Gå til innhold

Er du redd for veps?


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke redd for vepsen, men er allergisk mot den. Vil derfor helst unngå å bli stukket, siden det vil medføre at jeg må sette adrenalinsprøyte på meg selv.



Anonymous poster hash: 0c0dc...c27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke redd for veps.

Er blitt stukket én gang, og det var på grensen mellom ubehagelig og vondt, men smerten gikk jo ganske fort over. Er ikke allergisk, så det var ingen big deal.

Men klart, jeg liker ikke å ha veps surrende rundt meg, og hvis jeg har mulighet til det så hopper jeg noen skritt unna hvis vepsen blir litt for nærgående. Har jo ikke lyst til å bli stukket. Men blir ikke hysterisk, sånt synes jeg er litt pinlig :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer redd for humler enn veps. Humler er verst, ugh.

Hva?! Trodde alle nærmest likte humler, jeg. De er jo så lodne og tykke og søte, og veldig fredelige der de brummer rundt nede på bakken rundt blomstene. Jeg har til og med klappet en humle uten at den brydde seg. Den satt på en blomst og passet sine egne saker, og så tok jeg den forsiktig på ryggen. Den bare fortsatte med sitt i fred og fordragelighet. Hvilken veps hadde gjort det?

Humler :hjerte:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Humler er søøøøte :)

Jeg er ikke redd for veps, men vil jo ikke bli stukket. Er mer redd for edderkopper, æsj..

Ed: må nevnes at jeg ble bitt av en edderkopp i fjor! Grøss.

Endret av Badebuksa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er livredd veps. Men ikke humler. De er bare søte, tykke og rare. Visse dere at det egentlig er fysisk umulig for humla å fly? Den har alt for små vinger i forhold til kroppen, så at humla faktisk kan fly er et lite mirakel. Kanskje derfor den vingler så mye når den flyr?

Uansett, jeg gleder meg ikke til en sommer med mye veps...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Det er jo litt kjipt mtp å spise mat og is utendørs. Heldigvis er de nok ikke like aggressive i sommer som de vil være til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Hva?! Trodde alle nærmest likte humler, jeg. De er jo så lodne og tykke og søte, og veldig fredelige der de brummer rundt nede på bakken rundt blomstene. Jeg har til og med klappet en humle uten at den brydde seg. Den satt på en blomst og passet sine egne saker, og så tok jeg den forsiktig på ryggen. Den bare fortsatte med sitt i fred og fordragelighet. Hvilken veps hadde gjort det?

Humler :hjerte:

Humler er søte når de er små. Her hvor jeg bor har jeg sett humler som er 3 cm lange. Da er de ikke så søte lenger. O_O

Jeg pleier, når jeg ser de små humlene, å stryke dem på ryggen. Ser ut som det blir likt. ^^,

Veps derimot= H8

Ser jeg en som er inne i huset så dør den fort. >_<

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Når vi er inne på temaet: bier er utrydningstruet? Har hørt snakk om det. At man må plante blomster biene liker osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veps er helt ok så lenge de ikke svermer rundt maten min. De er jo ikke ute etter å ta meg, så vi kommer stort sett overens.

Humler er også velkomne i villblomstene på åkeren :)

Kleggen må jeg derimot diskutere litt med, da den stadig skal bite meg i anklene, men siden den stort sett kommer alene eller bare et par stykker, så klarer jeg som regel å bli kvitt den også, uten at noen av oss kommer til skade.

Anonymous poster hash: 896aa...052

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva?! Trodde alle nærmest likte humler, jeg. De er jo så lodne og tykke og søte, og veldig fredelige der de brummer rundt nede på bakken rundt blomstene. Jeg har til og med klappet en humle uten at den brydde seg. Den satt på en blomst og passet sine egne saker, og så tok jeg den forsiktig på ryggen. Den bare fortsatte med sitt i fred og fordragelighet. Hvilken veps hadde gjort det?

Humler :hjerte:

Jeg er utrolig glad i alle slags dyr/skapninger i alle størrelser, men humle er et stort unntak! Tror jeg er litt traumatisert etter 2 uheldige humle-treff. Eneste insektet jeg hater mer enn humler er nattsvermere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg er utrolig glad i alle slags dyr/skapninger i alle størrelser, men humle er et stort unntak! Tror jeg er litt traumatisert etter 2 uheldige humle-treff. Eneste insektet jeg hater mer enn humler er nattsvermere.

Hva?! Nattsvermere som er så fine, de er akkurat som sommerfugler, bare uten alle fargene. Jeg digger dem, og har en halvstor realistisk tatovering av en nattsvermer mellom skulderbladene. Har du sett hvor flotte tegninger de kan ha på vingene, eller?

Nattsvermere :hjerte:

(Haha. Greit, nå skal jeg gi meg!)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke redd for veps men hysterisk x10. Men så får jeg slike digre kuler av det i dagesvis da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa, om jeg er ute så er jeg ikke redd dem, det kan godt være 20 stk rundt meg, og jeg er like rolig. Men ser jeg en veps inne så blir jeg livredd med en gang :fnise:



Anonymous poster hash: 82b0b...f75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...