Gjest Chloe87 Skrevet 24. april 2014 #121 Del Skrevet 24. april 2014 Viljestyrke? Viljestyrke til å fortsette slankekuren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lite nytt Skrevet 24. april 2014 #122 Del Skrevet 24. april 2014 Hei Får jeg henge meg på? Hvor lenge skal dette vare? 20 juni? Det passer i såfall utmerket! Skal på tur den 23 juni I dag veide jeg 69,2 kg!! Det gir en BMI på 29,1 ( Ang sukkeravhengighet, jeg er der. Det som hjelper på meg er trening, trening og atter trening. Så var det den motivasjonen og tiden til å trene... *sukk* Jeg 'skal bare' ta en kopp kaffe så skal jeg trene styrke i 50 minutter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chia Skrevet 24. april 2014 #123 Del Skrevet 24. april 2014 Uff, fra og med imorgen må jeg skjerpe meg! Jeg er avhengig av sukker!! Hvordan holder dere viljestyrken og motivasjonen oppe? Sunne desserter som jeg kan kose meg med hver kveld... Eksempler er: Masse kald honningmelon vanilje kesam blandet med masse bær i miks masteren og satt i fryseren så det blir is Sukkerfri hjemmelaget sjokolademousse Vanilie kesam og kako pulver som blir en slags sjokolade krem Dessert hver dag er mitt råd Hilsen meg som har gått ned 19.7 kilo på 4 mnd uten trening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krysanti Skrevet 24. april 2014 #124 Del Skrevet 24. april 2014 Viljestyrke til å fortsette slankekuren. Jeg skjønte det altså, jeg var egentlig bare litt ironisk der jeg satt med ørten krøllete sjokoladepapir rundt meg Men ironi kommer litt dårlig frem i tekst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 24. april 2014 #125 Del Skrevet 24. april 2014 Jeg vil også være med! Det har gått over stokk og stein det siste året. Har ikke vekt så vet ikke hvor mye jeg veier, men tipper jeg nærmer meg 70 kg snart. Mens rundt 65 kg er mer trivselsvekt. Kommer nok til å måle cm i stedet for veiing, men skal ta noen stikkprøver når jeg besøker mamma. Har kjøpt ny treningstights og treningsdagbok så nå er jeg klar for en sunn livsstil! I dag har jeg ikke spist sjokolade. :D Men i morgen har jeg bursdag.. Får øve på å begrense. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plix Skrevet 24. april 2014 #126 Del Skrevet 24. april 2014 (endret) + Endret 3. juni 2014 av plix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 24. april 2014 #127 Del Skrevet 24. april 2014 Jeg har holdt meg unna sukker i to dager nå I går koste jeg meg med jordbær til kvelds, og i dag ble det eple. Takket nei til kake på jobb gjorde jeg også! Helt vilt, hehe. Jeg skal forresten ganske mye ned også, til dere som skrev lenger oppe her. Så det er noen av oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missi89 Skrevet 24. april 2014 #128 Del Skrevet 24. april 2014 Jeg er med:) Startvekt: 72,6 kg Mål: 63 kg Vet at dette er mye men har mye vann i kroppen grunnet medisiner og de har jeg sluttet på nå og skal bli helt nazi på kosthold og trening igjen. Jeg er for lav til å veie så mye. Ser ut som en ball føler jg. Og ingen av mine kjoler passer lenger. Idag raknet faktisk Jeansen min på bakside lår når jg var ute og grillet med venner. Gjett om jeg hadde lyst å grave min egen grav Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 25. april 2014 #129 Del Skrevet 25. april 2014 (endret) Startvekt fra tidligere: 66.1 kg (3. jan 2014)Høyde (valgfritt): 160 cmStartvekt for denne tråden: 58.7 kg Mål til 20. juni: 57.1 April 2014 25. april, uke 0: 58.7 kgMai 2014 02. mai, uke 1: __ kg 09. mai, uke 2: __ kg 16. mai, uke 3: __ kg 23. mai, uke 4: __ kg 30. mai, uke 5: __ kgJuni 2014 06. juni, uke 6: __ kg 13. juni, uke 7: __ kg 20. juni, uke 8: __ kgTotalt - _ kg (av planlagt 1.6 kg) Jeg avsluttet forrige tråd før påske med 58.5 kg, og klarte målet mitt som var 59 kg. Da hadde jeg i gjennomsnitt gått ned 0,54 i uken. Men det gikk veldig tregt på slutten, jeg måtte triple treningsmengden for å se nedgang. Jeg hadde regnet med å gå opp ca 1 kg rett etter slankestopp, og er veldig fornøyd med bare å ha gått opp 200 g på to uker. Mitt nye mål er å klare å holde den nye vekten. Samtidig vil jeg gå ned 200 g i uken. Da ender jeg på 57.1 til 20. juni. Om jeg klarer det, vil jeg totalt ha gått ned 9 kg i år. Jeg er usikker på hva som er idealvekten min. Jeg ønsker ikke å gå ned for mye, derfor dette beskjedne målet i denne tråden. Endret 26. april 2014 av Hulderen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shantee Skrevet 25. april 2014 #130 Del Skrevet 25. april 2014 Startvekt fra tidligere: 68.8 kg (3. jan 2014)Høyde (valgfritt): 174 cmStartvekt for denne tråden :65.8 kg Mål til 20. juni: 63 kg April 201425. april, uke 1: 65.8 kg Jeg avsluttet siste veiing med 65.6 kilo (før påske). Jeg har lagt på meg en del i påsken pga.usedvanlig mye god mat og godteri og har derfor vært rundt 67 kilo. Men heldigvis har jeg i løpet av noen dager kommet ned i (nesten) samme vekt som før påskeferien. Jeg setter meg et mål på 63 kilo fordi jeg opplevde siste runde at vekten gikk ned veldig tregt, særlig i perioder der jeg trente mye styrke, så med dette i bakhodet ser jeg derfor 63 kilo som et mer realistisk mål enn 60 kilo (som i grunn er det jeg sikter mot i lengden, dvs. ca. 6 kilo mindre) . Da setter jeg i gang på nytt og ser frem til gode resultater mot sommeren!! Lykke til alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 25. april 2014 #131 Del Skrevet 25. april 2014 Startvekt fra tidligere: Høyde (valgfritt): 169 cmStartvekt for denne tråden: 91,1 kg Mål til 20. juni: 85 kg April 201425. april, uke 1: 91,1 kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 25. april 2014 #132 Del Skrevet 25. april 2014 Startvekt for denne tråden: 62 kg.Vekt 25.april: 61,6 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shiva Skrevet 25. april 2014 #133 Del Skrevet 25. april 2014 Startvekt fra tidligere: 99,4 Høyde (valgfritt): 161 cmStartvekt for denne tråden: 92,7Mål til 20. juni: 85 kg April 2014 25. april, uke 1: 92,7 kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstblader Skrevet 25. april 2014 #134 Del Skrevet 25. april 2014 (endret) Startvekt fra tidligere: 110,0 kg (november 2013)Høyde (valgfritt): 172 cmStartvekt for denne tråden: 106,4 kgMål til 20. juni: 96,0 kgApril 2014 25. april, uke 1: 106,4 kg Når det kommer til kosthold satser jeg på moderat lavkarbo (kutter sukker og andre raske karbohydrater) og når det gjelder trening blir det hovedsakelig spinning og styrketrening. Har også tenkt å ta noen mål hver uke (midje, mage, rumpe, lår) slik at hvis jeg en uke ikke går ned noe / går ned lite i kg, så kan jeg eventuelt trøste meg med en nedgang i cm. Endret 25. april 2014 av Høstblader Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magicpie Skrevet 25. april 2014 #135 Del Skrevet 25. april 2014 Startvekt fra tidligere: 71,8 kg (28. februar 2014)Høyde: 167 cm Startvekt for denne tråden: 68,6 kgMål til 20. juni: 62 kgApril 201425. april, uke 17: 68,6 kg Yes, da er vi igang igjen! Jeg har visst gått opp 1,6 kg siden sist uke, men jeg regner med at mesteparten er vann. (noe av det er sikkert fett også, siden jeg har kost meg fælt i påsken, men tviler på at det er alt.) Jeg har hatt ferie helt til nå, og spiste også en del sjokolade og potetgull i går - karbohydrater+salt+fett = oppskriften på å holde på vann. Det blir nok litt hardt å gå tilbake til det sunne kostholdet igjen, men jeg får bare kutte godsakene tvert. Jeg har kanskje satt meg et litt høyt mål, men da har jeg i hvert fall noe å strekke meg etter. Jeg har valgt 62 kg som mål, fordi det er så lenge siden jeg har vært der. Flere ganger har jeg klart å gå ned til 63 kg, men aldri lenger. Så jeg håper at det går denne gangen! Eksamensperioden begynner nå for meg, men jeg velger å se det positive i det - da kan jeg legge opp dagen slik jeg vil, med tanke på mat og trening! Jeg har funnet et kondisjonstreningsprogram som jeg har tenkt til å følge i 6 uker, så jeg har håper at det gir resultater. I tillegg skal jeg prøve meg på litt styrketrening igjen, og kanskje også litt svømming av og til. På matfronten skal jeg i hvert fall prøve å spise mindre brød, og mer proteinrik mat. Så hvis det er noen som har forslag til lunsj/mellommåltider med mye proteiner og lite karbohydrater så tas det imot med takk Lykke til folkens! Det her skal vi klare sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandel92 Skrevet 25. april 2014 #136 Del Skrevet 25. april 2014 Startvekt fra tidligere: Høyde (valgfritt): 170 cmStartvekt for denne tråden: 70.5 kgMål til 20. juni: 66 kgApril 2014 25. april, uke 1: 70.5 kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 25. april 2014 #137 Del Skrevet 25. april 2014 Min startvekt for denne tråden er: 64,3. Mål: 60. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pida Skrevet 25. april 2014 #138 Del Skrevet 25. april 2014 Startvekt fra tidligere: 85 kg Høyde (valgfritt): 171 Startvekt for denne tråden: 77,3 kg Mål til 20. juni: 75 April 2014 25. april, uke 1: 78,2 Uff, det er ikke hyggelig å veie seg den uka man er ekstra vannholdig i måneden. Jeg som har vært så flink i påsken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tia83 Skrevet 25. april 2014 #139 Del Skrevet 25. april 2014 Startvekt fra tidligere: 64Høyde (valgfritt): 160 cmStartvekt for denne tråden: 58.8Mål til 20. juni: 56 April 2014 25. april, uke 1: 58.8 kg Nådde ikke målet mitt på 57kg til påske, men er veldig fornøyd med å ha holdt med på 5-tallet, selv etter påska. Har justert målet mitt til sommeren litt, var egentlig 54-55, men tenker jeg sier meg fornøyd med 56. Har eksamenstid fremover og da er det vanskelig å finne tid til å trene i tillegg til at det nesten er umulig å holde seg unna godteri når det er det eneste lyspunktet i eksamenstiden:p Lykke til folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plix Skrevet 25. april 2014 #140 Del Skrevet 25. april 2014 Startvekt fra tidligere: Ikke vært med tidligereHøyde (valgfritt): 162 cmStartvekt for denne tråden: 54,5 kgMål til 20. juni: Mage: 80cm? Midje: 70cm? Må regne på hva som er realistisk senere idag. April 201425. april, uke 1: Mage: 84cm Midje: 74cm Jeg skjønner hva Aricept mener, selv som delvis eller helt anonym på et forum er det litt som å kle av seg når man skriver sine cm og vekt. Vekten min er egentlig lav, så den bryr jeg ikke med for min del, selv om jeg vet den lyver. Vet ennå ikke hvilke cm som er bra for min kroppsform, så skrev noen få cm som mål. Vet at de cm jeg har nå er nok til at jeg ser lubben ut, og det er ingen tvil om at jeg ser utrent og slapp ut. Vil ikke overdrive et mål når jeg ikke vet hva som er realistisk på 8 uker. Det jeg har gjort denne uken, og skal fortsette med "sammen" med dere, er å spise skikkelig mat. Ikke bare drikke en kopp te eller kaffe fremfor et måltid som frokost/lunsj/kveldsmat, ikke spise mat som jeg egentlig ikke har godt av. Holde den ekstra kosen til lørdag, og ikke fra torsdag til mandag. Er feilernært og mangler/har lave verdier av jern, vitamin D og B-vitamin for å nevne de viktige. Er heller ikke like stillesittende, jeg har lite til ingen aktivitetsnivå i hverdagen. Eneste fysiske jeg har gjort siden starten av 2013 er gåturer til/fra buss, butikk, søppelboks, husarbeid og postkasse. Konsekvensen av det er hodepine, dårligere søvn, mindre matlyst og veldig uopplagt. Dette var om meg og litt om mitt utgangspunkt. Måtte jeg lykkes på min vei å forbedre helsen min Ikke minst alle sammen fortsette på det som er så viktig, nemlig å ta vare på seg selv Vi har baren en kropp og en helse. Vi må ta vare på den 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå