er kvalmt, lille venn.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

Lille venn, faktisk. Hvis du syns pupper er kvalmt må du ha et veldig anstrengt forhold til kropp. Trist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men seriøst det finnes verre ting...

Det finnes alltid verre ting, så det argumentet holder ikke.

Lille venn, faktisk. Hvis du syns pupper er kvalmt må du ha et veldig anstrengt forhold til kropp. Trist.

Ammepupper fulle av brystmelk i fri dressur på offentlig sted er kvalmt, uten at jeg har noe anstrengt forhold til kropp av den grunn. Det må være enda tristere å ikke eie folkeskikk slik som du tydeligvis gjør.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Det finnes alltid verre ting, så det argumentet holder ikke.

Ammepupper fulle av brystmelk i fri dressur på offentlig sted er kvalmt, uten at jeg har noe anstrengt forhold til kropp av den grunn. Det må være enda tristere å ikke eie folkeskikk slik som du tydeligvis gjør.

Anonymous poster hash: cfd78...a2c

Hva baserer du de uttalelsen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...