Gå til innhold

Oppdrag:mamma

Cielo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for velkommen hjem hilsen fra deg! :-) Jeg skjønner godt at du er glad i Italia. Det er mange år siden jeg var der sist (nesten 15, faktisk), og jeg husker ikke så mye fra den turen. Tror faktisk jeg var mest "tenårinngssur" over å være på ferie med familien. :ler: Men nå har jeg forelsket meg. I maten, omgivelsene, språket og menneskene. Jeg snakker nesten ikke noe italiensk, men det fungerte bra å kommunisere på fransk, og jeg ble inspirert til å forsøke å lære mer enn bare noen turistfraser. (Men så var det den tiden, da). Middelhavsland er bare helt fantastiske utenfor de vanlige turistrutene og turistsesongen! Jeg er i utgangspunktet veldig frankofil, og digger dessuten nord-Spania, men nå har jeg jammen funnet meg nok et land. Blir nok sommerferie i Italia neste sommer, med mindre jeg er høygravid. ;-)

Oi, nå la jeg visst veldig ut i boken din... Ikke meningen det, altså.

Forresten så syns jeg det er lurt at du blir med mannen på legetimen i morgen. Dere er jo to om dette, og det kan være at du får noen tips du også. Selv om han er spesialist på mannlig feritilitet. Jeg kommer i alle fall til å tenke på dere og krysse fingrene for et mer oppløftende svar i morgen! Jeg leste det du skrev om det forrige prøvesvaret, og jeg syns faktisk ikke det var helt nedslående lesing. Litt nedsatt betyr ikke nødvendigvis noen krise. :Nikke:

Også måtte jeg le når jeg leste om "turningen" din. Bra med litt moro i hverdagen. Også fikk du jp både bevist at du fortsatt kan stå på hodet OG brukt hodeståingen til noe nyttig! :ler:

Ha en super søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskningene Madden, Siam, Moonchild og Veronal!

Jeg lette meg tilbake til denne gamle listen:

Disse bøkene lå i en kjempehaug på og ved siden av nattbordet mitt og ventet på å bli lest:

*Mark Haddon : The curious incident of the dog in the night-time - holder jeg på med nå.

*Haruki Murakami: Norwegian Wood og Dance, dance, dance. Begge har ventet lenge...

*Georges Perec: Life A users manual.

Ikke en selvhjelpsbok, selv om det høres sånn ut. Våget ikke å prøve meg på originalspråket, fransk...

*Jonny Halberg: Trass.

*Jonathan Franzen: The corrections (het den korrigeringer på norsk?)

* Don de Lillo: White Noise. Har også ligget leeenge...

*Barbara Ehrenreich: kjøpt og underbetalt- om å (ikke) klare seg i Amerika.

*Thure Erik Lund: Grøftetildragelsesmysteriet. Dette er vel den som har ligget lengst.

Først nå er jeg ferdig med alle, men med tanke på at det er mye faglesing ved siden av er det da ikke så verst?

I morgen ettermiddag skal vi til legen.

Jeg prøver å ikke tenke så mye på det, jeg aner jo ikke hva som kommer til å skje. Men jeg gruer meg...

Nå skal jeg straks dra til foreldrene mine.

Mannen jobber og jeg orker ikke å lage meg middag alene, så jeg tok en telefon til mamma og vips: gratis middag med familien for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, jenter!

Nå tenker jeg referatet fra legetimen har ligget ute lenge nok... Slettet!

Ellers virket han ganske optimistisk, men i et langtidsperspektiv.

Mulig vi må belage oss på at vi ikke får til dette før etter at jeg har begynt å jobbe. :(

Da blir det ikke noe barn før i 2007, gitt.

Konklusjon:

Ikke veldig gode nyheter.

Vi må vente å se om medisinene har hatt effekt.

Fem uker...

Så skal vi evt. utrede meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

For å se positivt på det så fikk dere utrolig mye informasjon og undersøkelser utav en time! Imponerende!

Jeg ønsker dere lykke til med både de de ene og de andre pillene! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo ikke akkurat de beste nyhetene dere kunne fått, nei.. :trøste:

Får allikevel håpe at pergo'en har effekt (forbered dere på spørsmål fra apotekpersonalet når dere skal hente pergo'en.. :wink: )

Krysser fingre og tær for at dere skal få klaff i overskuelig fremtid likevel jeg, og for at ting ser litt lysere ut på kontrollen om fem uker.. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veronal:Ja, jeg synes også at vi fikk masse informasjon! Det har nok noe å gjøre med at vi var godt forberedte og visste akkurat hva vi lurte på, men også at legen var flink og visste hva han skulle se etter.

Vi fikk tilbakemelding på at det var bra å komme tidlig også.

Salamandra: Legen sa også at de på apoteket sikkert kom til å mene at han hadde skrevet ut feil medisin, men vi har allerede hentet den og de sa faktisk ingenting.

Mannen begynner i morgen og skal ta medisiner i tre uker.

Etter timen var vi ikke i kjempehumør, så vi dro og handlet.

Mannen trøsteshoppet nye PS2-spill og mens jeg var inne i prøverommet på en klesbutikk og prøvde en kjole kjøpte han, uten at jeg så det, et kjemprfint undertøysett til meg. :hjerte:

Nå har spist god middag og skal drikke litt rødvin og prate sammen.

Humøret mitt er bra, mannen er litt lei seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en :klem:, jeg. Skjønner at dere ble litt molefunkne av denne beskjeden, men det virker som dere er i veldig kapable lege-hender. Høres ut som om dette er en mann som kan sine saker! :Nikke: Så nå krysses alt som kan krysses for at både pergo og antibiotika har ønsket virkning!

Jeg har forresten også hørt at stress kan virke inn på muligheten til å bli gravid, men på den andre siden så kjenner jeg flere jenter som har hatt høyt stressnivå og allikevel har blitt både gravide og mødre.

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Hei du!

Det viser seg at mannen din og min har nesten nøyaktig samme diagnose. Tett på ene siden og nesten tett på andre siden. Jeg var ikke med mannen på hans undersøkelser, men jeg har jo funnet ut i etter kant hva han har vært i gjennom. Tror ikke han var helt forbredt på alt de gjorde. Han trodde bare det var å levere prøven. Det er jo likevel betraktelig mindre enn hva vi damer må igjennom i løpet av utredningen og prøverørs behandlingen. Han måtte også ut og kjøpe trøste gave til seg selv. :ler: Kuren mannen gikk på hjalp dessverre ikke på han, og Dr. Purvice anbefalte derfor ICSI (prøverør) for oss. Og nå har jeg kommet halvveis i svangerskapet :-)

Lykke til videre!

Klem fra

Zianta :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, skjønner at dere ble litt overrasket, men jeg ser at det er store muligheter her så det er bare å håpe. Dere får en tid nå med behandling og vips kan ting skje. :P Får bare håpe det beste. Vi fikk tilbake prøve fra rikshospitalet (nr 2) lørdag og der stod det "normal" på alle radene. Ble ikke så mye klokere av det :roll: men jeg har nå ennå ikke blitt gravid...

Krysser fingra for oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cielo! Jeg fortalte litt av det dere har fått vite til min mann. Han smilte litt ved tanken på pergo, men jeg tror det er godt for min mann å høre at det er andre enn han som har dårlig/nedsatt svømmedyktighet. Jeg er glad for at dere får adekvat hjelp og har fått svar på mange spørsmål.

Jeg håper og ønsker for dere at det skal ordne seg snart - også ser jeg jo at zianta kanskje kan hjelpe dere litt med svar på ting. Det er jo kjempebra. Nothing is like the supergirls!

:kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender over en god :klem: til deg nå Cielo!! Nyhetene var jo ikke av de aller beste, men samtidig, nå VET dere jo hva som feiler, og det virker som om dere får god hjelp av doktor Purvis! :tommelsmil:

Pergo for menn..tydelig at den funker omvendt på dem da..kan ikke si at jeg ble spesielt "lystig" av dem... heller motsatt ( :evil: som en furie...og i neste øyeblikk: :D) Skal krysse fingrene for at medisinene har bra effekt på din kjære... og så får du høre på legen hva angår jobben din...iallefall tenk litt bevisst over det med stress...for det KAN virkelig ha noe å si!

Håper det blir en god kveld for dere...det er godt å være to om det når dagene avogtil er for tøffe... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker på dere :klem:

Håper pergoen får igang mannen din skikkelig så dere klarer å blåse ut hindringene!!

Ønsker deg en flott dag :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all omtanken Moonchild, Zianta, apriljente, tyttebæret, Madden og bizzy!

Jeg tror jeg sletter historien fra legebesøket snart, det er litt for mye personlige opplysninger der.

Mannen min er fortsatt lei seg.

Jeg prøver å fokusere på at vi er heldige som har funnet det ut så tidlig (og at han er flink som tok grep tidlig!) og at vi må se hvordan denne kuren går før vi vet noe mer. Foreløpig gjøres alt som kan gjøres: medisiner.

Så får vi se om de har noen virkning.

Mitt humør er fint, men jeg har nesten null forhåpninger fram mot IKM den 9.

Vi hadde sex rundt annenhver dag fram mot EL, og legen sa at med en sånn frekvens var mannens kvalitet nesten lik null... :(

Det som plager meg mest nå er ikke det at dette kan ta lang tid. Det er forsåvidt greit. Vi er unge og har god tid sånn sett.

Problemet er at vi ikke har mange PP igjen før vi må ta en lang pause sånn at jeg kan ta avsluttende eksamen, finne jobb (det kan ta litt tid) og begynne i jobb. Jeg har regnet på det og funnet ut at vi har fire, under tvil fem, PP igjen før vi må ta en laaang pause.

Og når vi har funnet ut hvor små sjanser vi har hver PP blir det mer og mer sannsynlig at vi ikke rekker det og må vente. Lenge. Det kommer til å bli vanskelig å skulle sette prøvingen på hold så lenge (hvis det blir aktuelt, da. Jeg håper jo at det ikke blir det!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg også at dere slipper Cielo...kanskje pergo og antibiotika gjør susen?!

Det er ikke morsomt å måtte legge alle planene på is nå som dere er "godt igang" det skjønner jeg...skal krysse både fingre og tær for at dere slipper det!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem pp er bedre enn ingen pp. Og så kan du jo heller prøve å tenke på at dere i den perioden dere ellers måtte ha satt det hele på vent kan komme dere inn i køen for assistert befruktning på Rikshospitalet. For det tar jo også litt tid. Men dette er selvfølgelig "worst case" scenario. Jeg tenker - planlegg for det verst tenkelige, så kan dere heller bli gledelig overrasket!

Hvor lenge er det forresten siden du begynte med Persona? Jeg antar at du benyttet hormonelle prevensjonsmidler før det. Jeg har nemlig lest at kvinnen får en liten nedgang i fruktbarheten noen måneder etter at hun har sluttet med hormonell prevensjon, og at fruktbarheten sakte men sikkert så stiger inntil den er tilbake på samme nivå som før hun begynte med de hormonelle prevensjonsmidlene. (Dette tar visstnok ca. ett til halvannet år). Så nå blir du sikert bare mer og mer frukbar for hver måned som går, og det øker sjansene for de små rakkerne som slipper ut!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...