Gå til innhold

Kos og kaos


Mazilla

Anbefalte innlegg

Så vondt :kose: Uff...det er hardt med sykdom, og når det haler ut som det gjør med han godeste så skjønner jeg det tærer på både for den ene og den andre...! Håper så inderlig at nye medisiner kan hjelpe..og kanskje det kan være lurt å ha noen å gå og snakke med, selv om 1000 kr timen var en heftig pris..så tenker jeg det er verdt hver en krone hvis det kan hjelpe han videre!! 

 

Lykke lykke til, jeg er her om du vil prate :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo mazillus! (bytta brukernavn, tror jeg hette Ludodama sist jeg stalket dagboka di).

Jeg stemmer ja til butikk!

Og så ville jeg absolutt tatt noen private timer om det lar seg gjøre. Jeg trooooor også det fra tid til annen arrangeres sånne "mestringskurs" ifht å håndtere smerter/sykdom over lang tid- innbiller meg at sykehuset i landsdelen "vår" har hatt noe sånt om jeg ikke tar feil....

Det er lov å få seg en nedtur, og det er lov å gi opp litt innimellom. Man vet ingenting om,fremtiden, det kan bli bedre og verre. Men det finnes måter å tilrettelegge på mentalt og fysisk sånn at det blir bedre enn å ikke gjøre noe overhodet.

Man må liksom tune inn livet sitt på nytt, glemme hvor man la lista som frisk og lage en ny liste som gjør at ikke alt føles som "nederlag", men at man samler på de gode øyeblikkene :)

Det kan sikkert være lurt å ta med både deg og ungen(e) på en sånn samtale en gang og, så kan hun få satt ord på litt hun også :)

Når en blir syk så har jo alle i familien en rolle i det, og alle har behov for å bli hørt og sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er økonomisk rom (eller at man kutter litt ned på annet for å lage et rom) så gjør det.

Det å få hjelp hurtig kan utgjøre en stor forskjell.

Tenker på dere!

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så ville jeg absolutt tatt noen private timer om det lar seg gjøre. Jeg trooooor også det fra tid til annen arrangeres sånne "mestringskurs" ifht å håndtere smerter/sykdom over lang tid- innbiller meg at sykehuset i landsdelen "vår" har hatt noe sånt om jeg ikke tar feil....

De har det! Og både fastlege og nav kan henvise, sist jeg sjekket. Det skal ikke være like lang ventetid da ...

Ellers en stor klem til deg! Du er tøff og sterk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Tusen, tusen takk for alle gode ord og hyggelige hilsener, både i forbindelse med mitt hjertesukk og bursdagen min. Skulle gjerne ha svart og takket hver enkelt, men det har jeg rett og slett ikke overskudd til. Men vit at jeg leser hvert ord, og setter stor pris på alle tilbakemeldinger her inne, både små og store! :jepp::klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen var minstefrøken halvannet år, så da er det vel på tide med en liten oppsummering igjen. Hun er en veldig bestemt ung dame. Stort sett strålende blid, faktisk så blid at både kjente og ukjente stadig kommenterer det, men innimellom skremmende sta til å være så liten. Hvis ikke ting blir gjort på den rette måten (i hennes øyne), kan det være det samme. Da slenger hun seg heller ned på gulvet som en skikkelig dramaqueen. 

 

Hun er fremdeles glad i mat, men vektkurven har heldigvis omsider begynt å flate ut litt. Det skulle bare mangle med det aktivitetsnivået hennes! Hun er fullstendig fryktløs, og ser ut til å tro at hun er fire år og kan gjøre akkurat det samme som storesøster til enhver tid. Her om dagen klatret hun til topps i naboens gardintrapp og hoppet ut på den andre sida, og tok bare for gitt at noen kom til å ta henne i mot. Heldigvis var verken jeg eller naboen langt unna, så det gikk bra.

 

Hun kan haugevis av ord, det har virkelig eksplodert (eller eksploderer stadig, er vel nesten riktigere), og har så smått begynt å sette sammen flere ord til små setninger. Det er så utrolig fascinerende å stå på sidelinja og følge med, og jeg slutter aldri å overraskes over hvilke ord hun plutselig kan.

 

I barnehagen er hun virkelig i sitt rette element. På gruppa hennes er det bare 2014-barn, og de har virkelig stor glede av hverandre. I tillegg er hun jo halvveis innfødt på gruppa til 2011-ungene også. Hun gliser fra vi parkerer utenfor, hopper av glede når vi kommer inn i gangen, legger matboksen sin på riktig plass, og løper rett til lekene. Hun har som regel tid til å vinke og si "hadet mamma", men ikke alltid. Gråte ved levering har hun knapt gjort. Jeg skjønner nå hva de mente i bhg da de en gang sa at "noen unger er sånne skikkelige barnehageunger".. :fnise:

 

Søvn er et kapittel for seg selv. Hun er en engel til å legge seg, og sover stort sett natta gjennom, men så starter dagen som regel mellom 5 og 05:30. Som regel ganske presis 5... Vi har prøvd å kutte ned på formiddagsluren i bhg (der har hun gjerne sovet 2-2 1/2 time), men foreløpig har det ikke ført til annet enn litt mer sutring enn vanlig om ettermiddagen. Får gi det en stund til, så går det seg forhåpentligvis til. Jeg er nemlig ikke så gira på å stå opp kl 5 i all evighet. 

 

Søskenkjærligheten er fremdeles i aller høyeste grad til stede. Jentene vil helst henge sammen hele tida, både i barnehagen og hjemme. I dag hadde de fest i bhg, og da var visst minstefrøken på scenen da de store sang og omvendt. De får visst aldri nok av hverandre! :fnise: Altså, de krangler selvfølgelig om leker og sånn, men den kjærligheten og omsorgen for hverandre de har i bunnen er så sterk og til stede at jeg aldri har sett maken. 

 

Dette ble visst langt, men det er så koselig å ha sånne oppdateringer å se tilbake på i etterkant :)

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Øh, beskriver du min eller din unge, nå? :klo: Så utrolig rart å lese om en som er så lik min egen på litt under 1,5. :) Og det samme når det kommer til søskenkjærligheten. Koselig oppdatering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, beskriver du min eller din unge, nå? :klo: Så utrolig rart å lese om en som er så lik min egen på litt under 1,5. :) Og det samme når det kommer til søskenkjærligheten. Koselig oppdatering!

  

Hahaha. MIN UNGE OG! Dette kunne seriøst vært skrevet om ham og dem! Sært! :)

Neimen så vittig! :ler: Men dere... Da konkluderer vi vel (oss tre imellom ihvertfall) med at vi har de tre kuleste halvannetåringene, ikke at det er helt vanlig for den alderen å være sånn? :sjenert::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...