Gå til innhold

Er du redd for veps?


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Nettopp, bare tull altså.

Anonymous poster hash: 0692e...00a

jaja, jeg syns i hvert fall veps er skummelt og humler er søte - for å få tråden på rett kjøl igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FUUUCK...Er livredd veps, selv om jeg ikke er allergisk.

Visste dere at den japanske monstervepsen er på vei hitover? Pga klima og "smugling" av denne er den allerede blitt observert i USA og Frankrike... :(

Den er gigastor, norskevepsen blir bare barnematen i forhold

Tror du den vil overleve i Norge? Herregud, da tror jeg at jeg flytter til nordpolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater veps over alt, begynnet å løpe bare den er mange meter unna meg. Slemme, slemme skapninger som klikker for ALT.

Humlet derimot liker jeg.

Humlet vs veps hvis de flyr på deg:

Veps: *kræsj* "Faaaen din jævla drittkjærring, kom her så jeg får stikki deg. Ja løp du, JEG KOMMER Å TAR DEG for jævel!!!!!"

Humla: *kræsj* "oops, tihi, der var du ja, Skulle bare bort til den blomsten der borte jeg, hadebraa"

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ikke redd for veps, men har fått et litt anstrengt forhold til dem etter at jeg ble stukket av en mens jeg bare stod rett opp og ned og ventet på toget for et par år siden. Vepsestikk ble det mange av i barndommen, men da visste jeg jo at "dersom du ikke plager vepsen så lar den deg være i fred" - jeg ble stukket fordi jeg ikke så hvor jeg gikk, forsøkte å vifte den vekk, etc. (noe som altså viste seg å ikke stemme helt).

Humler er fine å se på, men det var ikke så veldig gøy for kjæresten min da en humle fløy inn gjennom vinduet en tidlig morgen, lurte seg inn under dyna, for så å brenne (eller hva det nå er de gjør) ham tre forskjellige steder på rumpa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humlet vs veps hvis de flyr på deg:

Veps: *kræsj* "Faaaen din jævla drittkjærring, kom her så jeg får stikki deg. Ja løp du, JEG KOMMER Å TAR DEG for jævel!!!!!"

Humla: *kræsj* "oops, tihi, der var du ja, Skulle bare bort til den blomsten der borte jeg, hadebraa"

har stusset over den forskjellen der jeg og, se bare hvis de havner på innsiden av vinduet ditt..

vepsen klasker febrilsk i glasset gang etter gang etter gang til noen hjelper (eller kverker) den. humla derimot klasker et par ganger i glasset, stopper deretter opp og "vurderer" før den setter retningen mot åpningen og flyr ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du den vil overleve i Norge? Herregud, da tror jeg at jeg flytter til nordpolen.

Kanskje ikke i de kaldeste årstidene men den har det helt fint i norsk sommertemperatur. Det er tilfeldigvis da den har paringsperiode og er mest aggressiv :omg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri blitt stukket noen gang, er kanskje derfor jeg ikke liker veps. Er det vondt, da?

Anonymous poster hash: 0692e...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Om du ikke er allergisk så er ikke stikk farlig.

Vondt? ...... nei, ikke spesielt. Det hovner opp, og det er liksom det mest ubehagelige ved det hele dersom man har klart å få et stikk.

Ja, jeg har fått vepsestikk og biestikk.

Vepsen er perfekt konstruert, og en meget elegant skapning. Jeg synes den er direkte pen.

Humlene er sjarmerende... og til info har de myk 'pels' på hodet.

Jeg liker både veps, humler og bier :)

- finnes ikke seriøst redd for annet enn store edderkopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd veps. Men ikke humler. De er bare søte, tykke og rare. Visse dere at det egentlig er fysisk umulig for humla å fly? Den har alt for små vinger i forhold til kroppen, så at humla faktisk kan fly er et lite mirakel. Kanskje derfor den vingler så mye når den flyr?

Uansett, jeg gleder meg ikke til en sommer med mye veps...

humlens vinger er ru og bøyelige, og ikke glatte og stive, og det gjør stor forskjell. Når humlen slår med vingene, skapes det luftvirvler som gir den nødvendige ekstra oppdriften. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri blitt stukket noen gang, er kanskje derfor jeg ikke liker veps. Er det vondt, da?

Anonymous poster hash: 0692e...00a

Det spørs vel om du er allergisk eller ikke, også vil jeg tippe det varierer fra person til person.

Jeg har blitt stukket av veps en gang, under foten. Det var ikke verre enn at det stakk litt i ett par timer. Ikke hovnet det opp heller.

Anonymous poster hash: 82b0b...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for veps og slipper bokstavelig talt alt jeg har i hendene og løper om de blir for innpåslitne. Har ført til en del pinlige episoder opp gjennom årene, men så har jeg da så langt aldri blitt stukket, og har ingen planer om å bli det heller.

Når det gjelder humler så kan man lure på om det blir humlesommer også. I forgårs var det en humle på størrelse med en golfball utenfor vinduet mitt. Den prøvde å fly inn i ventilen i veggen, og da brummet det i hele rommet, det ble skikkelig forsterket og fungerte som den høytaleren, helt vilt! skjønte ingenting før jeg så hva det var da den fløy ut igjen! Rare humlen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dødsallergisk mot veps bie og homle så hvis det er skikkelig stikkende sommer kommer. så ja da er min ødelagt.

har allerede vært en gang på sykehuset pga det i år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Jeg har fobi. Blir skikkelig stresset og begynner å skjelve om veps, bier eller humler nærmer seg meg. Jeg kunne knust alle rekorder på kortdistanseløping om jeg hadde hatt en veps etter meg.

Satt på cafe en gang da en veps kom for nært og venninnen min blunket og i det hun åpnet øynene sto jeg langt nedi gata :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater veps over alt, begynnet å løpe bare den er mange meter unna meg. Slemme, slemme skapninger som klikker for ALT.

Humlet derimot liker jeg.

Humlet vs veps hvis de flyr på deg:

Veps: *kræsj* "Faaaen din jævla drittkjærring, kom her så jeg får stikki deg. Ja løp du, JEG KOMMER Å TAR DEG for jævel!!!!!"

Humla: *kræsj* "oops, tihi, der var du ja, Skulle bare bort til den blomsten der borte jeg, hadebraa"

HAHA!!! HATER veps selv! Veps er faktisk et av de eneste insektene jeg dreper på stedet om jeg har muligheten. Jeg og "kveks" har ligget i åpen krig siden 1992 eller no slikt, og det later ikke til at det blir noen våpenvile med det første.

Nei, jeg er ikke redd for veps, men det kan late til at "fi" ha drevet hemmelig opprustning..

Top Secret pictures of the latest model in the WASP_AIRFORCE!

TTrA9KS.jpg

OM disse kommer på banen, så skal jeg revurdere, og høyst sannsynelig trekke tilbake min tidligere påstand "nei, jeg er ikke redd for veps"!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HAHA!!! HATER veps selv! Veps er faktisk et av de eneste insektene jeg dreper på stedet om jeg har muligheten. Jeg og "kveks" har ligget i åpen krig siden 1992 eller no slikt, og det later ikke til at det blir noen våpenvile med det første.

Nei, jeg er ikke redd for veps, men det kan late til at "fi" ha drevet hemmelig opprustning..

Top Secret pictures of the latest model in the WASP_AIRFORCE!

TTrA9KS.jpg

OM disse kommer på banen, så skal jeg revurdere, og høyst sannsynelig trekke tilbake min tidligere påstand "nei, jeg er ikke redd for veps"!

:sjokkert::sjokkert::sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater veps over alt, begynnet å løpe bare den er mange meter unna meg. Slemme, slemme skapninger som klikker for ALT.

Humlet derimot liker jeg.

Humlet vs veps hvis de flyr på deg:

Veps: *kræsj* "Faaaen din jævla drittkjærring, kom her så jeg får stikki deg. Ja løp du, JEG KOMMER Å TAR DEG for jævel!!!!!"

Humla: *kræsj* "oops, tihi, der var du ja, Skulle bare bort til den blomsten der borte jeg, hadebraa"

Hahahhahha! :fnise:

Det verste er at det er innmari sant og, vepser har ekstreme sinneproblemer altså.. Har faktisk fått en veps flyvende rett i trynet på meg, og i tillegg stakk meg i leppa etterpå.. Så ut som jeg hadde tatt botox x100.. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...