lille_frosk Skrevet 21. januar 2016 #1321 Del Skrevet 21. januar 2016 Åh, følelsen av at "neeei, dette likte jeg jo ALTFOR godt!" Lykke til med bankmøte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 21. januar 2016 Forfatter #1322 Del Skrevet 21. januar 2016 I dag har jeg hatt en overivrig megler på tråden... Selgeren i henne våknet VIRKELIG da hun skjønte at vi ikke hadde lagt ut huset vårt for salg, pluss at vi ikke hadde DNB. Men, hun bør jo ha et visst salgsgen for å være eiendomsmegler, så kan vel ikke akkurat si noe på det Uansett, det ser ut til at hun skal komme hit for en "gratis og uforpliktende verdivurdering" en dag, og så tar vi det derfra. Eller, egentlig tar vi det vel fra bankmøtet til uka... I følge megleren er det et annet par som er interessert (men for tiden bortreist), men det tar jeg med en klype salt. Det har jo vært fellesvisning uten at noe har skjedd, og nå får vi jo uansett beskjed hvis det plutselig kommer inn et bud Nå - gjemmekontor med halvsyk S. Hun var "dessverre" ikke like slækk som jeg trodde, så det har blitt lite jobb. Får håpe hun fortsetter med sin stigende formkurve, men svaret på det får vi vel neppe før til kvelden. Da jeg leverte R i dag morges, sa de bare "jaså, så S har feber regner vi med?". I går var visst 17 av ungene febersyke, så det er vel bare et spørsmål om tid før R også går ned for telling... I tillegg til Labyrint på NRK Super, brettspill og altfor mye godterispising, har jeg fått mekka en forhåpentligvis himmelsk biffgryte. Får se om jeg kan klare å få jobba litt mer senere i dag. Det er under 6 uker til "deadline", så her er det mer enn nok å henge fingrene i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. januar 2016 #1323 Del Skrevet 22. januar 2016 Den 21.1.2016 at 14.24, Mazilla skrev: Nå - gjemmekontor med halvsyk S. Hva er forskjellen på Hjemmekontor og Gjemmekontor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 22. januar 2016 Forfatter #1324 Del Skrevet 22. januar 2016 På hjemmekontor får man gjort noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 22. januar 2016 Forfatter #1325 Del Skrevet 22. januar 2016 Woops, neste uke er plutselig full! To bankmøter og fire forskjellige meglere kommer hit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 24. januar 2016 #1326 Del Skrevet 24. januar 2016 Spennende tider jo!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 25. januar 2016 Forfatter #1327 Del Skrevet 25. januar 2016 Første bankmøte unnagjort, og han var veldig veldig positiv! Kjøp først, selg etterpå, sa han. Han satte opp et stort regnestykke med alle mulige forbehold og worst-caser, og det ser ut til at vi kan klare det med begges bsu i god behold! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 25. januar 2016 #1328 Del Skrevet 25. januar 2016 For en kjekk bankmann Åh, tenk om det blir nytt hus nå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 25. januar 2016 Forfatter #1329 Del Skrevet 25. januar 2016 Uææ, ja vi er i hvert fall ett skritt nærmere! Jeg er hjemme med minstefrøken snørr i dag, og det er egentlig like greit. Vi får megler nr 1 på besøk i ettermiddag, og jeg har uansett ikke hodet helt med meg. Både fordi minstefrøken snørr holdt meg våken i hele natt, og fordi hodet jobber fælt med disse husgreiene hele tida. Vi fikk uansett heldigvis svar på alt vi lurte på i banken, og helt klare råd om å kjøpe først, og selge etterpå. Han ville ikke engang ha skrevet kontrakt med noen megler for å selge før vi har kjøpt. Heldigvis har vi veldig, veldig lave utgifter her vi bor nå, så det skal uansett gå greit å sitte med to hus en stund, hvis det skulle skje.. Nå gjenstår det å se hva de forskjellige mener vi kan få for huset vårt, men vi la oss veldig lavt i estimatet til bankmannen. Ellers går jeg bare hele tida og krysser fingrene for at det ikke plutselig tikker inn en sms om at noen andre har lagt inn bud. Det var visstnok et annet par som var interessert, men de var bortreist i forrige uke. Det er ikke satt opp noen flere visninger, så det skjer forhåpentligvis ikke noe med det første.. Ikke før vi kupper hele greia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 25. januar 2016 #1330 Del Skrevet 25. januar 2016 Oi så spennende Håper drømmehjemmet blir deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 25. januar 2016 Forfatter #1331 Del Skrevet 25. januar 2016 Litt for spennende! Er redd for å rushe inn i noe, men samtidig er det dumt å la huset gå "uten kamp" når det er det første huset på flere år vi virkelig har likt.. Det kom nok litt brått på, særlig for han godeste, men han er absolutt på gli! I ettermiddag får vi svaret på hva den første megleren mener vi kan få for huset vårt. Det er jo litt avgjørende det og... Hjeeeelp! Tenk om det ikke er drømmehuset likevel! Tenk om badet er fullt av fukt og veggene fulle av mugg! Tenk om naboene er grusomme! Tenk om vi ikke får solgt her! Tenk om, tenk om, tenk om! Uæææ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 25. januar 2016 #1332 Del Skrevet 25. januar 2016 Pust dypt Og så gå gjennom takstrapporten og egenerklæringa til selger. Og ikke minst les gjennom prospektet og også mellom linjene. Dette går bra! Skjønner at man får litt "kalde føtter" når det er snakk om så mye penger, men noen ganger må man bare stole på magefølelsen (så lenge du gjør litt research på forhånd ) Dette går veien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 25. januar 2016 #1333 Del Skrevet 25. januar 2016 Tenk om det er så fantastisk som det virker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 25. januar 2016 #1334 Del Skrevet 25. januar 2016 Uæææ, så spennende!! Jeg er kjempenysgjerrig på hvor i byen det er, hvis du får kjempelyst kan du gjerne sende link på PM? Jeg kjenner meg forresten litt igjen, jeg blir alltid mer eller mindre vettskremt når jeg står på terskelen til å kjøpe dyre ting Jeg sov ikke på fire døgn etter jeg kjøpte bilen min, for eksempel! Masse, masse lykke til! Kjempemorsomt å følge prosessen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. januar 2016 #1335 Del Skrevet 28. januar 2016 (endret) Ledig hus her i nabolaget. Ligger ute til 3,5 millioner. Just saying... 😁 Lykke til med hele greia! Skjønner din akutte frykt... Men det kan og vise seg å være et usedvanlig godt valg. Noen ganger må man trekke pusten og la det stå til. Som oftest gjelder det innkjøp av betydelig mindre saker enn hus.... Endret 29. januar 2016 av MarianneE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. januar 2016 #1336 Del Skrevet 29. januar 2016 God morgen! Du sender snapp med ferdig middagsplan for februar- flinka! Men, kunne du delt middagsplanen med oss andre? Driver med det samme og føler meg tom for ideer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 29. januar 2016 Forfatter #1337 Del Skrevet 29. januar 2016 21 timer siden, MarianneE skrev: Ledig hus her i nabolaget. Ligger ute til 3,5 millioner. Just saying... 😁 Lykke til med hele greia! Skjønner din akutte frykt... Men det kan og vise seg å være et usedvanlig godt valg. Noen ganger må man trekke pusten og la det stå til. Som oftest gjelder det innkjøp av betydelig mindre saker enn hus.... Blir nok litt langt til jobb hvis vi flytter til nabolaget deres! 1 time siden, MarianneE skrev: God morgen! Du sender snapp med ferdig middagsplan for februar- flinka! Men, kunne du delt middagsplanen med oss andre? Driver med det samme og føler meg tom for ideer. Kan sende deg den når jeg kommer hjem Nå er jo vår stort sett både gluten- og melkefri og veldig generell da, men noen tips på veien får man vel alltids ved å lese andres planer. Det er så utrolig greit å slippe den daglige middagsplanleggingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. januar 2016 #1338 Del Skrevet 29. januar 2016 40 minutter siden, Mazilla skrev: Blir nok litt langt til jobb hvis vi flytter til nabolaget deres! Kan sende deg den når jeg kommer hjem Nå er jo vår stort sett både gluten- og melkefri og veldig generell da, men noen tips på veien får man vel alltids ved å lese andres planer. Det er så utrolig greit å slippe den daglige middagsplanleggingen! 👍👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 1. februar 2016 #1339 Del Skrevet 1. februar 2016 Du er god som lager middagsplan for hele februar!! Jeg er imponert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. februar 2016 Forfatter #1340 Del Skrevet 1. februar 2016 3 timer siden, lille_frosk skrev: Du er god som lager middagsplan for hele februar!! Jeg er imponert! Det er egentlig veldig greit! Tar maks et kvarter-tjue minutter , og så slipper man å tenke på evigheter. Bruker jo nesten den samme tida hver ettermiddag til vanlig på å planlegge én dag.... Merker at det er deilig å ha litt overblikk også, for ellers er det veldig fort at jeg for eksempel kjøper en pakke kjøttdeig de dagene jeg ikke kommer på noe annet, for da blir det ihvertfall noe.... Nå ser jeg jo fort om det er mye av en ting, og dermed enklere å variere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå