Gå til innhold

Drikker dere alkohol når dere ikke bruker prevensjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det å ville begrense antallet som fødes med mental og fysisk handicap, ADHD, aggresjonsproblemer, lav IQ osv hysteri?

HI presiserer at det er når man ikke engang planlegger å bli gravid!

Vis meg gjerne kilder hvor det står at babyer kan få de problemene du skisserer over her til og med FØR embryoet får noe næring fra mor!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg levde skikkelig "etter boka" det første året vi prøvde å bli gravide. Ingen alkohol mellom el og ikm, ikke røyk, sunt og variert kosthold osv.

Mens den mnd spira satt, gav jeg litt F, spiste hva jeg ville, festa en del (var midt på sommerferien) og ellers la vekk alt som heter prøving..

Så vil råde deg til å lev som normalt frem til du vet du er gravid :) men ta folat hver dag.

Anonymous poster hash: 1e09a...913

Enig, jeg ble også gravid den mnd vi hadde gitt litt opp.. Da hadde vi prøvd 1 år. Lev som normalt :)

Anonymous poster hash: 285e0...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Så da er det ikke vanlig å være avholds når man ikke bruker prevensjon? Vi er ikke prøvere, men det går bra hvis det skjer. :) Men det er litt stress, går jo rundt å lurer på om jeg er gravid hver gang får mensen kommer. :P

Anonymous poster hash: f3022...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som har mensen tre ganger i året, så funker det ikke helt å være avholds mellom eggløsning og mens om man skal kunne leve normalt.

Hvordan går det an å ha mens kunn 3 gang i året???

Hver mnd er jo vanlig.

Det kan da ikke være normalt å ha mens 3 gang i året?Er det noen spesielle grunner til det?

Anonymous poster hash: 83124...dea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det an å ha mens kunn 3 gang i året???

Hver mnd er jo vanlig.

Det kan da ikke være normalt å ha mens 3 gang i året?Er det noen spesielle grunner til det?

Anonymous poster hash: 83124...dea

I alle dager.. Ikke alle kropper fungerer etter "normalen"

Anonymous poster hash: 6fbad...b77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man prøver å bli gravid vet man jo at det finnes en sjanse for at man blir befruktet, og derfor bør det ikke være noe problem å vise forholdsregler de 14-ish dagene det er snakk om.

Jeg forstår ikke at folk velger å ta slike sjanser når vi vet at alkohol i svangerskapet er uheldig, også på et tidlig stadium. Ja, selvsagt vil det i de fleste tilfellene gå greit, men hva er poenget i å gamble på det?

Anonymous poster hash: bf2f5...775

Det har blitt litt mer enn 14 dager på meg så langt, og prøvingen kommer kanskje til å fortsette i flere år hvis ivf mislykkes.

Hvordan er dere så sikker på at alkohol i eggets modningsfase, syklusens første uker, er ufarlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden navlestrengen ikke dannes før i uke fem og barnet ikke får noe næring fra meg før denne tid, hadde jeg ingen problemer med å leve som normalt selv om jeg ikke brukte prevensjon.

Fant ut at jeg var gravid uke fire. Og siden det har jeg vært totalt avholds.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden navlestrengen ikke dannes før i uke fem og barnet ikke får noe næring fra meg før denne tid, hadde jeg ingen problemer med å leve som normalt selv om jeg ikke brukte prevensjon.

Fant ut at jeg var gravid uke fire. Og siden det har jeg vært totalt avholds.

Jo, alkoholen fordeles i alle kroppens celler fra første stund, og det vil si til fosteret også. Med det mener jeg ikke nødvendigvis at man må være totaltavholds, men det er viktig at denne myten om at det er "trygt" å drikke de første ukene, avkreftes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker nesten at det nok heller er mindre farlig å drikke når man er 9 mnd på vei enn akkurat i de få kritiske første ukene, da alt "viktig" lages.

Før var det jo vanlig å drikke seg full når man skulle føde ;) (ikke at det er å anbefale)

Anonymous poster hash: 44333...10c

Nå kan man gjøre det litt enklere og få noe så fantastisk som heter fentanyl direkte inn i veneflonen som får deg til å føle deg full :jepp: Fantastiske saker må jeg si :hoho:

Da jeg var gravid hadde jeg drukket mellom EL og IKM. Jeg ga blaffen for vi hadde prøvd i nesten 2 år uten at jeg ble gravid. Den dagen jeg tok graviditetstesten (IKM dagen var det vel) var det fordi jeg skulle på jobbfest og måtte bare dobbeltsjekke slik at jeg med god samvittighet kunne drikke meg kanakas :laugh: Ble saft den kvelden for å si det sånn :P

Nå bruker ikke jeg prevensjon for vi vil ha en unge til etterhvert. Men prøver ikke aktivt så da skal jeg leve livet mitt slik som jeg normalt ville gjort med prevensjon :) Nå drikker ikke jeg heller så ofte at jeg tror det er noen fare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jeg skal droppe å drikke alkohol mellom EL og IKM. I alle fall i starten, håper jo på å bli gravid relativt fort, så.

Nå drikker jeg uansett ikke så fryktelig ofte, så generelt sett vil det ikke være no problem. Neste gang jeg vet jeg skal ut er avsluttningsfesten for studiet jeg går på, og det er tre dager etter den månedens IKM, så da har jeg nok svaret uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm. Flere? Hvorfor ikke bare være avholds, i alle fall når man er prøvere...men det var jo ikke det jeg i utg.pkt lurte på. :-P ts

Anonymous poster hash: f3022...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Flere? Hvorfor ikke bare være avholds, i alle fall når man er prøvere...men det var jo ikke det jeg i utg.pkt lurte på. :-P ts

Anonymous poster hash: f3022...e38

For meg er alkohol en for "viktig" del av helgene mine (ikke alkis altså, men pleier å drikke et par glass i helgene og NYTER det) til at jeg hadde giddet å kutte ut all alkohol i den tiden vi prøver, så å unngå det mellom el og mens er det lengste jeg gidder å strekke meg til... så skal man jo for håpentlig vis ut på 9 mnd uten nor og så i realiteten sikkert 4-6 mnd til etter det ( ja jeg vet det går an å pumpe etc. men det er jo stress da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det tar for lang tid å bli gravid på en måte. Setter pris på mine glass vin. (Ca 2 glass i mnd, så er ikke mye) Og jeg har hatt en ma og en sa uten å få til en spire, så skulle jeg lagt om hele livet mitt bare for å bli gravid så hadde jeg blitt gal. Altså alt for opphengt i prøvingen, testing osv. Derfor vil jeg fortsette å leve som om det blir en overraskelse å bli gravid igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå bruker ikke jeg prevensjon for vi vil ha en unge til etterhvert. Men prøver ikke aktivt så da skal jeg leve livet mitt slik som jeg normalt ville gjort med prevensjon :)

Må bare kommentere denne: Å ha sex uten prevensjon er å være aktiv prøver. Det er jo sexen man blir gravid av, ikke hvor dedikert man er mentalt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere denne: Å ha sex uten prevensjon er å være aktiv prøver. Det er jo sexen man blir gravid av, ikke hvor dedikert man er mentalt.

Kommenter i vei ;)

Å være aktiv prøver for meg vil være å bevisst ha masse sex før og under EL. Kanskje drive å ta både EL tester og G tester.

Jeg føler ikke at vi aktivt prøver når vi heller har sex når vi har lyst og tar "konsekvensen" om den dukker opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommenter i vei ;)

Å være aktiv prøver for meg vil være å bevisst ha masse sex før og under EL. Kanskje drive å ta både EL tester og G tester.

Jeg føler ikke at vi aktivt prøver når vi heller har sex når vi har lyst og tar "konsekvensen" om den dukker opp ;)

Du kan kalle det hva du vil, men aktiv prøver er du, hvordan du enn vender på det.

Anonymous poster hash: 678d5...46e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommenter i vei ;)

Å være aktiv prøver for meg vil være å bevisst ha masse sex før og under EL. Kanskje drive å ta både EL tester og G tester.

Jeg føler ikke at vi aktivt prøver når vi heller har sex når vi har lyst og tar "konsekvensen" om den dukker opp ;)

Vi er prøvere, fordi jeg har sluttet på pillen. Og så har vi helt vanlig sex sånn vi pleier. Ikke noe hokus pokus...

Anonymous poster hash: 44333...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...