Gå til innhold

Kos og kaos


Mazilla

Anbefalte innlegg

Jeg har fått skriblet ned middager for februar  (takk for tips om kjøttkaker!) og ser at det er enklere å planlegge restemat. Idag skal jeg lage blomkålsuppe, og da kan rester av den haes med på termos på jobb onsdag ettermiddag. I morgen lager jeg innbakt pølser- og siden mann og barn ikke er hjemme før kl 17 på torsdag blir det enkelt å varme opp innbakt pølser til middag der.

Jeg føler meg sååå klok og flink of fornuftig og smart og... 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Imponert! Det kjenner man også på lommeboka altså. Vi var flinke en periode og handlet 1 dag i uka, men i det siste har vi skeiet ut og det ser man på matbudsjettet også. Tør nesten ikke regne over :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mazilla skrev:

:nigo: Det er egentlig veldig greit! Tar maks et kvarter-tjue minutter , og så slipper man å tenke på evigheter. Bruker jo nesten den samme tida hver ettermiddag til vanlig på å planlegge én dag.... :sjenert: Merker at det er deilig å ha litt overblikk også, for ellers er det veldig fort at jeg for eksempel kjøper en pakke kjøttdeig de dagene jeg ikke kommer på noe annet, for da blir det ihvertfall noe.... Nå ser jeg jo fort om det er mye av en ting, og dermed enklere å variere :Nikke: 

 

Sånn skal jeg også bli en gang! Det høres utrolig smart ut, og ikke minst, veldig økonomisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visning igjen i morgen. Går alt etter planen legger vi inn et bud også :bond:  Spøker for nattesøvnen fremover.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med engasjement! Noe sier meg at dette ikke er dagen for å slette brukeren min her..? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset levde ikke helt opp til forventningene ved nærmere ettersyn.... :trist: Vi har ikke slått det helt fra oss, men han godeste må ta en ny runde med elektriker, rørlegger osv i morgen. Det var litt for mange hjemmelagde løsninger, bl.a. skjøteledning fra bod, gjennom vegger, opp til ny skjøteledning hengende løst på det ene barnerommet, gjennom ny vegg og opp til varmepumpa. Livsfarlig! :bond: Dessuten tilsynelatende ingen ventilasjon på badet, unntatt vindu. Spesielt! :klo: Og den ene terrassen ute stod bare på plankebiter, med knekte fundamenter og i det hele tatt.. 

Jeg er nesten klar til å slå det fra meg, men han godeste vil ta en siste runde med håndverkerne og høre hva de sier om hvor mye det vil koste å utbedre til en forsvarlig standard. Er summen levelig, kan det være vi legger inn et bud. Men prisantydning? Langtifra! ;) 

Det var to andre par på visningen. Han ene fyren virket fullstendig hjernedød, og snakket bare om hvordan han skulle innrede garasjeloftet. Inne i huset var det bare litt maling som skulle til... :klaske: 

 

Nå er det leggetid. Vi har fått mye å tenke på. Føler nesten en slags sorg over at huset ikke var så bra som jeg trodde! :flau::ler: Vi får se, forhåpentligvis gir morgendagen flere svar! :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så synd :sukk: og samtidig rart - det var da ikke et SÅ billig hus heller!! Godt dere ikke kjøpte det usett sånn vi fleipet om :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Diddles skrev:

Så synd :sukk: og samtidig rart - det var da ikke et SÅ billig hus heller!! Godt dere ikke kjøpte det usett sånn vi fleipet om :daane: 

Ja, takk for pris for at vi var nøye! Jeg har vært en anelse overgitt over tregheten hos visse andre i parforholdet, men ser nå at det har vært veldig lurt. :sjenert: I dag har han vært i kontakt med både kjøkkenfolk, rørleggere og elektrikere og fått et kostnadsoverslag. Det har foreløpig ikke kommet inn noen bud, så vi avventer litt. Legger muligens inn et bud til mandag, enten med forbehold om at ting blir fikset (med samsvarserklæring og kvittering på hvitt arbeid!), eller et lavere bud på bakgrunn av manglene som må utbedres. Virker litt mer overkommelig nå. Jeg så for meg elektrikerregninger alene på 100 000-ish, men det ser ut til å bli langt billigere... :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, det er så vanskelig når man har så utrolig lyst til å like noe, men så er det noe i veien for å være 100% fornøyd, liksom. :lol: Men veldig gøy å høre at det muligens blir billigere ennfryktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Ugh, det er så vanskelig når man har så utrolig lyst til å like noe, men så er det noe i veien for å være 100% fornøyd, liksom. :lol: Men veldig gøy å høre at det muligens blir billigere ennfryktet.

Nemlig, der satte du ord på akkurat det jeg føler! 

Samtidig så skal det vel noe til å bli 100 % fornøyd uansett, i og med at vi kommer fra nybygg, som attpåtil er passivhus. Vi er derfor veldig godt vant med tanke på jevnt behagelig innetemperatur, ingen skumle varmekilder/ting å brenne seg på og ikke minst et utrolig lavt strømforbruk. Ahh, huset vårt :hjerte:;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, det virket som en del rimelige og underlige løsninger fra tidligere eier sin side! Hva med å få til et forbehold om godkjenning av det elektriske av fagfolk før kjøp/overtakelse? :fnise: Uansett er det i alle fall greit å få med renoveringskostnader i totalbudsjettet. Masse lykke til. Håper dere får det til ønsket sum :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...