Gå til innhold

Typen dumper meg om jeg legger på meg 5 kg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jo hende han har empati, men at han bare er litt drittsekk i oppførselen enda. Mange som vokser mer opp når de nærmer seg 30.

Anonymous poster hash: 9f5a5...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest celine

Jeg har det bedre med han enn jeg har hatt med noen andre. Kanskje 70% var litt lite. Vi har det fint mesteparten av tiden. Er bare disse smågreiene som plager meg litt. Nå er det jo midt under eksamen, og han sliter litt på jobben og ja. Det er så mye på en gang. Kan jo være det blir bedre snart.

Anonymous poster hash: 9f5a5...f33

Du, hvis han mangler empati, vil jeg heller si at det er du som er snill og ettergivende i din omtale av ham. For de fleste av oss andre, er det et sikkert tegn på at man bør snu på hælen og løpe så fort man kan i motsatt retning..

Prøv, innimellom, å snu på rollene og tenk hva som ville skjedd hvis du hadde sagt det samme som ham. Ville det fortsatt ha vært greit, og ville han ha godtatt å leve med trusselen om å bli dumpet hvis han gikk opp 5 kilo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Kan jo hende han har empati, men at han bare er litt drittsekk i oppførselen enda. Mange som vokser mer opp når de nærmer seg 30.

Anonymous poster hash: 9f5a5...f33

Ikke mange.... Noen få, kanskje, men så absolutt ikke mange..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, hvis han mangler empati, vil jeg heller si at det er du som er snill og ettergivende i din omtale av ham. For de fleste av oss andre, er det et sikkert tegn på at man bør snu på hælen og løpe så fort man kan i motsatt retning..

Prøv, innimellom, å snu på rollene og tenk hva som ville skjedd hvis du hadde sagt det samme som ham. Ville det fortsatt ha vært greit, og ville han ha godtatt å leve med trusselen om å bli dumpet hvis han gikk opp 5 kilo?

Han har sagt at han vet at han er dårlig på å gi ordentlige komplimenter, og at han alltid har vært det. Og jeg vet han alltid har vært tullete, så trenger vel egentlig ikke være manglende empati.

Har noen ganger prøvd å snu på rollene, men det har ingen effekt. Han vet at jeg liker godt måten han ser ut, og ifølge hele familiehistorien hans så kommer han nok aldri til å legge på seg særlig. I tillegg var jeg sammen med en fyr som var overvektig i mange år, så han vet det ikke er en dealbreaker for meg.

Jeg har sagt mange ganger "hvordan ville du følt hvis jeg gjorde ditt og datt", og han sier han ville blitt sur eller lei seg. Og så prøver han å bli bedre. Men virker som han ikke merker at han oppfører seg sånn når han faktisk gjør det. Det verste er når jeg blir skikkelig oppgitt, så kan jeg begynne å gråte eller få litt sutrestemme, og da gjør han "narr" av det med å lage lyder med sutrestemme, istedenfor å faktisk ta til seg at jeg er lei meg.

Anonymous poster hash: 9f5a5...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sagt at han vet at han er dårlig på å gi ordentlige komplimenter, og at han alltid har vært det. Og jeg vet han alltid har vært tullete, så trenger vel egentlig ikke være manglende empati.

Har noen ganger prøvd å snu på rollene, men det har ingen effekt. Han vet at jeg liker godt måten han ser ut, og ifølge hele familiehistorien hans så kommer han nok aldri til å legge på seg særlig. I tillegg var jeg sammen med en fyr som var overvektig i mange år, så han vet det ikke er en dealbreaker for meg.

Jeg har sagt mange ganger "hvordan ville du følt hvis jeg gjorde ditt og datt", og han sier han ville blitt sur eller lei seg. Og så prøver han å bli bedre. Men virker som han ikke merker at han oppfører seg sånn når han faktisk gjør det. Det verste er når jeg blir skikkelig oppgitt, så kan jeg begynne å gråte eller få litt sutrestemme, og da gjør han "narr" av det med å lage lyder med sutrestemme, istedenfor å faktisk ta til seg at jeg er lei meg.

Anonymous poster hash: 9f5a5...f33

Da er det jo tydelig at han gjør det bare for å være ekkel, så det er nok på tide å komme seg vekk fra den fyren her, for det der ligner sterkt på psykisk terror.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo tydelig at han gjør det bare for å være ekkel, så det er nok på tide å komme seg vekk fra den fyren her, for det der ligner sterkt på psykisk terror.

Men finnes det egentlig gutter som ikke er sånn her? Exen min var helt lik. Samme med typen til ei venninne. Tiltrekker vi oss bare drittsekker eller hva er greia. Jeg har alltid fått høre at det er meg som "gjør" dem sånn. Kan det ligge noe i det? Har aldri vært med en fyr som faktisk har vist forståelse for noe sånn her.

Anonymous poster hash: 9f5a5...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men finnes det egentlig gutter som ikke er sånn her? Exen min var helt lik. Samme med typen til ei venninne. Tiltrekker vi oss bare drittsekker eller hva er greia. Jeg har alltid fått høre at det er meg som "gjør" dem sånn. Kan det ligge noe i det? Har aldri vært med en fyr som faktisk har vist forståelse for noe sånn her.

Anonymous poster hash: 9f5a5...f33

Det virker faktisk ikke slik. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker faktisk ikke slik. Beklager.

Men da er vel alternativet å være sammen med en dritt mye bedre enn å være alene? Hvis alle uansett er sånn.

Ser jo de på face osv som har "perfekte" forhold. Men vet for a fact at flere av disse har det helt jævlig. Ei venninne av meg legger ut klissebilder og tagger dem på date overalt. Men jeg vet at samtlige middager de har hatt ute har vært for å skvære opp for at han har vært en ass.

Anonymous poster hash: 9f5a5...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er vel alternativet å være sammen med en dritt mye bedre enn å være alene? Hvis alle uansett er sånn.

Ser jo de på face osv som har "perfekte" forhold. Men vet for a fact at flere av disse har det helt jævlig. Ei venninne av meg legger ut klissebilder og tagger dem på date overalt. Men jeg vet at samtlige middager de har hatt ute har vært for å skvære opp for at han har vært en ass.

Anonymous poster hash: 9f5a5...f33

ikke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men nå bor vi sammen. Og jeg har det jo ellers bra med han. Er bare disse småtingene han går rundt og sier som bekymrer meg. Men det er jo veldig vanlig at kompiser går rundt og sier mye dritt til hverandre. Jeg har kjent han i mange år. Kan jo hende han ser meg litt som dem.

Anonymous poster hash: 9f5a5...f33

Mannen min sier ikke "mye dritt" til noen han. Han ønsker at menneskene rundt ham skal ha det bra. Han er et sympatisk oppegående menneske som aldri ville gått inn for å såre meg. Ham sier kun positive ting om kroppen min selv om jeg er overvektig.

Hvorfor mener du at du fortjener så mye mindre enn meg?

Anonymous poster hash: 28e7e...ecc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken voksen mann er det som i hele tatt sier noe slikt? Alle med noe opp i skallen vet at man ikke skal si (les; heller ikke tulle) noe om en kvinnes vekt. Det er et sårt punkt og kan feste seg på netthinnen en god stund framover. Utrolig barnslig og lite gjennomtenkt av ham!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke har empati, så må du rett og slett slutte å hinte, og fortelle det rett ut hva du føler og finner deg i. Og ikke minst; hva du IKKE finner deg i. Mangel på empati i et forhold, krever at man ikke går rundt grøten, men sier det man føler. Hinting er bortkastet.

Si at du hører at han sier at det er på tull. Men at du ikke synes det er morsomt. Og at du faktisk misliker det så sterkt at du kommer til å dumpe han om han fortsetter med det.

Gjør det klinkende klart at det IKKE er en spøk. Og dump han om han ikke respekterer det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gir jeg snart opp. Prøvde å ta opp med kjæresten Ista at jeg blir lei meg når han tuller om stygge ting hele tiden. At han godt kan gi litt komplimenter av og til også. For det er sårende å bare få stygge tullekomentarer hele tiden. Han kom helt i forsvarsmodus og sa noe om at jeg hadde tullet om noe Ista og at han hadde vært snill og blitt med på noe familiegreier. Men det var jo ikke poenget! Så sier jeg det og spør om han kanskje kan prøve å si litt fine ting av og til også. Han svarer nei og snur seg rundt i sengen. Jeg pusher litt og han sier "hvis du ikke holder kjeft nå så legger jeg meg på sofaen" (han vet jeg sliter med å sove alene). Så sier jeg: Okei men da må vi snakke om det i morgen. Han svarer at vi aldri skal snakke om det. Jeg prøver å si jo, men han svarer ikke. Så sier han at han er glad i meg og god natt. Nå ligger jeg her med vondt i magen og får ikke sove.

Vet at det var dumt å ta opp rett før vi la oss, for han er ganske gretten når han er trøtt. Men likevel. Han kunne jo bare sagt at han skulle si mer fine ting. Skjønner ikke hvorfor det skulle vært så vanskelig.

Anonymous poster hash: 9f5a5...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette hadde jeg heller ikke orket. Samtaler om ting jeg tenkter på, gruer meg til, er glad for, bekymrer meg for osv osv er limet i forholdet for meg.

Anonymous poster hash: 28e7e...ecc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt ifra. Men tror ikke han forstår at det faktisk er sårende. Han virker nesten litt treg.

Det som skurrer er at han viser svært liten grad av empati ovenfor andre sine følelser. Det går nesten ikke an å spørre han om noe som helst uten at han setter seg på bakbeina og sier at ingen kan bestemme over han. Han er livredd for å bli oppfattet som tøffel. Det er så mye ting. Ville tatt en evighet å nevne alt. Alt er bare småting, men sammen så blir det veldig slitsomt. Er han bare ikke blitt voksen enda? Og vil han noen gang bli det?

Anonymous poster hash: 9f5a5...f33

Spør han om han har lest pickupartist litteratur. Denne filosofien handler om å holde damene forelsket bl a med spill på usikkerhet. Fortell at usikkerhetspillet funger forskjellig på forskjellige mennesker, og at det ikke er brukbart for deg. Usikkerhetsspill kan også være maktkamp i forholdet.

Si at du ikke gidder slik stillingskrig, og si at spøking med brudd er uakseptabelt. Enten så får han være på laget ditt, eller så får han stikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvelden i går ble bare verre og verre. Jeg fikk ikke sove etter vi kranglet, så jeg lå på min side av sengen og surfet på nett på mobilen. Uten lyd og med lys helt nedstillt. Han sovner, men våkner to timer senere og blir dritsur fordi jeg bruker mobilen. Han synes jeg bruker den for ofte, noe jeg kan si meg enig i, men burde vel ikke gjøre noe når han sover. Så sier han at jeg alltid ødelegger nattesøvnen hans og at han ikke gidder være sammen med meg (noe han sier OFTE, men kun som tomme trusler), og så sier han at hvis han ser et lys fra tlf igjen så er det slutt eller noe sånt. Til slutt sovner vi begge to. I dag morges våknet jeg av at han snakket i søvne litt før alarmen gikk, og jeg spurte han (etter han våknet) hva han drømte om. Først sier han at han ikke gidder snakke med meg, så sier han at han håper jeg får en jævlig dag fordi deg kom han til å få, og så går han bare. Uten å gi meg et hadekyss eller noe. Han har vært sånn her i en stund nå. Konstant sur for alt mulig. Jeg kan ikke si noe som helst før han blir klikk. Tenker noen ganger at det er fordi han er sulten/trøtt/lenge siden snus. Men i går hadde jeg kjøpt inn snus og favorittmaten hans, så var ingen grunn til at han skulle være så sinna. Vurderer å spørre om vi skal ta en pause, og heller ta det derfra. For sånn som det har blitt nå funker ikke i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 9f5a5...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men finnes det egentlig gutter som ikke er sånn her? Exen min var helt lik. Samme med typen til ei venninne. Tiltrekker vi oss bare drittsekker eller hva er greia. Jeg har alltid fått høre at det er meg som "gjør" dem sånn. Kan det ligge noe i det? Har aldri vært med en fyr som faktisk har vist forståelse for noe sånn her.

Anonymous poster hash: 9f5a5...f33

Kanskje det er du som sutrer så mye da, for hva vi vet.....?

Anonymous poster hash: f9548...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er du som sutrer så mye da, for hva vi vet.....?

Anonymous poster hash: f9548...1e2

Det er det jeg også tenker. Kanskje jeg sutrer for mye. Men jeg gjør veldig veldig mye for ham, så forstår ikke hvorfor han ikke kan være litt snill tilbake igjen også. Hvorfor han må si så mye stygt når jeg gir masse komplimenter hver dag og ellers gjør masse fine ting.

Anonymous poster hash: 9f5a5...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kun en løsning på problemet: Pakk kofferten hans, bestill billett til Mexico, og meld ham på Paradise Hotel...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...