Gå til innhold

Drikker dere alkohol når dere ikke bruker prevensjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommenter i vei ;)

Å være aktiv prøver for meg vil være å bevisst ha masse sex før og under EL. Kanskje drive å ta både EL tester og G tester.

Jeg føler ikke at vi aktivt prøver når vi heller har sex når vi har lyst og tar "konsekvensen" om den dukker opp ;)

Men igjen, graviditet kommer av ubeskyttet sex når man er fruktbar, enten man vet at man har eggløsning etter nøye beregning og testing, eller om sexen tilfeldigvis havnet på den tiden;-)

Ellers ikke kritisk ment, jeg er selv langtidsprøver og sparer totalavholdet til ivf-forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan kalle det hva du vil, men aktiv prøver er du, hvordan du enn vender på det.

Anonymous poster hash: 678d5...46e

Har aldri hørt om prøvere andre steder enn her...

Anonymous poster hash: c8247...823

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kalle det hva du vil, men aktiv prøver er du, hvordan du enn vender på det.

Anonymous poster hash: 678d5...46e

Selvfølgelig kaller jeg det hva jeg vil :nigo:

Men om noen spør meg: Prøver dere på nummer to? Da føler jeg (og har hørt andre si det) for å si: Nææ.. Vi tar det som det kommer.

Men konklusjonen er jo at mitt fravær av prevensjon ikke hindrer meg i å drikke et par glass vin om jeg ønsker det :)

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere?

Anonymous poster hash: f3022...e38

Har du ikke fått svar på det du lurte på?

Anonymous poster hash: 285e0...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke fått svar på det du lurte på?

Anonymous poster hash: 285e0...d60

Anonymous poster hash: f3022...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vil i alle fall ha flere svar. :-) ts

Anonymous poster hash: f3022...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Kall meg gjerne hysterisk, men jeg tenker på dette selv, og har jo også lest at fosteret enklest tar skade i begynnelsen av svangerskapet?

Jeg snuser og er ikke avholds, men prøver jo ikke nå heller.

Selvom jeg har bestemt meg for at om jeg skulle bli gravid nå, så ønsker jeg å beholde barnet.

Men hadde vært så redd for hvordan fosteret kunne tatt skade av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var aktive prøvere i 4 måneder før det klaffet med nr 2 (nr 1 var ikke planlagt). Da tillot jeg meg selv å drikke alkohol mellom mensen og eggløsning, men aldri mellom eggløsning og mens.

Edit: vi hadde ikke lengre prøveperiode enn 4 måneder da. Om man er prøvere i årevis så er det jo greit å kunne leve livet akkurat som vanlig, bortsett fra å ta folat daglig.

Endret av Ultiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bekymret for å drikke når jeg ikke bruker prevensjon.

Hva skjer hvis jeg blir gravid? Vil jo finne det ut ved ikm, og har lest at barnet ikke skal ta skade hvis du har drukket i den 14 dager lange perioden... Men synes det er skummelt uansett.

Men det er vel ikke slik at alle som ikke bruker prevensjon er avholds i tilfelle de skulle bli gravide? Jeg mener, når man ikke planlegger å bli gravid og bruker hoppe av i svingen/sikre perioder (som jo kan gjøre at man blir gravid)..._men dere skjønner hva jeg mener?

Anonymous poster hash: f3022...e38

Hoppe av i svingen er dårlig prevansjon. Du kan bli gravid, så driver du ofte å tester da? Gidder du å leve så usikkert?

Anonymous poster hash: 4399b...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tester en del. Men har stabil syklus, så bruker også "sikre" perioder. Hopper vel egentlig ikke av i svingen, når jeg tenker meg om:p ts

Hoppe av i svingen er dårlig prevansjon. Du kan bli gravid, så driver du ofte å tester da? Gidder du å leve så usikkert?

Anonymous poster hash: 4399b...ed1

Anonymous poster hash: f3022...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tester en del. Men har stabil syklus, så bruker også "sikre" perioder. Hopper vel egentlig ikke av i svingen, når jeg tenker meg om;p

Ts

Hoppe av i svingen er dårlig prevansjon. Du kan bli gravid, så driver du ofte å tester da? Gidder du å leve så usikkert?

Anonymous poster hash: 4399b...ed1

Anonymous poster hash: f3022...e38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppe av i svingen er dårlig prevansjon. Du kan bli gravid, så driver du ofte å tester da? Gidder du å leve så usikkert?

Anonymous poster hash: 4399b...ed1

Ja, tester en del. Men har stabil syklus, så bruker også "sikre" perioder. Hopper vel egentlig ikke av i svingen.:P

Ts

Anonymous poster hash: f3022...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hopper av i svingen, og har gjort det siden vi ble kjærester. Altså vil jeg ikke regne oss som "prøvere". Jeg lever som vanlig, og bryr meg ikke om eggløsning når jeg drikker alkohol.

Anonymous poster hash: 3c1b7...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...