Gå til innhold

Er du redd for veps?


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Ikke for selve vepsen, men for stikket da jeg er alvorlig allergisk overfor det stikket.

Jeg blir veldig syk, og må ha legehjelp.

Jeg har tlf i lommen om jeg er alene hjemme på sommeren og sitter ute



Anonymous poster hash: a5513...d71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Fluttershy

Jeg er veldig redd veps, humler og bier. Jeg fyker avgårde ganske fort hvis de er i nærheten. Det er kjempe flaut hvis jeg er blandt mye folk. Jeg har aldri blitt stukket, så jeg aner ikke om det er vondt. Jeg har absolutt ingen planer om å finne ut av det heller.

Edderkopper har jeg til en viss grad lært meg å leve med, men vepser er en god del mere innpåslitne, vanskeligere å komme unna og "farlige".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veps og klegg er vel de mest skremmende insektene for meg



Anonymous poster hash: 190f1...14c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har total angst for alle vepser, bier og humler.. Har blitt stukket av vepser og bier, og brent av humle.. Er også allergisk mot veps..

Jeg blir helt hysterisk bare jeg hører summing, hyler og fekter og løper...Nytter ikke å be meg sitte stille heller.. Haha... Total blackout... Myggnetting foran alle vinduer, sprayer med permetrin en gang i uka for å holde de borte....



Anonymous poster hash: b769d...18a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et veldig anstrengt forhold til veps.

Desverre ser det ut til at jeg tiltrekker meg disse hissige små vesene. Brukte å spise lunsj ute der jeg jobbet før. Jeg hadde samme mat kjøpt i samme kantine som de andre som satt rundt bordet, men det var bare jeg som ble bombardert av veps - hver fordømte gang! De andre satt fredelig og spiste ost og skinke baguetten sin, mens jeg måtte trekke innendørs.

Rare greier, men jeg må ta bena fatt for å komme meg unna når en veps har siktet seg inn på meg, ellers blir jeg ikke kvitt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer virkelig på hvorfor i all verden så mange av dere måtte sitere det bildet, så jeg måtte se det igjen og igjen. :fnise:



Anonymous poster hash: 008ce...7bb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd veps. Men ikke humler. De er bare søte, tykke og rare. Visse dere at det egentlig er fysisk umulig for humla å fly? Den har alt for små vinger i forhold til kroppen, så at humla faktisk kan fly er et lite mirakel. Kanskje derfor den vingler så mye når den flyr?

Uansett, jeg gleder meg ikke til en sommer med mye veps...

Det er bare en myte at humla ikke skal være istand til å fly:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bumblebee#Misconceptions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadajada, søt myte i hvertfall :P

(edit: alvorligtala at det er søt myte syns jeg! Hørtes kanskje litt ironisk ut ;) )

Det er noen fine lodne pollenbærere. Det skal de ha. Det nærmeste et insekt kommer til å være en teddybjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Det er noen fine lodne pollenbærere. Det skal de ha. Det nærmeste et insekt kommer til å være en teddybjørn.

Det er veldig sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for selve dyret, men hva de kan gjøre med meg. Jeg blir veldig dårlig av stikk, og må ha legehjelp fort. Skrekken er om jeg er alene, men da er jeg ikke ute.

Er det dyr jeg er redd så er det edderkopper. Jeg kan drepe, eller finne på noe annen grusomt i dennes nærvær. Ja ikke drepe dyret nei,...



Anonymous poster hash: a5513...d71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan love at hvis det kommer en veps inn i mitt hus får den smake min elektriske insektsdreper! :rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Jeg husker ikke om jeg har svart her. Men.. Jeg har blitt stukket av veps en gang, og smerten etterpå var så grusom og kula var stoor! Kan jeg ha vært allergisk eller hadde vepsen kanskje noen bakterier på seg eller'no? hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke redd for veps. Afrikanse morderbier derimot...



Anonymous poster hash: ee2e3...08a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kaffekrus

Min mor overførte sin fobi for vepser og humler til meg.

Jeg vet ikke hvor mange ganger i barndommen vi satt ute å hygget oss med god mat og mamma skvatt til, hylte som en galning og sprang avgårde med veivende armer. Og jeg like bak henne, like vettskremt og hylende bare at jeg ikke ante hvorfor. Jeg hadde jo ikke sett vepsen/humla.

Det verste er når vepsen følger etter meg. Jeg hater å lage oppstyr blant folk men jeg må jo det tilslutt når jeg ikke blir kvitt vepsen.

Jo, opp igjennom årene har det blitt mange pinlige episoder takket være de små stalkerne beistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

Er ikke redd for veps, men skvetter til om jeg ser en nærme meg. synes det er ubehagelig når de driver å flyr rundt meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke redd for veps. Afrikanske morderbier derimot...

Anonymous poster hash: ee2e3...08a

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...